Geplaatst: 8 januari 200817 jaren comment_862281 Waarom is het zo dat als ik een mod op de ps2 zet hoef ik niet op nieuwgame te beginnen met Sa. En dit moet wel met Sa voor de PC. Weet iemand hoe dit komt? Want dan kunnen we dit probleem misschien ook oplossen voor de op de PC.
Geplaatst: 9 januari 200817 jaren comment_862316 Bij bijvoorbeeld een gebouw mod ofzo.. hoef je ook bij de pc geen nieuwgame te starten. Maar ik kan me moeilijk voorstellen dat je bij de ps2 bij scripts mods niet opnieuw moet starten.
Geplaatst: 9 januari 200817 jaren comment_862343 Zoals al gezegd, geldt alleen in geval van een SCM mod, dat je een nieuw spel moet starten en dat oude savegames niet meer werken. Voorzover ik weet geldt dit zowel voor de PC als voor de PS2. Probleem is namelijk dat door het veranderen van de SCM de memory-layout van je werkgeheugen anders wordt, en dat formaat wordt 1 op 1 gebruikt voor de opslag van je savegames. Sowieso is het erg lastig om te modden op een PS2. Misschien ben je in de war met cheat-device codes, die kun je wel makkelijk op de PS2 gebruiken, en daardoor worden je savegames inderdaad niet onbruikbaar.
Geplaatst: 9 januari 200817 jaren Auteur comment_862721 Ik heb de naam van de mod expres niet genoemd omdat daar hier niet over gesproken mag worden. De HC mod voor de ps2 hoef je niet opnieuw te beginnen en de HC mod moet je wel opnieuw beginnen met de PC versie.
Geplaatst: 9 januari 200817 jaren comment_863017 Ik heb de naam van de mod expres niet genoemd omdat daar hier niet over gesproken mag worden.De HC mod voor de ps2 hoef je niet opnieuw te beginnen en de HC mod moet je wel opnieuw beginnen met de PC versie. Inderdaad, dat komt omdat het voor de PC een SCM mod is. Voor de ps2 bestaat er eigenlijk niet zoiets als de hod coffee-mod. Je kunt daar wel bijna hetzelfde bereiken, maar dan met behulp van b.v ARMAX. Daarmee kun je tijdens het draaien van een spel, het geheugen manipuleren, en zo hetzelfde effect bereiken als met de hot coffee mod. Maar hierdoor wordt de opbouw van het werkgeheugen niet aangepast, en blijven savegames dus compatible. Bij een SCM mod op de PC is dit dus niet het geval. Hoezo mag hier er niet over gesproken worden? Dat is ook weer zwaar overdreven. We geven er geen support op. En de inhoud wordt niet uitgebreid besproken. Maar je mag er rustig een vraag over stellen, of de naam noemen hoor.
Waarom is het zo dat als ik een mod op de ps2 zet hoef ik niet op nieuwgame te beginnen met Sa.
En dit moet wel met Sa voor de PC.
Weet iemand hoe dit komt?
Want dan kunnen we dit probleem misschien ook oplossen voor de op de PC.