Woensdag 10 december 2008 heb ik GTA 4 (PC) gekocht.
Voordien goed gekeken naar de systeem eisen en vergeleken met mijn computer.
Microsoft Windows XP
Media Center Edition
Service Pack 3
Dell Inspiron XPS M1710
Intel® Core™2 CPU
T7200 @ 2.GHz
1.99 Ghz, 2.00 GB of RAM
NVIDIA GeForce Go 7900 GS
Memory Size: 256 MB
Version 5.71.22.16.13
1920x1200 True Color (32bit), 60 Hertz
Dan heb ik SP3 geüpdate, en nadien GTA kunnen installeren.
Een vlotte installatie, zonder enig probleem of Error.
Zelfs bij het opstarten en laden van het spel krijg ik geen enkele foutmelding te zien.
Allemaal positief dus.
Maar dan begon de ellende!!!
(1) Bij het instellen van de Graphics kreeg ik deze foutmelding: “RESOURCE USAGE 241/216 MB” WARNING: YOUR GRAPHICS SETTINGS ARE NEAR, OR EXCEED, THE SUGGESTED RESOURCE LIMITS FOR YOUR SYSTEL. IT IS RECOMMENDED THAT YOU REDUCE YOUR GRAPHICS SETTINGS IN ORDER TO RUN THE GAME OPTIMALLY.- Eigenaardig, want mijn geheugen is toch veel meer dan 216 MB (zie boven)?!
- Inmiddels zou ik hier al een oplossing voor gevonden hebben door een nieuwe snelkoppeling te maken met als doel = "C:\Program Files\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV\LaunchGTAIV.exe" -norestriction
Hier door kan ik toch mijn graphics aanpassen naar de gewenste grote.
Het spel laadt zonder probleem en dan zie ik de wagen staan aan een pier ergens in de haven. Erg goed kan ik het allemaal niet zien. Enkel de radar is gedetailleerd weergegeven. Geluid hoor ik perfect, ik kan alle besturingen uitvoeren, … Het beeld trekt nergens op!!! Slechts enkele schaduwen en lichten zie ik (zie afbeelding). Met de muis de camera doen bewegen verloopt best snel, maar niet honderd procent vloeiend.
Is dit dan het beruchte probleem met de 7900 Nvidia series?
GTA heeft het ook over Nvidia 180.48? Is dit een update voor je grafisch kaart?
Ik heb al veel gelezen over mogelijke patches die te dowloaden zijn, maar de officiële ben ik nog niet tegengekomen. Wanneer is Nvidia of GTA van plan dit openbaar te stellen?
Ik weet dus niet wat ik precies moet gaan downloaden. Voor alle duidelijkheid, ik heb nog geen patch of update gedownload voor Nvidia of GTA.
Hopelijk kunnen jullie mij en vele andere mensen helpen met dit probleem.
Woensdag 10 december 2008 heb ik GTA 4 (PC) gekocht.
Voordien goed gekeken naar de systeem eisen en vergeleken met mijn computer.
Microsoft Windows XP
Media Center Edition
Service Pack 3
Dell Inspiron XPS M1710
Intel® Core™2 CPU
T7200 @ 2.GHz
1.99 Ghz, 2.00 GB of RAM
NVIDIA GeForce Go 7900 GS
Memory Size: 256 MB
Version 5.71.22.16.13
1920x1200 True Color (32bit), 60 Hertz
Dan heb ik SP3 geüpdate, en nadien GTA kunnen installeren.
Een vlotte installatie, zonder enig probleem of Error.
Zelfs bij het opstarten en laden van het spel krijg ik geen enkele foutmelding te zien.
Allemaal positief dus.
Maar dan begon de ellende!!!
(1) Bij het instellen van de Graphics kreeg ik deze foutmelding: “RESOURCE USAGE 241/216 MB” WARNING: YOUR GRAPHICS SETTINGS ARE NEAR, OR EXCEED, THE SUGGESTED RESOURCE LIMITS FOR YOUR SYSTEL. IT IS RECOMMENDED THAT YOU REDUCE YOUR GRAPHICS SETTINGS IN ORDER TO RUN THE GAME OPTIMALLY.- Eigenaardig, want mijn geheugen is toch veel meer dan 216 MB (zie boven)?!
- Inmiddels zou ik hier al een oplossing voor gevonden hebben door een nieuwe snelkoppeling te maken met als doel = "C:\Program Files\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV\LaunchGTAIV.exe" -norestriction
Hier door kan ik toch mijn graphics aanpassen naar de gewenste grote.
- Gevonden dankzij = http://www.gtaforum.nl/index.php?act=Print...247&t=87924
(2) En dan het ergste probleem.
Het spel laadt zonder probleem en dan zie ik de wagen staan aan een pier ergens in de haven. Erg goed kan ik het allemaal niet zien. Enkel de radar is gedetailleerd weergegeven. Geluid hoor ik perfect, ik kan alle besturingen uitvoeren, … Het beeld trekt nergens op!!! Slechts enkele schaduwen en lichten zie ik (zie afbeelding). Met de muis de camera doen bewegen verloopt best snel, maar niet honderd procent vloeiend.
Is dit dan het beruchte probleem met de 7900 Nvidia series?
Ik heb hier iets van gelezen op de Rockstar Games – Support Home website --> http://www.rockstargames.com/support/req_support_detail.php?product=275%2C3%2CGrand+Theft+Auto+IV%2CPC%2CRockstar_Games%2Cgta4&submit=Submit
GTA heeft het ook over Nvidia 180.48? Is dit een update voor je grafisch kaart?
Ik heb al veel gelezen over mogelijke patches die te dowloaden zijn, maar de officiële ben ik nog niet tegengekomen. Wanneer is Nvidia of GTA van plan dit openbaar te stellen?
Ik weet dus niet wat ik precies moet gaan downloaden. Voor alle duidelijkheid, ik heb nog geen patch of update gedownload voor Nvidia of GTA.
Hopelijk kunnen jullie mij en vele andere mensen helpen met dit probleem.
Alvast bedankt voor jullie moeite.