Jump to content
  • Reacties 318
  • Bezichtigingen 51.8k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_170639
heb nu een mooi gebouw gemodeld, maar er zitten open vlakken bij die ik nie digt krijg hoe doe ik dat?

Model

je plaatje werk niet.

jawel hoor, maar bij deze host moet je even wachten

  • 2 weken later...
Geplaatst:
comment_178845
nee, dat bedoel ik niet, maar als ik ze wil openen of importeren zie ik ze niet staan in de map waar ze wel allemaal staan

Ik zie ze ook soms niet in zmodeler, je kan dan gewoon je model exporteren naar .dff en .x bestanden als je zeker weet dat ze goede grote zijn.

Geplaatst:
comment_178989
nee, dat bedoel ik niet, maar als ik ze wil openen of importeren zie ik ze niet staan in de map waar ze wel allemaal staan

Als je ding af is in sketchup moet je hem niet alleen opslaan maar exporteren als 3ds bestand want een sketchup bestand kan zmodeler niet inporteren en zie je ze ook niet in het inport venster staan.

Als je je ding uit sketchup exporteerd als 3ds dan kan je hem denk ik wel zien.

  • 2 weken later...
Geplaatst:
comment_188318
Ik heb een probleem: ik heb met photoshop een texturen gemaakt (zie plaatje beneden) maar om het goed te gebruiken moet ik hem 90 graden draaien. Hoe moet ik dit doen?

roodwit9ix.png

In photoshop het plaatje draaien!

screen616nz.jpg

Je texture in SketchUp draaien lukt dacht ik niet, dat kan alleen in 3ds max 7 ;).

Bewerkt: door snorege

  • 2 weken later...
Geplaatst:
comment_200016

Ik heb met sketchup een huis gebouwd.,.

en nu heb ik geen idee waarmee ik het moet openen om er een DLL, COL, enz bestand van te maken,.,

want de naam waarmee die het opslaat is in geen enkel proggie te openen :7

kan iemand me helpen ofzo *-)

Geplaatst:
  • Auteur
comment_200023

Ok, het gaat als volgt:

1- Je hebt het bestand *.3ds nodig om later een DFF/COL uit te krijgen, dus ga naar File->Export->3d Models en kies *.3DS

2- Je hebt een *.3Ds bestand, open nu het programma Z-modeler 1.07b

3- Vanuit hier maak je een DFF en een bestand (X) dat je nodig hebt om de COL te maken, ga naar export en kies *.DFF/*.COL vul de DFF naam in (met .dff erachter!). Klik op Export en kies VICE CITY

4-Ga nu nog eens naar Export, maar kies nu *.x en sla hem op onder dezelfde naam

5-Open de Colmaker van Steve-m en laad je X bestand, ga naar opties->mirror en kies X-as, vul dan de naam van de col in en maak de col

6-Open de TXDbuilder en voeg al je BMP texturen toe, druk op Build TXD

Geplaatst:
comment_200271

alles gaat 'denk' ik wel goed.,., met die uitleg

all1 als ik bij de coll maker ben

en ik druk op make collision file..

dan loopt ie nadat ie 4 X'en heeft weergegeven vast :-(

heb geen idee waar het aan kan liggen.,.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.