Geplaatst: 1 februari 200817 jaren comment_880563 Hoe maak ik teleports via de scm? En dan bedoel ik van die kleine rode spheres (die je ook ziet bij die hotdog-kraampjes) en geen enexen (van die gele omgedraaide piramides). Dus als je in een sphere staat dat je dan ergens anders naar toe wordt geteleporteerd.
Geplaatst: 1 februari 200817 jaren comment_880607 Zo moeilijk is dat helemaal niet... Gewoon een sphere maken, ik neem aan dat je wel weet hoe dat moet, en vervolgens de actor ergens anders spawnen. Dat kan met behulp van de volgende opcode: Actor.PutAt($PLAYER_ACTOR, 213.9563, 1879.7477, 13.1406) De laatste drie getallen zijn, vanzelfsprekend, de coördinaten.
Geplaatst: 1 februari 200817 jaren Auteur comment_880642 Bedankt, maar ik word direct naar de plek geteleporteerd. :TELE thread 'TELE' 03BC: 1@ = create_sphere_at 2463.84 -1658.92 12.3 radius 1.0 00EC: actor $PLAYER_ACTOR 0 near_point 2463.84 -1658.92 12.3 radius 1.0 1.0 Actor.PutAt($PLAYER_ACTOR, 213.9563, 1879.7477, 13.1406) end_thread
Geplaatst: 1 februari 200817 jaren comment_880647 Dat is vrij logisch, aangezien je nergens aangeeft dat het een voorwaarde is. Hier staat: Creeer een sphere, vervolgens een regeltje die niet eens afzonderlijk kan, omdat het nergens op slaat zo, en dan verplaats je de actor. Wat je dus moet doen, is een lus maken, die wacht tot de actor werkelijk op die plaats komt. Anders gaat hij snel over die ene "nutteloze" opcode heen, dus heb je niet de tijd om daar naartoe te gaan (onthoudt dat het vliegensvlug afgelezen wordt). Dus, wat je moet doen, is een repeat-wait-until structuur, of een voorwaardelijke jump structuur maken (in de vorm van een lusje). Dus je kunt kiezen, óf: :TELE thread 'TELE' 03BC: 1@ = create_sphere_at 2463.84 -1658.92 12.3 radius 1.0 :TELE2 wait 0 ms if 00EC: actor $PLAYER_ACTOR 0 near_point 2463.84 -1658.92 12.3 radius 1.0 1.0 jf @TELE2 Actor.PutAt($PLAYER_ACTOR, 213.9563, 1879.7477, 13.1406) end_thread Hier wacht hij tot aan de voorwaarde, namelijk dat de actor op dat punt is, is voldaan. Is dat niet het geval, dan springt hij terug naar het begin van het label. Vergeet de wait niet. Je kunt niet terugspringen naar "TELE", omdat hij dan ook het eerste gedeelte van het stukje code herhaald, waardoor er bijvoorbeeld heel vaak een sphere op die plaats wordt aangemaakt. :TELE thread 'TELE' 03BC: 1@ = create_sphere_at 2463.84 -1658.92 12.3 radius 1.0 repeat wait 0 ms until 00EC: actor $PLAYER_ACTOR 0 near_point 2463.84 -1658.92 12.3 radius 1.0 1.0 Actor.PutAt($PLAYER_ACTOR, 213.9563, 1879.7477, 13.1406) end_thread Dit is de andere manier.
Geplaatst: 2 februari 200817 jaren Auteur comment_881346 Het doet het, alleen de marker verdwijnt niet als ik er in ben geweest. 03BC: 0@ = create_sphere_at 144.83 1965.0 17.87 radius 1.0 repeat wait 0 ms until 00EC: actor $PLAYER_ACTOR 0 near_point 144.83 1965.0 17.87 radius 1.0 1.0 Marker.Disable(0@) wat is er fout? Ik denk zelf aan Marker.Disable. Want ik kon er geen vinden voor de sphere. EDIT: De Codebox deed het niet goed Bewerkt: 2 februari 200817 jaren door Marioleo69
Geplaatst: 2 februari 200817 jaren Auteur comment_881429 Je moet deze gebruiken: 03BD: destroy_sphere 149@ Bedankt hij doet het, maar heb jij soms een ander opcode.txt? Bij mij staat dit in de opcode search tool van SB: 03BD: delete_POI_cylinder 149@ //aka mission marker
Geplaatst: 2 februari 200817 jaren comment_881432 Ik zou niet weten waarom je een opcode.txt moet gebruiken, als je de opcode search tool in SB hebt.
Geplaatst: 2 februari 200817 jaren Auteur comment_881466 nou, die search tool laat eigelijk de opcode.txt zien. Als je alles uit die txt wist. Zie je ook niks meer in de search tool.
Geplaatst: 2 februari 200817 jaren comment_881472 Dat snap ik. Maar ik wist niet of je die TXT gebruikte, of een andere. Gebruik de opcode search tool maar, ik geloof niet dat die bij jou anders is dan bij mij.
Geplaatst: 2 februari 200817 jaren Auteur comment_881484 Ok, maar het blijft raar. Zou je hem mischien kunnen uploaden? hij staat in \Sanny Builder 3\data\sa dan zie je een bestand opcodes. Bij mij is hij 102 kb groot.
Geplaatst: 2 februari 200817 jaren comment_881488 Hee bij mij staat er ook gewoon dit hoor: 03BD: destroy_sphere 149@ Hier is mijn opcodes.txt =] opcodes.txt
Geplaatst: 2 februari 200817 jaren Auteur comment_881496 Bedankt voor het uploaden. Ik heb gekeken. Hij is hetzelfde. Maar hoe kom jij dan aan die andere zin achter die opcode? Waar haal je die vandaan?
Geplaatst: 2 februari 200817 jaren comment_881506 Bedankt voor het uploaden. Ik heb gekeken.Hij is hetzelfde. Maar hoe kom jij dan aan die andere zin achter die opcode? Waar haal je die vandaan? Die staat in de opcodes.txt die ik net heb geupload.. Als je mijn opcodes.txt opent en dan CTRL + F en dan 03BD zoekt vind je dan niet dit zinnetje?: 03BD: destroy_sphere 149@ (In mijn opcodes.txt he, die is ook maar iets van 94 kb dus jij hebt een hele andere lijkt me :S)
Geplaatst: 2 februari 200817 jaren Auteur comment_881520 IK heb nog gekeken en ja ze zijn anders. Die van jouw is het zelfde als die dan van Dutchy1030. Hier is die van mij.
Geplaatst: 2 februari 200817 jaren comment_881530 Ja die van jou is inderdaad nogal raar :S Nouja gebruik maar gewoon de mijne dan is alles weer goed EDIT @ Hieronder: Dat is inderdaad een goed idee, ik heb zelf deze versie uit het topic van Dutchy en PatrickW =] Bewerkt: 2 februari 200817 jaren door AwiVC
Hoe maak ik teleports via de scm?
En dan bedoel ik van die kleine rode spheres (die je ook ziet bij die hotdog-kraampjes) en geen enexen (van die gele omgedraaide piramides).
Dus als je in een sphere staat dat je dan ergens anders naar toe wordt geteleporteerd.