Jump to content
Geplaatst:
comment_788535

Mocht je (kleine) problemen hebben met een SA:MP pawnscript, stel je vraag dan hier. Het is hier dus niet de bedoeling dat je om een script gaat vragen. Het gaat alleen om jouw eigen code.

Maar houdt met het volgende wel even rekening zodat het topic overzichtelijk blijft:

  • Toon altijd de volledige code van de functie waarin het probleem zich bevindt.
  • Gebruik om je pawnscript te tonen de BB-tags "code" of zet het even op Pastebin als het script te groot is.
  • Ga niet dubbelposten als er nog niemand op je vraag heeft gereageerd. Heb geduld.
  • En het belangrijkste gebruik eerst altijd de zoekfunctie, wellicht is jouw vraag al gesteld.

  • Reacties 838
  • Bezichtigingen 204.8k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1566975

Welk wachtwoord moet ik veranderen? Ik verander het wahchtwoord in m'n "server readme".

De readme is een handleiding...

Wachtwoord, gamemodes en allerlei andere instellingen staan in "Server.cfg"

Die moet je veranderen.

Ik raad je aan eens mijn beginners-tutorial door te lezen. Daar staat het ook uitgelegd. :)

Oeps, ja, nu zie ik het ook. Ik ben BTW jouw tutorial aan het gebruiken ;). Bedankt! En vooral goed uitgelegd :)

EDIT:

Ik heb dit stukje in m'n script:

public OnGameModeInit()
{
       // Don't use these lines if it's a filterscript
       SetGameModeText("Blank Script");
       AddPlayerClass(0, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746, 269.1425, 0, 0, 0, 0, 0, 0);
       AddPlayerClass(93, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746, 269.1425, 0, 0, 0, 0, 0, 0);
       return 1;
}

Alleen werkt het niet, dus wat is de fout? Pawno geeft geen fout. Moet je BTW je script naar de map 'gamemodes' kopiëren? Anders vond hij het niet.

Bewerkt: door Dakendak

Geplaatst:
comment_1567429

Als je een Gamemode maakt(hierin voeg je de belangrijkste dingen toe, bijv vehicles en spawnplaatsen) moet je deze in je gamemode-map plaatsen, anders kan je gamemode niet worden

geladen. Filterscript dienen in de filterscript-map te worden geplaatst. Je moet wel je gamemode toevoegen achter 'gamemode0' in server.cfg, maar als je Sandra's tut hebt gelezen, weet je dat al. ^_^

Geplaatst:
comment_1571054

Ik heb bij GameModeInit:

AddStaticVehicle(431,11.3036,-236.5535,5.5307,90.2859,103,51); // bus

AddStaticVehicle(431,11.0763,-228.2878,5.5361,89.3558,103,51); // bus

AddStaticVehicle(431,11.4894,-245.0132,5.5287,90.1746,103,51); // bus

AddStaticVehicle(431,11.6377,-252.8983,5.5351,89.9508,103,51); // bus

Slechts de laatste bus spawn spawnd.

Bizar, er is toch niks dat ik verkeerd doe?

Geplaatst:
comment_1572465

Hallo,

Ik heb meer een vraag i.p.v een probleem. Ik wou deze functie gebruiken in mijn GM:

LimitGlobalChatRadius(200.0);

Nu heb ik ook een /ad command. De advertenties moeten natuurlijk overal zichtbaar zijn. Werkt dit ook hierop?

sean5874

Geplaatst:
comment_1574675

Jullie hebben al vier dagen niets te doen, dus ik ga ook maar eens een zeer 'intelligente' vraag stellen.

Hier is mijn script.

Ik probeer om i.p.v.

if(!IsPlayerAdmin(playerid)) return 0;

die in Sandra's tutorial staat te vervangen met zoiets als

            if(!adminlevel[playerid] =< 1)

Ik krijg echter een paar fouten:

C:\Documents and Settings\Administrator\Mijn documenten\SAMP Server\filterscripts\AdminScript.pwn(185) : warning 211: possibly unintended assignment
C:\Documents and Settings\Administrator\Mijn documenten\SAMP Server\filterscripts\AdminScript.pwn(185) : error 022: must be lvalue (non-constant)
C:\Documents and Settings\Administrator\Mijn documenten\SAMP Server\filterscripts\AdminScript.pwn(185) : error 029: invalid expression, assumed zero
C:\Documents and Settings\Administrator\Mijn documenten\SAMP Server\filterscripts\AdminScript.pwn(185) : warning 215: expression has no effect
C:\Documents and Settings\Administrator\Mijn documenten\SAMP Server\filterscripts\AdminScript.pwn(185) : error 001: expected token: ";", but found ")"
C:\Documents and Settings\Administrator\Mijn documenten\SAMP Server\filterscripts\AdminScript.pwn(185) : fatal error 107: too many error messages on one line

Compilation aborted.Pawn compiler 3.2.3664	 	 	Copyright (c) 1997-2006, ITB CompuPhase


4 Errors.

Wat kan ik doen om het te verhelpen?

Het accountsysteem is gemaakt m.b.v. Sandra's tutorial.

Bewerkt: door VonLeeuwen

Geplaatst:
comment_1574680

Ik heb een klein probleempje, het gaat om dini:

new name[MAX_PLAYER_NAME];
GetPlayerName(playerid, name, sizeof(name));

gPFaction[playerid] = dini_Get(udb_encode(name), "faction");

Nu krijg ik de volgende error:

error 006: must be assigned to an array

Ik weet dat het komt omdat de string een lengte van 256 moet hebben, maar als ik dat doe dan kan ik niet meer met gPFaction[playerid] werken, en dat heb ik toch echt nodig...

Geplaatst:
comment_1574745

Ik heb een klein probleempje, het gaat om dini:

new name[MAX_PLAYER_NAME];
GetPlayerName(playerid, name, sizeof(name));

gPFaction[playerid] = dini_Get(udb_encode(name), "faction");

Nu krijg ik de volgende error:

error 006: must be assigned to an array

Ik weet dat het komt omdat de string een lengte van 256 moet hebben, maar als ik dat doe dan kan ik niet meer met gPFaction[playerid] werken, en dat heb ik toch echt nodig...

Om een integer te lezen gebruik je dini_Int. Jij gebruikt de code om een string te lezen.

Geplaatst:
comment_1574817

Dan moet je bovenaan het script:

new gPFaction[MAX_PLAYERS]; // of iets wat er op lijkt

vervangen door

new gPFaction[MAX_PLAYERS][128]; // of iets wat er op lijkt

Geplaatst:
comment_1574831
if(!IsPlayerAdmin(playerid)) return 0;

die in Sandra's tutorial staat te vervangen met zoiets als

if(!adminlevel[playerid] =< 1)

Ten eerste is het niet =< maar <=. Daarnaast snap ik niet waarom je wil kijken of het niet kleiner of gelijk is aan 1, dan kun je toch net zo goed kijken of het groter of gelijk aan 2 is?

if(adminlevel[playerid] >= 2)

dient dan gewoon te werken.

Geplaatst:
comment_1574996
if(!IsPlayerAdmin(playerid)) return 0;

die in Sandra's tutorial staat te vervangen met zoiets als

if(!adminlevel[playerid] =< 1)

Ten eerste is het niet =< maar <=. Daarnaast snap ik niet waarom je wil kijken of het niet kleiner of gelijk is aan 1, dan kun je toch net zo goed kijken of het groter of gelijk aan 2 is?

if(adminlevel[playerid] >= 2)

dient dan gewoon te werken.

oke, ik probeer het vanmiddag wel effe, bedankt!

Geplaatst:
comment_1575660

Daar ben ik weer, en weer met een probleempje...

Ik zou niet weten wat de fout is in de volgende code:

//bovenaan
#define FACTIONS 2
new gFactionPickup[FACTIONS];
new gFIntPickup[FACTIONS];

public OnGameModeInit()
{
for(new i=0; i<FACTIONS; i++)
{
	new Float:X, Float:Y, Float:Z, istring[128];
	format(istring, sizeof(istring), "/factions/%i", i);
	X = dini_Float(istring, "baseX");
	Y = dini_Float(istring, "baseY");
	Z = dini_Float(istring, "baseZ");
	gFactionPickup[i] = AddStaticPickup(1239,23,X,Y,Z);

	X = dini_Float(istring, "IntX");
	Y = dini_Float(istring, "IntY");
	Z = dini_Float(istring, "IntZ");
	gFIntPickup[i] = AddStaticPickup(1239, 23, X, Y+1, Z);
}
}

public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid)
{
for(new i=0; i<FACTIONS; i++)
{
    if(gFactionPickup[i] == pickupid);
    {
   	        new Fname[256], IntID, Float:IntX, Float:IntY, Float:IntZ, istring[128], message[128];
	format(istring, sizeof(istring), "/factions/%i", i);
	Fname = dini_Get(istring, "name");
	IntID = dini_Int(istring, "intid");
	IntX = dini_Float(istring, "IntX");
	IntY = dini_Float(istring, "IntY");
	IntZ = dini_Float(istring, "IntZ");
	format(message, sizeof(message), "%s Base", Fname);
	GameTextForPlayer(playerid, message, 2000, 0);
	SetPlayerPos(playerid, IntX, IntY, IntZ);
	SetPlayerInterior(playerid, IntID);
	}
}
for(new i=0; i<FACTIONS; i++)
{
    if(pickupid == gFIntPickup[i]);
	{
		new Float:X, Float:Y, Float:Z, istring[128];
		format(istring, sizeof(istring), "/factions/%i", i);
		X = dini_Float(istring, "X");
		Y = dini_Float(istring, "Y");
		Z = dini_Float(istring, "Z");
		SetPlayerPos(playerid, X, Y, Z);
		SetPlayerInterior(playerid, 0);
	}
}
return 1;
}

de errors:

.pwn(269) : error 036: empty statement //dit is bij de if-statements in de for's van OnPlayerPickupPickup

Volgensmij zou mijn code moeten werken...

iemand ideeën?

Bewerkt: door goudewup

Geplaatst:
comment_1575683

Achter een if-statement hoort geen ';' te staan. Haal die dus allemaal weg.

hehe, beetje stom foutje :cab:

edit:

nu heb ik achter de code in OnGameModeInit() het volgende gezet:

id = dini_Int(istring, "carid");
	col1 = dini_Int(istring, "carcolor1");
	col2 = dini_Int(istring, "carcolor2");
	X = dini_Float(istring, "car1X");
	Y = dini_Float(istring, "car1Y");
	Z = dini_Float(istring, "car1Z");
	A = dini_Float(istring, "car1A");
	AddStaticVehicle(id, X, Y, Z, A, col1, col2);

	X = dini_Float(istring, "car2X");
	Y = dini_Float(istring, "car2Y");
	Z = dini_Float(istring, "car2Z");
	A = dini_Float(istring, "car2A");
	AddStaticVehicle(id, X, Y, Z, A, col1, col2);

	X = dini_Float(istring, "car3X");
	Y = dini_Float(istring, "car3Y");
	Z = dini_Float(istring, "car3Z");
	A = dini_Float(istring, "car3A");
	AddStaticVehicle(id, X, Y, Z, A, col1, col2);

Maar nu is mijn probleem dat de pickups niet meer werken!

Ze komen nog wel in de server, alleen als ik ze oppak gebeurt er niks...

De OnPlayerPickupPickup code is nogsteeds hetzelfde, maar zonder de ";" achter de if's natuurlijk ;)

Bewerkt: door goudewup

Gast
Dit onderwerp is gesloten.

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.