Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

GTAGames.nl - De Nederlandse Grand Theft Auto Community!

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

pc slaat UIT bij san andreas

kan iemand mij helpen?

ik heb gta san andreas pas gekocht en geinstalleerd!

als ik het spel opstart is er niks aan de hand. het laden lukt ook maar als ik dan loop of wat dan ook valt m'n hele pc uit!!! hierna start het opnieuw op....

dit is m'n lijst met wat ik op m'n pc heb:

3GHz intel pentium 4

1 GB RAM

NVIDIA Geforce FX 5500 (256mb)

SONY DVD-ROM DDU1612 (16x/40x DVD-ROM)

40 GB harde schijf

direct X 9.0c

please reageer!!!!!

Edited by doreon

Featured Replies

kan iemand mij helpen?

De videokaart is sowieso al sterk verouderd. Ook je processor is, als je kijkt naar het huidige aanbod, ietwat aan de gedateerde kant. Om beide componenten direct de oorzaak aan te rekenen lijkt me een iets te snel getrokken conclusie, maar het speelt natuurlijk wel grotendeels mee. De eerste oorzaak die in me opkwam is dat de temperatuur in je PC té hoog wordt, dit kan door zowel de CPU als videokaart veroorzaakt worden. Hoe ouder je videokaart is, hoe meer kracht hij moet opbrengen om spellen te draaien, wat de temperatuur in je PC doet stijgen. Zodra je videokaart té heet wordt, reset de PC om zichzelf te beschermen.

Mijn advies is om even na te gaan wat de temperaturen zijn als je SA speelt. Met het oog op de redelijk snelle crash raad ik je aan direct na het laden van het spel te switchen naar Windows en in Everest (via Computer > Sensors) te bekijken wat dan de temperatuur is.

  • Author

maar de videokaart heb ik nog maar net dus lijkt het me onmogelijk dat die te heet wordt want er zit ook een cooler op . en trouwens ik kan wel andere spellen spelen zoals halo 1 farcry en unreal2. dit probleem heb ik alleen met gta spellen

maar de videokaart heb ik nog maar net dus lijkt het me onmogelijk dat die te heet wordt want er zit ook een cooler op . en trouwens ik kan wel andere spellen spelen zoals halo 1 farcry en unreal2. dit probleem heb ik alleen met gta spellen

Een cooler op je videokaart brengt de nodige extra ventilatie met zich mee, maar deze is lang niet zo krachtig als een normale cooler en geeft je bovendien echt geen zekerheid dat je PC niet crashed. Halo 1, Unreal 2 en Far Cry zijn elk ook al verouderde games, dus het is niet meer dan logisch dat je deze games kunt draaien. Ik raad je aan toch even de temperatuur tijdens het spelen te bekijken, zodat we een probleem daar wellicht uit kunnen sluiten.

  • Author

ok maar zou ik mogen vragen hoe je dat moet controleren?

ook heb ik dtm race driver 3 op m'n pc en die vraagt 7GB aan geheugen

Edited by doreon

Dat heeft Matthijs al voor je uitgelegd, zie onderstaande quote.

Mijn advies is om even na te gaan wat de temperaturen zijn als je SA speelt. Met het oog op de redelijk snelle crash raad ik je aan direct na het laden van het spel te switchen naar Windows en in Everest (via Computer > Sensors) te bekijken wat dan de temperatuur is.
ok maar zou ik mogen vragen hoe je dat moet controleren?

ook heb ik dtm race driver 3 op m'n pc en die vraagt 7GB aan geheugen

Dat is knap als je maar 1GB hebt, tenzij je de ruimte op de HDD bedoeld. Dat heeft verder weinig invloed op SA, tenzij je helemaal geen ruimte meer over hebt op je HDD.

Edited by _KoE_Mzungu

maar de videokaart heb ik nog maar net dus lijkt het me onmogelijk dat die te heet wordt want er zit ook een cooler op . en trouwens ik kan wel andere spellen spelen zoals halo 1 farcry en unreal2. dit probleem heb ik alleen met gta spellen

Halo 1, Unreal 2 en Far Cry zijn elk ook al verouderde games, dus het is niet meer dan logisch dat je deze games kunt draaien.

Die games vragen allemaal meer van je systeem dan SA volgens mij.

  • Author

weet ik maar ik zal het ff proberen met de temperatuur

37/38/39 graden daar tussenin....

ik neem aan dat dit niet te heet is

ok maar zou ik mogen vragen hoe je dat moet controleren?

ook heb ik dtm race driver 3 op m'n pc en die vraagt 7GB aan geheugen

Dat is knap als je maar 1GB hebt, tenzij je de ruimte op de HDD bedoeld. Dat heeft verder weinig invloed op SA, tenzij je helemaal geen ruimte meer over hebt op je HDD.

ja het vraagt 7GB van m'n HDD maar het heeft wel veel nodig

37/38/39 graden daar tussenin....

Dit is de temperatuur van de GPU (videokaart) of de CPU (processor)? In het geval van de videokaart is het een prima temperatuur. Temperaturen van rond de 40-60 zijn normaal, dus dan zit daar het probleem ook niet.

Waar het probleem dan wel zit? Lastig te zeggen, vooral omdat er geen foutmelding of iets dergelijks wordt gegeven. Ik denk dat het slim is om even in het logboek te kijken of er daar wel melding wordt gegeven van de crash, dit kun je het beste doen nadat de PC opnieuw is op gestart. Je kunt in het logboek komen via Configuratiescherm > Systeembeheer > Logboeken. Kijk dan onder 'Systeem' of er ook fouten zijn.

Een tweede optie om achter een eventuele foutmelding te komen is door met je rechtermuisknop op Deze Computer te klikken en vervolgens naar Eigenschappen te gaan. Ga dan naar het tabblad Geavanceerd, daarna bij Opstart- en herstelinstellingen naar Instellingen en daar vink je de optie 'De computer automatisch opnieuw opstarten' uit. Wellicht dat je er via die manier een foutmelding aan overhoudt in plaats van een crash.

Overigens heb ik net een triple-post van je samengevoegd. Gelieve in het vervolg de 'Bewerk-knop' te gebruiken, zodat je niet onnodig drie keer achter elkaar hoeft te posten.

  • Author

ok , ik heb het logboek erbij gehaald en het zegt wel dat er een fout is gebeurtenis :7000?!

ook heb ik het automatisch uitschakelen uitgezet en dan krijg ik een blauw scherm voor met inderdaad een foutmelding. ook zegt het dat de pc het systeem heeft afgesloten uit veiligheids redenen

maar wat nu?

Edited by doreon

ok , ik heb het logboek erbij gehaald en het zegt wel dat er een fout is gebeurtenis :7000?!

ook heb ik het automatisch uitschakelen uitgezet en dan krijg ik een blauw scherm voor met inderdaad een foutmelding. ook zegt het dat de pc het systeem heeft afgesloten uit veiligheids redenen

maar wat nu?

Een maat van me had dit ook, Hij had Windows opnieuw geinstaleerd En tadadada Het werkte!

@-Mathijs- Ik heb een Nvidea Geforce 440MX 6 Jaar oud en hij werkt perfect ;) Dus het zal niet aan zn videokaart liggen.

Ik had hetzelfde en ik heb een Geforce 5200! Viel ook uit en startte opnieuw op. Even gekeken wat de foutmelding was, geluid op basisversnelling zetten en GTA SA werkt perfect. Als ik jou was zou ik dat eerst maar eens proberen. Je weet nooit.

... geluid op basisversnelling zetten ...
Zou fijn zijn als je aan de topicstarter kan uitleggen wat dat is en hoe dat moet. ^_^
  • Author
... geluid op basisversnelling zetten ...
Zou fijn zijn als je aan de topicstarter kan uitleggen wat dat is en hoe dat moet. ^_^

ja precies !!! koe! wat is dat en hoe doe je dat?!

Je gaat naar Start -> Uitvoeren, je typt in het schermpje dat dan verschijnt 'dxdiag', en drukt op 'OK':

uitvoerdxdiaglw7.jpg

Typ 'dxdiag' en druk op 'OK'

Je komt dan in een schermpje, waar je het tabblad Geluid ( dxdiaggeluidae7.jpg ) aan moet klikken.

Dan kom je in het 'Geluid'-schermpje, waar je onderin 'Versnellingsniveau van hardwaregeluid' ziet staan. Sleep dan het pijltje naar 'Basisversnelling':

dxdiagbasisby0.jpg

Selecteer 'Basisversnelling', door het pijltje te verslepen

Ik dacht eerst ook van wtf lost dit die irritant crash op? Ja dus.

Edited by olep

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

Recently Browsing 0

  • No registered users viewing this page.

Account

Navigation

Search

Search

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.