Jump to content
Geplaatst:
comment_270639

IK heb alles volgens de tut van wauzie gedaan nog staat mijn object in sa. Ik denk zelf dat ik een fout heb gemaakt bij het edite van de ipl en ide. Dit is de ipl en de ide als jullie die ff kunnen nakijken?

M-92

Bewerkt: door M-92

Featured Replies

Geplaatst:
comment_270655

Ik hijzegt dat ik ze niet kan openen.

Maar wat heb je allemaal gedaan?

alles precies volgens de tut.

Heb je de goede scripts heb je GTA.dat aangepast ,in je TXD je images gecompressend en al die dingen.

Heb je je dff/col/txd al aan gta3.img toegeveogd (vergeet ik altijd) :clown:

Iets meer info geven dan kan ik je denk ik wel helpen.

Post je IPL en IDE helemaal hier.

met code (zo)

[code]IPL hier  =] [ /code]

Bewerkt: door ~> GizmO <~

Geplaatst:
comment_270664

1800, aanmeld, 0, 2293.289, -1270.073, 24.00587, 0, 0, 0, 1, -1

Zo is het makkelijker te lezen straks zet hij het [ b] enzo er nog bij =]

Succes

GizmO :bier:

Geplaatst:
comment_270679

Dit komt doordat je de SA placemanager gebruikt heb, ik had dit ook, mar dit is normaal.

Je kan dit voorkomen, door het MAP IO script van Kam, te gebruiken. HIj werkt als volg:

Je neemt bijvoorbeeld een eiland in 3DS, (het GTI eiland bij mij dus) je Import je object, en plaats het in 3DS, dan zet je het op de goede plek, het script maakt dan de IPL+IDE, en de coords zijn zo, dat ze op dezelfde plek staan

Deze Tutorial legt dit allemaal uit ;)

Geplaatst:
  • Auteur
comment_271073
Dames en Heren.

Met trots presenteer ik u mijn sa zonder bed.

Alleen ipv van een gebouw zweeft nu alles in de omgeving. :bonk:

Hier staat mijn id al op 1800. Dus het moet ergens anders liggen.

Geplaatst:
comment_271097

Dames en Heren.

Met trots presenteer ik u mijn sa zonder bed.

Alleen ipv van een gebouw zweeft nu alles in de omgeving. :bonk:

Hier staat mijn id al op 1800. Dus het moet ergens anders liggen.

Hij zei 18000 niet 1800

1800 is al een gebruikte ID en 18000 zeker nog niet.

Succes :sigaar:

Geplaatst:
  • Auteur
comment_271121

Dames en Heren.

Met trots presenteer ik u mijn sa zonder bed.

Alleen ipv van een gebouw zweeft nu alles in de omgeving. :bonk:

Hier staat mijn id al op 1800. Dus het moet ergens anders liggen.

Hij zei 18000 niet 1800

1800 is al een gebruikte ID en 18000 zeker nog niet.

Succes :sigaar:

Mijn excuses hiervoor natuurlijk bedoel ik 18000.

  • 3 weken later...
Geplaatst:
comment_283327

Een paar kleine tips.

Check je model op het formaat dus het moet niet een vice city formaat zijn want dat gaat niet werken

daarna kijk je je texture na of het niet per ongelijk op vice city formaat staat dit heb ik geregeld met het maken van textures en dan zie je je model ook niet ingame. daarna ga je een IPL en IDE maken ik zou een paar dingen aanraden

- maak een nieuwe IPL en IDE aan

- Kopier de lines van bestaande IPL en IDE bestanden.

- Wijzig deze zodat ze jouw modelname en texture name bevatten.

- wijzig ook de X,y,z coordinaten in waar jij je object wilt hebben.

na dat alles moet je er ook cker van zijn dat je jouw directory in gta.dat heb vermeld dus bijvoorbeeld

DATA\MAPS\JOUWNAAM\JOUWNAAM.IPL

DATA\MAPS\JOUWNAAM\JOUWNAAM.IDE

Nu kan je na al die stappen je model toeveogen aan de IMG file voor gewone gta-sa kan je ze toevoegen aan gta3.img maar ik zou eerder zelf een IMG aanmaken en die vermelden in de gta.dat.

- voeg eerst de dff file toe

- voeg daarnaa de txd toe

- voeg daarna de colfile toe

controleer alle bestanden op eventueele typefouten.

- check daarna of je alle bestanden heb toegevoegd

na dat alles kan je gaan testen. ik hoop dat het nu werkt want ik krijg lamme handen van al dat getyp en uitleg het is gewoon simpel als je het eenmaal door hebt. desnoods download je een andere map mod en vervang je de files door jouwe en ga het dan testen.

Cya

Aad. :engel:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.