Jump to content

Hoe kan ik van een textuur doorzichtig glas maken?

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_678870

Ik bedoel niet in 3ds max, maar gewoon een textuur met de TXD tool exporteren als bitmap (.bmp) en dan een zo kleuren dat hij doorzichtig is. Maar nog steeds bedankt K.O., je helpt me wel goed :) Ik kan nu al beter met 3ds max omgaan.

Bewerkt: door MartyCeha

Geplaatst:
comment_678889

Ik weet het niet zeker hoor, hie rheb ik nog nooit mee geëxperimenteerd, maar:

volgens mij moet je dan een alpha aanmaken. (in txdworkshop kun je helemaal onderaan kiezen voor mask/alpha of zo) Een alpha is een soort van zwart-wit versie van de normale texture. Dingen die je gewoon normaal ziet, zijn volgens mij wit en onzichtbare dingen zijn zwart. (of precies andersom :?) Als je dingen in verschillende grijstinten kleurt, kun je dingen doorzichtig maken.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_678980

De aplha van iedere texture is wit. Als ik hem zwart maak krijg ik het 'vliegtuig perspectief' ingame. Dat is dus een hele onscherpe texture, die je normaal alleen van grote hoogte zou zien. Dus dat is het al niet... jammer

Geplaatst:
comment_678992

Een textuur kan je doorzichtig maken met capacity. Dat staat ergens in de material editor. 100% is helemaal niet doorzichtbaar, en 0% is helemaal doorzichtbaar (onzichtbaar). Het enige probleem hierbij is dat ik niet zeker weet of die textuur het zo ook ingame doet.

Alpha is voor als je slechts delen van een textuur doorzichtbaar wil maken. Zoals bij een hekje ofzo. Dat is hier dus niet van toepassing.

Geplaatst:
comment_679006
Een textuur kan je doorzichtig maken met capacity. Dat staat ergens in de material editor. 100% is helemaal niet doorzichtbaar, en 0% is helemaal doorzichtbaar (onzichtbaar). Het enige probleem hierbij is dat ik niet zeker weet of die textuur het zo ook ingame doet.

Op het moment dat je de opacity lager zet, ookal zet je hem naar bijvoorbeeld 75%, zal de textuur ingame onzichtbaar zijn. Dus met de opacity werken heeft helaas geen nut (zou namelijk erg prettig zijn als die functie het wel deed). Ik raad je dus toch aan om met alpha te werken.

Bewerkt: door Wazuup

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.