Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

GTAGames.nl - De Nederlandse Grand Theft Auto Community!

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

GTA Chinatown Wars krijgt 18+ rating

gallery_536_33_367.gif
Het British Board of Film Classification (BBFC) heeft GTA Chinatown Wars een bindend leeftijdswaardering van 18 jaar en ouder gegeven. Dit betekent dat minderjarigen in Groot-Brittannië het spel niet mogen kopen. Als motivatie gaf het BBFC "Bevat zeer grove taal en verwijst naar drugs". Niets van het spel is geschrapt voor deze rating.
De meeste GTA's kregen deze waardering van het BBFC. Wel is GTA Chinatown Wars het eerste Nintendo DS-spel met een 18+ waardering.

Over het oordeel van het Europese PEGI en die van het Amerikaanse ESRB, die in tegenstelling tot het BBFC niet bindend zijn, is nog niets bekend. Aanneembaar is dat deze rating boards dezelfde trend zullen volgen en de waarderingen 18+ en Mature zullen geven.

Bron: BBFC.co.uk

Featured Replies

Ik had niet anders verwacht om eerlijk te zijn. :N

Wel grappig dat dit het eerste DS-spel is met een 18+ waardering. Zo zie je maar dat ze eigenlijk niet in het rijtje thuishoren. Desondanks verwacht ik een mooi spel.

18+ of niet, iedereen die 'm wilt zal er wel aan geraken. :) Ik had het eigenlijk ook verwacht, Gta = geweld, dusja. :)

Ik had niet anders verwacht. Ik zou zelfs willen zeggen dat ze me hadden teleurgesteld als ze een spel hadden gemaakt dat onder de 18+ uitkwam :Y:sst: .

Mehehe, een 18+ spel voor de DS, wie had het ooit verwacht :7. Maar ach, ik koop hem toch, dus wat kan mij die rating schelen.

18+, bijna elke GTA heeft dat dus het is niet echt verrassend als deze GTA het ook zou krijgen en jawel...

Maarja ik 'koop' hem toch wel dus heb ik geen problemen met de rating.

Het eerste spel op de DS dat een 18+ rating heeft, bijzonder vind ik. Ik ga hem gewoon kopen. :Y

Haast alle gta's zijn 18+, in de winkel weet ik zeker dat ze daar niet op letten. Ze denken alleen maar aan winst

goh, weer eens wat anders hahaha :D

Ik zie het wel hoe hij wordt :tu:

ook al is CTW +18 ik ga hem toch kopen!

want dan heb ik mijn verzameling bijna compleet!

dus kom maar op met CTW! :tu:

Vindt het oerlogisch :puh: elke GTA is zoieso drugs, geweld, grof taalgebruik... jammer dat ik hem niet kan kopen, ben mijn DS kwijt :duh:

18+ Ja, Het zal wel zo zijn als hun het zeggen. En inderdaad degene wie hem wel kan hem wel krijgen anders maar met een beetje geweld en grof taal gebruik. :schater:

maarja nu willen kinderen em spelen maarja dan mag het niet vind ik best dom! :puh:

had niet anders verwacht :puh:

1e ds spel met 18+ :O

Dat vind ik wel cool eerste ds spel met 18+ rating 8D