Jump to content
Geplaatst:
comment_683535

Na alle topics over het probleem "Wat moet ik kiezen?", leek het me handig om er 1 centraal topic van te maken. Dus laat ik maar beginnen met wat uitleg over elke product, als dat tegenwoordig nog nodig is. :clown:

consolesyg3.png

360hm9.png

Xbox 360: De eerste next-gen console, waar er al meer dan 10 miljoen van zijn verkocht. Tegenwoordig is het een betrouwbare console en zijn de problemen bijna allemaal verholpen. De 360 heeft een zeer goede online functie. Over de online functie heb ik nooit klachten gehoord. Je hebt 2 soorten Live, Silver en Gold, met Gold kan je natuurlijk veel meer, het belangrijkste; online tegen elkaar gamen. Dit heeft natuurlijk ook z'n prijs 60,- euro. Dat moet je er maar voor over hebben. Eigenlijk net zo veel als een Runescape membership en goedkoper dan WoW. Tot zover de online functie. Zoals al gezegt is de 360 next-gen, dus heeft hij de hardware die ervoor nodig is. Je kunt gewoon optimaal gamen.

Er zijn 3 versie's van de console, Arcade, Premium en Elite. Voor de Arcade betaal je in winkels rond de 270,-. Voor de Premium betaal je ongeveer 350,- Voor de Elite 450,- De Premium en de Elite zijn aan te raden, want hierbij krijg je respectievelijk een 20 GB bij de Premium en 120 GB bij de Elite aan harde schijf geheugen bij. Een groot geheugen kan je niet missen als je veel content wil downloaden.

Voor vragen over de Xbox 360 klik hier.

Officiële site: klik hier.

Prijzenoverzicht 360 bij verschillende winkels:

Arcade

Premium

Elite

ps3wx7.png

Playstation 3: De nieuwste en krachtigste console op dit moment. Met ingebouwde Blu-Ray speler en een volledige online functie die helemaal gratis is. Er is minder content dan bij Xbox Live, maar dat mag de pret niet deren, want online gaming werkt gewoon zoals het moet werken. Dan nog de Blu-Ray speler, die zit standaard in gebouwd in een PS3 en hierop kun je Blu-Ray DVD's afspelen. Op een Blu-Ray DVD past ongeveer 9x zoveel meer dan als op een gewone DVD, hierop loopt de PS3 dan ook iets voor op de 360. Overigens zijn DVD's en CD's nog gewoon af te spelen. Het aanbod van games doet al bijna niet meer onder voor de 360.

De Playstation 3 heeft momenteel 2 versies, waarvan één op=op is en de andere straks de enige versie. De 40 GB versie is de gene die nu standaard is. Deze heb je al voor 400,-. De 60 GB is straks niet meer verkrijgbaar. Voor de 60 GB versie betaal je ongeveer 500,- met 2 spellen en 2 controllers.

Voor vragen over de Playstation 3 klik hier.

Prijzenoverzicht PS3 bij verschillende winkels:

PS3 60 GB

PS3 60 GB Starterspack

PS3 40 GB

nintendowiian2.png

Wii: De naam geeft het al aan dat je met deze console veel plezier zult beleven. Deze console heeft de minste kracht in zich, maar staat nu al gelijk aan de PS2 en zal ook nog veel beter worden. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. De Wii heeft een nieuwe innovatieve besturing. Je hebt een soort van afstandsbediening, de Wii remote en de Nunchuck die je aan de Remote vastkoppelt. De Wii reageert op de beweging die je maakt, dus is het niet zomaar meer Button bashen, maar gewoon met je controller heen en weer slaan. Vooral met sportgames is dit leuk. De Wii is overal nog maar moeilijk verkrijgbaar, er zijn wachttijden van maanden. Als je hem wilt hebben, ga dan in ieder geval niet in grote steden rondvragen, maar in wat kleinere stadjes, daar is minder animo en zullen ze de Wii ook sneller binnen hebben. De Wii heeft ook een mooie online functie, die erg leuk is met de wel bekende Nintendo party games. De prijs is 250,- en voor dat geld haal je heel veel plezier in huis. Overigens ondersteund de Wii WI-FI.

Voor vragen over de Wii klik hier.

Prijzenoverzicht Wii bij verschillende winkels:

Wii

handheldszb5.png

nintendodsqe0.png

Nintendo DS: De DS is weer zo'n innovatief ding van Nintendo. DS staat voor "Dual Screen" wat dus betekent dat je 2 schermen hebt. De onderste is een touch screen, waar je met een speciaal pennetje veel dingen kan besturen. De bovenste is gewoon een scherm, waarin alles in 3D kan worden weergeven. De DS heeft een ingebouwde microfoon, waarmee je dingen op je geluid kan laten reageren. De graphics zijn niet zo goed als de PSP maar dat moet je voor je lief nemen, want met deze handheld kan je zoals gezegd innovatieve dingen meedoen. De DS ondersteund WI-FI en kan met je Wii synchroniseren, als de spellen daarvoor ondersteund worden. De DS heb je al voor 150,-

Voor vragen over de Nintendo DS klik hier.

Prijzenoverzicht DS bij verschillende winkels:

DS

DS Lite

pspec2.png

PlayStation Portable: Afgekort de PSP. De PSP is ook een handheld, maar dan met één zeer groot scherm en zeer goede graphics voor een handheld. De PSP kan je aansluiten op je computer en zo kan je dus muziek, filmpjes, demo's en foto's op je PSP zetten. Hiermee is de PSP dus een klein multimedia apparaat waarmee je ook nog eens kan gamen. Je kan draadloos tegen elkaar gamen als je bij elkaar in de buurt bent. Ook kan je met je PSP op het internet, alhoewel typen best wel moeilijk gaat, het kan wel. De PSP heb je al voor 169,-.

Voor vragen over de PSP klik hier.

Prijzenoverzicht PSP bij verschillende winkels:

PSP

Dit was dus de informatie over alle systemen die nu modern zijn op de markt. We gaan nu verder met de vergelijkingen van Consoles en Handhelds. Hierbij Zet ik links naar topics, waarin alles uitgebreid behandeld wordt.

Wii VS Xbox 360

Dikbuik vroeg zich af wat hij zou gaan kiezen.

Wii VS PS3

Hier een vraag van DenkaanHenk over wat hij zal gaan kiezen.

Xbox 360 VS PS3

Stubling wilde weten wat de menigte op dit forum hem aanraade.

White Gold vroeg zich af wat hij moest gaan kiezen in het loop van het jaar.

PS2 VS PSP

Steel Dogg had een vraag: PS2 of PSP. De PS2 had ik weliswaar niet beschreven, maar er zijn nog genoeg redenen om voor een PS2 te gaan.

PSP VS DS

Veel geblaat over wat je beter kan kiezen.

PSP VS PS3

Lance had een onmogelijke vraag, een PSP of een PS3?

PS3 VS Xbox 360 VS PC

GTA GUY had een interessante vraag, die menig mens zich af vraagt in deze tijd.

Mensen die ook een steentje hebben bijgedragen:

SamShine

Greetz, WG.

Laatst geupdate:

Bewerkt: door White Gold

• Reacties 136
  • Bezichtigingen 11.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1034308

Ik ben van plan om een Xbox 360 aan te schaffen, maar er zijn mij nog een paar dingen onduidelijk:

• Wat is er waar van het gerucht dat je in de toekomst games op de harde schijf van een Xbox 360 te zetten? (Zoals SummerBase aangaf in Dit topic)
    En als dit waar is, is het mogelijk later nog een harde schijf te kopen wanneer je de Arcade versie hebt?
  • Ik heb ook van diverse mensen gehoord dat de Arcade niet zo geschikt is voor GTA IV.
    Er zouden langere wachttijden en pop-ups in zitten.
    Dit zou ik graag willen weten van iemand die zelf een Arcade met GTA IV heeft.
  • Komt de Downloadable Content ook beschikbaar voor de Arcade?

Ik vraag dit omdat een Arcade voor mij in eerste instantie voordeliger is, aangezien ik dan nog geld overhoud voor een game.

Ik heb zelf liever de Premium, maar dan moet ik een héle tijd wachten tot ik een game kan kopen. :7

Alvast bedankt. ^_^

>>> Door Froodooo: Samengevoegd met 'Het grote "Wat moet ik kiezen" topic'.<<<

Bewerkt: door Froodooo

Geplaatst:
comment_1034320

Ik probeer zo goed mogelijk jouw vragen te beantwoorden:

1. Ik ben het eens met SB dat de games in de toekomst waarschijnlijk op de harde schijf opgeslagen moeten gaan worden. De PS3 maakt hier al gebruik van. De noodzaak om op te slaan ligt in het feit dat de games tegenwoordig gewoon steeds veeleisender worden, waardoor alleen van de disc lezen gewoon niet genoeg is. Kijk maar naar GTA4, waar veel mensen problemen hebben omdat alles vanaf de disc gelezen wordt, waardoor de game bijvoorbeeld vaak vastloopt of foutmeldingen geeft. Ik denk dus zeker dat games in de toekomst deels opgeslagen moeten worden, maar waarschijnlijk is dit alleen maar voordeliger voor de gameplay.

Daarnaast kun je later altijd nog een harde schijf kopen, die zijn apart verkrijgbaar.

2. Ik heb geen arcade, maar ik kan me niet voorstellen dat je langere laadtijden hebt.

3. De downloadable content wel voor de arcade, maar zonder harde schijf kun je de downloadable content natuurlijk ook niet downloaden. Een harde schijf is dus voor dat soort dingen een vereiste, en ik raad het je ook aan, omdat je met een harde schijf bijvoorbeeld ook demo's en video's van Xbox Live kunt downloaden.

Geplaatst:
comment_1034437
Mja, ik wilde sowieso al liever een Premium, maar het punt is dat ik dan een paar maanden zonder game zit. :7

Je kan uiteraard wel een Arcade kopen en dan later zo'n harde schijf kopen, maar dan ben je wel veel duurder uit. Wat ook kan is dat je de Premium koop en dat je dan eventueel games leent van je vrienden of dat je gewoon wat langer spaart het de hele zooi in een keer binnen haalt.

Geplaatst:
comment_1038116

Ik denk dat de PS3 beter is. Internet hoef je niet te betalen, alles is gratis. Op de xbox is het volgens mij €60,- per maand. Op de PS3 is ook een store. Hierin kan je demo's downloaden die je daarna kan spelen. Om te kijken welk spel je graag wilt hebben. Ook kan je gewoon op GTAF en andere dingen.

De spelen vind ik er beter uitzien qua graphics op de PS3. De PS3 geeft een mooi helden beeld wat ik van de xbox niet echt kan zeggen. Ik vind persoonlijk dus de playstation beter. Ook omdat er elke keer nieuwe updates komen enzovoorts. Er is net namelijk een update zodat je trofeeën kan winnen in bepaalde spellen. Deze was eral voor de xbox.

Ik stem dus voor de ps3 ;)

Geplaatst:
comment_1038140
Maar als we naar de stats kijken welke is dan beter?

Xbox 360 of ps3?

want voor wat ik net gelezen hebt, lijkt de ps3 beter

Wat bedoel je met 'stats' de verkoop cijfers of meer wat een console kan? Als het om de eerste gaat dan staat de 360 er beter voor, want dit komt omdat de 360 zo'n 2 jaar voorsprong heeft, maar die markt daalt langzaam en de PS3 verkoop als ik het goed heb al een paar maanden beter dan de 360. Nu alleen nog in het totaal plaatje. Als je met 'stats' bedoeld wat hij allemaal kan is de PS3 beter, want je heb Blu-Ray terwijl je bij de 360 alleen DVD heb en voor een HD disk drive zo'n extra 100 euro moet neerleggen. Buiten dat zijn de graphics van de PS3 gelijk aan de 360 alleen het probleem is dat de graphics bij de 360 niet meer hoger kunnen en dat ze bij de PS3 nog maar één vierde deel gebruiken. Buiten dat zie ik dat de 360 steeds minder gaat verkopen en dat de PS3 steeds meer gaat verkopen.

Dus als je een console gaat halen zou ik voor de PS3 kiezen omdat die er bijna zeker weten beter voor zal gaan staan in de toekomst,

Geplaatst:
comment_1038146
Maar als we naar de stats kijken welke is dan beter?

Xbox 360 of ps3?

want voor wat ik net gelezen hebt, lijkt de ps3 beter

Wat bedoel je met 'stats' de verkoop cijfers of meer wat een console kan? Als het om de eerste gaat dan staat de 360 er beter voor, want dit komt omdat de 360 zo'n 2 jaar voorsprong heeft, maar die markt daalt langzaam en de PS3 verkoop als ik het goed heb al een paar maanden beter dan de 360. Nu alleen nog in het totaal plaatje. Als je met 'stats' bedoeld wat hij allemaal kan is de PS3 beter, want je heb Blu-Ray terwijl je bij de 360 alleen DVD heb en voor een HD disk drive zo'n extra 100 euro moet neerleggen. Buiten dat zijn de graphics van de PS3 gelijk aan de 360 alleen het probleem is dat de graphics bij de 360 niet meer hoger kunnen en dat ze bij de PS3 nog maar één vierde deel gebruiken. Buiten dat zie ik dat de 360 steeds minder gaat verkopen en dat de PS3 steeds meer gaat verkopen.

Dus als je een console gaat halen zou ik voor de PS3 kiezen omdat die er bijna zeker weten beter voor zal gaan staan in de toekomst,

Jah idd, Ps3 heeft blu-ray , Ook online modus Gratis erbij is nieuwer & krachtiger.

Dus eigelijk is de ps3 beter als we het zo bekijken.

Ja en dat van de 1 vierde deel had ik ook alles eerder gelezen

Ik zou ook als je een console zou halen ps3 halen

ook nog iets in de toekomst moet je op harde schijf opslaan en die heeft de ps3 al standaard, bij de xbox360 moet je hem dan kopen

Geplaatst:
comment_1045335
Hey

Is het waard om een PSP te halen ?

want ik wil het halen maar ik weet het niet leuk is ofzo

wat vinden jullie het ?

Natuurlijk, een psp is altijd leuk.

Alleen zal je er wel games voor moeten halen anders wordt het saai.

Geplaatst:
comment_1048217

Zeker doen, de PSP is een prima handheld met leuke spellen, en de doelgroep is wat meer 'hardcore gamers' dan bij de andere handheld, de Nintendo DS. Ook heeft de PSP de mogelijkheid om als MP3 speler te dienen indien je genoeg geheugen hebt voor muziek, en je kan er films opkijken, en internetten als er ergens in de buurt van je PSP een draadloze verbinding is waarop je je PSP kan aansluiten. Als je een handheld neemt dan is de PSP in mijn ogen de beste mogelijkheid, ookal is 'ie wel wat duurder dan de DS ;)

• 1 maand later...
Geplaatst:
comment_1114508

hey ik krijg elke week 7 euro voor een xbox360 pro of ps3 nou weet ik niet welke ik moet kijken ik hou vooral van shooters en ik heb op dynabite naar de system specificaties gekeken en de xbox had 526 mb

en ps3 256

Geplaatst:
comment_1114608

hey ik krijg elke week 7 euro voor een xbox360 pro of ps3 nou weet ik niet welke ik moet kijken ik hou vooral van shooters en ik heb op dynabite naar de system specificaties gekeken en de xbox had 526 mb

en ps3 256

Niet naar de specs kijken, het is geen computer. :puh: Gewoon doen wat je leuk vindt. Xbx live? PSN? Forza Motosport? Gran Turismo? Jouw keuze. :D

Geplaatst:
comment_1115526

ik hou van shootergames en af en toe een racegame.

Xbox 360 zijn exclusieve race games : Forza Motorsport 2 ( 3 is komende) , Race Pro ( De beste Simulatie race reeks) , Project Gotham racing 4 ( deel 5 zal ook opkomst zijn)

PS3 heeft Gran Turismo 5. Echter is dat nog lang wachten. (motorstorm heb je al offroad racing nog, op Xbox 360 en ps3 heb je ook baja ook offroad.)

De andere bekende race games komen op beide

Shooters op Xbox 360 : Gears Of War 2 ( vrijwel de beste shooter game) 2, Halo 3 ( 4 zal ook waarschijnlijk niet lang weg blijven. Frontlines: Fuel Of War, Prey ( vervolg is in de maak)

shooters op PS3: Killzone 2 en resistance (vervolg is komende)

Farcry2 , COD en zovoort komen op beide.

Je moet kijken naarr de games. Ik verondersstel dat je ook graag online gamet dan. Qua games en online is Xbox 360 aan te raden. Prijs is ook in voordeel Xbox 360.

PS3 is meer voor blu ray, games laten jammer genoeg op zich wachten. Prijs is iets in de nadeel.

Online is wel gratis, dat merk je ook wel. Niet dat het slecht is. Gewoon minder features en soms als je topgame in huis haalt zijn eerste dagen moeilijk online speelbaar. Bij Xbox 360 betaal je 5 euro per maand (60 euro op een jaar) Wat nog steeds goedkoper uitkomt. Beide consoles zijn ongeveer even sterk. Er zal nooit veel verschil zijn tussen de twee. Ook al beweren sommige anders maar dat is omdat ze in de valkuil van Sony trappen. Als Ps3 pakken better was dan hadden we het nu al lang gezien...

Kijken naar de games en als je online speelt naar de online kijken. Wat over nadenken en dan zien. Vragen kan je nog stellen.

Bewerkt: door MNC3

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.