Jump to content
  • Reacties 318
  • Bezichtigingen 51.8k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_204128
moet ik dan alles op 100% volgen of mak ik een paar dingen overlaten? (vb als ik het ook niet snapt? :puh: )

Je hoeft in ieder geval niet je dingen samen te voegen want het is al 1 model.

Dus dat gedeelte kan je overslaan ;)

Bewerkt: door snorege

Geplaatst:
comment_204139

maar het probleem is dat ik bij ergens van stap 4niet meer goed begrijpt zelfs sommige maten van me begrijpen ook niet

van

Stap 4 (IPL, IDE maken):

-Ga naar je SA data map en open het bestand GTA.dat met kladblok
-Je ziet een lijst met namen van IDE's en IPL's
-Kopieer van elk soort een regel en plak die aan het einde van een reeks van IDE's/ IPL's

Tip: Zet je IDE regel + IPL regel in de eerste reeks IDE's/IPL's die je tegen komt

Weetje: De hoofdcol wordt niet meer aangegeven in dit bestand zoals in vc gedaan werd, nu zit deze col in het bestand gta3.img.

-In zo'n gekopieerde regel moet je het pad aangeven van het bestand, dus aangeven waar je bestand staat.
-Ik neem bijvoorbeeld als naam Test
-Ik ga mijn IDE in de map Maps opslaan, dus mijn regel is:

QUOTE
IDE DATA\MAPS\Test.IDE


-Hetzelfde doe je met de IPL, maar dan wel met de regel die bij de IPL gebruikt wordt:

QUOTE
IPL DATA\MAPS\Test.IPL


-Sla nu op
-Nu ga je naar de map waarnaar je de IDE + IPL hebt verwezen in GTA.dat
-Kopieer een IDE + IPL uit een van de mappen die al in de folder Maps staat
-Na dit gedaan te hebben hernoem je de IDE + IPL, in mijn geval TEST.
-Open nu je IDE met kladblok en verwijder alle lange zinnen (laat er 1 staan), maar laat korte staan.
-Diegene die je hebt laten staan ga je aanpassen; Het eerste nummer is de ID. Die mag groter zijn dan 18000, maar niet te groot, want dat loopt het spel vast.
-Het 2e woord is de naam van de DFF, het 3e woord is de naam van de TXD
-Het getal na de TXD is de Draw Distance, die bepaalt van hoever je je model ziet, vul hier 300 in.
-Bij het laatste getal vul je gewoon 128 in.

Ik krijg zo'n regel:

QUOTE
18000, wauz_build01, wauz_build, 300, 128


-Sla wederom op en open nu je IPL met kladblok en verwijder wederom de lange zinnen met uitzondering van de eerste lange
-Het eerste nummer is de ID, het 2e woord is de naam van de DFF.
-De 3e, 4e en 5e getallen zijn de X, Y en Z coördinaat (die vullen we later in)
-Vul bij het laatste getal -1 in.

QUOTE
18000, wauz_build01, 0, 1530.547, 1575.651, 10.0, 0, 0, 0, 1, -1


-Sla wederom op

dat allemaal begrijp ik helemaal niks :?

kun er iemand me dan mss wat screens bezorgen zodat ik zeker kun begrijpen ;)

Geplaatst:
comment_204399

Heey als iemand mij gwoon ff uit kan leggen.. hoe je een gebouw van sketchup In dat 3ds max 7 programma kan krijgen. want dan kan ik vanaf daar de tutorial volgen om hem in San AN te zetten..

A.U.B DUIDELIJK stap voor stap uitleggen hoe dat moet. als er bepaalde programma's voor nodig zijn.. zeg dat er dan ma ff bij.

Heel erg bedankt voor degene die mij kan helpen _O__O_

Geplaatst:
comment_204427

- Ga in SketchUp naar File -> Export -> 3ds

- Open 3ds max 7 en ga naar File -> Import en kies je 3ds bestand die je net hebt geexporteerd

Dat is alles, het is echt niet zo moeilijk :puh:

Geplaatst:
comment_204502

het is gelukt om een sketchup in dat andere programma te krijgen..

maar die Tutorial is zooooo moeilijk.. ik ben benieuwd wie (behavle wauzie) nog meer zijn eigen mod in SA heeft kunnen zetten..

komt er ooit nog een makkelijker programma om je eigen mods in San AN te zette???? _O_:t

Geplaatst:
comment_210711

Hey! Ik heb effe een vraagje...

Als ik een textuur invoeg, voor een raam..

Dan zit hij (Bijna) altijd op de verkeerde plek.. Hiermee

bedoel ik dat hij niet uitkomt op de plek waar ik hem wil!

Heeft iemand een idee, hoe ik de Texturen kan verplaatsen,

Of in ieder geval goed uit kan laten komen op mijn gebouw..

Want bijv. bij het gebouw van Bradley H. zag ik dat de ramen

allemaal op een rijtje zaten...

Hopelijk kan iemand mij helpen..

  • 2 maanden later...
Geplaatst:
comment_251844
hoe krijg je die 3ds bstanden dan in zmodeler gezet? kan iemadn mij dat ff uitlegge please??? :blink:

heel makkelijk

file ---> insert ---> (you 3ds file)

ik heb de laatste zmodeler en ik kan da nie inporten :(

kyk maar

omfg2zx.jpg

Bewerkt: door dabeast

Geplaatst:
comment_251955

Ja, dat is hem nou juist, de laatste versie, staat de files niet toe, die je nodig hebt met mappen

Je moet de Zmodeler 1,07b hebben, daar moet het mee lukken :Y

Geplaatst:
comment_252142

hoe zet ik ze er in ? :puh:

ik heb dit gemaakt:

huis23dl.jpg

huis30uu.jpg

huis28do.jpg

ZModeler v1.07b zijn? wan op site staat aleen dit

If download does not start or your browser does not support redirect, then use the link below to download ZModeler v1.07.

/files/zmodeler_v107.exe

Bewerkt: door dabeast

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.