Jump to content
Geplaatst:
comment_788535

Mocht je (kleine) problemen hebben met een SA:MP pawnscript, stel je vraag dan hier. Het is hier dus niet de bedoeling dat je om een script gaat vragen. Het gaat alleen om jouw eigen code.

Maar houdt met het volgende wel even rekening zodat het topic overzichtelijk blijft:

  • Toon altijd de volledige code van de functie waarin het probleem zich bevindt.
  • Gebruik om je pawnscript te tonen de BB-tags "code" of zet het even op Pastebin als het script te groot is.
  • Ga niet dubbelposten als er nog niemand op je vraag heeft gereageerd. Heb geduld.
  • En het belangrijkste gebruik eerst altijd de zoekfunctie, wellicht is jouw vraag al gesteld.

  • Reacties 838
  • Bezichtigingen 205k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1458108

In welke zin? Bedoel je zoiets als:

new Vehicle[5];

Vehicle[0] = CreateVehicle(vehicleid, x, y, z, a, color1, color2, respawn);
Vehicle[1] = CreateVehicle(vehicleid, x, y, z, a, color1, color2, respawn);
Vehicle[2] = CreateVehicle(vehicleid, x, y, z, a, color1, color2, respawn);
Vehicle[3] = CreateVehicle(vehicleid, x, y, z, a, color1, color2, respawn);
Vehicle[4] = CreateVehicle(vehicleid, x, y, z, a, color1, color2, respawn);

Geplaatst:
comment_1458150

eigenlijk meer zow.

new Auto; // origineel he :P

Auto = Add_Veh( dit ken je wel );

LinkVehicleToInterior(Auto, 11);
SetVehiclePost();

if (newstate == PLAYER_STATE_DRIVER)
{
if (GetPlayerVehicleID(playerid) == Auto)
  {
   textje
}
}

in die vorm zegma

Geplaatst:
comment_1458248

new Auto[5];

public OnGameModeInit()
{
Auto[0] = CreateVehicle(blah);
Auto[1] = CreateVehicle(blah);
//enz
for(new a; a < sizeof(Auto); a++)
{
	LinkVehicleToInterior(Auto[a], 11);
}
SetVehiclePost(); //Wat is die eigenlijk? :P
return;
}

public OnPlayerStateChange(playerid, oldstate, newstate)
{
if (newstate == PLAYER_STATE_DRIVER)
{
	 for(new a; a < sizeof(Auto); a++)
	{
		if (GetPlayerVehicleID(playerid) == Auto[a])
		{
			//textje
		}
	}
return 1;
}
}

Gewoon op de manier van Big Boss.

Bewerkt: door Remi-X

Geplaatst:
comment_1458979

en laatst op msn wis je het niet.....

edit: FORUM IS STUK, de helft van de functies werken niet meer.

edit2:

remi moet:

		 for(new a; a < sizeof(Auto); a++)
	{

	}

niet zijn:

		 for(new a = 0; a < sizeof(Auto); a++)
	{

	}

???????

( a = 0)

Bewerkt: door Crusher!!

Geplaatst:
comment_1467506

Ik heb een gatecommand gemaakt maar als ik hem open doe (met /taxio) gaat hij wel open maar er zit nog een gate achter (op precies dezelfde plek), en /taxic werkt niet

Code:

new taxi1; taxi1 = CreateObject(969, -2488.858154, 365.326477, 33.933144, 0.0000, 0.0000, 60.5471);

// Taxi Gate
	if(strcmp(cmdtext,"/taxio",true) == 0)
	{
		if (PlayerInfo[playerid][pTeam] == 5)
	{
		MoveObject(taxi1, -2488.858154, 365.326477, 30.933144, 1.0);
	}
	else
	{
		SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Only for Taxi Members!");
	}
	return 1;
}
if(strcmp(cmdtext,"/taxic",true) == 0)
	{
		if (PlayerInfo[playerid][pTeam] == 5)
	{
		MoveObject(taxi1, -2488.858154, 365.326477, 33.933144, 1.0);
 	}
		else
	{
		SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Only for Taxi Members!");
	}
		return 1;
	}

Bewerkt: door BanaanDaan

  • 2 weken later...
Geplaatst:
comment_1482389

dan heb je waar schijnlijk ergens dit staan.

CreateObject(969, -2488.858154, 365.326477, 33.933144, 0.0000, 0.0000, 60.5471);

Bewerkt: door Crusher!!

Geplaatst:
comment_1482524

Hey,

In het begin moet je altijd zo een character kiezen. Dan staat dat character meestal voor je en kan je met je pijltjestoetsen kiezen. Maar bij mij blijft het elke keer dezelfde achtergrond en komt er geen character in zicht.

Dit zijn mijn 2 spawnplaatsen:

 AddPlayerClass(0, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746, 269.1425, 0, 0, 0, 0, 0, 0);
AddPlayerClass(93,2000.7731,1544.0865,13.5859,266.5940,0,0,0,0,0,0); // spawn @ piratenschip

Maar als ik met de pijltjes kies hoor ik wel zo'n "doing" geluidje en de ene spawned ook bij het piratenschip.

Dit is de OnPlayerRequestClass(playerid, classid)

public OnPlayerRequestClass(playerid, classid)

{
//Positions
SetPlayerPos(playerid,-1578.4615,877.7648,47.2188);
SetPlayerCameraPos(playerid,-1581.4615,877.7648,47.2191);
SetPlayerCameraLookAt(playerid,-1578.4615,877.7648,47.2188);
SetPlayerFacingAngle(playerid, 95.0000);
return 1;
}

Ik wil dus dat ik in het begin het character zie ik die ik wil spawnen, want nu zie ik alleen een achtergrond en een character.

Als jullie nog iets nodig hebben uit het script, vraag het gerust! :)

Geplaatst:
comment_1482541
public OnPlayerRequestClass(playerid, classid)
{
SetPlayerPos(playerid,-1578.4615,877.7648,47.2188);
SetPlayerCameraPos(playerid,-1581.4615,877.7648,47.2191);
SetPlayerCameraLookAt(playerid,-1578.4615,877.7648,47.2188);
SetPlayerFacingAngle(playerid, 95.0000);
return 1;
}

Een veelgemaakte beginnersfout :puh: Alle posities staan ongeveer hetzelfde. Daarom kan het bijvoorbeeld zo zijn dat:

-Je camera IN de spelers zit

-Of de verkeerde kant op kijkt.

public OnPlayerRequestClass(playerid, classid)
{
SetPlayerPos(playerid,-1578.4615,877.7648,47.2188); // Waar je de speler neer zet
SetPlayerCameraPos(playerid,-1581.4615,877.7648,47.2191); //Waar je de camera neer zet, gewoonlijk voor het gezicht van de speler :P
SetPlayerCameraLookAt(playerid,-1578.4615,877.7648,47.2188); //Waar de camera naar toe moet kijken. Deze positie kan gewoon hetzelfde zijn als waar je de speler neer zet.
SetPlayerFacingAngle(playerid, 95.0000); //Hoeveel graden de speler is gedraait
return 1;
}

  • 2 weken later...
Geplaatst:
comment_1493199

waarom werkt dit niet ?:

include <a_samp>
include <WX_Phone>

new rand[MAX_PLAYERS];
new OnlinePlayers;
forward MaakTelefoonNummer(playerid);

public OnPlayerDisconnect(playerid)
{
OnlinePlayers--;
return 1;
}

public OnPlayerConnect(playerid)
{
OnlinePlayers++;
MaakTelefoonNummer(playerid);
return 1;
}

public OnPlayerSpawn(playerid)
{
new p = playerid;
if (rand[p] != WX_GetPlayerPhoneNumber(p);
{
rand[p] = 0;
MaakTelefoonNummer(playerid);
}
return 1;
}

public MaakTelefoonNummer(playerid)
{
new p = playerid;
new name[24],string[128];
GetPlayerName(p,name,24);
rand[p] = random(sizeof(OnlinePlayers);
rand[p] += random(555);
rand[p] += 11111;
// als je nouw nog geen goeie mix hebt xD
printf("[%d] %s's telefoon nummer is: %d",name,p,rand[p]);
WX_SetPlayerPhoneNumber(p,rand[p]);
format(string,128,"Your Phone Number is: %d",rand[p]);
SendClientMessage(p,YLLW,string);
return 1;
}

Edit: Als jullie de commands moeten hebben zeg dat ff ;)

Bewerkt: door Crusher!!

Geplaatst:
comment_1493328

OnlinePlayers--;
OnlinePlayers++;

rand[p] = random(sizeof(OnlinePlayers);
rand[p] += random(555);
rand[p] += 11111;
printf("DEBUG: Player %d has phone number %d", p, rand[p]);

Zoiets denk ik.

Geplaatst:
comment_1493467
OnlinePlayers--;
OnlinePlayers++;
rand[p] = random(sizeof(OnlinePlayers);
rand[p] += random(555);
rand[p] += 11111;
printf("DEBUG: Player %d has phone number %d", p, rand[p]);

ik heb nu wat errors minder....

Edit:

Als je de commands moeten hebben zeg dat ff
;)
, andere post edited

Edit2

Dit heb ik ook nog:
new p = playerid; // line 69
for(new i=0; i<MAX_PLAYERS; i++) // line 70
{ // line 71
SendClientMessage(p, YLLW, "==== < Phone Book > ===="); // line 72
new phones = 0; // line 73
new strng[256]; // line 74
if(IsPlayerConnected(i) == 1) // line 75
{ // line 76
phones++; // line 77
new pNaam[MAX_PLAYER_NAME]; // line 78
GetPlayerName(i, pNaam, sizeof(pNaam)); // line 79 
format(strng, sizeof(strng), "(%d) %s - %d "i,pNaam,WX_GetPlayerPhoneNumber(i)); // line 80
SendClientMessage(p, YLLW, strng); // line 81
return 1; // line 82
} // line 83
} // line 84
\\87.208.200.52\SERVER:100\Users\Crusher\Desktop\Telefoon.pwn(80) : error 001: expected token: "-string end-", but found "-identifier-"

\\87.208.200.52\SERVER:100\Users\Crusher\Desktop\Telefoon.pwn(80) : warning 215: expression has no effect

\\87.208.200.52\SERVER:100\Users\Crusher\Desktop\Telefoon.pwn(80) : warning 215: expression has no effect

\\87.208.200.52\SERVER:100\Users\Crusher\Desktop\Telefoon.pwn(80) : error 001: expected token: ";", but found ")"

\\87.208.200.52\SERVER:100\Users\Crusher\Desktop\Telefoon.pwn(80) : error 029: invalid expression, assumed zero

\\87.208.200.52\SERVER:100\Users\Crusher\Desktop\Telefoon.pwn(80) : fatal error 107: too many error messages on one line

Compilation aborted.Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase

4 Errors.

Bewerkt: door Crusher!!

Geplaatst:
comment_1499046

Hallo ik heb ook een probleem:

ik heb een paar textdraws gemaakt:

		MobBackGround[i] = TextDrawCreate(439.000000,224.000000,"_~n~_~n~_~n~_~n~_~n~_~n~_~n~_~n~_~n~_~n~_~n~_~n~_~n~_~n~_~n~_~n~_~n~_~n~_");
	MobScreen[i] = TextDrawCreate(448.000000,234.000000,"_~n~_~n~_~n~_~n~_~n~_~n~_~n~_~n~_~n~_");
	MobKeysOne[i] = TextDrawCreate(448.000000,344.000000," 1 / 2 \ 3~n~_~n~ 7 / 8 \ 9~n~");
	MobMiddle[i] = TextDrawCreate(449.000000,327.000000,"~g~= ~w~O~r~ =");
	MobKeysTwo[i] = TextDrawCreate(439.000000,344.000000,"_~n~_ 4 / 5 \ 6~n~_~n~  X / 0 \ #");

maar hij geeft deze error's :

error 027: invalid character constant

error 027: invalid character constant

error 027: invalid character constant

error 027: invalid character constant

Geplaatst:
comment_1499195

En wat moet het ongeveer voor gaan stellen? Tevens zie ik niet echt het nut in van 30 maal een ~n~ te zetten als je ook gewoon de positie kan aanpassen. Je mag ook geen spaties gebruiken in TextDraws, elke spatie moet worden voorgesteld met een _ .

Gast
Dit onderwerp is gesloten.

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.