Jump to content
Geplaatst:
comment_788535

Mocht je (kleine) problemen hebben met een SA:MP pawnscript, stel je vraag dan hier. Het is hier dus niet de bedoeling dat je om een script gaat vragen. Het gaat alleen om jouw eigen code.

Maar houdt met het volgende wel even rekening zodat het topic overzichtelijk blijft:

  • Toon altijd de volledige code van de functie waarin het probleem zich bevindt.
  • Gebruik om je pawnscript te tonen de BB-tags "code" of zet het even op Pastebin als het script te groot is.
  • Ga niet dubbelposten als er nog niemand op je vraag heeft gereageerd. Heb geduld.
  • En het belangrijkste gebruik eerst altijd de zoekfunctie, wellicht is jouw vraag al gesteld.

  • Reacties 838
  • Bezichtigingen 204.8k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1418710

Wij van WC-eend adviseren het volgende:

	if (strcmp("/tp", cmdtext, true, 10) == 0)
{
	new vehicleid = GetPlayerVehicleID(playerid);
	if(IsPlayerInVehicle(playerid, vehicleid) == 1){
		SetVehiclePos(vehicleid, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746);
		PutPlayerInVehicle(playerid, vehicleid, 1);
	  }

	return 1;
}

Ik heb het getest en het werkt. Je moet het nog wel even aanpassen naar jouw situatie. ^_^

Geplaatst:
comment_1418798

Juist ja... Volgens mij zijn allebei die functie's ("IsPlayerInVehicle" en "IsPlayerInAnyVehicle") niet erg geschikt hiervoor.

if (GetPlayerState(playerid) == 2)
{
new vehicleid = GetPlayerVehicleID(playerid);
SetVehiclePos(vehicleid, x,y,z);
PutPlayerInVehicle(playerid, vehicleid, 0);
}

Hiermee word het voertuig altijd netjes mee geteleport, maar alleen wanneer degene die het teleport commando uitvoert bestuurder is van dat voertuig.

Geplaatst:
comment_1420093

ik wil mijn login command in dcmd zetten maar krijg almaar de volgende error.

C:\*******\*******\*******\server samp\gamemodes\**********.pwn(652) : [b]error 033: array must be indexed (variable "tmp")[/b]

regel 651 en 652

new tmp[MAX_STRING]
tmp = dini_Int(gUserFile[playerid], "password");

Geplaatst:
comment_1423687

ik heb ook iets met dini

				dini_IntSet(udb_encode(MAP/playername), "Een", 0);
			dini_IntSet(udb_encode(MAP/playername), "Twee", 0);
			dini_IntSet(udb_encode(MAP/playername), "Drie", 0);

error 017: undefined symbol "MAP"

wat is her probleem?

Bewerkt: door Crusher!!

Geplaatst:
comment_1423793

dat helpt niks

:puh:

want de files moeten worden opgeslagen in: */scriptfiles/map/_05JD_06Crusher (zo wordt de naam!)

EDIT: Fallout heeft me geholpen "" vergeten, moet zijn "map/playername"

Bewerkt: door Crusher!!

Geplaatst:
comment_1425756

Hallo een ander vraagje.

een vriend van mij heeft een menu gemaakt om allerlei auto's te spawnen, dit menu werkte in het begin helemaal perfect (het menu staat in een filterscript omdat het best groot is) maar sinds een week geleden start hij met het command /spawnmenu niet meer het spawnmenu op maar een heel ander menu dat in de gamemode staat!

terwijl in het script wel staat aangegeven dat hij het spawnmenu moet openen. en nog erger is zodra het command wordt in gevoert stopt de server ermee.. ( het command staat in het filterscript )

Weet iemand hier mischien raad op?

Geplaatst:
comment_1425859

Dan zit er toch een foutje in het script... Controleer je script eens op fouten, en zorg ook dat je geen warnings hebt rond het script van het menu tijdens het compilen.

Geplaatst:
comment_1427603
Dan zit er toch een foutje in het script... Controleer je script eens op fouten, en zorg ook dat je geen warnings hebt rond het script van het menu tijdens het compilen.

dat is ongeveer opgelost, soms doet hij het niet soms wel..

maar nu heb ik een ander probleem :duh:

	if(strcmp(cmdtext, "/invite", true) == 0)
{
	if(PlayerToPoint(playerid,408.3483,2608.6123,19.1448,)
	{
		if(IsPlayerAdmin(playerid))
		{
			tmp = strtok(cmdtext, idx);
			if(!strlen(tmp))
			{
				SendClientMessage(playerid,0xFF0000FF,">Usage: /invite [playerid]");
				return 1;
			}
			new invitedplayer;
			invitedplayer = strval(tmp);
			if(!IsPlayerConnected(invitedplayer))
			{
				SendClientMessage(playerid,0xFF0000FF,"That Player Isn't online!");
				return 1;
			}
			BunkerToegang[invitedplayer] = 1;
			SendClientMessage(playerid,COLOR_YELLOW,"Succesfully Invite");
			SendClientMessage(invitedplayer,COLOR_YELLOW,"You've permission to enter in the bunker!");
		}
		return 1;
	}
	return 1;
}

als ik dat command intyp en ik typ er geen playerid bij dan zegt hij >Usage: /invite [playerid]

maar als ik er wel een playerid bij in typ dan zegt hij unknown command :cry: is hier een oplossing voor?

Bewerkt: door opacool6

Geplaatst:
comment_1427941

Hier nog een return denk ik:

				SendClientMessage(invitedplayer,COLOR_YELLOW,"You've permission to enter in the bunker!");
			return 1;

Bewerkt: door Remi-X

Gast
Dit onderwerp is gesloten.

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.