Jump to content

Featured Replies

Geplaatst:
comment_682222
Hallo allemaal ! Ik ben juist begonnen met te modellen in 3dsmax en heb

nu m'n eerste model af maar een texture op m'n model zetten lukt nog steeds niet. Ik weet dat het met de material editor is maar ik vind het niet en een tutorial vind ik ook niet of toch geen goed uitgelegde.

Zou iemand dit mij kunnen uitleggen ? En nog een laatste vraag : Waar zie je hoeveel poly's je hebt en is het normaal dat mijn bunker 33 Mb groot is ?

Op die laatste vraag kan ik je nog wel andwoord geven. Als je namenlijk in Editeable poly zit en bij de poly select mode (gewoon dat je die vlakken kan selecteren), moet je ze gewoon allemaal selecteren, en dan zegt ie in het menu rechts ergens hoeveel je er hebt geselecteerd hebt. En ik denk, als ik zo dat plaatje zie wat je ook poste, dat je dan iets te overenthausiast bent geweest met het aantal ploy's.

Geplaatst:
comment_682494
EUHM ?:bonk:

:bonk:

omgad0.th.png

Je moet ze wel allemaal selecteren he, en niet slechts eentje... Maar als alleen al die ene polygoon nummer 207201 is, dan moetten er mog meer zijn ook! Het is erg moeilijk (nouja, irritant) om het vanaf dit punt te versimpelen. Wat ik zou doen is opnieuw beginnen. :(

Geplaatst:
comment_686202
Zeker ? En wrm niet ?

Omdat als je je model ingame wil zetten, er een DFF bestand van moet maken, en die kan maar een bepaald aantal poly's aan. En misschien kan de DFF het wel aan, maar het spel dan niet!

Dus zoals ik al zei, maak 'm maar opnieuw...

Geplaatst:
comment_686205
Zeker ? En wrm niet ?

A: Je model weegt te zwaar. 33 MB is teveel

B: Jouw model heeft ontelbaar poly's doordat je tevaak gesmooth hebt.

Nick was me een beetje voor.

@Nickonly: De DFF kan het ook niet aa. 33 MB voor een bestand dan flipt de hele gta3.img!

Mvg, Apple-Mac

Bewerkt: door Apple-Mac

Geplaatst:
comment_686906

Dat model van hem kan prima ingame, je deelt hem gewoon op in wat dff bestanden van minder dan 40.000 poly's per stuk en map deze naast elkaar door middel van de Map IO scripts. Je maak vervolgens een simpele blokkerige COL file van minder dan 1000 poly's. Zo werkt het prima ingame, echt nuttig is het alleen niet. De game engine van GTA is namelijk zo brak dat je geen verschil ziet of je het twee/drie/vier keer smooth of slechts een keer.

• 1 maand later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.