Jump to content
Geplaatst:
comment_836033

hey,

Ik speel al een tijdje op multiplayer, maar nu heeft een server admin me gevraagd om een horloge te maken op de server waarmee je de tijd in de meeste landen kunt zien.

Ik heb geen flouw idee hoe ik hier moet aan beginnen.

Featured Replies

Geplaatst:
comment_836067
hey,

Ik speel al een tijdje op multiplayer, maar nu heeft een server admin me gevraagd om een horloge te maken op de server waarmee je de tijd in de meeste landen kunt zien.

Ik heb geen flouw idee hoe ik hier moet aan beginnen.

Bedoel je iets voor SA:MP dat je gewoon de lokale tijd ziet?

Greetz :sigaar:

Geplaatst:
comment_837009

Als jou host in nederland is, dan zal nu de 'gettime'-functie '18' aangeven als 'hour'

Als jij de tijd in bijvoorbeeld London wilt weten, zal je 1 uur ervan af moeten trekken.

Bijvoorbeeld

new Hour, Minute, Second;
gettime(Hour, Minute, Second);
new LondonTime, NewYorkTime, MoscowTime;

LondonTime = (Hour-1);
NewYorkTime = (Hour-6);
MoscowTime = (Hour+2);

zoiets zegmaar :)

Bewerkt: door Sandra18[NL]

Geplaatst:
comment_837062

Omdat ik me toch verveel heb ik maar een commando voor je gemaakt met 4 wereldtijden (Amsterdam, Londen, New York en Moscow)

Let wel op: Als het bijvoorbeeld 4 minuten over 7 is, dan geeft die 19:4 aan in plaats van 19:04

Om dat te fixen zal je een check moeten inbouwen die checkt of 'Minute' lager dan '10' is. Zo ja, dan moet die een extra '0' toevoegen.

Ik doe dus ff 4 van de 192 landen in de wereld.

de andere 188 mag je lekker zelf doen :clown:

if(strcmp(cmdtext, "/worldtime", true) == 0)
{
new TimeString[256];
new Hour, Minute, Second;
gettime(Hour, Minute, Second); 
new AT, LT, NYT, MT;
AT = (Hour+0); //Amsterdam
LT = (Hour-1); //London 
NYT = (Hour-6); //New York
MT = (Hour+2); //Moscow
format(TimeString, sizeof(TimeString),"**Amsterdam: %d:%d   **London: %d:%d",AT, Minute, LT, Minute);
SendClientMessage(playerid, 0xFFFF66AA ,"=====WorldTimes=====");
SendClientMessage(playerid, 0xFFFF66AA ,TimeString);
format(TimeString, sizeof(TimeString),"**New York: %d:%d   **Moscow: %d:%d",NYT, Minute, MT, Minute);
SendClientMessage(playerid, 0xFFFF66AA ,TimeString);
return 1;
}

Edit: Sorry voor dubbelpost :sst:

Resultaat:

post-70241-1196965856_thumb.jpg

Bewerkt: door Sandra18[NL]

Geplaatst:
  • Auteur
comment_837195

Omdat ik me toch verveel heb ik maar een commando voor je gemaakt met 4 wereldtijden (Amsterdam, Londen, New York en Moscow)

Let wel op: Als het bijvoorbeeld 4 minuten over 7 is, dan geeft die 19:4 aan in plaats van 19:04

Om dat te fixen zal je een check moeten inbouwen die checkt of 'Minute' lager dan '10' is. Zo ja, dan moet die een extra '0' toevoegen.

Ik doe dus ff 4 van de 192 landen in de wereld.

de andere 188 mag je lekker zelf doen :clown:

if(strcmp(cmdtext, "/worldtime", true) == 0)
{
new TimeString[256];
new Hour, Minute, Second;
gettime(Hour, Minute, Second); 
new AT, LT, NYT, MT;
AT = (Hour+0); //Amsterdam
LT = (Hour-1); //London 
NYT = (Hour-6); //New York
MT = (Hour+2); //Moscow
format(TimeString, sizeof(TimeString),"**Amsterdam: %d:%d   **London: %d:%d",AT, Minute, LT, Minute);
SendClientMessage(playerid, 0xFFFF66AA ,"=====WorldTimes=====");
SendClientMessage(playerid, 0xFFFF66AA ,TimeString);
format(TimeString, sizeof(TimeString),"**New York: %d:%d   **Moscow: %d:%d",NYT, Minute, MT, Minute);
SendClientMessage(playerid, 0xFFFF66AA ,TimeString);
return 1;
}

Edit: Sorry voor dubbelpost :sst:

Resultaat:

Hey bedankt!!!

Maar als ik hiermee klaar ben wat moet ik dan met de code doen?

Geplaatst:
comment_837198
Hey bedankt!!!

Maar als ik hiermee klaar ben wat moet ik dan met de code doen?

Als je het in je script hebt gezet, dan moet je het compilen en je server opnieuw opstarten.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_837333
Hey bedankt!!!

Maar als ik hiermee klaar ben wat moet ik dan met de code doen?

Als je het in je script hebt gezet, dan moet je het compilen en je server opnieuw opstarten.

In welk script?

Geplaatst:
comment_837353
In welk script?

Uhh

Het script waar de klok in moet.

Server >> Gamemode >> Script>> Codes

Nou, die codes die ik je vanavond gaf, moeten in het script van de server.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_837408

Uhh

Het script waar de klok in moet.

Server >> Gamemode >> Script>> Codes

Nou, die codes die ik je vanavond gaf, moeten in het script van de server.

Bij mij staat in de map gamemodes niet de submap script

Zou je een print screen kunnen maken?

Geplaatst:
comment_837462

Een script is een .pwn file

Als het goed is staan die in de map 'gamemodes'

Maar ik denk dat de 'server admin' waar je het in je beginpost over had, wel weet hoe je functies moet toevoegen ;)

Geplaatst:
  • Auteur
comment_837486

Een script is een .pwn file

Als het goed is staan die in de map 'gamemodes'

Maar ik denk dat de 'server admin' waar je het in je beginpost over had, wel weet hoe je functies moet toevoegen ;)

Ja ok, bedankt voor alles :klap:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.