Geplaatst: 14 mei 200718 jaren comment_678767 Hoe kan ik in een textuur een stukje ervan in doorzichtig glas 'veranderen'?
Geplaatst: 14 mei 200718 jaren comment_678810 kijk in dit topic dat nog vrij actueel is en nog gewoon op de lijst staat, wordt precies dezelfde vraag gestelt.
Geplaatst: 14 mei 200718 jaren Auteur comment_678870 Ik bedoel niet in 3ds max, maar gewoon een textuur met de TXD tool exporteren als bitmap (.bmp) en dan een zo kleuren dat hij doorzichtig is. Maar nog steeds bedankt K.O., je helpt me wel goed Ik kan nu al beter met 3ds max omgaan. Bewerkt: 14 mei 200718 jaren door MartyCeha
Geplaatst: 14 mei 200718 jaren comment_678889 Ik weet het niet zeker hoor, hie rheb ik nog nooit mee geëxperimenteerd, maar: volgens mij moet je dan een alpha aanmaken. (in txdworkshop kun je helemaal onderaan kiezen voor mask/alpha of zo) Een alpha is een soort van zwart-wit versie van de normale texture. Dingen die je gewoon normaal ziet, zijn volgens mij wit en onzichtbare dingen zijn zwart. (of precies andersom ) Als je dingen in verschillende grijstinten kleurt, kun je dingen doorzichtig maken.
Geplaatst: 14 mei 200718 jaren comment_678890 Dit kan door middel van de zogehete ALPHA. Hiermee kun je dingen doorzichtig maken. Het zou zelf ook met het model moeten kunnen, maar ik weet niet hoe. Greets, Apple-Mac
Geplaatst: 14 mei 200718 jaren Auteur comment_678980 De aplha van iedere texture is wit. Als ik hem zwart maak krijg ik het 'vliegtuig perspectief' ingame. Dat is dus een hele onscherpe texture, die je normaal alleen van grote hoogte zou zien. Dus dat is het al niet... jammer
Geplaatst: 14 mei 200718 jaren comment_678992 Een textuur kan je doorzichtig maken met capacity. Dat staat ergens in de material editor. 100% is helemaal niet doorzichtbaar, en 0% is helemaal doorzichtbaar (onzichtbaar). Het enige probleem hierbij is dat ik niet zeker weet of die textuur het zo ook ingame doet. Alpha is voor als je slechts delen van een textuur doorzichtbaar wil maken. Zoals bij een hekje ofzo. Dat is hier dus niet van toepassing.
Geplaatst: 14 mei 200718 jaren Auteur comment_679004 Kan het niet vinden. Man ik ben echt een complete n00b op het gebied van modding!
Geplaatst: 14 mei 200718 jaren comment_679006 Een textuur kan je doorzichtig maken met capacity. Dat staat ergens in de material editor. 100% is helemaal niet doorzichtbaar, en 0% is helemaal doorzichtbaar (onzichtbaar). Het enige probleem hierbij is dat ik niet zeker weet of die textuur het zo ook ingame doet. Op het moment dat je de opacity lager zet, ookal zet je hem naar bijvoorbeeld 75%, zal de textuur ingame onzichtbaar zijn. Dus met de opacity werken heeft helaas geen nut (zou namelijk erg prettig zijn als die functie het wel deed). Ik raad je dus toch aan om met alpha te werken. Bewerkt: 14 mei 200718 jaren door Wazuup
Geplaatst: 14 mei 200718 jaren Auteur comment_679014 Ok... wat moet ik dan met die alpha doen? Als ik hem zwart maak wordt het een totale chaos daar... (ik mod het savehouse in mulholland)
Hoe kan ik in een textuur een stukje ervan in doorzichtig glas 'veranderen'?