Jump to content

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_738073

Nouja, glas dus, waar je doorheen kan kijken, en welke een kleurtje heeft. Het gaat dus niet over glas in een voertuig.

Ik heb even het internet afgezocht om een plaatje te vinden wat ik precies bedoel, en het enige wat er een beetje op lijkt is deze screen van de sims:

1367-Het-Glazen-Sims-2-Huis2.jpg

^Maar dan meer gekleurd. Bijv. dat het dan groen glas is.

Bewerkt: door Nickonly

Geplaatst:
comment_738096

Dat is niet zo heel ingewikkelt.

Om te beginnen moet je een gewone textuur hebben, om het duidelijk te houden heb ik gewoon een rood vlakje gemaakt. daarbij moet je een alpha textuur maken die varieert van wit tot zwart. Een alpfa textuur krijgt precies dezelfde naam als de gewone alleen met de letter 'a' erachter. Het beste is om deze kleur een beetje grijz te hebben.

Zorg dat je, je textures op onderstaande manier in 3ds max zet.

dingesje2.png

En nu kan je gewoon je textuur op je model plakken en krijg je het gewenste effect. Dit is mijn resultaat.

resulfu8.png

Hoe donkerder je alpha textuur is, hoe doorschijnender je gewone textuur in 3ds max en ingame wordt.

Op deze manier kan je dus ook zorgen dat sommige delen van je textuur niet doorschijnend zijn, en andere gedeeltes weer wel.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_738098

Kijk daar hebben we iets aan. Delen ervan had ik al gedaan. Zoals de alpha textuur toevoegen (met zelfde naam, maar dan met a erachter) in de TXD. Ook had ik al precies de goede grijskleur alpha teweten gekomen. Alleen wist ik niet (hoe) je die alpha in 3ds moest toevoegen. Dus bedankt! Binnenkort zal ik wel wat resultaat posten. :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.