Jump to content
Geplaatst:
comment_788535

Mocht je (kleine) problemen hebben met een SA:MP pawnscript, stel je vraag dan hier. Het is hier dus niet de bedoeling dat je om een script gaat vragen. Het gaat alleen om jouw eigen code.

Maar houdt met het volgende wel even rekening zodat het topic overzichtelijk blijft:

  • Toon altijd de volledige code van de functie waarin het probleem zich bevindt.
  • Gebruik om je pawnscript te tonen de BB-tags "code" of zet het even op Pastebin als het script te groot is.
  • Ga niet dubbelposten als er nog niemand op je vraag heeft gereageerd. Heb geduld.
  • En het belangrijkste gebruik eerst altijd de zoekfunctie, wellicht is jouw vraag al gesteld.

  • Reacties 838
  • Bezichtigingen 204.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_910785

Nog nooit return false gebruikt.. En Yep, meteen al weer een fout :7

		else if(gTeam[playerid] == TEAM_ADMIN && IsPlayerAdmin(playerid == 0)
{
		SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "You aren't admin, You can't use this");
		return false;
}

fout:

C:\Jeroen\pawnobackup2\gamemodes\SF.pwn(159) : error 001: expected token: ")", but found "{"
Pawn compiler 3.2.3664	 	 	Copyright (c) 1997-2006, ITB CompuPhase


1 Error.

Geplaatst:
comment_911965

ik heb een zelf gemaakte server ik heb de gamemode penlv en ik heb een map gemaakt en die codes in een filterscript gedaan

#include <a_samp>

#if defined FILTERSCRIPT

public OnFilterScriptInit()
{
print("\n--------------------------------------");
print(" Objects by : (your name)");
print("--------------------------------------\n");
return 1;
}

public OnFilterScriptExit()
{
return 1;
}

#else

main()
{
print("\n----------------------------------");
print(" Objects by : (your name)");
print("----------------------------------\n");
}

#endif

new noob;//<<<<< heel belangrijk, hier kun je met de /open menu mee schuiven,anders krijg je wat errors

public OnGameModeInit()
{
//Doe hier de objects zetten,dus dit :
CreateObject(7033, 2272.629150, 1556.477295, 14.334084, 0.0000, 0.0000, 270.0000);
noob = CreateObject(987, 2266.653564, 1555.642456, 9.778147, 0.0000, 0.0000, 270.0000);
CreateObject(1684, 2288.141113, 1563.279297, 11.410189, 0.0000, 0.0000, 0.0000);
CreateObject(1684, 2288.160889, 1559.268677, 11.410189, 0.0000, 0.0000, 0.0000);
CreateObject(8614, 2288.395264, 1556.336060, 11.594602, 0.0000, 0.0000, 0.0000);
CreateObject(1684, 2288.095459, 1567.356812, 11.384294, 0.0000, 0.0000, 0.0000);
CreateObject(1684, 2288.087891, 1571.419678, 11.361755, 0.0000, 0.0000, 0.0000);
CreateObject(3586, 2285.836426, 1567.121460, 16.452065, 0.0000, 0.0000, 180.0000);
CreateObject(3596, 2260.839355, 1590.676392, 22.844210, 0.0000, 0.0000, 33.7500);
CreateObject(3595, 2247.907959, 1570.413696, 22.812960, 0.0000, 0.0000, 78.7500);
CreateObject(3597, 2281.662598, 1596.857666, 22.862959, 0.0000, 0.0000, 0.0000);
CreateObject(16776, 2216.713867, 1566.894775, 11.571156, 0.0000, 0.0000, 303.7500);
CreateObject(16782, 2289.439697, 1581.743286, 20.583775, 0.0000, 0.0000, 180.0000);
CreateObject(14608, 2274.440674, 1584.098999, 21.661640, 0.0000, 0.0000, 157.5000);
CreateObject(14608, 2262.095215, 1575.312012, 21.661640, 0.0000, 0.0000, 191.2500);
CreateObject(1676, 2315.899902, 1545.727539, 11.401180, 0.0000, 0.0000, 90.0000);
CreateObject(1676, 2315.894531, 1547.562988, 11.401179, 0.0000, 0.0000, 90.0000);
CreateObject(9833, 2276.944580, 1563.507935, 22.593168, 0.0000, 0.0000, 0.0000);
CreateObject(11547, 2303.980957, 1564.948364, 12.764969, 0.0000, 0.0000, 270.0000); //deze dingen
//De eroad is de naam van het object
// die gaat je strax ook gebruiken daaronder
return 1;
}

public OnPlayerCommandText( playerid, cmdtext[] )
{
if (strcmp(cmdtext, "/open", true) == 0)//Dit is de command voor te openen
{
	MoveObject(noob, 26.968424, -1696.756592, -1.890992, 247.4217);//kijk,eroad is hier de object dat beweegt
	return 1;//Heel belangrijk,anders ziet het script dit niet
	}
if (strcmp(cmdtext, "/close", true) == 0)//Dit is het command om te dichten
{
	MoveObject(noob, 26.968424, -1696.756592, -10.890992, 247.4217);//Kijk hier gaat die naar onder
	return 1;//de coordinaten moet je mar een beetje schatten : X.Y.Z.A(d8 ik)
}
return 1;
}
public OnGameModeExit()
{
return 1;
}

dit is het filterscript (niet op de coos letten die zijn nog niet goed)

als ik de de server start dan werken alle commands uit penlv het niet todat ik /rcon unloadfs Lbase2 doe maar alle objectenladen perfect hoe kan dit ??????

Geplaatst:
comment_913580
ik heb een zelf gemaakte server ik heb de gamemode penlv en ik heb een map gemaakt en die codes in een filterscript gedaan
public OnPlayerCommandText( playerid, cmdtext[] )
{
if (strcmp(cmdtext, "/open", true) == 0)
{
MoveObject(noob, 26.968424, -1696.756592, -1.890992, 247.4217);
return 1;
}
if (strcmp(cmdtext, "/close", true) == 0)
{
MoveObject(noob, 26.968424, -1696.756592, -10.890992, 247.4217);
return 1;
}
return 1;
}

dit is het filterscript (niet op de coos letten die zijn nog niet goed)

als ik de de server start dan werken alle commands uit penlv het niet todat ik /rcon unloadfs Lbase2 doe maar alle objectenladen perfect hoe kan dit ??????

Die laatste

return 1;

moet

return 0;

zijn.

Geplaatst:
comment_914227
Een vraagje, Hoe "set" ik een timer voor een andere player?

Jailedplayerid en playerid

SetTimerEx("NaamTimer", 10000, 1, "i", Jailedplayerid);

public NaamTimer(Jailedplayerid)
{
//blabla
}

Als je bijvoorbeeld ook het id van de admin wilt 'doorpassen':

SetTimerEx("NaamTimer", 10000, 1, "ii", Jailedplayerid, playerid);

public NaamTimer(Jailedplayerid, playerid)
{
//blabla
}

PS, nu ik dit script toch heb gepost.. Klopt die float:x+2 ?

Ik wil graag een auto laten spawnen +2 coordinaten van hem vandaan, Dus niet op de persoon zelf :7

Nee, die Float: kan je dan weglaten.

Je zet alleen 'Float:' ervoor bij het aanmaken van die variabele.

Dus:

car = CreateVehicle(523, x+2, y+2, z+2, 360.0, 0,1,90000);

Geplaatst:
comment_918591

ff een vraagje (ja ik weet het alweer) hoe kan ik nou meer dan 150 spullen in me server krijgen zonder dat me server crasht ik heb xobjects al geprobeert maar het werkte niet

ik zie in veel (stunt) servers dat ze ruim 1000 spullen hebben

weet iemand hoe je dat voor elkaar krijgt ??????

Geplaatst:
comment_918658
ff een vraagje (ja ik weet het alweer) hoe kan ik nou meer dan 150 spullen in me server krijgen zonder dat me server crasht ik heb xobjects al geprobeert maar het werkte niet

ik zie in veel (stunt) servers dat ze ruim 1000 spullen hebben

weet iemand hoe je dat voor elkaar krijgt ??????

met xObjects....

Geplaatst:
comment_918725

In dit regeltje..

if(X =< 2691.9631 && X >= 2720.1597 && Y >= -2400.1460 && Y =< -2410.3826 && Z =< 13)

...krijg ik de volgende errors.

warning 211: possibly unintended assignment
error 029: invalid expression, assumed zero
error 022: must be lvalue (non-constant)
error 029: invalid expression, assumed zero
fatal error 107: too many error messages on one line

Ik heb al 't één en ander geprobeerd, maar ik kom er eigenlijk niet helemaal uit.. :puh:

Gast
Dit onderwerp is gesloten.

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.