Jump to content
Geplaatst:
comment_788535

Mocht je (kleine) problemen hebben met een SA:MP pawnscript, stel je vraag dan hier. Het is hier dus niet de bedoeling dat je om een script gaat vragen. Het gaat alleen om jouw eigen code.

Maar houdt met het volgende wel even rekening zodat het topic overzichtelijk blijft:

  • Toon altijd de volledige code van de functie waarin het probleem zich bevindt.
  • Gebruik om je pawnscript te tonen de BB-tags "code" of zet het even op Pastebin als het script te groot is.
  • Ga niet dubbelposten als er nog niemand op je vraag heeft gereageerd. Heb geduld.
  • En het belangrijkste gebruik eerst altijd de zoekfunctie, wellicht is jouw vraag al gesteld.

  • Reacties 838
  • Bezichtigingen 204.8k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1537100

Dan definieer je OldCar waarschijnlijk enkel met "new OldCar;" en niet met "new OldCar[MAX_PLAYERS];".

Nee dat is niet het probleem ik heb OldCar al met Oldcar[MAX_PLAYERS]; gedefinieerd

Dus wat kan het dan zijn?

Geplaatst:
comment_1537443

Ik weet niet of je dat stukje script hier nu gewoon getypt hebt of gekopieerd hebt, maar je hebt een typfout gemaakt: FLoat:cY

Daar kan het aan liggen.

Heeey ja :klap:

Dat was het probleem dankje wel!

  • 2 weken later...
Geplaatst:
comment_1543696

Hallo,

Het is weer zo ver, nog een probleem :bonk:

Zodra er iemand dood gaat, gaat alleen de health op nul en ziet iemand anders je als een dode.

Terwijl je dan nog gewoon door kan lopen zonder health dit werkt veel van mijn systemen tegen :-(

Zou iemand me misschien kunnen helpen?

Alvast bedankt!

Geplaatst:
comment_1543710

Ik begrijp je niet helemaal. Je gaat dood, maar je kan wel nog gewoon met je eigen poppetje lopen?

Ja het mannetje blijft voor mij gewoon lopen.

maar iemand anders ziet mij als een dood lijk stil liggen.

Door dit hele gedoe spawnen de spelers niet opnieuw en blijven ze in hun "doden wereldje" rondlopen.

Geplaatst:
comment_1546494

Lijkt me een of andere vage bug ... Zou ik je OnPlayerDeath eens mogen zien?

daar is hij: (hij zet wat tabs verkeerd neer maar dat doet er nu even niet toe)

public OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason)
{
       TextDrawHideForPlayer(playerid,txtTimeDisp);
if(gPlayerUsingLoopingAnim[playerid])
{
       gPlayerUsingLoopingAnim[playerid] = 0;
       TextDrawHideForPlayer(playerid,txtAnimHelper);
}
if(ChangeSkin[playerid] == 0)
{
	GameTextForPlayer(playerid,"~r~Y~h~o~h~u ~y~D~h~i~h~e~h~d",4000,6);
}
if(killerid == INVALID_PLAYER_ID)
{
    SendDeathMessage(INVALID_PLAYER_ID,playerid,reason);
}
else
{
	if(Kill[playerid] == 0)
	{

		SendDeathMessage(killerid,playerid,reason);
	    PlayerInfo[killerid][pKills] += 1;
		GivePlayerMoney(killerid,GetPlayerMoney(playerid));
		PlayerInfo[killerid][pCash] = GetPlayerMoney(killerid);
	    SetPlayerScore(killerid, GetPlayerMoney(killerid));
	}
}
if(ChangeSkin[playerid] == 0)
{
	ResetPlayerMoney(playerid);
}
SetPlayerHealth(playerid,-5);
PlayerInfo[playerid][pCash] = GetPlayerMoney(playerid);
       SetPlayerScore(playerid, GetPlayerMoney(playerid));
return 1;
}

Het gebeurd steeds minder de laatste tijd, ik denk dat het een soort van lagg ofzo is.

Bewerkt: door opacool6

Geplaatst:
comment_1546518

Ik zi dan geen probleem, maar wat zeker niet nodig is is het volgende in OnPlayerDeath:

SetPlayerHealth(playerid,-5);

Want als je dood bent hoef je toch niet nog doder gemaakt te worden? xD

Geplaatst:
comment_1546523

Ik zi dan geen probleem, maar wat zeker niet nodig is is het volgende in OnPlayerDeath:

SetPlayerHealth(playerid,-5);

Want als je dood bent hoef je toch niet nog doder gemaakt te worden? xD

ja ik had dat een tijdje gelden gebruikt als oplossing voor het probleem wat ik nu weer heb maar het heeft dus niet gewerkt

Bewerkt: door opacool6

Geplaatst:
comment_1551089

Als ik ook iets zou mogen vragen. : d

Hoe kan ik een tekst/string achter een andere string krijgen?

Via een 'format' als ik je goed begrijp.

format(outputstring, sizeof(outputstring), "%s %s", string1, string2);

Bij deze code voegt hij dus de inhoud van string2 achter string1 (gescheiden door een spatie), en plaatst hij de uitkomst in outputstring.

MVG,

Wanted

Bewerkt: door Wanted

Geplaatst:
comment_1551364

Als ik ook iets zou mogen vragen. : d

Hoe kan ik een tekst/string achter een andere string krijgen?

Via een 'format' als ik je goed begrijp.

format(outputstring, sizeof(outputstring), "%s %s", string1, string2);

Bij deze code voegt hij dus de inhoud van string2 achter string1 (gescheiden door een spatie), en plaatst hij de uitkomst in outputstring.

MVG,

Wanted

EDIT: Opgelost :)

Bewerkt: door GTAguillaume

Geplaatst:
comment_1554916

hoi,

ik heb een probleem met mijn scriptje. Weet iemand wat er mis mee is??

Script:

// het begin (incl. forward) enzo staat hierboven
public explosion()
{
      CreateExplosion(1858.710815, -3387.971680, 70.609772, 6, 10.0);
}

Weet iemand wat het probleem is?

Gr. Kayle

Gast
Dit onderwerp is gesloten.

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.