Jump to content

[SA|OV] Cleo3 installeren + videotut


Flashingdemon666

Recommended Posts

CLEO4 is uit, dit is nutteloos en oud. Download CLEO4, heeft autoinstaller.

Hoe installeer je Cleo3 in GTA SA.

In deze tutorial leg ik (Flashingdemon666) uit hoe je Cleo3 kan installeren. Met Cleo3 kan je niet alleen Cleo3 mods spelen, maar ook Cleo2 mods.

Wat is Cleo?

Cleo3 is een programma dat script in de main.scm te draaien zonder dat je een nieuw spel hoeft te starten of de main.scm te vervangen

Wat voor mods zijn er voor Cleo?

Er zijn veel verschillende mods voor Cleo3. Dit zijn vooral mods die dingen toevoegen aan het spel. Zo is het mogenlijk voertuigen zoals een onderzeeër te plaatsen of een gravity gun te gebruiken.

Is Cleo moeilijk te installeren?

Het valt wel mee. Het word in deze tutorial in ieder geval uitgelegt hoe je Cleo3 moet installeren.

Ik heb nog Cleo2, moet ik die nu weg gooien?

Ja, anders loopt het vast. Je kan overigens nog wel je oude Cleo2 mods gebruiken.

Kan ik nog mods installeren als ik Cleo3 installeer?

Je kan gewoon alle mods installeren die je wilt. Zelfs MPACK4 en main.scm mods. Het enigste wat problemen op kan leveren zijn CLEO mods die missies toevoegen als je eem TC gebruikt. (maar dat is logies)

Kan ik nog een multiplayer mod zoals MTA spelen met Cleo3?

Nee, dit kan helaas niet. Met dank aan Tjoef voor het melden hiervan.

Werken ALICE mod's ook met CLEO3?

Nee, Alice is voor GTA IV en Cleo3 is voor SA.

Waarom al die moeite doen als ik het ook gewoon via SannyBuilder of de auto installer kan installeren?

Een goede vraag. Het enigste wat die installers doen is de CLEO library installeren en een hele hoop crap waar je niets aan hebt. Als een van die files het niet doen werkt de rest ook niet. Bovendien kijkt de installer er niet naar welke versie je van GTA SA je hebt. En zo moeilijk is een paar files in een map gooien toch ook weer niet?

Kan ik dit ook op de xbox gebruiken?

Nee. De xbox kan over het algemeen niet eens .dll files lezen. Laat staan een mod die voor groten deels uit .dll files bestaat. :7 Het werkt trouwens ook niet als je het ftp'ed.

ik heb allus geistaleerd zoals je zei en ale stappe gevolgt maar hij doet het niet. laat het wrken!

Dan moet je even deze link checken. Dan doet hij het gelijk zonder dat je iets hoef te doen.

Stap 1: kijken of jouw SA geschikt is voor Cleo3.

Cleo3 werkt alleen maar op een gedowngrade SA. We moeten dus eerst kijken of jij wel versie 1 of versie 1.1 van gta sa hebt. Dit doen we makkelijk door SA op te starten en in het hooftmenu links onderin kijken. Als je hier niets ziet staan heb je V1, dan kan je gelijk door naar stap 2. Als je er wel een versie nummer ziet staan moet je SA eerst downgraden.

Het downgraden van SA:

Als je geen versie 1 hebt moet je eerst SA downgraden. Het probleem hierbij is dat het niet met de patch kan. Je zal een compact gta_sa.exe moeten gebruiken. Eerst moeten we de compact gta_sa.exe downloaden. Deze kan je hier downloaden. Het wachtwoord is CVehicle. (ja, het klopt dat er een C voor staat)

We gaan nu de compact gta_sa.exe file uit de .rar file halen. Dit kan met software als Alzip of 7-Zip. Je moet nu de compact gta_sa.exe naar de hooftmap van GTA San Andreas kopieëren. Daar hernoem je de file naar 'gta_sa.exe'. (zonder de haakjes) Nu is je SA klaar voor het installeren van Cleo3!

Stap 2: het installeren van de Cleo3 Library.

Nu we de goede versie van SA hebben kunnen we de Cleo3 Library installeren. Dit is simpelgezecht het programma dat je Cleo3 mods in het spel zet. ( :puh: ) Dit is een simpel werkje van een paar files in de hooftmap van SA vervangen. We beginnen met de cleo3 library te downloaden. We pakken eerst weer alle files uit de .rar met software als Alzip of 7-Zip. We hebben nu een aantal files. Maar de enigste die wij nodig hebben zijn: vorbisFile.dll vorbisHooked.dll Cleo.asi en GXTHook.cleo. De rest kan je weg gooien. We plaatsen vorbisFile.dll vorbishooked.dll en Cleo.asi in de hooftmap van SA. Dit is waar je GTA San Andreas geinstalleerd hebt. Als het goed is word er gevraagt of je de bestaande files wilt overschrijven. Klik op ja anders doet Cleo3 het straks niet. We maken nu in de SA hooftmap een map aan genaamd 'Cleo'. (weer zonder de haakjes) In die map plaatsen we GXTHook.cleo en dat was het alweer. Nu hebben we als het goed is de Cleo3 Library succesvol geinstalleerd.

Stap 3: het plaatsen van Cleo mods. :)

We gaan nu de Cleo mods in Cleo plaatsen. We moeten daarvoor eerst wat Cleo mods downloaden. (duh) Mijn persoonlijke favoriet is deze. _O_ We dowloaden de mod en kijken of het een .cs of een .cleo mod is. Als hij een van deze extensies heeft kan je de mod in de Cleo map plaatsen die we eerder aangemaakt hadden en waar we GXTHook.cleo in gezet hadden. Verder hoef je niets meer te doen dan sa op te starten en de code in te tikken. Deze code verschilt per mod. Heb je bijvoorbeeld de Gravity Gun gedownload, dan typ je GGUN in tijdens het spelen. Maar als je BC7's mod hebt gedownload, moet je op F5 of F6 drukken. Maar dat verschilt per mod.

Videotutorial door Tjoef!

Tjoef is zo vriendelijk geweest om er een video tutorial van te maken. Alle credits gaan naar Tjoef voor het maken van deze videotut. Bedankt Tjoef! _O_

CLEO3 videotut

http://www.youtube.com/watch?v=Ae8_spEeuYc

http://www.youtube.com/watch?v=Ae8_spEeuYc

Ik hoop hierbij genoeg informatie te hebben gegeven over Cleo3 en het installeren daarvan. Als je nog vragen, opmerkingen of fouten hebt gezien laat dan maar een reactie achter.

Overige tutorials.

Vond je deze tutorial goed? Probeer dan ook eens een van mijn andere tuts!

- Text modden

- GTA VCS modden

:cya:

Bewerkt: door Flashingdemon666
Link to comment
Delen op andere websites

goed gedaan warrock_123_321! :tu:

ik heb alleen 1 kleine opmerking: Cleo3 werkt op versie 1.0 maar ook op versie 1.1. :*D

maar verder een goede uitleg!

Bewerkt: door BC7
Link to comment
Delen op andere websites

goed gedaan warrock_123_321! :tu:

ik heb alleen 2 kleine opmerking: Cleo3 werkt op versie 1.0 maar ook op versie 1.1. :*D

en Cleo 3 is te gebruiken op GTA3,Vice city en SanAndreas!

maar verder een goede uitleg!

Ik ga het er even bij zetten. Maar waar kan je Cleo voor GTA 3 en Vice City vinden. Die wil ik namenlijk ook wel proberen. En waar kan ik dan de mods downloaden?

Link to comment
Delen op andere websites

heb t even nagezocht, stond op een site verkeerd aangegeven... oeps :bonk:

maar van die versie 1.1 is wel waar (sorry :bonk::bonk::bonk: )

Ik heb het verbetert. Er staat nu V1 en V1.1 :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

het wachtwoord van die compact gta_sa.exe werkt niet..

Bij mij werkt het anders wel. Weet je zeker dat je ook de hooftletters gebruikt hebt? Missien ligt het daar aan. Het wachtwoord is: CVehicle

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
Ik heb alles gedaan zoals je zei, maar zodra is SA opstart krijg ik GTA SA werpt niet meer. Er word naar een oplossing voor het probleem gezocht.

heb je de tutorial van Warrock 123_321 goed gevolgd en heb je wel GTa sa versie 1.0 of 1.1?

@warrock

de extensie van een CLeo3 mod kan ook een .cm zijn.

want je hebt:

- .CS = Custom script >>> voor kleine aanpassingen in cleo

- .CM = Custom Mission >>> voor missie in cleo die je via een bepaalde opcode kan starten.

- .Cleo = een soort DLL bestand >>> een toepassings-uitbreiding. aan het bestand ALLEEN(zonder scripts), heb je niet veel aan, de GXTHOOK.cleo is ook een DLL bestand, die zorgt ervoor dat gta sa de tekst leest uit een kladblok bestand met de extensie .FXT.

Bewerkt: door BC7
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Warrock, plz een bedankje voor mijn hulp. Als ik jou niet van die compact sa had vertelt was deze tut nooit gemaakt en hadden een heleboel mensen nog steeds geen CLEO. Mooie tutorial, goed gemaakt ook.

@hierboven, hoe moeten wij jouw uberhaupt kunnen helpen? Je vertelt niks, we moeten eerst weten wat voor mod je gebruikt en of je die compact gta hebt gebruikt.

Link to comment
Delen op andere websites

Warrock, plz een bedankje voor mijn hulp. Als ik jou niet van die compact sa had vertelt was deze tut nooit gemaakt en hadden een heleboel mensen nog steeds geen CLEO. Mooie tutorial, goed gemaakt ook.

@hierboven, hoe moeten wij jouw uberhaupt kunnen helpen? Je vertelt niks, we moeten eerst weten wat voor mod je gebruikt en of je die compact gta hebt gebruikt.

Beetje laat maar toch nog heel erg bedankt voor de compact gta_sa.exe

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb een probleem...

als ik gta opstart komt er te staan "verzenden - niet verzenden" dinges

dan verwijder ik de cleo map in de hoofdmap van Gta Sa dan werkt hij weer maar als ik een savegame of een new game wil starten doet hij het niet dan komt dat "verzenden niet verzenden"' dinges weer

kan iemand mij helpen?

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...