Geplaatst: 4 december 200717 jaren comment_836033 hey, Ik speel al een tijdje op multiplayer, maar nu heeft een server admin me gevraagd om een horloge te maken op de server waarmee je de tijd in de meeste landen kunt zien. Ik heb geen flouw idee hoe ik hier moet aan beginnen.
Geplaatst: 5 december 200717 jaren comment_836067 hey,Ik speel al een tijdje op multiplayer, maar nu heeft een server admin me gevraagd om een horloge te maken op de server waarmee je de tijd in de meeste landen kunt zien. Ik heb geen flouw idee hoe ik hier moet aan beginnen. Bedoel je iets voor SA:MP dat je gewoon de lokale tijd ziet? Greetz
Geplaatst: 5 december 200717 jaren Auteur comment_836514 Ja, dat is ook goed. Maar ik zoek meer iets waar je de tijd in (alle landen) ziet.
Geplaatst: 6 december 200717 jaren Auteur comment_836976 ja Bewerkt: 6 december 200717 jaren door Ziggke
Geplaatst: 6 december 200717 jaren comment_837009 Als jou host in nederland is, dan zal nu de 'gettime'-functie '18' aangeven als 'hour' Als jij de tijd in bijvoorbeeld London wilt weten, zal je 1 uur ervan af moeten trekken. Bijvoorbeeld new Hour, Minute, Second; gettime(Hour, Minute, Second); new LondonTime, NewYorkTime, MoscowTime; LondonTime = (Hour-1); NewYorkTime = (Hour-6); MoscowTime = (Hour+2); zoiets zegmaar Bewerkt: 6 december 200717 jaren door Sandra18[NL]
Geplaatst: 6 december 200717 jaren comment_837062 Omdat ik me toch verveel heb ik maar een commando voor je gemaakt met 4 wereldtijden (Amsterdam, Londen, New York en Moscow) Let wel op: Als het bijvoorbeeld 4 minuten over 7 is, dan geeft die 19:4 aan in plaats van 19:04 Om dat te fixen zal je een check moeten inbouwen die checkt of 'Minute' lager dan '10' is. Zo ja, dan moet die een extra '0' toevoegen. Ik doe dus ff 4 van de 192 landen in de wereld. de andere 188 mag je lekker zelf doen if(strcmp(cmdtext, "/worldtime", true) == 0) { new TimeString[256]; new Hour, Minute, Second; gettime(Hour, Minute, Second); new AT, LT, NYT, MT; AT = (Hour+0); //Amsterdam LT = (Hour-1); //London NYT = (Hour-6); //New York MT = (Hour+2); //Moscow format(TimeString, sizeof(TimeString),"**Amsterdam: %d:%d **London: %d:%d",AT, Minute, LT, Minute); SendClientMessage(playerid, 0xFFFF66AA ,"=====WorldTimes====="); SendClientMessage(playerid, 0xFFFF66AA ,TimeString); format(TimeString, sizeof(TimeString),"**New York: %d:%d **Moscow: %d:%d",NYT, Minute, MT, Minute); SendClientMessage(playerid, 0xFFFF66AA ,TimeString); return 1; } Edit: Sorry voor dubbelpost Resultaat: Bewerkt: 6 december 200717 jaren door Sandra18[NL]
Geplaatst: 6 december 200717 jaren Auteur comment_837195 Omdat ik me toch verveel heb ik maar een commando voor je gemaakt met 4 wereldtijden (Amsterdam, Londen, New York en Moscow) Let wel op: Als het bijvoorbeeld 4 minuten over 7 is, dan geeft die 19:4 aan in plaats van 19:04 Om dat te fixen zal je een check moeten inbouwen die checkt of 'Minute' lager dan '10' is. Zo ja, dan moet die een extra '0' toevoegen. Ik doe dus ff 4 van de 192 landen in de wereld. de andere 188 mag je lekker zelf doen if(strcmp(cmdtext, "/worldtime", true) == 0) { new TimeString[256]; new Hour, Minute, Second; gettime(Hour, Minute, Second); new AT, LT, NYT, MT; AT = (Hour+0); //Amsterdam LT = (Hour-1); //London NYT = (Hour-6); //New York MT = (Hour+2); //Moscow format(TimeString, sizeof(TimeString),"**Amsterdam: %d:%d **London: %d:%d",AT, Minute, LT, Minute); SendClientMessage(playerid, 0xFFFF66AA ,"=====WorldTimes====="); SendClientMessage(playerid, 0xFFFF66AA ,TimeString); format(TimeString, sizeof(TimeString),"**New York: %d:%d **Moscow: %d:%d",NYT, Minute, MT, Minute); SendClientMessage(playerid, 0xFFFF66AA ,TimeString); return 1; } Edit: Sorry voor dubbelpost Resultaat: Hey bedankt!!! Maar als ik hiermee klaar ben wat moet ik dan met de code doen?
Geplaatst: 6 december 200717 jaren comment_837198 Hey bedankt!!!Maar als ik hiermee klaar ben wat moet ik dan met de code doen? Als je het in je script hebt gezet, dan moet je het compilen en je server opnieuw opstarten.
Geplaatst: 6 december 200717 jaren Auteur comment_837333 Hey bedankt!!!Maar als ik hiermee klaar ben wat moet ik dan met de code doen? Als je het in je script hebt gezet, dan moet je het compilen en je server opnieuw opstarten. In welk script?
Geplaatst: 6 december 200717 jaren comment_837353 In welk script? Uhh Het script waar de klok in moet. Server >> Gamemode >> Script>> Codes Nou, die codes die ik je vanavond gaf, moeten in het script van de server.
Geplaatst: 6 december 200717 jaren Auteur comment_837408 Uhh Het script waar de klok in moet. Server >> Gamemode >> Script>> Codes Nou, die codes die ik je vanavond gaf, moeten in het script van de server. Bij mij staat in de map gamemodes niet de submap script Zou je een print screen kunnen maken?
Geplaatst: 6 december 200717 jaren comment_837462 Een script is een .pwn file Als het goed is staan die in de map 'gamemodes' Maar ik denk dat de 'server admin' waar je het in je beginpost over had, wel weet hoe je functies moet toevoegen
Geplaatst: 6 december 200717 jaren Auteur comment_837486 Een script is een .pwn file Als het goed is staan die in de map 'gamemodes' Maar ik denk dat de 'server admin' waar je het in je beginpost over had, wel weet hoe je functies moet toevoegen Ja ok, bedankt voor alles
hey,
Ik speel al een tijdje op multiplayer, maar nu heeft een server admin me gevraagd om een horloge te maken op de server waarmee je de tijd in de meeste landen kunt zien.
Ik heb geen flouw idee hoe ik hier moet aan beginnen.