Geplaatst: 21 oktober 200717 jaren comment_802362 Hallo, Ik ben een profielen site aan het programmeren, en ik ben nu bezig dat je profile.php?id=1 doet. Maar nu moet ik het getal 1 een variable maken. Hoe moet ik dat doen? ik gebruik: if (strtolower($_GET['id'])) { ik ken ook: switch (strtolower($_GET['id'])) Alvast bedankt
Geplaatst: 21 oktober 200717 jaren comment_802369 Als je dit nog niet eens weet, kun je beter geen site maken.. Maargoed, als antwoord op je vraag; $id = $_GET['id']; $id = mysql_real_escape_string(htmlspecialchars($id)); if($id == '1') { echo 'Piepo'; } // Je switch statement; switch($id) { case '1': break; case '2': break; default: break; } Bewerkt: 21 oktober 200717 jaren door Le MrG
Geplaatst: 21 oktober 200717 jaren Auteur comment_802393 Als je dit nog niet eens weet, kun je beter geen site maken..Maargoed, als antwoord op je vraag; $id = $_GET['id']; $id = mysql_real_escape_string(htmlspecialchars($id)); if($id == '1') { echo 'Piepo'; } // Je switch statement; switch($id) { case '1': break; case '2': break; default: break; } Wat jij mij net vertelde weet ik al. Maar, het is niet de bedoeling dat ik elk id als een case moet gaan zetten. Hij moet zelf kijken: "Oh het getal is die, en dan moet ik dat getal 'onthoude' " Jij zegt: "kan je beter geen site maken", ik kan redelijk coden alleen dat getal zelf laten checken is nieuw voor mij.
Geplaatst: 21 oktober 200717 jaren Auteur comment_802435 Als je dit nog niet eens weet, kun je beter geen site maken..Maargoed, als antwoord op je vraag; $id = $_GET['id']; $id = mysql_real_escape_string(htmlspecialchars($id)); if($id == '1') { echo 'Piepo'; } // Je switch statement; switch($id) { case '1': break; case '2': break; default: break; } Wat jij mij net vertelde weet ik al. Maar, het is niet de bedoeling dat ik elk id als een case moet gaan zetten. Hij moet zelf kijken: "Oh het getal is die, en dan moet ik dat getal 'onthoude' " Jij zegt: "kan je beter geen site maken", ik kan redelijk coden alleen dat getal zelf laten checken is nieuw voor mij. Kheb het al. Opgelost
Hallo,
Ik ben een profielen site aan het programmeren, en ik ben nu bezig dat je profile.php?id=1 doet.
Maar nu moet ik het getal 1 een variable maken.
Hoe moet ik dat doen?
ik gebruik:
ik ken ook:
Alvast bedankt