Geplaatst: 30 januari 200916 jaren comment_1254543 Hallo, Even een vraag: -De server saved niet als mensen uitloggen, hoe kan dit? Alvast bedankt Bewerkt: 5 februari 200916 jaren door thuron
Geplaatst: 30 januari 200916 jaren comment_1254655 lol da is gewoon zo van gLogged[playerid] = 0; (onder onplayerdisconnect) en daarna staat er if(gLogged[playerid] == 1) { dan saved die de shit dus even glogged = 0; weghalen en eronder zetten :>
Geplaatst: 30 januari 200916 jaren Auteur comment_1255157 ik zie alleen dit: public OnPlayerDisconnect(playerid, reason) { gLogged[playerid] = 0; PlayerInfo[playerid][pAdmin] = 0; new string[256], file[128]; GetPlayerName(playerid, PlayerName, sizeof(PlayerName)); GetPlayerIp(playerid, playerip, sizeof(playerip)); format(file, sizeof(file), "/VirtualScriptingRP/Accounts/%s.ini", PlayerName); format(string, sizeof(string), "PART: %s(%i) disconnected (IP: %s)", PlayerName, playerid, playerip); aLog("Connections.txt", string); if(gLogged[playerid] == 1) En geen OnPlayerConnect met if(gLogged erbij, maar staat deze goed zo?
Geplaatst: 31 januari 200916 jaren comment_1255356 ik zie alleen dit: public OnPlayerDisconnect(playerid, reason) { gLogged[playerid] = 0; PlayerInfo[playerid][pAdmin] = 0; new string[256], file[128]; GetPlayerName(playerid, PlayerName, sizeof(PlayerName)); GetPlayerIp(playerid, playerip, sizeof(playerip)); format(file, sizeof(file), "/VirtualScriptingRP/Accounts/%s.ini", PlayerName); format(string, sizeof(string), "PART: %s(%i) disconnected (IP: %s)", PlayerName, playerid, playerip); aLog("Connections.txt", string); if(gLogged[playerid] == 1) En geen OnPlayerConnect met if(gLogged erbij, maar staat deze goed zo? kijk je hebt bij onplayerdisconnect (sorry) gLogged[playerid] = 0 en onderaan je code zie je if(gLogged[playerid] == 1) dus die kan nooit gesaved worden even gLogged[playerid] = 0 naar beneden zetten
Geplaatst: 1 februari 200916 jaren Auteur comment_1257038 ik heb al een aantal dingen geprobeerd maar het werkt niet. zou je het volgende stukje kunnen copieëren en plakken op de goede manier? public OnPlayerDisconnect(playerid, reason) { gLogged[playerid] = 0; PlayerInfo[playerid][pAdmin] = 0; new string[256], file[128]; GetPlayerName(playerid, PlayerName, sizeof(PlayerName)); GetPlayerIp(playerid, playerip, sizeof(playerip)); format(file, sizeof(file), "/VirtualScriptingRP/Accounts/%s.ini", PlayerName); format(string, sizeof(string), "PART: %s(%i) disconnected (IP: %s)", PlayerName, playerid, playerip); aLog("Connections.txt", string); if(gLogged[playerid] == 1) Alvast bedankt
Geplaatst: 2 februari 200916 jaren comment_1258517 Kijk, sa-mp die leest het script altijd van boven naar beneden. Bijvoorbeeld als een speler de server verlaat, dan start de server bovenaan de OnPlayerDisconnect-callback en gaat regel voor regel naar beneden tot aan het einde van die callback. Helemaal bovenaan die callback heb je: gLogged[playerid] = 0; Hier word dus 'gLogged[playerid]' op de waarde '0' gezet. Een paar regels later heb je een check gemaakt, die kijkt of de waarde van 'gLogged[playerid]' op '1' staat. if(gLogged[playerid] == 1) { Maar bovenaan heb jij die waarde al op '0' gezet, dus sa-mp slaat de hele code over vanaf regel 2697 tot aan regel 2711 (in het script dat jij in je eerste post hebt geüpload). In dat stuk code dat overgeslagen wordt, staan just de codes die ervoor zorgen dat de statistieken van de speler worden opgeslagen. Dus om dit op te lossen, hoef je alleen maar die waarde van 'gLogged[playerid]' pas ná die check op '0' te zetten. Verwijder dus de 'gLogged[playerid] = 0;' die bovenaan die callback staat, en zet hem onder die check. Zo dus: if(gLogged[playerid] == 1) { new Skin = GetPlayerSkin(playerid); if(Skin == 280 || Skin == 281 || Skin == 282) { dini_IntSet(file, "Skin", 0); } else { dini_IntSet(file, "Skin", GetPlayerSkin(playerid)); } GetPlayerIp(playerid, playerip, sizeof(playerip)); dini_IntSet(file, "HandMoney", GetPlayerMoney(playerid)); GetPlayerPos(playerid, Float:PlayerInfo[playerid][pSaveX], Float:PlayerInfo[playerid][pSaveY], Float:PlayerInfo[playerid][pSaveZ]); PlayerInfo[playerid][pSaveInt] = GetPlayerInterior(playerid); dini_FloatSet(file, "X_POS", PlayerInfo[playerid][pSaveX]); dini_FloatSet(file, "Y_POS", PlayerInfo[playerid][pSaveY]); dini_FloatSet(file, "Z_POS", PlayerInfo[playerid][pSaveZ]); dini_IntSet(file, "INT_POS", PlayerInfo[playerid][pSaveInt]); GetPlayerHealth(playerid, PlayerInfo[playerid][pSaveHealth]); GetPlayerArmour(playerid, PlayerInfo[playerid][pSaveArmor]); dini_FloatSet(file, "SAVE_HEALTH", PlayerInfo[playerid][pSaveHealth]); dini_FloatSet(file, "SAVE_ARMOR", PlayerInfo[playerid][pSaveArmor]); } gLogged[playerid] = 0; Bewerkt: 2 februari 200916 jaren door =>Sandra<=
Geplaatst: 3 februari 200916 jaren Auteur comment_1259746 heel erg bedankt!!! ik ga het zo snel mogelijk proberen!
Geplaatst: 3 februari 200916 jaren Auteur comment_1259863 Hmm, nu zet ie een paar nieuwe regels in mijn scriptfile "accounts": de vetgedrukten zijn nieuw HashPW=----- RegPW=----- AdminLevel=4 IP=---.---.-.--- RegYear=2009 RegMonth=1 RegDay=28 ReadTutorial=1 License=1 Passport=1 BankCash=20000 UserID=5 Officer=0 Skin=23 X_ENTER=-1809.022094 Y_ENTER=904.158508 Z_ENTER=24.890625 HandMoney=0 X_POS=0.000000 Y_POS=0.000000 Z_POS=0.000000 INT_POS=0 SAVE_HEALTH=0.000000 SAVE_ARMOR=0.000000 Als ik in dat bestandje bij handmoney een getal neerzet, doet hij het. Als ik in het spel mezelf geld geef, en ik log uit, heeft hij het bestandje niet veranderd. Hoe kan ik zorgen dat hij dit wel doet? Alvast bedankt Bewerkt: 3 februari 200916 jaren door thuron
Geplaatst: 5 februari 200916 jaren Auteur comment_1262275 Hmm, nu zet ie een paar nieuwe regels in mijn scriptfile "accounts":de vetgedrukten zijn nieuw HashPW=----- RegPW=----- AdminLevel=4 IP=---.---.-.--- RegYear=2009 RegMonth=1 RegDay=28 ReadTutorial=1 License=1 Passport=1 BankCash=20000 UserID=5 Officer=0 Skin=23 X_ENTER=-1809.022094 Y_ENTER=904.158508 Z_ENTER=24.890625 HandMoney=0 X_POS=0.000000 Y_POS=0.000000 Z_POS=0.000000 INT_POS=0 SAVE_HEALTH=0.000000 SAVE_ARMOR=0.000000 Als ik in dat bestandje bij handmoney een getal neerzet, doet hij het. Als ik in het spel mezelf geld geef, en ik log uit, heeft hij het bestandje niet veranderd. Hoe kan ik zorgen dat hij dit wel doet? Alvast bedankt iemand die me kan helpen?
Geplaatst: 5 februari 200916 jaren comment_1262365 Kan je nog eens je OnPlayerDisconnect-callback hier posten zoals je hem nu hebt?
Geplaatst: 5 februari 200916 jaren Auteur comment_1262395 dit is em: public OnPlayerDisconnect(playerid, reason) { if(gLogged[playerid] == 1) PlayerInfo[playerid][pAdmin] = 0; new string[256], file[128]; GetPlayerName(playerid, PlayerName, sizeof(PlayerName)); GetPlayerIp(playerid, playerip, sizeof(playerip)); format(file, sizeof(file), "/VirtualScriptingRP/Accounts/%s.ini", PlayerName); format(string, sizeof(string), "PART: %s(%i) disconnected (IP: %s)", PlayerName, playerid, playerip); aLog("Connections.txt", string); if(gLogged[playerid] == 0) { new Skin = GetPlayerSkin(playerid); if(Skin == 280 || Skin == 281 || Skin == 282) { dini_IntSet(file, "Skin", 0); } else { dini_IntSet(file, "Skin", GetPlayerSkin(playerid)); } GetPlayerIp(playerid, playerip, sizeof(playerip)); dini_IntSet(file, "HandMoney", GetPlayerMoney(playerid)); GetPlayerPos(playerid, Float:PlayerInfo[playerid][pSaveX], Float:PlayerInfo[playerid][pSaveY], Float:PlayerInfo[playerid][pSaveZ]); PlayerInfo[playerid][pSaveInt] = GetPlayerInterior(playerid); dini_FloatSet(file, "X_POS", PlayerInfo[playerid][pSaveX]); dini_FloatSet(file, "Y_POS", PlayerInfo[playerid][pSaveY]); dini_FloatSet(file, "Z_POS", PlayerInfo[playerid][pSaveZ]); dini_IntSet(file, "INT_POS", PlayerInfo[playerid][pSaveInt]); GetPlayerHealth(playerid, PlayerInfo[playerid][pSaveHealth]); GetPlayerArmour(playerid, PlayerInfo[playerid][pSaveArmor]); dini_FloatSet(file, "SAVE_HEALTH", PlayerInfo[playerid][pSaveHealth]); dini_FloatSet(file, "SAVE_ARMOR", PlayerInfo[playerid][pSaveArmor]); } SendDeathMessage(INVALID_PLAYER_ID, playerid, 201); switch (reason) { case 0: { format(string, sizeof(string), "SERVER: %s(%i) has left the server (Timeout)", PlayerName, playerid); SendClientMessageToAll(COLOR_CYELLOW, string); } case 1: { format(string, sizeof(string), "SERVER: %s(%i) has left the server (Leaving)", PlayerName, playerid); SendClientMessageToAll(COLOR_CYELLOW, string); } case 2: { format(string, sizeof(string), "SERVER: %s(%i) has left the server (Kicked/banned)", PlayerName, playerid); SendClientMessageToAll(COLOR_CYELLOW, string); } } TextDrawHideForPlayer(playerid, ZoneText[playerid]); TextDrawHideForPlayer(playerid, Textie[playerid]); TextDrawDestroy(ZoneText[playerid]); TextDrawDestroy(Textie[playerid]); }
Geplaatst: 5 februari 200916 jaren comment_1263142 Ik heb hem voor je gefixt. Ik had even het originele script gedownload, en ik zag dat het al een bug in dat script was. Maar ik denk dat die nu moet werken: http://pastebin.com/f6091e4f
Geplaatst: 6 februari 200916 jaren Auteur comment_1263236 Heeel erg bedankt sandra!! hij is heel goed. Alleen nog 1 probleem, (als ik zeur moet je het zeggen ) Hij slaat het bankmoney niet op, dus je kun gewoon uitloggen en weer terug gaan, dan slaat hij je handmoney wel op, maar je bankmoney niet, dus dat staat weer normaal. zo kun je eigenlijk geld "maken". Weet je hoe ik dat het beste kan oplossen? Nogmaals erg bedankt tot nu to!!
Geplaatst: 6 februari 200916 jaren comment_1263294 Ik weet niet hoe jij de bankmoney opslaat, maar als voorbeeld: dini_IntSet(file, "BankMoney", PlayerInfo[playerid][BankMoney]); Dat moet bij al die andere dini_-functies staan.
Geplaatst: 6 februari 200916 jaren Auteur comment_1263317 Ik weet niet hoe jij de bankmoney opslaat, maar als voorbeeld: dini_IntSet(file, "BankMoney", PlayerInfo[playerid][BankMoney]); Dat moet bij al die andere dini_-functies staan. Ik zal et ff proberen hoor, zometeen een uitslag
Geplaatst: 6 februari 200916 jaren Auteur comment_1263323 hehehe, hij doet het. ik moest hem even veranderen in: dini_IntSet(file, "BankCash", PlayerInfo[playerid][pBankCash]); Dat zag ik ergens anders in mn script staan. Heel erg bedankt voor al jullie hulp!!
Hallo,
Even een vraag:
-De server saved niet als mensen uitloggen, hoe kan dit?
Alvast bedankt
Bewerkt: door thuron