Jump to content
Geplaatst:
comment_788535

Mocht je (kleine) problemen hebben met een SA:MP pawnscript, stel je vraag dan hier. Het is hier dus niet de bedoeling dat je om een script gaat vragen. Het gaat alleen om jouw eigen code.

Maar houdt met het volgende wel even rekening zodat het topic overzichtelijk blijft:

  • Toon altijd de volledige code van de functie waarin het probleem zich bevindt.
  • Gebruik om je pawnscript te tonen de BB-tags "code" of zet het even op Pastebin als het script te groot is.
  • Ga niet dubbelposten als er nog niemand op je vraag heeft gereageerd. Heb geduld.
  • En het belangrijkste gebruik eerst altijd de zoekfunctie, wellicht is jouw vraag al gesteld.

  • Reacties 838
  • Bezichtigingen 204.8k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1394024

public OnPlayerCommandText([b]...[/b])
{
if(strcmp(cmdtext, "/kill", true) == 0)
{
	if(jailed2[playerid] == 1)
	{
	   SendClientMessage(playerid,COLOR_GRAD1,"You cannot kill yourself because you're in the jail.");
	}
	else
	{ 
		SetPlayerHealth(playerid, 0.0);
		GetPlayerName(playerid,playername,sizeof(playername));
		format(string,sizeof(string),".: %s Has killed himself (/kill) :.",playername);
		SendClientMessageToAll(COLOR_RED,string);
	}
	return 1;
}
return 0;
}

Dat tussen de Tags moet je zelf invullen. Dat weet ik niet uit mijn hoofd.

Bewerkt: door Remcconen

Geplaatst:
comment_1403409

Hey,

Ik wil een soort teleport maken, zodat je binnenin het huisje staat...

Alleen wil ik dan een gele teleport pijl maken, en als je erin staat je automatisch teleport ^_^

Nu is mijn vraag: Wat is het ID van die gele teleport pijl? EN is het een pickup of gewoon een unsolid object?

Screen:

pijl.png

Alvast bedankt,

~JuniorJoost :cya:

Bewerkt: door JuniorJoost

Geplaatst:
comment_1403774

Dat gele ding heet een enex. Voor zover ik weet heeft die geen object id en ik ga er dus vanuit dat ze "on-the-fly" gecreëerd worden door ofwel de IPL map files of de SCM.

Geplaatst:
comment_1403789
Dat gele ding heet een enex. Voor zover ik weet heeft die geen object id en ik ga er dus vanuit dat ze "on-the-fly" gecreëerd worden door ofwel de IPL map files of de SCM.

SCM ;)

Wil je dit wel doen, zul je van die rode markers moeten gebruiken. En dan even op de wiki kijken om te begrijpen hoe je werkt met Checkpoints en markers, en OnPlayerEnter en Exit Checkpoint.

Geplaatst:
comment_1403812
Dat gele ding heet een enex. Voor zover ik weet heeft die geen object id en ik ga er dus vanuit dat ze "on-the-fly" gecreëerd worden door ofwel de IPL map files of de SCM.

SCM ;)

Hmm, ik ga er toch van uit dat ze in de IPL gecreëerd worden:

enex
1331.94, -633.096, 108.245, 1.87623, 1.2, 4, 8, 1333.31, -628.914, 108.345, -1.90253, 0, 4, "SVSFBG", 0, 2, 0, 24
1259.39, -785.332, 91.042, 0, 1, 3, 8, 1255.89, -785.332, 91.042, 127, 0, 4, "MADDOGS", 0, 2, 0, 24
1298.34, -797.968, 83.1574, 0, 3, 1, 8, 1299.34, -803.568, 83.1574, 200, 0, 4, "MDDOGS", 0, 2, 0, 24
end

Het gene wat er nog het meest bij in de buurt komt is pickup nr. 1318, dit is namelijk een naar beneden wijzende witte pijl...

Of pickup nr. 1239, een geel i-icoon.

Geplaatst:
comment_1403895

Ok, bedankt voor de snelle reacties :tu:

Ik heb maar het i icon gedaan, aangezien ik nog niks begrijp van enex :N

Nog een klein vraagje:

Ik heb een site met allerlei handige links gevonden, ook met interior-IDs ^_^

Als ik nu de coördinaten van bijv:

Planning dept. 3 384.808624,173.804992,1008.382812

gebruik, dan valt het poppetje op de grond nadat ie x meter naar beneden viel...

Moet ik een object daarvoor inladen? Zoja, hoe?

:cya:

Geplaatst:
comment_1404619

Hey, ik heb een probleem ( en nog een maar die heb ik al gepost in de account topic van Sandra),

Ik heb een cmd waarmee je van de ene plaats a naar de andere plaats b komt, MAAR ik wil wat je daar komt MET de auto waarin je zat in plaats a.

Dit heb ik tot nu, maar ik kom op plaats B ZONDER auto? :S

	 			if(PlayerToPoint(10, playerid,1818.3365,-1537.0481,13.3675))
			{
				SetPlayerPos(playerid,1818.1903,-1536.1982,13.3622);
				PutPlayerInVehicle(playerid, GetPlayerVehicleID(playerid), 0);
			}

Geplaatst:
comment_1404701
Gebruik SetVehiclePos ipv SetPlayerPos..

Nu heb ik dus:

	 			if(PlayerToPoint(10, playerid,1818.3365,-1537.0481,13.3675))
			{
				SetVehiclePos(GetPlayerVehicleID(playerid),1816.8716,-1536.3882,13.3194);
				PutPlayerInVehicle(playerid, GetPlayerVehicleID(playerid), 0);
			}

Maar het werkt tot mijn grote verbasing, NOG niet... :( ( Toch bedankt ).

Geplaatst:
comment_1404999
if(PlayerToPoint(10, playerid,1818.3365,-1537.0481,13.3675))
{
if(IsPlayerInAnyVehicle(playerid))
{
	new vehicleid = GetPlayerVehicleID(playerid);
	SetVehiclePos(vehicleid,1816.8716,-1536.3882,13.3194);
	SetVehicleZAngle(vehicleid, 0.0); // Angle moet je zelf nog aanpassen
}
else
{
	SetPlayerPos(playerid, 1816.8716,-1536.3882,13.3194);
	SetPlayerFacingAngle(playerid, 0.0); // Angle moet je zelf nog aanpassen
}
SendClientMessage(playerid, COLOR_YELLOW, "*** You have been teleported!");
return 1;
}

Geplaatst:
comment_1405363

Lukt nog niet :puh:

Laat me de hele code geven, miss. zit daar een bug in die ik door mijn ontwetendheid over het hoofd heb gezien;

if (strcmp("/entercj", cmdtext, true, 10) == 0)
{

	   if(IsPlayerConnected(playerid))
	   {
	   		if(!IsACop(playerid))
			{
		 	   SendClientMessage(playerid, COLOR_GREY, "   You are not a Cop !");
			   return 1;
			}
			if(PlayerToPoint(10, playerid,1818.3365,-1537.0481,13.3675))
			{
		 		if(IsPlayerInAnyVehicle(playerid))
				{
   				 	new vehicleid = GetPlayerVehicleID(playerid);
					SetVehiclePos(vehicleid,1816.8716,-1536.3882,13.3194);
					SetVehicleZAngle(vehicleid, 0.0); // Angle moet je zelf nog aanpassen
				}
				else
				{
					SetPlayerPos(playerid, 1816.8716,-1536.3882,13.3194);
					SetPlayerFacingAngle(playerid, 28.0); // Angle moet je zelf nog aanpassen
				}
  				 	SendClientMessage(playerid, COLOR_YELLOW, "*** You have been teleported!");
				return 1;
			}
			else
			{
   				SendClientMessage(playerid, color_pred, "You're not near that garagedoor!");
		 		return 1;
			}
		}
			else
  			{
  				SendClientMessage(playerid, color_pred, "You're not connected!");
			return 1;
		}
	}

Geplaatst:
comment_1405394
Van onzinnige code gesproken. :7

			else
		   {
			   SendClientMessage(playerid, color_pred, "You're not connected!");
			return 1;
		}

Verder zie ik niet direct de fout ..

Ach ja, als je niet weet wat je fout doet ga je soms onzinnige codes maken:P

Igg, ik spawn bij plaats >b< zonder auto, miss is dit wat gedaileerder dan ' hij doet het niet' ;).

Gast
Dit onderwerp is gesloten.

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.