Geplaatst: 2 april 200718 jaren comment_645195 Show Jouw Models Topic II De nieuwe ronde voor het posten van jullie models. Alleen zijn erook wat regels aan verbonden: Je mag posten per dag hoeveel je wil. Geen offtopic's (vragen zoals 'Hoe maak je dat' ... Is verboden. Als je je model post, maak dan dat je een mooie render hebt van je model. Maximale screen grootte: 640 pixels breed!. Respecteer iedereen zijn mening. (Zoek dus geen ruzie, omdat iemand eerlijk zijn mening uit). Geen Afbeeldingen quoten! Bij het overschreiden van deze regels, wordt je er de 1ste keer op gewezen, als je ze daarna nog eens overschreid, dan kreeg je 20% cadeau. Vorige showrooms: Show jouw models I Last edit/update: Bewerkt: 5 april 200817 jaren door DaBeast
Geplaatst: 15 april 200916 jaren comment_1330093 Timske: Het is nu nog geen voertuig, maar alleen een stuur, een bank en vier wielen, om even wijsneuzerig te zijn . Daarbij kijkt er echt niemand in het voertuig-showroom-topic, en hier wel. Danny: Japs, helemaal met SketchUp. Je snapt hopelijk wat ik bedoel? Ik comment uit gewoonte geen mensen die anderen (of mij) niet commenten, niet omdat ik ze het niet gun maar meer onder het "voor wat hoort wat"-motto . Je eilandje ziet er wel ok uit, alleen is de texture van erg slechte kwaliteit, of je hebt 'm niet vaak genoeg getiled, als je snapt wat ik bedoel. De schaal van het gras is te groot, een grassprietje is even dik als een boom, ter vergelijking (afgaand op de texture dan). Verder is het mij niet echt duidelijk welk spel dit nu is, want het lijkt VC (Tommy Vercetti en het VC-water) maar de HUD is SA..? Succes met je eilandje. Probeer iets van een brug naar het eiland je te maken, desnoods kun je die brug als ander object invoegen, die je dan gewoon met een mapping-programma op de goede plaats zet. Zelfde verhaal geldt voor de huizen. Met welk programma model je? Bewerkt: 15 april 200916 jaren door Puma
Geplaatst: 15 april 200916 jaren comment_1330113 Timske: Het is nu nog geen voertuig, maar alleen een stuur, een bank en vier wielen, om even wijsneuzerig te zijn . Daarbij kijkt er echt niemand in het voertuig-showroom-topic, en hier wel.Danny: Japs, helemaal met SketchUp. Je snapt hopelijk wat ik bedoel? Ik comment uit gewoonte geen mensen die anderen (of mij) niet commenten, niet omdat ik ze het niet gun maar meer onder het "voor wat hoort wat"-motto . Je eilandje ziet er wel ok uit, alleen is de texture van erg slechte kwaliteit, of je hebt 'm niet vaak genoeg getiled, als je snapt wat ik bedoel. De schaal van het gras is te groot, een grassprietje is even dik als een boom, ter vergelijking (afgaand op de texture dan). Verder is het mij niet echt duidelijk welk spel dit nu is, want het lijkt VC (Tommy Vercetti en het VC-water) maar de HUD is SA..? Succes met je eilandje. Probeer iets van een brug naar het eiland je te maken, desnoods kun je die brug als ander object invoegen, die je dan gewoon met een mapping-programma op de goede plaats zet. Zelfde verhaal geldt voor de huizen. Met welk programma model je? Knap dat je dat helemaal in sketchup hebt gedaan (had het zelf echt niet beter gekunt) En van dat textuur ik denk dat ik wel weet wat je bedoelt maar ik ben tot nu toe nog effe aan het klooien met de textuur en ik ga de textuur in eentje die van vice city veranderen Euh die hud ( het is een mod ) had ik volgens mij van the gtaplace weet niet 100% zeker meer En ik model met sketchup (betaalde pro versie dus kan ik lekker modelletjes exporteren) en gmax ( om de 3ds bestanden van sketchup om te zetten in dff) Bewerkt: 15 april 200916 jaren door danny18
Geplaatst: 15 april 200916 jaren comment_1330281 @Puma: Ziet er goed uit, is alleen nog wel in WIP zo te zien. Stuur ziet er in ieder geval goed uit! @Timske: Niet veel op aan te merken, zoiets kan ik zelfs nog met paint maken.
Geplaatst: 15 april 200916 jaren comment_1330318 @Puma: Ziet er goed uit, is alleen nog wel in WIP zo te zien. Stuur ziet er in ieder geval goed uit!@Timske: Niet veel op aan te merken, zoiets kan ik zelfs nog met paint maken. Is met Sketchup gedaan.. Is nu nog alleen maar 2D maar word uitgebreid en komt ingame.
Geplaatst: 15 april 200916 jaren comment_1330348 Ik ben nu begonnen met het maken van een vuurtoren voor mijn eilandje. Hier is een fototje in gmax:
Geplaatst: 15 april 200916 jaren comment_1330371 Dat ziet er wel leuk uit. Is het (een van) je eerste model(s)? Sommige dingen zijn goed uitgewerkt, maar andere dingen missen juist weer details. Dingen als poortjes, de weg zelf...... Thnx, ik ga er zodra ik weer minder huiswerk heb mee verder en ook bedankt voor de site Bewerkt: 15 april 200916 jaren door opacool6
Geplaatst: 15 april 200916 jaren comment_1330397 Straks textures en klaar voor ingame. Omg hij is lelijk op de screen o_O Bewerkt: 15 april 200916 jaren door Timske
Geplaatst: 15 april 200916 jaren comment_1330407 Straks textures en klaar voor ingame.Omg hij is lelijk op de screen o_O kijk eens aan dat is beter dan dat paint plaatje toch Misschien nog wat details erbij. Ik heb bij mijn eiland nog een weggetje in sketchup gemaakt en in gmax gezet alleen ik weet nu niet meer hoe ik hem moet texturen. Kan iemand eventjes helpen? Bewerkt: 25 april 200916 jaren door danny18
Geplaatst: 16 april 200916 jaren comment_1331204 En het is een plat geval. Gewoon met pushpull gedaaan :S Omg? Timske: CorrectHost: @Danny18: Kijk eens in de Master Tutorial List, daar staan een aantal tuts met onder andere texturing OMG die onderste is veeeel mooier vind ik is die echt van correct host? ( ik kan het bijna niet geloven want bij zijn mod brave island maakte hij nog allemaal blokachtige dingen) Verder heb ik nog een vuurtorentje gemaakt: Bewerkt: 16 april 200916 jaren door danny18
Geplaatst: 16 april 200916 jaren comment_1331242 @ Danny, Leuke vuurtoren.. @ Beagle, daar stonden de edges en faces uit. Hierniet.. Nu zie je het zwaard beter. Heb alleen het handvat verandert op deze sinds die andere post. Ik moet meer details in het handvat, en heeft iemand ideeën? En trouwens dit is mijn zwaard. @ Puma, de offset heb ik gebruikt voor het handvat Bewerkt: 16 april 200916 jaren door Timske
Geplaatst: 16 april 200916 jaren comment_1331288 Timske, ff een hint voor het 3d maken van het blad van je zwaard wat veel moeite kan besparen. Check mijn tutorial in m'n blog over die velg maken. Doet hetzelfde bij het blad van het zwaard: gebruik de offset-tool om een stuk binnen het vlak te maken, teken een lijntje verticaal en scale het dan omhoog. Voor de duidelijkheid even een quote uit m'n tutorial: Nu kies je de offset-tool. Met de offset tool kun je binnen een plane een figuur tekenen dat dezelfde vorm heeft als de plane waar je het op gebruikt, waarbij de afstand tot elke rand van de plane even groot is. http://img17.imageshack.us/img17/7995/77842700.jpg Klik binnen de cirkel en maak cirkels waar er rondingen en vormen in de velg zitten met de offset-tool. Zorg dat de ‘rondingen’ een beetje kloppen met hoe de bollingen in de velg straks gaan lopen. Zie onderstaand plaatje. http://img5.imageshack.us/img5/6679/89437053.jpg Nu teken je een lijntje haaks op je ‘model’, selecteer je een stukje model, klik je op de scale tool en scale je het model zodat het 3d wordt. Zie onderstaand plaatje. http://img9.imageshack.us/img9/5656/43401894.jpg
Geplaatst: 16 april 200916 jaren comment_1331295 Timske, ff een hint voor het 3d maken van het blad van je zwaard wat veel moeite kan besparen. Check mijn tutorial in m'n blog over die velg maken. Doet hetzelfde bij het blad van het zwaard: gebruik de offset-tool om een stuk binnen het vlak te maken, teken een lijntje verticaal en scale het dan omhoog. Voor de duidelijkheid even een quote uit m'n tutorial:Nu kies je de offset-tool. Met de offset tool kun je binnen een plane een figuur tekenen dat dezelfde vorm heeft als de plane waar je het op gebruikt, waarbij de afstand tot elke rand van de plane even groot is. Klik binnen de cirkel en maak cirkels waar er rondingen en vormen in de velg zitten met de offset-tool. Zorg dat de 'rondingen' een beetje kloppen met hoe de bollingen in de velg straks gaan lopen. Zie onderstaand plaatje. Nu teken je een lijntje haaks op je 'model', selecteer je een stukje model, klik je op de scale tool en scale je het model zodat het 3d wordt. Zie onderstaand plaatje. Hey dat is wel handig om te weten. Weer wat bijgeleerd
Geplaatst: 16 april 200916 jaren comment_1331379 Tsjah, die blog heb ik niets voor niets aangemaakt. Check 'm maar vaker, er komen de komende tijd nog heel veel leerzame dingen op te staan.
Geplaatst: 16 april 200916 jaren comment_1331435 Tsjah, die blog heb ik niets voor niets aangemaakt. Check 'm maar vaker, er komen de komende tijd nog heel veel leerzame dingen op te staan. Een mooie Blog hoor Er staan hele handige dingen op ik wist niet eens dat je kon renderen met sketchup. Succes met je Blog.
Show Jouw Models Topic II
De nieuwe ronde voor het posten van jullie models. Alleen zijn erook wat regels aan verbonden:
Bij het overschreiden van deze regels, wordt je er de 1ste keer op gewezen, als je ze daarna nog eens overschreid, dan kreeg je 20% cadeau.
Vorige showrooms:
Show jouw models ILast edit/update:
Bewerkt: door DaBeast