Jump to content
Geplaatst:
comment_1182203

gallery_748_15_48788.png

Download - Missie Database

Inleiding

Veel mensen willen graag eens een missie maken, maar kunnen helaas niet scripten. Juist voor die mensen is deze modificatie geschikt: je kunt ingame een missie maken. Snel en eenvoudig. Die missie kan je nog verspreiden ook!

Deze mod is gestart in November 2008, waarna de eerste release verscheen op 30 November. Sindsdien zijn er nog 6 versies en een béta uitgebracht. Momenteel zijn we bezig aan de laatste grote versie van DYOM, versie 5.

Installeren

De installatie is vrij simpel. Je moet de map die je in de download vind plakken in "San Andreas User Files". Als je een missie wilt installeren, moet je het bestandje ("DYOMx.dat") ook in "San Andreas User Files" plaatsen. Zorg wel dat je eerst CLEO geinstalleerd hebt (download).

Screens

dyom1.th.jpg dyom2.th.jpg dyom3.th.jpg
dyom4.th.jpg dyom5.th.jpg dyom6.th.jpg
dyom7.th.jpg dyom8.th.jpg dyom9.th.jpg


Wall of fame!

GTAForum.nl Awards 2008! GTAForums.com Awards 2008!
gallery_536_30_4782.png
post-33831-1235403420.jpg

Fan Signatures

dyom_userbar.gif

[url="http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=87554"][img=http://patrickw.gtagames.nl/DYOM/dyom_userbar.gif][/url]

gallery_748_15_48788.png

[url="http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=87554"][img=http://www.gtaforum.nl/uploads/1231008955/gallery_748_15_48788.png][/url]

Filmpjes

Bugs & Crashes

We willen dat DYOM zonder crashes werkt, dus zullen we altijd proberen om de problemen op te lossen. Maar we kunnen alleen problemen fixen als we het probleem kunnen reproduceren, of als de beschrijving van het probleem goed genoeg is. Daardoor kunnen we een idee krijgen waar het probleem zit in onze code, en hoeven we niet alle 15.000+ regels scm-code wat we tot nu toe voor deze mod hebben geschreven te doorzoeken.

Over het melden van crashes:

Er zijn drie belangrijke types van crashes:

  • Crashes die optreden op het moment dat je SA/DYOM start.
  • Crashes die optreden wanneer je een missie aan het designen bent.
  • Crashes die optreden wanneer je een missie speelt.

Ik zal proberen om kort te beschrijven wat de beste manier is om met deze crashes om te gaan.

Crashes die optreden op het moment dat je SA/DYOM start.

Deze zijn bijna altijd gerelateerd aan het verkeerd installeren van CLEO3.

- CLEO3 is helemaal niet geïnstalleerd.

- CLEO3 is niet goed geïnstalleerd.

- De .exe die je hebt is niet compatibel met CLEO3

Wanneer dit het geval is, kan je in deze tutorial kijken voor het installeren van CLEO3. Daar kan je ook een goede .exe vinden!

Crashes die optreden wanneer je een missie aan het designen bent.

- Heb je andere mods geïnstalleerd, die niet DYOM compatibel is?

- Probeer de actieve CLEO scripts uit te schakelen.

- Rapporteer het probleem in dit topic, met veel detail over het moment dat de crash optreed. Wat was de staat van de missie, en wanneer crashte hij precies? Wees zo gedetailleerd als mogelijk, dus in plaats van vermelden dat er een crash wanneer je een actor toevoegt, kan je beter zeggen dat de crash optrad gelijk nadat je <spatie> gedrukt hebt wanneer je een RPG als wapen koos voor een actor.

- Wanneer mogelijk, voeg dan een scmlog.txt in bij je report, wanneer je een scmlog CLEO plug-in geïnstalleerd hebt (aanbevolen).

Crashes die optreden wanneer je een missie speelt.

- Rapporteer het probleem in dit topic, met een link naar de mission-file die je gespeeld hebt, en probeer een zo nauwkeurig mogelijke beschrijving van de omstandigheden van de crash te geven.

- Wanneer mogelijk, voeg dan een scmlog.txt in bij je report, wanneer je een scmlog CLEO plug-in geïnstalleerd hebt (aanbevolen).

Alvast bedankt voor het meehelpen de DYOM-mod bug-vrij te maken!

Changelog van de Mod

Version 1.1 - Download

  • Markers: make selectable for objectives
  • Markers: remove for non-objectives
  • Support interiors for player, actor, cars, en objectives(cars, actors)
  • Fix texts after placement of items.
  • Actor behaviour: stay in position, attack on sight, kill player, .......
  • Fix texts in marker color menu
  • Designtime items: actors lock in place, pickups can't be picked up.
  • Clean Mission must really destroy all designtime items
  • Friend behaviour: hold position, follow player
  • Must-live (set for friend and test during mission)
  • Show items after load and after mission.
  • Colorcode items at designtime: friend-actor:green, enemy-actor:red, objectives: white, player: blue
  • Maximum number of items
  • Automatic objective texts
  • Disable wanted level in designmode.
  • Sequence in mission menu: play mission must be first, and thus default.
  • Remove existing weapons from player at start of mission
  • Must live for cars
  • Car: health, properties(bp, fp), color
  • Fix buildings/enexes voor nonsolid interiors.
  • Spawn designtime items with full immunities
  • Implemented storage for timelimit, timeofday, weather, minwantedlevel, maxwantedlevel
  • Usage in mission for timeofday, weather, minwantedlevel, maxwantedlevel
  • Timelimit usage during mission: init timer display, check during objectoves if timer has expired.
  • Create settings menu to set: timelimit, timeofday, weather, minwantedlevel, maxwantedlevel
  • Sequence of main menu: mission, settings, player, objectives, actor, car, pickup
  • Fix helpteksten voor de nieuwe missie settings
  • Incremented ammo to 9999
  • Removed spawnmode for objective pickup (is always one)
  • Following friend improved, now also follow in car.

Changelog version 1.1

  • Fixed crash when loading a savefile

Version 2.0 - Download

  • Texts (name, author, intro & objectives)
  • Edit items
  • Delete specific items
  • "Select Objective" for adding items to old objectives
  • Support special actors.
  • Teleporter/JetPack
  • Timelimit per objective.
  • Timed missions.
  • Riots

Version 2.1 - Download

  • Fixes crash if special actors were spawned

Version 3.0 - Download

  • Actor animations
  • Walking/Running Actors
  • Insert objectives after selected objective
  • Disable head shot (for actors/obj-actors).
  • Secondary carcolor
  • Player health
  • Added Parachute and Jetpack Pickup
  • Increase number of objectives to 50
  • Fixed Objective Time limits
  • Changed default health of actors and player to normal level.
  • Objects (jumps/barriers/gates etc etc)
  • Able to destroy objects after an objective (Hide Object)
  • Hide/Spawn concept for e.g. replacing
  • Car Lockable
  • Add ingame reference to the upload site.

Version 4.0 - Download

  • Added Support for Cutscene-objectives
  • Add a seperate "Add Objective" menu, the objective menu now becomes too cluthered
  • Corona's, racecheckpoints
  • Checkpoints after a car-objective must be done with that car
  • "Playonly" mission files. Publish mission. If you load a playonly file, it will start immediatly and clears afterwards
  • Teleporting objective
  • Timelimit increments from 30 sec to 10 sec
  • New tool: Interior selection
  • Reset interior when using teleport to marker

Version 4.1 - Download

  • Skip cutscenes with <space> press
  • Fix Cutscenes in interiors when player is not in the same interior
  • Fixing behavior at end of designing cutscene
  • Fixed must_live property
  • Scaling Issue in weapon accuracy solved
  • Fixed issue when changing a enemy actor to friendly/neutral
  • Next objective is only displayed when in an objective-car-checkpoint sequence.
  • Previous texts were not cleared when loading V1.x missions
  • Fixed crashes when adding actor/checkpoints



Credits:

PatrickW (Scripten)

Dutchy3010 (Scripten)

Seemann (Voor CLEO)

DYOM links

DYOM website (Mission Database)

DYOM Subforum (Engels)

GTAGarage pagina

Van dezelfde Auteurs

General Dilemma

San Andreas Citizens

Other mods by PatrickW

Other mods by Dutchy3010

Voor een uitgebreide gebruiksaanwijzing over de mod, moet je de readme lezen.

Veel plezier met de mod, en vergeet niet je creatie hieronder te showen! We hebben nog veel meer ideeën die we bij voldoende belangstelling in een volgende versie gaan stoppen.

  • Reacties 359
  • Bezichtigingen 120.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1192748
Je kon wel een race missie maken hoor, maar dan met die rode rondjes. Das uiteraard niet zo leuk als "echte" racecheckpoints. :)

Zo'n Ervaren scripter, zo'n grote woordenschat, en gebruikt ze het woord "Rode Rondjes" :7

@Échte Dutchy3010: Objecten plaatsen, dat lijkt me wel leuk. Van die ramps. En die Barricades, zodat je een Politie Scéne kan maken 8)

KUTGW!

Als ik spheres zeg, weet niet iedereen wat ik bedoel. Vandaar dat ik het "rode rondjes" noemde, dan snapt iedereen ten minste wat ik zeg.

Bij mij crasht hij nu opeens. Als ik een nieuw spel start met het programma dan stopt het laden een stukje voor het einde van het laadbalkje, en even later verschijnt er een prachtige melding die me de boel wat voorzichtiger laat afsluiten. _O_

Maar goed, ik wil de bestanden verwijderen en de tool opnieuw downloaden, maar ik wil de missie die ik heb gemaakt wel houden. Het kan daaraan liggen, maar misschien niet. Welk bestandje moet ik dan laten staan als ik die missie niet kwijt wil?

Het enige wat je goed moet bewaren is "DYOMx.dat" uit San Andreas User Files. Zolang je die daar hebt staan, kan je je missie later nog spelen. :)

Geplaatst:
comment_1192794

Nou, ik heb Sannybuilder geinstalleerd want daar zit ook CLEO in zei Dutchy, nou wilde ik die missie van DYOM in het beginbericht wel eens spelen dus ik download die en krijg een mapje MPACK dat mapje plaats ik in SAUF en start SA, aangekomen daar doe ik Y en dan Mission Settings en dan load en dan crasht hij wat moet ik doen om die missie te kunnen spelen en welke mapjes moeten er in mijn SAUF staan in totaal om alle opties te kunnen benutten?

Geplaatst:
comment_1193389

CLEO zit inderdaad bij sannybuilder, maar het wordt standaard nog niet geinstaleerd.

Als je sannybuilder opstart, zie je onder in de statusbalk van sannybuilder het woord CLEO in rood staan.

daar moet je op klikken, en dan krijg je de keuze om CLEO te instaleren.

>>> Door Dutchy3010: Oef, mijn fout... Sorry Rivel :engel:, dat kon ik me niet herinneren...<<<

Dit is ook te lezen in de helpfile van sannybuilder:

To install CLEO 3 run Sanny Builder 3. You will see word CLEO in the status bar outlined in red. Click it, read the license agreement and press the button ‘Install’.

Als je de MPACK folder uit het pakket in SAUF hebt gezet zul je na het starten van SA en de keuze "new game" een nieuw menu krijgen waarin je kunt kiezen voor Design your own mission.

Als je dat doet, kom je in onze modificatie.

Van daaruit kun je via Y > Mission Menu > Load Mission de voorbeeld missie inladen.

De voorbeeld missie, missies die jezelf opslaat en missies die je download zijn opgeslagen in een DYOMx.dat file in je SAUF. (waarbij x de waard 1 t/m 8 kan hebben, voor de verschillende slots)

Geplaatst:
comment_1193531
Edit: Ben alweer een stukje verder, heb Cleo handmatig geïnstalleerd. Maar nu start ie op, die filmpjes komen. De copyrightdingen. En daarna valt ie zonder pardon weg, terug naar het bureaublad. Zonder error of 'Niet verzenden'-dingetjes.

? :-(

En hoe los ik mijn probleem nou op, ik wil graag mijn missies saven en hier posten... :-(

Geplaatst:
comment_1194003
Welke versie van SA heb je ?

CLEO werkt alleen met versie 1.0 en 1.01.

Als je SA al gedowngrade hebt hoeft nog niet gelijk te betekenen dat je CLEO3 kan draaien. Je moet eerst je main.scm en script.img downgraden. (of gewoon een willekeurige .scm mod downloaden) Dan moet je in plaats van de patch een compact gta_sa.exe downloaden. Het is nogal lastig om CLEO3 te installeren op een andere versie. ;)

Geplaatst:
comment_1194056
Je moet eerst je main.scm en script.img downgraden. (of gewoon een willekeurige .scm mod downloaden).

Ik kan 't fout hebben, maar bij mijn weten is het al voldoende als je alleen die compact-SA.exe gebruikt. Dat meld je namelijk ook in je eigen topic waarin je uitlegt hoe je Cleo3 Libraries installeert.

@ hierboven:

@ hieronder: Ik denk dat je de bedoeling van mijn bericht niet geheel snapt, ik doel namelijk op jou. Bij mijn weten is een nieuwe 'main.scm' en 'script.img' niet nodig.

Bewerkt: door VWO-er

Geplaatst:
comment_1194172
Ik heb alleen dit gedaan, is dat genoeg?

Nope, je moet het met die compact gta_sa.exe gebruiken in plaats van de patch. De patch bracht ook bij mij problemen maar met de compact gta_sa.exe werkt het wel. (ik zat er zelf eerst ook mee, kijk maar naar mijn 'problemen met cleo3' topic.) Dus wees nu eens niet zo lui en installeer die compact gta_sa.exe zoals VWO-er en ik al zijden.

Geplaatst:
comment_1195271
Het werkt! Dankjedankjedankjedankjedankjedankjedankjedankjedankjedankjedankjedankjedankjeda

nkjedankjedankjedankjedankjedankjedankjedankje!!! _O_:tu::dans:^_^:Y:eten::engel::*D:sigaar::puh::bier::cab::klap:

Graag gedaan. :)

Geplaatst:
comment_1195379

Mijn missies zijn af! ^_^

Agent 069 - Eat till you explode!

James Black, top geheim agent, beter bekent als agent 069. James Black word op een missie gestuurt, een restauranteigenaar heeft snode plannen. Je doel is om hem uit te schakelen en levend weg te komen.

Je start op het achterplaatsje van Saint Mark's Bistro, Liberty City. Links van je ligt je vliegtuig op een dak. Op het achterplaatsje liggen wat leuke dingetjes. Wanneer je de voorwerpen op het achterplaatsje hebt verzamelt, of juist niet, ga je de trap op naar binnen.

In de keuken zul je koks aan het werk zien, zodra je begint te schieten zullen ze zich verweren. Naast de deuropening staat een kok met een brandblusser, let daar dus op.

Ga verder naar boven. Waar je word opgedragen de eigenaar te vermoorden die op het balkon staat iets met een hoertje te doen. Hij heeft een shotgun, pas daar dus mee op. Nadat hij dood is komt er een maat tevoor schijnt, deze is best sterk. Maar zo onbenullig dat je moeite moet doen om hem je te laten volgen. Nu komen er allemaal gangsters het restaurant binnen.

Maak je een weg naar buiten, in de keuken zul je weer opgewacht worden. Eenmaal buiten stap je in de helicopter, mission passed!

Leuk:

  • Wanneer je dicht bij het vliegtuig komt zou hij moeten exploderen. (Zie foutjes)
  • Je kunt een healthpickup op plaatsen vinden waar ook voedsel ligt. Voorbeeld: Het blok vlees in de keuken.

Foutjes in het maken ervan:

  • De hoer bij de eigenaar spawnt pas nadat de eigenaar dood is.
  • Het foutje waardoor het vliegtuig niet ontploft is doordat de ped met de rocket die erbij staat (die schiet op het vliegtuig wanneer je dichtbij komt) te dicht bij het vliegtuig staat waardoor hij niet kan schieten.

Download!


Agent 069 - The Los Santos Chainsaw Masquerade

Based on The Portland Chainsaw Masquerade (LCS) and the last part from Light My Pyre (VCS).

James Black is een geheime misdaad van Clucking Bell op het spoor, je doel is om dit uit te zoeken. Je start bij een trap (in Big Smoke's Crack Palace). Volg de gang, ergens zal iemand in een kippenpak je gaan beschieten met een pistool. Vanzelfsprekend schiet je hem neer. Pak eventueel wapens op en ga door de deur, je word nu aangevallen door mannen in kippenpakken met kettingzagen. Zorg dat je blijft leven, want er komen er steeds meer!

Ondertussen zullen er wat pickups verschijnen, zoals health en armor. Maar ook een paar wapens die handig kunnen zijn bij het verdedigen. Ergens in het midden van het slachtveld word je opgedragen naar een checkpoint te gaan, dit is een foutje van mijzelf. Ik ben hem vergeten te verwijden na het testen, gebruik dit als een eventuele pauze. Wanneer je een heleboel kippen neer hebt gehaalt komt er een slager binnen met een vlammewerper, schiet hem dood en Mission Passed!

Foutjes bij het maken:

  • Soms blijven de kippen haken achter muurtjes en kunnen daardoor de ruimte niet binnenkomen.
  • De checkpoint.
  • Bij het startpunt staat een enex die oorspronkelijk bedoeld is om het Big Smoke's Crack Palace te verlaten, als je hem nu betreed zal je vallen en buiten spawnen. (Waarnaar je niet meer terug kunt)

Download!


De foutjes die verbeterbaar zijn worden aangepast, andere die in San Andreas zelf zitten niet.

Enne, ik ben geen James Bont fan, dus ik weet er niet veel van. Sorry als die Bont heel anders handeld dan in de missies. (Vond het wel een leuk concept. :puh: )

Groetjes, Basssss. :D

Bewerkt: door Basssss

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1195761

Nice, ik zal ze vanavond wel eens testen. _O_

Trots kan ik jullie vertellen dat in de nieuwe versie zelf teksten kunnen worden toegevoegd, zoals missie-namen. Nog een paar daagjes geduld en jullie krijgen een nieuwe versie met nieuwe dingen! :D

Geplaatst:
comment_1196124
Nice, ik zal ze vanavond wel eens testen. _O_

Trots kan ik jullie vertellen dat in de nieuwe versie zelf teksten kunnen worden toegevoegd, zoals missie-namen. Nog een paar daagjes geduld en jullie krijgen een nieuwe versie met nieuwe dingen! :D

Ik kan niet wachten!!! :cry: (Bedankt trouwens! :puh: )

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.