Jump to content
Geplaatst:
comment_788535

Mocht je (kleine) problemen hebben met een SA:MP pawnscript, stel je vraag dan hier. Het is hier dus niet de bedoeling dat je om een script gaat vragen. Het gaat alleen om jouw eigen code.

Maar houdt met het volgende wel even rekening zodat het topic overzichtelijk blijft:

  • Toon altijd de volledige code van de functie waarin het probleem zich bevindt.
  • Gebruik om je pawnscript te tonen de BB-tags "code" of zet het even op Pastebin als het script te groot is.
  • Ga niet dubbelposten als er nog niemand op je vraag heeft gereageerd. Heb geduld.
  • En het belangrijkste gebruik eerst altijd de zoekfunctie, wellicht is jouw vraag al gesteld.

  • Reacties 838
  • Bezichtigingen 204.8k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1554923

In dat stukje zit geen fout? Misschien dat het niet afgesloten wordt, maar meer kan ik ook niet ontdekken.

In ieder geval weet ik wel dat het wordt aangeroepen want als ik er een sendclientmessage bij doe zie ik iets in de chat staan. :S Weet iemand waaraan het kan liggen?

Gr. Kayle

Geplaatst:
comment_1554934

stock explosion()
{
      CreateExplosion(1858.710815, -3387.971680, 70.609772, 6, 10.0);
}

Geeft geen problemen. Ook een betere manier om het te gebruiken.

Geplaatst:
comment_1554950

Misschien wordt die functie aangeroepen met een timer, en dan moet het wel een public zijn. 0_0

En wat is de error nou eigenlijk? Of krijg je geen errors maar werkt het script ook niet?

Geplaatst:
comment_1554982

Misschien wordt die functie aangeroepen met een timer, en dan moet het wel een public zijn. 0_0

En wat is de error nou eigenlijk? Of krijg je geen errors maar werkt het script ook niet?

Zoals je zei, het werkt niet want ik gebruik een timer en ik krijg hem niet in het spel. Er komen dus geen explosies. En er is ook geen waarschuwing of error. Dus hoe krijg ik hem toch werkend in een public en timer?

Gr, Kayle

edit: Ik heb nu ongeveer 50 van die bommen toegevoegt. maar nu zie ik niet niets maar nu zie ik maar 1/50. Miss een oplossing?

Gr. Kayle

Bewerkt: door kayle

Geplaatst:
comment_1555270

Hey,

Ik heb een checkpoint streamer gedownload en hij werkt bijna goed, op een error na:

C:\Documents and Settings\Eigenaar\Bureaublad\SAMP\filterscripts\shopsystem.pwn(131) : error 008: must be a constant expression; assumed zero
Pawn compiler 3.2.3664	 	 	Copyright (c) 1997-2006, ITB CompuPhase

1 Error.

Waaraan zou dit kunnen liggen?

Groeten,

sean5874

P.S: Fijne kerst!

Bewerkt: door sean5874

Geplaatst:
comment_1555277

@ Sean:

Voorbeeld:

new var1[10]
var1[3] = 8;
new var2[var2[3]];

Dacht ik te onthouden.

edit: Ik heb nu ongeveer 50 van die bommen toegevoegt. maar nu zie ik niet niets maar nu zie ik maar 1/50. Miss een oplossing?

Gr. Kayle

Dan zie je we waarschijnlijk ongeveer 5 of 10. Ik weet niet meer hoeveel het was, maar SA:MP kan maar een paar explosies tegelijk aan.

Geplaatst:
comment_1559598

Ik wil een stukje script maken die een .txt maakt in een bepaalde map.

Code :

format(UserFile, sizeof(UserFile), "UserFiles/%s.txt", udb_encode(playername));
        dini_Create(UserFile);

Hij komt nu in de correcte map maar zonder naam ofzo.

Het is een .txt die gevuld is zoals het hoort maar het heeft dus geen naam.

Hoe zorg ik ervoor dat het dus de naam krijgt van de naam van de speler?

// Rutger.

Geplaatst:
comment_1559681

Ik wil een stukje script maken die een .txt maakt in een bepaalde map.

Code :

format(UserFile, sizeof(UserFile), "UserFiles/%s.txt", udb_encode(playername));
        dini_Create(UserFile);

Hij komt nu in de correcte map maar zonder naam ofzo.

Het is een .txt die gevuld is zoals het hoort maar het heeft dus geen naam.

Hoe zorg ik ervoor dat het dus de naam krijgt van de naam van de speler?

// Rutger.

Ik denk dat het aan udb_encode() ligt, weer je zeker dat je

#include <DUDB>

vanboven aan je script hebt staan?

Geplaatst:
comment_1559838

Ik denk dat het aan udb_encode() ligt, weer je zeker dat je

#include <DUDB>

vanboven aan je script hebt staan?

Als hij dat niet heeft kan hij niet compilen.

Daarnaast werk ik zonder het encoden, en heb geen problemen tot nog toe gehad. Al is het inderdaad wel mogelijk dat er problemen met sommige tekens kunnen optreden als je niet encode.

Toch raad ik je aan het volgend eens te proberen, om te kijken wat er gebeurt.

Boven

format(UserFile, sizeof(UserFile), "UserFiles/%s.txt", udb_encode(playername));

zet je dit:

printf("DEBUG>>> %s", playername);
printf("DEBUG>>> %s", udb_encode(playername));

Zou je dan na afloop van testen beide resultaten kunnen halen uit de log en die hier posten?

Geplaatst:
comment_1560217

new name[MAX_PLAYER_NAME];
GetPlayerName(i, name, sizeof(name));
if(name == playerid)Kick(i); // << De error zit hierin <<

Weet iemand wat hier de fout is? De variabelen bestaan (name en playerid). De bedoeling van de code is dat als iemand dezelfde naam heeft als het playerid van een speler dat hij gekickt wordt. Maar ik weet niet wat ik moet doen om playerid en name gelijk aan elkaar laat staan.

De error is: error 033: array must be indexed (variable "name")

Hopelijk ziet iemand de fout.

Gr. Kayle

Geplaatst:
comment_1560232

if "Remi-X" == 0

Dat is wat jij doet, nogal raar dus... Strings kun je sowieso al niet gelijkstellen aan integers, en daarnaast kunnen strings geen if("1" == "2") aan, maar dat gaat met strcmp of strfind.

Geplaatst:
comment_1560336

Stuk van mijn log over het probleem dat ik heb:

[17:25:59] [join] Sikro has joined the server (0:127.0.0.1)

[17:26:05] DEBUG>>>

[17:26:05] DEBUG>>>

[17:26:13] [part] Sikro has left the server (0:1)

Geen naam dus :(

Geplaatst:
comment_1560361

Kan je eens je GetPlayerName sturen? Ik vermoed dat daar dan een foutje in zit.

Haha dat word lastig, ik had dus geen GetPlayerName...

Ehm, beginnersfoutje? (A).

Igg bedankt!

Gast
Dit onderwerp is gesloten.

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.