3. Sleep nu een stukje over het beeld van het gedeelte ''perspective''
4. Als je een vlak hebt laat je de muisknop los en beweeg je de muis naar boven zodat je dit krijgt:
5. Maak nu nog een box aan die iets langer is dan de box, om het beeld te draaien moet je de Alt-knop inhouden en het muis-balletje inhouden en de muis bewegen.
6. Je moet ongeveer dit krijgen:
7. Nu klik je op deze knop bovenin de werkbalk:
(Met deze knop kun je een model verplaatsen)
8. Nu klik je op het blauwe pijltje dat bij je box verschijnt en beweeg de muis een stukje naar boven om het model op te tillen:
9. Nu klik je op deze knop boven in je werkbalk:
(Met deze knop kun je, je model draaien)
10. Draai nu de box door op het groene pijltje te klikken, onderin zie je dit:
11. Draai nu de box door op het groene pijltje te klikken, houd de linkermuisknop in en beweeg de muis een beetje naar rechts, onderin moet bij Y: -41,0 staan:
12. Sleep nu je model op de ''begin box'' door de rode en blauwe pijl te gebruiken:
13: Nu selecteer je de ''begin box'' en je selecteert ''compound objects'' in dit lijstje:
14: Nu klik je op ''Boolean'' en op ''Pick Operand B'':
(Boolean en Pick Operand B is een hele handige tool om vorm aan te brengen in je models)
15: Nu klik je op de andere box en is dit het resultaat:
16: Je kunt nu zelf nog wat boxen maken en met behulp van Boolean en Pick Operand B vormen aan te brengen aan je box, dit is mijn resultaat:
Tips:
- Je kunt ook andere models maken zoals een cylinder, dit zorgt voor wat afwisseling in je creaties:
- Je kunt ook andere vormen maken dan de standaard in een tutorial, je kunt dus de tweede box van deze tutorial op andere plaatsen zetten!
Bedankt voor het lezen van deze tutorial!
Als jullie de tutorial leerzaam vonden maak ik er meer, zoals hoe je textures aan kan brengen en hoe je een render kan maken in Gmax!
Hallo allemaal,
In deze tutorial wil ik graag een paar functies van Gmax uitleggen door middel van het modelleren van een gebouwtje.
Benodigdheden:
- Gmax
Stappen:
1. Start Gmax
2. Maak nu een box door op deze knop te drukken:
3. Sleep nu een stukje over het beeld van het gedeelte ''perspective''
4. Als je een vlak hebt laat je de muisknop los en beweeg je de muis naar boven zodat je dit krijgt:
5. Maak nu nog een box aan die iets langer is dan de box, om het beeld te draaien moet je de Alt-knop inhouden en het muis-balletje inhouden en de muis bewegen.
6. Je moet ongeveer dit krijgen:
7. Nu klik je op deze knop bovenin de werkbalk:
(Met deze knop kun je een model verplaatsen)
8. Nu klik je op het blauwe pijltje dat bij je box verschijnt en beweeg de muis een stukje naar boven om het model op te tillen:
9. Nu klik je op deze knop boven in je werkbalk:
(Met deze knop kun je, je model draaien)
10. Draai nu de box door op het groene pijltje te klikken, onderin zie je dit:
11. Draai nu de box door op het groene pijltje te klikken, houd de linkermuisknop in en beweeg de muis een beetje naar rechts, onderin moet bij Y: -41,0 staan:
12. Sleep nu je model op de ''begin box'' door de rode en blauwe pijl te gebruiken:
13: Nu selecteer je de ''begin box'' en je selecteert ''compound objects'' in dit lijstje:
14: Nu klik je op ''Boolean'' en op ''Pick Operand B'':
(Boolean en Pick Operand B is een hele handige tool om vorm aan te brengen in je models)
15: Nu klik je op de andere box en is dit het resultaat:
16: Je kunt nu zelf nog wat boxen maken en met behulp van Boolean en Pick Operand B vormen aan te brengen aan je box, dit is mijn resultaat:
Tips:
- Je kunt ook andere models maken zoals een cylinder, dit zorgt voor wat afwisseling in je creaties:
- Je kunt ook andere vormen maken dan de standaard in een tutorial, je kunt dus de tweede box van deze tutorial op andere plaatsen zetten!
Bedankt voor het lezen van deze tutorial!
Als jullie de tutorial leerzaam vonden maak ik er meer, zoals hoe je textures aan kan brengen en hoe je een render kan maken in Gmax!
Grtz RD
Bewerkt: door Revolution-Designer