Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

GTAGames.nl - De Nederlandse Grand Theft Auto Community!

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Achievements '20G', "5G'...

Kort vraagje; wat houden die "g's" toch in bij de achievements? Zoals 'Achievements; Fed The Fish (20G', is dit een belangrijkheidsranking ofzo?

Featured Replies

Kort vraagje; wat houden die "g's" toch in bij de achievements? Zoals 'Achievements; Fed The Fish (20G', is dit een belangrijkheidsranking ofzo?

G staat volgens mij voor 'Gamerspoints', dus 20 Gamerspoints,

Kun je vergelijken met de euro, hoe meer je er hebt, hoe beter.

Maar aan je gamerspoints heb je niks aan behalve pronken voor andere.

Nee, dit is geen belangrijkheidsranking. Het cijfer staat voor het aantal, de "G" is de afkorting voor het woord "Gamerscore"! :tu:

(...)

Nee, dit is geen belangrijkheidsranking. Het cijfer staat voor het aantal, de "G" is de afkorting voor het woord "Gamerscore"! :tu:

Dit klopt, maar over het algemeen krijg je voor lastige achievements meer G dan voor makkelijke achievements. Het is dus niet zo zeer een belangrijkheidsranking, maar je kan er vaak wel de moeilijkheidsgraad van de achievement aan aflezen.

Klopt idd, G is Gamerscore. Bij de meeste spellen heb je met alle achievements bij elkaar 1000G.

Overigens, Trophies van de PS3 zijn weer gejat van MS. Maar deze zijn verdeeld in brons, zilver, goud en platinum, om het wat duidelijker te maken. ;)

Edited by Dvt

ah zo, ik dacht dat deze een soort van credits waren, waar je iets mee kon kopen.

Edited by SNIPER44

ah zo, ik dacht dat deze een soort van credits waren, waar je iets mee kon kopen.

Dat is het toch ook???????? :{

Nope, volgens mij zijn ze daar wel mee bezig op de PS3 én de 360 ^_^

Dat is het toch ook???????? :{

Waarschijnlijk ben je in de war met Microsoft Points. Microsoft Points kun je in de winkel kopen (op bijvoorbeeld een tegoedkaart), voor echt geld, en vervolgens inwisselen voor spellen/uitbreidingen en dergelijke op de Xbox 360 market place.

Gamerpoints (G) daarentegen krijg je door het behalen van achievements. Dit is volkomen gratis en je kan er ook niets mee kopen. Ze zijn eigenlijk alleen 'voor de show.' :)

Geniaal _O_

Geniaal _O_

Dat is een juiste uitspraak Jansen!

Vind de achievements wel leuk, alleen vind het voor de pc niet echt geniaal.

Het is wel leuk op gta om soms is 1 te doen, maar ik hoop niet dat ooit elke pc game achievements krijgt.

Het is wel leuk op gta om soms is 1 te doen, maar ik hoop niet dat ooit elke pc game achievements krijgt.

Het is toch niet verplicht om ze te halen. Dat is ieder zijn keus.

Ik vind het persoonlijk altijd een meerwaarde aan een spel mochten er achievements zijn.

Ik vind het persoonlijk altijd een meerwaarde aan een spel mochten er achievements zijn.

achievements is een leuke manier om te je pwnage factor te bewijzen / verhogen ;)

Ja daar heb je inderdaad wel gelijk in.

Maar ik heb GTA4 al 2x helemaal uitgespeeld op de ps3. (die ik verkocht heb inmiddels)

En sinds kort heb ik hem op de pc en mischien vind ik het daarom iets minder,

Omdat ik de meeste achievements (trophies) al behaald had.