Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Gaat in dat artikel om een strengere test die niet in jouw filmpje getoond wordt. ;) Als een A4 erin faalt, mag je er donder op wezen dat de A1 er ook in zal falen. Lijkt me toch dat de A4 wat sterker is dan de A1.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

MegaPilot, geef nou maar gewoon toe dat je fout zat, want je zet jezelf gewoon voor schut nu.

Laten we even een vergelijking stellen, op basis van wat jij zei waarom de A1 te duur was("Voor zo`n kleine auto"). Dit is het enige waarom jij zegt dat hij te duur is, en ook de enige reden waarom je die mening überhaupt kunt vormen aangezien je er nooit in gereden hebt.

Even wat auto's opzoeken die op zich kleiner en minder practisch zijn dan een A1. Ik weet dat deze vergelijkingen TOTAAL nergens op slaan, maar aangezien jij denkt een auto te kunnen beoordelen op hoe groot ie lijkt van buiten, ga ik dat ook als enige punt gebruiken op de volgende autos:

-VW Golf GTI: 33.290 euro

-Aston Martin Cygnet. Piepklein autootje, kost tweedehands zelfs nog 54.000 euries.

-Renault 5 Turbo, kleine auto. Heb je geen zak aan want er zit een rolkooi achterin. kost wel 45.000 euro.

Of de andere manier:

-Renault Kangoo: 22.000 euro

-Opel Vivaro: 17.000 euro(volgens Google, kan 't zelf nauwelijks geloven).

Of als je echt heel extreem wil doen:

-DAF 75 250 vrachtwagen, wel tweedehands, maar goed: 8500 euro

Je kunt een auto niet simpelweg beoordelen qua prijsklasse op uiterlijk. Ja natuurlijk is een Ford Fiesta/Focus goedkoper dan een Audi A1/A4. Punt is dat een Fiesta voor de gewone mens is bedoeld, en een A1 voor de wat rijkere man. Zo kun je ook wel zeggen dat Mercedessen en Cadillacs overpriced rotzooi zijn, maar als je een klein budget hebt, moet je gewoon niet naar een Merc of Cadillac gaan kijken, maar naar een Fiesta, of een Dacia als je 't echt krap hebt.

Serieus, kap met die onzin. En ga niet af op wat mensen op autoblog zetten. 90% ervan praat of andere mensen op autoblog na, of heeft geen flauw idee waar ze 't over hebben. Je kunt een Audi A1 niet vergelijken met een Fiesta of Golf puur en alleen op afmetingen en prijs. Ik heb één keer in een A3 Sportback mogen rijden en een paar keer in een Passat estate meegereden, en ik kan je vertellen dat zo`n ding echt een miljoen keer betere wegligging heeft dan een Focus die veel ruimer en practischer is, en veel goedkoper. Neemt niet weg dat m`n ouders hun Focus na 10 jaar(en elke andere Ford die ik zie van die tijd) er uit ziet als een uitgeleefd hok, waarvan de deuren kraken, de vering gewoon als een spons aanvoelt, er steeds meer elektrische dingen kapot gaan(boordcomputer, airbag waarschuwingen) en de intercooler een lawaai maakt waarmee je letterlijk 'n huizenblok verderop kunt horen dat het die auto is, terwijl elke VW, Volvo, Mercedes, of Audi die ik van datzelfde jaar nog zie rijden, er een miljoen keer netter uit ziet en geen lawaai maakt. Sterker, zelfs m`n 18 jaar oude Ibiza stuurt nog strakker dan m`n ouders hun Focus, bij mij zit er geen milimeter speling in het stuur. Je betaalt simpelweg voor degelijkheid als je zo`n auto koopt. Niet per se betrouwbaarheid, maar degelijkheid. Dingen kraken niet na `n paar jaar. Dingen gaan niet stuk enkel omdat je ze aanraakt. Knopjes voelen precies goed aan, ondanks dat ze al jaren gebruikt zijn. Vergelijk dat eens met een auto van een veel goedkoper merk.

Daarbij slaan die crashtests van jullie ook op niks. De crashtest die jij(Megapilot) laat zien is de small-overlap test, een test die nooit werd gedaan een paar jaar geleden, waardoor bijna alle merken geen rekening hielden met zulke crashes. Nogal logisch dat een merk als Audi(een merk dat niet zo (terecht of onterecht)bekend staat om z`n veilige autos als Renault of Volvo). Zowat alle auto's scoren vrij slecht bij deze test, omdat het een vrij nieuwe test is in het algemeen. De meeste merken bouwen hun auto's nu eenmaal meer om goed te scoren in crash-tests dan om echt goed te zijn in alle crashes. Al moet ik eerlijk zeggen dat VW daar vroeger wel anders mee omging(afgaande op de inmiddels bekende "how VW tests its cars" video)

Om ook maar te bewijzen dat die Golf die jij liever had vrijwel net zo slecht scoort is als de A4 in zo`n crash(de Passat/Jettas staan voor zover ik weet op hetzelfde platform als de Golf, dus zal de Golf denk ik ongeveer gelijkwaardig scoren). Noteer vooral ook dat de deur er letterlijk uit valt, lijkt me niet ideaal bij een ongeluk:

Hurr durr durr een Audi is duurder dan een Polo/Golf/Ibiza/Mini/Fiesta herpaderpa... shaking my f*cking head

EDIT@below: Lol... Je snapt echt niets van hoe een mening werkt he :puh: Je geeft totaal geen argumenten voor je mening. smfh.

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

MegaPilot, geef nou maar gewoon toe dat je fout zat, want je zet jezelf gewoon voor schut nu.

How about no? :7 Dat ik de Audi A1 een dure kutauto vind is een mening, mijn mening lijkt misschien fout voor Audifanboys.

Ongeacht of de Audi A1 geweldig rijdt of niet, ik vind 27 k teveel voor die auto. Hierbij nogmaals mijn vorig argument:

Een auto van 2 miljoen/eender welke prijs duur noemen mag ik klaarblijkelijk niet zonder erin gereden te hebben. Nou, ik vind dus van wel. Jullie van niet, jullie probleem. ^^

Punt is dat een Fiesta voor de gewone mens is bedoeld, en een A1 voor de wat rijkere man.

Your point is? Ik zie nog steeds niet waar mijn recht vervalt om de A1 een dure kutauto te noemen.

Serieus, kap met die onzin. En ga niet af op wat mensen op autoblog zetten. 90% ervan praat of andere mensen op autoblog na, of heeft geen flauw idee waar ze 't over hebben. Je kunt een Audi A1 niet vergelijken met een Fiesta of Golf puur en alleen op afmetingen en prijs. Ik heb één keer in een A3 Sportback mogen rijden en een paar keer in een Passat estate meegereden, en ik kan je vertellen dat zo`n ding echt een miljoen keer betere wegligging heeft dan een Focus die veel ruimer en practischer is, en veel goedkoper. Neemt niet weg dat m`n ouders hun Focus na 10 jaar(en elke andere Ford die ik zie van die tijd) er uit ziet als een uitgeleefd hok, waarvan de deuren kraken, de vering gewoon als een spons aanvoelt, er steeds meer elektrische dingen kapot gaan(boordcomputer, airbag waarschuwingen) en de intercooler een lawaai maakt waarmee je letterlijk 'n huizenblok verderop kunt horen dat het die auto is, terwijl elke VW, Volvo, Mercedes, of Audi die ik van datzelfde jaar nog zie rijden, er een miljoen keer netter uit ziet en geen lawaai maakt. Sterker, zelfs m`n 18 jaar oude Ibiza stuurt nog strakker dan m`n ouders hun Focus, bij mij zit er geen milimeter speling in het stuur. Je betaalt simpelweg voor degelijkheid als je zo`n auto koopt. Niet per se betrouwbaarheid, maar degelijkheid. Dingen kraken niet na `n paar jaar. Dingen gaan niet stuk enkel omdat je ze aanraakt. Knopjes voelen precies goed aan, ondanks dat ze al jaren gebruikt zijn. Vergelijk dat eens met een auto van een veel goedkoper merk.

Wou gewoon even aantonen dat ik heus niet de enige ben die de A1 veel te duur vindt.

Trouwens, er zijn genoeg verhaaltjes op Google te vinden met mensen die van het ene probleem in het andere rollen met een Audi(dat is bij elk merk zo, elke productie heeft z'n rotte appels).

Daarbij slaan die crashtests van jullie ook op niks. De crashtest die jij(Megapilot) laat zien is de small-overlap test, een test die nooit werd gedaan een paar jaar geleden, waardoor bijna alle merken geen rekening hielden met zulke crashes. video)

Van een goddelijk merk als Audi(zo zien jullie het toch) verwacht ik toch wel wat beter inzicht in crashes dan Volvo en Renault.

Om ook maar te bewijzen dat die Golf die jij liever had vrijwel net zo slecht scoort is als de A4 in zo`n crash(de Passat/Jettas staan voor zover ik weet op hetzelfde platform als de Golf, dus zal de Golf denk ik ongeveer gelijkwaardig scoren). Noteer vooral ook dat de deur er letterlijk uit valt, lijkt me niet ideaal bij een ongeluk:

***

Hurr durr durr een Audi is duurder dan een Polo/Golf/Ibiza/Mini/Fiesta herpaderpa... shaking my f*cking head.

Dus? Ik heb nooit VW of de Golf de hemel ingeprezen of beweert dat hij deze crashtest wel overleeft. Ik heb wel beweerd dat Audi ondanks al die ervaring in de autosport achterloopt op crashtests.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

MP'tje, zelfs ik begin het wat te hebben met hoe je het hier aanbrengt jongen. Ja, je mag je mening hebben over auto's. Maar als per sé een mening wil hebben, en dan nog wel een waar het woord "kut" in voorkomt, dan verwacht men toch dat je die ook degelijk kan staven. En dat zie ik hier niet direct gebeuren. De A1 is en blijft een Audi, dus ja hij zal wat duurder zijn dan een VW Polo of een Opel Corsa. Audi is een merk in het premium-segment, en er zijn miljoenen mensen die wél geld over hebben voor een A1 en express niet voor een Polo of een Corsa gaan, en dat zijn niet zozeer bejaarden of Audi fanboys. Ok, voor jou is het te duur. Maar een "willen maar niet kunnen" auto voor bejaarden en Audi-fans? Slaat nergens op. Je wordt hierop gewezen door mensen die wél al met de A1 hebben gereden, en in plaats van te zeggen "Ok, maar ik vind 'm gewoon te duur" wat zeker een acceptabele mening zou zijn, breng je er ter defensie plots bij dat Audi faalt met crashtests. Met een link naar een artikel over een ander model. En plots zijn alle Audi's onveilig, omdat één model minder goed presteert in een specifieke test. Je beseft toch zelf ook wel dat dat lulkoek is. Als een auto echt onveilig was, dan zou hij nooit op de Europese markt terecht komen.

Overigens moet je niet beginnen schreeuwen dat iedereen hier een Audi fanboy is omdat ze je mening erover afbreken hoor. Wat je hier zegt slaat op niet veel behalve dat het een dure auto is in vergelijking met andere auto's van zijn kaliber. Moest je dat nu verwoorden zoals G60 dat doet en zeggen dat het een kleine wagen is voor mensen met een grote portemonnee, dan was er helemaal geen probleem. Mensen willen gewoon aantonen dat wat je hier zegt over een merk nergens op slaat, of dat nu Audi of Lada of Lamborghini had geweest. Dat maakt ons geen fanboys.

Dus, MP, leer je mening op een degelijke manier formuleren en ze zal zonder problemen geaccepteerd worden, en als er dan toch een discussie om ontstaat, waarom die dan niet beschaafd houden in plaats van er verkeerde zaken bij te betrekken en iedereen fanboys te noemen.

Link to comment
Delen op andere websites

.Senne heeft gelijk, als er enkel valt "wat een kut auto" willen mensen altijd argumenten(Dat deed ik ook fout de eerste keer toen ik over een franse auto begon).

Ik snap alleen niet hoe hier een hele oorlog kan ontstaan... Ik denk leuk, heb een leuk autotje gereden, post het ff.

En idd, ik ben geen fan van franse auto´s, bravo, dat is je punt om mijn mening ongeldig te verklaren? :t

Maar goed...

Link to comment
Delen op andere websites

How about no? :7 Dat ik de Audi A1 een dure kutauto vind is een mening, mijn mening lijkt misschien fout voor Audifanboys.

Ongeacht of de Audi A1 geweldig rijdt of niet, ik vind 27 k teveel voor die auto. Hierbij nogmaals mijn vorig argument:

Een auto van 2 miljoen/eender welke prijs duur noemen mag ik klaarblijkelijk niet zonder erin gereden te hebben. Nou, ik vind dus van wel. Jullie van niet, jullie probleem. ^^

Your point is? Ik zie nog steeds niet waar mijn recht vervalt om de A1 een dure kutauto te noemen.

Wou gewoon even aantonen dat ik heus niet de enige ben die de A1 veel te duur vindt.

Trouwens, er zijn genoeg verhaaltjes op Google te vinden met mensen die van het ene probleem in het andere rollen met een Audi(dat is bij elk merk zo, elke productie heeft z'n rotte appels).

Van een goddelijk merk als Audi(zo zien jullie het toch) verwacht ik toch wel wat beter inzicht in crashes dan Volvo en Renault.

Dus? Ik heb nooit VW of de Golf de hemel ingeprezen of beweert dat hij deze crashtest wel overleeft. Ik heb wel beweerd dat Audi ondanks al die ervaring in de autosport achterloopt op crashtests.

Het feit dat je mensen fanboys gaat noemen omdat ze zeggen dat jouw mening op niets slaat omdat je `m niet beargumenteert, zegt al genoeg over hoe zeker je over die mening bent. Ik ben totaal geen Audi fanboy, ik zou mezelf eerder een VW/Seat fanboy noemen. En ik zou zelf ook niet in een A1 gaan rijden simpelweg omdat ik het geen mooie auto vind(de Mito en Golf vind ik daarentegen een stuk mooier, concurrenten van de A1, volgens Wikipedia, ondanks dat ik er zeker van ben dat de Audi langer mee zal gaan dan de Mito en waarschijnlijk een stuk beter geveerd is.).

Wat hebben in godsnaam crash-resultaten te maken met dat het merk in de racerij zit? Echt nul. Het enige wat ermee te maken heeft is hoe een auto rijdt, daar wordt wel veel lering uit getrokken bij een merk dat in de racerij zit. En ja, mensen hebben met Audis ook problemen. Maar als je m`n post gelezen had, had je gezien dat ik zei "Niet zo zeer om betrouwbaarheid, maar degelijkheid". Inderdaad, een Audi gaat ook stuk. Maar in een Audi gaan zoals ik eerder zei niet zo snel de deuren kraken na `n kleine 10 jaar, of knopjes die na 5 jaar stuk gaan, zoiets zul je in een Audi of Mercedes niet zo snel zien als in een goedkopere wagen. Motorproblemen kun je in elke auto hebben, maar daar heb ik dus ook niets over gezegd.

En je argument "ik mag een auto van 2 miljoen te duur vinden" slaat ook op niets. Dat is geen argument om de Audi te duur te vinden. Het feit dat jij een auto van 2 miljoen ook te duur mag vinden, is een aparte mening die er helemaal los van staat. Je probeert nu met een nieuwe mening je oude mening te beargumenteren.

Again, zoals ik al zei, wij vinden Audi geen goddelijk merk, en ik zal nooit beweren dat VW/Audi/Seat of wat dan ook net zo goed met veiligheid is als Volvo/Renault, dat zei ik ook al in m`n post, ik quote:

" Nogal logisch dat een merk als Audi(een merk dat niet zo (terecht of onterecht)bekend staat om z`n veilige autos als Renault of Volvo)."

@Jobator: Ik vind het best een toffe wagen, zou er alleen zelf nooit een willen, vind `m niet zo mooi.

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

Megapilot heb je er wel in gereden?

Kan ie niet, hij is net aan het lessen.

Wat dus wil zeggen dat alles dat ie verteld, hij gewoon of uit de boekjes heeft of ergens van een of andere site.

Link to comment
Delen op andere websites

Megapilot heb je er wel in gereden?

Kan ie niet, hij is net aan het lessen.

Wat dus wil zeggen dat alles dat ie verteld, hij gewoon of uit de boekjes heeft of ergens van een of andere site.

Zeker van die reactie's van autoweek en autoblog zeker... :duh:

Link to comment
Delen op andere websites

Het feit dat je mensen fanboys gaat noemen omdat ze zeggen dat jouw mening op niets slaat omdat je `m niet beargumenteert, zegt al genoeg over hoe zeker je over die mening bent.

Ik ben zeker over m'n mening, daar heb ik jouw oordeel niet voor nodig, dank u wel.

Wat hebben in godsnaam crash-resultaten te maken met dat het merk in de racerij zit? Echt nul. Het enige wat ermee te maken heeft is hoe een auto rijdt, daar wordt wel veel lering uit getrokken bij een merk dat in de racerij zit. En ja, mensen hebben met Audis ook problemen. Maar als je m`n post gelezen had, had je gezien dat ik zei "Niet zo zeer om betrouwbaarheid, maar degelijkheid". Inderdaad, een Audi gaat ook stuk. Maar in een Audi gaan zoals ik eerder zei niet zo snel de deuren kraken na `n kleine 10 jaar, of knopjes die na 5 jaar stuk gaan, zoiets zul je in een Audi of Mercedes niet zo snel zien als in een goedkopere wagen. Motorproblemen kun je in elke auto hebben, maar daar heb ik dus ook niets over gezegd.

Tha-Ran haalde oa de autosport aan om me ervan te overtuigen dat Audi een o zo goed merk is. Met ervaring in de autosport zou je toch moeten uitblinken in crashtests, of niet..? Ik meen me te herinneren dat er in de autosport af en toe crashes voorvallen.

En je argument "ik mag een auto van 2 miljoen te duur vinden" slaat ook op niets. Dat is geen argument om de Audi te duur te vinden. Het feit dat jij een auto van 2 miljoen ook te duur mag vinden, is een aparte mening die er helemaal los van staat. Je probeert nu met een nieuwe mening je oude mening te beargumenteren.

Ik vind een Audi A1 duur, en volgens jullie mag ik dat niet zeggen zonder erin te hebben gereden.

Wat zeg ik daarna:

Een auto van 2 miljoen euro duur vinden mag volgens jullie niet zonder erin te hebben gereden.

Dat is geen aparte mening, dat is jullie mening die ik doortrek.

Again, zoals ik al zei, wij vinden Audi geen goddelijk merk, en ik zal nooit beweren dat VW/Audi/Seat of wat dan ook net zo goed met veiligheid is als Volvo/Renault, dat zei ik ook al in m`n post, ik quote:

" Nogal logisch dat een merk als Audi(een merk dat niet zo (terecht of onterecht)bekend staat om z`n veilige autos als Renault of Volvo)."

@Jobator: Ik vind het best een toffe wagen, zou er alleen zelf nooit een willen, vind `m niet zo mooi.

Daarom dat jullie zo in je gat gepikt zijn omdat ik een model van hun afkraak? Het is algemeen bekend dat Audi duur is.

Megapilot heb je er wel in gereden?

Neen, mag ik een auto waar ik niet in heb gereden duur noemen? Ik vind van wel. Jij vindt van niet, moving on. We gaan het niet eens worden.

Kan ie niet, hij is net aan het lessen.

Wat dus wil zeggen dat alles dat ie verteld, hij gewoon of uit de boekjes heeft of ergens van een of andere site.

Die boekjes worden toevallig geschreven door mensen met verstand van zaken, net als die sites. Overigens heb ik alleen maar pics bekeken van de Audi A1 en eentje samengesteld(en in RL gezien natuurlijk), dat is genoeg voor mij om hem duur en lelijk te noemen. Samengepakt maakt dat "kut".

Zeker van die reactie's van autoweek en autoblog zeker... :duh:

En wat is er mis met die reacties? Heb je de duizenden reacties allemaal gelezen om er een algemeen oordeel over te vellen?

EDIT@below: Lol... Je snapt echt niets van hoe een mening werkt he :puh: Je geeft totaal geen argumenten voor je mening. smfh.

Grappig, ik denk nu juist hetzelfde van jullie. :7 Heb al vaak genoeg gezegd waarom ik de Audi A1 een kutauto vindt, denk niet dat ik alles 10 x moet herhalen.

MP'tje, zelfs ik begin het wat te hebben met hoe je het hier aanbrengt jongen. Ja, je mag je mening hebben over auto's. Maar als per sé een mening wil hebben, en dan nog wel een waar het woord "kut" in voorkomt, dan verwacht men toch dat je die ook degelijk kan staven. En dat zie ik hier niet direct gebeuren. De A1 is en blijft een Audi, dus ja hij zal wat duurder zijn dan een VW Polo of een Opel Corsa. Audi is een merk in het premium-segment, en er zijn miljoenen mensen die wél geld over hebben voor een A1 en express niet voor een Polo of een Corsa gaan, en dat zijn niet zozeer bejaarden of Audi fanboys. Ok, voor jou is het te duur. Maar een "willen maar niet kunnen" auto voor bejaarden en Audi-fans? Slaat nergens op. Je wordt hierop gewezen door mensen die wél al met de A1 hebben gereden, en in plaats van te zeggen "Ok, maar ik vind 'm gewoon te duur" wat zeker een acceptabele mening zou zijn, breng je er ter defensie plots bij dat Audi faalt met crashtests. Met een link naar een artikel over een ander model. En plots zijn alle Audi's onveilig, omdat één model minder goed presteert in een specifieke test. Je beseft toch zelf ook wel dat dat lulkoek is. Als een auto echt onveilig was, dan zou hij nooit op de Europese markt terecht komen.

De A1 gaat heus geen sterke carrosserie hebben dan de A4..En neen, onveilig is hij niet, maar in die test waarbij een kwart van de auto geraakt wordt(en dat gebeurt vaak, een auto wordt zowat nooit voor de volle 100 procent geraakt vooraan bij een crash, tenzij je als een dronkenman recht op een muur rijdt) faalt hij.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Overigens moet je niet beginnen schreeuwen dat iedereen hier een Audi fanboy is omdat ze je mening erover afbreken hoor. Wat je hier zegt slaat op niet veel behalve dat het een dure auto is in vergelijking met andere auto's van zijn kaliber. Moest je dat nu verwoorden zoals G60 dat doet en zeggen dat het een kleine wagen is voor mensen met een grote portemonnee, dan was er helemaal geen probleem. Mensen willen gewoon aantonen dat wat je hier zegt over een merk nergens op slaat, of dat nu Audi of Lada of Lamborghini had geweest. Dat maakt ons geen fanboys.

In het vervolg zal ik mijn reacties inderdaad verwoorden zoals GolfG60. Als ik een mening zie waar ik het niet mee eens ben, zal ik zeggen "Bullshitalarm gaat af". Nu goed? :)

Dus, MP, leer je mening op een degelijke manier formuleren en ze zal zonder problemen geaccepteerd worden, en als er dan toch een discussie om ontstaat, waarom die dan niet beschaafd houden in plaats van er verkeerde zaken bij te betrekken en iedereen fanboys te noemen.

Ik denk dat jij het topic nog eens moet nalezen, om dan te kijken wie er kinderachtige reacties en inhoudsloze posts plaatst en onbeschaafd een discussie leidt.

Verder heb ik m'n punt wel duidelijk genoeg gemaakt. Geen zin om nog verder te discussiëren na reacties als deze(was ik nu degene die niet beschaafd de discussie voerde .Senne? Hmm..):

http://www.gtaforum.nl/topic/51957-wat-is-jullie-auto/page__st__6165#entry2023012

http://www.gtaforum.nl/topic/51957-wat-is-jullie-auto/page__st__6165#entry2023020

http://www.gtaforum.nl/topic/51957-wat-is-jullie-auto/page__st__6135#entry2022792

http://www.gtaforum.nl/topic/51957-wat-is-jullie-auto/page__st__6150#entry2022877

http://www.gtaforum.nl/topic/51957-wat-is-jullie-auto/page__st__6150#entry2022890

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...