Jump to content
Geplaatst:
comment_208496

Stel hier al je vragen over 3ds max, dit wordt dan makkleijker dan verschillende topics

OKe hier mijn 1e vraag:

IK wil een stad maken, maar om polygons te verminderen, wil ik ze in delen maken, maar om alles te passen, en beginnen maken, dus dan heb ik het 1e deel nodig voor het 2e deel, maar als het 2e deel dan af is, hoe krijg ik het dan opgeslagen zonder het 1e deel?

  • Reacties 1.4k
  • Bezichtigingen 120.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

  • 2 weken later...
Geplaatst:
comment_1121240
En ik heb weer hulp nodig... :7 (ik ben bezig met men eerste model)

Ik heb een cilinder gemaakt, maar nu wil ik er 6 "cilinders" in extruden. Ik zou niet weten hoe ik op mijn oppervlakken cirkels kan maken...

[Afbeelding]

Dit kan door middel van Boolean. Hiermee kan je direct die cilinders erin kan maken, of je kan die cirkels hiermee erin cutten, en dan handmatig extruden.(De afbeeldingen in dit topic doen het helaas niet. Als je het daarom niet begrijpt moet je even in dit topic kijken en die tutorial bekijken. Maar dat is wel een videotut, die niet alleen over boolean gaat)

ik heb wat gemaakt met sketchup, dus ik ga volgens puma's tutorial naar gmax.

doe alle dingenen die hij zegt. dan als ik hem naar .dff moet converteren, klik ik op export en zet ik de .dff in de map waatr de est ook staat. als ik dan ga kijken in die map staat er geen .dff bestand

ditzelfde geld voor de .col

Kan iemand mij alsjeblieft uitleggen wat ik verkeerd doe!?

Dit komt doordat je het progammatje GTAmax.exe niet aan hebt gezet. Hierdoor doet die export het simpelweg niet. Deze moet je dus even aanzetten. Dit progamma staat ergens in je scripts/GTAtools map in je Gmax folder.

Is het mogelijk om meer dan 4 viewports op je scherm te hebben? Want ik vind het soms wel fijn als ik er een stuk of 6 heb ^_^

Zo ver ik weet is dit niet mogenlijk. Wat je wel kan doen is de layout van de viewports kan aanpassen. Zo kan je bijvoorbeeld 1 viewport op de bovenste helft van je screen hebben, en 3 op de onderste helft. Maar meer dan 4 viewports op je scherm heb ik nog nooit gezien. Wel kan je tussen meerdere viewports switchen. Deze twee dingen (layout aanpassen en switchen) kan je doen in het scherm wat je krijgt als je rechts klikt op een van de knopjes helemaal rechts onder in je 3dsmax scherm. Als je je layout wil veranderen kies je simpelweg daar een van de 14 soorten layouts. En switchen tussen viewports kan als je rechts klikt op een van de 4 getekende viewports in dat scherm, en daarna op een van de 23 standaard views te klikken.

Als je btw wisselt tussen viewportview blijft de camera in die viewport die je eerst daar had gewoon op de zelfde plek. Dus als je daar weer later naar terug schakelt kan je daar ook gewoon mee verder, en heb je ook zegmaar 6 (of 23 zoals je wil) verschillende viewports, op de manier zoals jij omschreef, alleen dan niet allemaal op het zelfde moment zichtbaar in je scherm.

Bewerkt: door Nickonly

Geplaatst:
comment_1127380

Als je gewoon een object (zoals een gebouw) wil exporteren, en niet een voertuig, moet je altijd het knopje "Skip COL" aanvinken:

skipcolgx6.png

De error die je krijgt zegt namenlijk dat je geen .COL bestand geleverd hebt. Maar dat is helemaal niet nodig, omdat je geen voertuig exporteerd. Een COL hoeft alleen maar in je DFF te zitten als je dus een voertuigen wil exporteren (naar .DFF). Omdat je dus geen COL in je DFF nodig hebt voor jou gebouw, moet je dat knopje aanvinken, zodat 'ie ook geen COL gaat zoeken.

Als je dit knopje hebt aangevinkt zal je deze error waarschijnlijk dus niet meer krijgen. :bier:

Geplaatst:
comment_1127558
Hey jongens(en meiden)

Ik ben opzoek naar een paar Goede Beginners tuts want ik weet nog hele maal NIX van 3DS max ik heb hem wel maar snap t niet

Check deze tutorials, waar je de basis kan leren van 3DSMax:

http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=17930 (TIP!)

http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=40846 (TIP!)

http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=67951

En hier de hele Master Tutorial List:

http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=78454

Succes!

Geplaatst:
comment_1128718
Als je gewoon een object (zoals een gebouw) wil exporteren, en niet een voertuig, moet je altijd het knopje "Skip COL" aanvinken:

*plaatje*

De error die je krijgt zegt namenlijk dat je geen .COL bestand geleverd hebt. Maar dat is helemaal niet nodig, omdat je geen voertuig exporteerd. Een COL hoeft alleen maar in je DFF te zitten als je dus een voertuigen wil exporteren (naar .DFF). Omdat je dus geen COL in je DFF nodig hebt voor jou gebouw, moet je dat knopje aanvinken, zodat 'ie ook geen COL gaat zoeken.

Als je dit knopje hebt aangevinkt zal je deze error waarschijnlijk dus niet meer krijgen. :bier:

Error:

error2oe1.png

Mijn instellingen _______________ De error

Geplaatst:
comment_1128834

Je instellingen staan gewoon goed. Het probleem is dat jij wil iets exporteren wat uit meerdere objecten bestaat, en dat kan niet. Als het gewoon een normaal object wil exporteren moet je er één enkel object van maken dmv attach. Als je een voertuig maakt en moet je dus wel meerdere objecten hebben, dan moet je ze eerst aan elkaar linken. Maar daar moet je maar even een tut over volgen. ^_^

  • 2 weken later...
Geplaatst:
comment_1136417
Hoe kan ik gedownloade materials importeren in 3ds max? Alvast bedankt :D

Klik op ''M'' om naar de material editor te gaan. Klik daarna op een bolletje en daarna op: ''Get Material''. Bij ''Browse From'' (links) selecteer je Mtl Library. Bij ''Show'' vink je alles aan. Klik daarna bij ''File'' op Open en selecteer je material.

Plaatje:

  • 2 weken later...
Geplaatst:
comment_1147347

@joppie,

Dat kan je doen met ProBoolean:

Create > Geometry > Compound objects > Proboolean > Start Picking.

Als je toch gebruik wilt maken van alleen 1x ''Boolean'' omdat Proboolean soms niet werkt (bij mij is dit dus soms het geval), kan je gewoon meerdere keren Boolean achter elkaar gebruiken door als je op ''Pick Operand B'' klikt, je object selecteert die je weg wilt hebben en daarna 2x met je rechter muisknop op een viewport te klikken. Daarna kun je weer ''Boolean'' selecteren.

Happy Boolean. :D

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.