Posted December 21, 200717 yr comment_846962 Hallo, Ik heb ook eens gehad dat als je je karakter kan kiezen dat je dan een geluidje hoor op de achtergrond (nee, niet die van de klerekast) Ik wil graag weer dat geluidje hebben op mijn eigen server maar: Hoe doe ik dat? En waar kan ik tussen èèn van de 10 geluidjes uitkiezen? Of bestaat er ook zoiets als een comando /sound en dat je dan alle geluidjes hoor die er zijn?
December 21, 200717 yr comment_846977 Daarvoor bestaat de functie PlayerPlaySound(playerid, soundid, Float:x, Float:y, Float:z) Enkele soundids kun je hier vinden en in het bestand "Rockstar Games\GTA San Andreas\data\AudioEvents.txt". Houd er wel rekening mee dat sommige ids niet werken.
December 21, 200717 yr Author comment_847132 Wat bedoelen ze met float? kan ik daar gewoon 0 0 0 invoeren? Bedankt hij doet het, maar ik wil dus zo dat ik tijdens het karakter kiezen dat dat geluidje komt en als ik eenmaal gespawnt ben dat het geluidje stop maar het stop niet, iemand idee? >>> Door Azer: Gebruik volgende keer even de edit-knop, alvast bedankt. <<<
December 21, 200717 yr comment_847169 Wat bedoelen ze met float? kan ik daar gewoon 0 0 0 invoeren? Een float is een decimaal getal, dus een getal met een punt en een (paar) getal(len) erachter bijvoorbeeld 124.630 Bedankt hij doet het, maar ik wil dus zo dat ik tijdens het karakter kiezen dat dat geluidje komt en als ik eenmaal gespawnt ben dat het geluidje stop maar het stop niet, iemand idee? Zet dit bij OnPlayerSpawn: PlayerPlaySound(playerid, 1098, -1633.0308,-2240.3904,37.3984); //stop geluid
December 21, 200717 yr Author comment_847191 Oke bedankt maar waarvoor is de float (die getallen nà het geluid id) nodig?
December 21, 200717 yr comment_847279 Officieel zijn dat de co-ordinaten waar het geluid afgespeelt wordt maar je hoort het gewoon overal.
December 28, 200717 yr comment_851732 Hoe kun je je eigen muziek erbij doen? Niet.... Maar die vraag had ik ook al in je andere topic beantwoord.
January 2, 200817 yr Author comment_856117 Ik heb nu een andere vraag, het zit dus zo: Bij elke server en bij de mijne heb je altijd als je een popetje/skin kiest dat je dat een achtergrond-omgeving hebt (klerekast of ergens anders etc.) Maar hoe maak ik dat je per popetje/skin een andere achtergrond-omgeving krijgt? Edited January 2, 200817 yr by Danny_k
January 2, 200817 yr comment_856153 Zet dit bij OnPlayerRequestClass: switch(classid) { case 0: {PlayerPlaySound(playerid, soundID, 0, 0, 0);} //1e AddPlayerClass case 1: {PlayerPlaySound(playerid, soundID, 0, 0, 0);} //2e AddPlayerClass case 2: {PlayerPlaySound(playerid, soundID, 0, 0, 0);} //3e AddPlayerClass case 3: {PlayerPlaySound(playerid, soundID, 0, 0, 0);} //4e AddPlayerClass case 4: {PlayerPlaySound(playerid, soundID, 0, 0, 0);} //5e AddPlayerClass case 5: {PlayerPlaySound(playerid, soundID, 0, 0, 0);} //6e AddPlayerClass //enzovoort } Ohja, en om de muziek te stoppen als je spawnt, zet je bij OnPlayerRequestSpawn: PlayerPlaySound(playerid, 1184, 0, 0, 0); Edited January 2, 200817 yr by Sandra18[NL]
January 2, 200817 yr Author comment_856315 Uum ik denk dat je mijn vraag iets te snel hebt gelezen, het ging niet om het geluid maar om de achtergrond Ik heb nu een andere vraag, het zit dus zo:Bij elke server en bij de mijne heb je altijd als je een popetje/skin kiest dat je dat een achtergrond-omgeving hebt (klerekast of ergens anders etc.) Maar hoe maak ik dat je per popetje/skin een andere achtergrond-omgeving krijgt? EDIT: ik denk dat ik het al heb, maar ik zeg wel als ik problemen krijg er mee. Edited January 2, 200817 yr by Danny_k
January 2, 200817 yr comment_856333 Ohw sorry ik las 'Achtergrond-muziek' Maarja, je zou het dan zo kunnen doen: Zet dit bij OnPlayerRequestClass: switch(classid) { case 0: { SetPlayerPos(blablabla); SetPlayerCameraPos(blablabla); SetPlayerCameraLookAt(blablabla); } case 1: { SetPlayerPos(blablabla); SetPlayerCameraPos(blablabla); SetPlayerCameraLookAt(blablabla); } case 2..8: { SetPlayerPos(blablabla); SetPlayerCameraPos(blablabla); SetPlayerCameraLookAt(blablabla); } //enzovoort } Je moet dus zelf nog de coordinaten invullen. Als je dus van class 2 t/m 8 dezelfe plek wilt gebruiken, dan kan je case 2..8: gebruiken Edited January 2, 200817 yr by Sandra18[NL]
January 2, 200817 yr Author comment_856478 Yes het werkt bedankt! Ik heb nu ook animaties erbij enzo, echt gaaf.
January 3, 200817 yr comment_856793 Ik heb dat probleem ook alleen ik heb het anders maar het werkt niet: public OnPlayerRequestClass(playerid, classid) { //--------------------------V-L-I-E-G-V-E-L-D----------------------------------------- SetPlayerPos(playerid, 1503.5924,-2459.6384,13.5547); SetPlayerCameraPos(playerid, 1510.8149,-2459.2192,13.5547); SetPlayerCameraLookAt(playerid, 1503.5924,-2459.6384,13.5547); SetPlayerFacingAngle(playerid, 90.0); switch (classid) { case 0: {GameTextForPlayer(playerid,"~r~Pilot",2500,4);} case 1: {GameTextForPlayer(playerid,"~r~Security 1",2500,4);} case 2: {GameTextForPlayer(playerid,"~r~Security 2",2500,4);} case 3: {GameTextForPlayer(playerid,"~r~Security 3",2500,4);} case 4: {GameTextForPlayer(playerid,"~r~Security 4",2500,4);} case 5: {GameTextForPlayer(playerid,"~r~Security 5",2500,4);} case 6: {GameTextForPlayer(playerid,"~r~Security 6",2500,4);} } //----------------------------G-R-O-V-E------------------------------------------------ } SetPlayerPos(playerid, 2495.1118,-1687.1165,13.5145); SetPlayerCameraPos(playerid, 2495.0984, -1681.5549, 13.3388); SetPlayerCameraLookAt(playerid, 2495.1118, -1687.1165, 13.5145); SetPlayerFacingAngle(playerid, 0.0); switch (classid) { case 0: {GameTextForPlayer(playerid,"~g~CJ",2500,4);} case 1: {GameTextForPlayer(playerid,"~g~Member 1",2500,4);} case 2: {GameTextForPlayer(playerid,"~g~Member 2",2500,4);} case 3: {GameTextForPlayer(playerid,"~g~Member 3",2500,4);} } //------------------------------P-O-L-I-C-E-------------------------------------------- { SetPlayerPos(playerid, -1626.9955,675.0901,7.1875); SetPlayerCameraPos(playerid, -1626.9955,675.0900,7.1875); SetPlayerCameraLookAt(playerid, -1626.9955,675.0901,7.1875); SetPlayerFacingAngle(playerid, 180.0); switch (classid) { case 0: {GameTextForPlayer(playerid,"~b~Police 1",2500,4);} case 1: {GameTextForPlayer(playerid,"~b~Police 2",2500,4);} case 2: {GameTextForPlayer(playerid,"~b~Police 3",2500,4);} case 3: {GameTextForPlayer(playerid,"~b~Police 4",2500,4);} } //-----------------------------A-R-M-Y---------------------------------------------------- } SetPlayerPos(playerid, -1453.9893,477.9228,7.1875); SetPlayerCameraPos(playerid, -1453.9893,477.9227,7.1875); SetPlayerCameraLookAt(playerid, -1453.9893,477.9228,7.1875); SetPlayerFacingAngle(playerid, 270.0); switch (classid) { case 0: {GameTextForPlayer(playerid,"~b~Soldaat 1",2500,4);} case 1: {GameTextForPlayer(playerid,"~b~Soldaat 2",2500,4);} case 2: {GameTextForPlayer(playerid,"~b~Soldaat 3",2500,4);} } } Wat doe ik fout? Edited January 3, 200817 yr by Remcconen
January 3, 200817 yr comment_856947 Door er alleen heel groot //-------V-L-I-E-G-V-E-L-D---------- of //------------A-R-M-Y------------- neer te zetten, weet je gamemode niet welke skin nou bij vliegtuig of army enzovoort hoort...
Hallo,
Ik heb ook eens gehad dat als je je karakter kan kiezen dat je dan een geluidje hoor op de achtergrond
(nee, niet die van de klerekast)
Ik wil graag weer dat geluidje hebben op mijn eigen server maar:
Hoe doe ik dat?
En waar kan ik tussen èèn van de 10 geluidjes uitkiezen?
Of bestaat er ook zoiets als een comando /sound en dat je dan alle geluidjes hoor die er zijn?