Jump to content

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1254655

lol

da is gewoon zo van

gLogged[playerid] = 0; (onder onplayerdisconnect) en daarna staat er if(gLogged[playerid] == 1) { dan saved die de shit dus even glogged = 0; weghalen en eronder zetten :>

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1255157

ik zie alleen dit:

public OnPlayerDisconnect(playerid, reason)
{
gLogged[playerid] = 0;
PlayerInfo[playerid][pAdmin] = 0;
new string[256], file[128];
GetPlayerName(playerid, PlayerName, sizeof(PlayerName));
GetPlayerIp(playerid, playerip, sizeof(playerip));
format(file, sizeof(file), "/VirtualScriptingRP/Accounts/%s.ini", PlayerName);
format(string, sizeof(string), "PART: %s(%i) disconnected (IP: %s)", PlayerName, playerid, playerip);
aLog("Connections.txt", string);
if(gLogged[playerid] == 1)

En geen OnPlayerConnect met if(gLogged erbij, maar staat deze goed zo?

Geplaatst:
comment_1255356
ik zie alleen dit:

public OnPlayerDisconnect(playerid, reason)
{
gLogged[playerid] = 0;
PlayerInfo[playerid][pAdmin] = 0;
new string[256], file[128];
GetPlayerName(playerid, PlayerName, sizeof(PlayerName));
GetPlayerIp(playerid, playerip, sizeof(playerip));
format(file, sizeof(file), "/VirtualScriptingRP/Accounts/%s.ini", PlayerName);
format(string, sizeof(string), "PART: %s(%i) disconnected (IP: %s)", PlayerName, playerid, playerip);
aLog("Connections.txt", string);
if(gLogged[playerid] == 1)

En geen OnPlayerConnect met if(gLogged erbij, maar staat deze goed zo?

kijk je hebt bij onplayerdisconnect (sorry) gLogged[playerid] = 0 en onderaan je code zie je if(gLogged[playerid] == 1)

dus die kan nooit gesaved worden even gLogged[playerid] = 0 naar beneden zetten

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1257038

ik heb al een aantal dingen geprobeerd maar het werkt niet.

zou je het volgende stukje kunnen copieëren en plakken op de goede manier?

public OnPlayerDisconnect(playerid, reason)
{
gLogged[playerid] = 0;
PlayerInfo[playerid][pAdmin] = 0;
new string[256], file[128];
GetPlayerName(playerid, PlayerName, sizeof(PlayerName));
GetPlayerIp(playerid, playerip, sizeof(playerip));
format(file, sizeof(file), "/VirtualScriptingRP/Accounts/%s.ini", PlayerName);
format(string, sizeof(string), "PART: %s(%i) disconnected (IP: %s)", PlayerName, playerid, playerip);
aLog("Connections.txt", string);
if(gLogged[playerid] == 1)

Alvast bedankt

Geplaatst:
comment_1258517

Kijk, sa-mp die leest het script altijd van boven naar beneden. Bijvoorbeeld als een speler de server verlaat, dan start de server bovenaan de OnPlayerDisconnect-callback en gaat regel voor regel naar beneden tot aan het einde van die callback.

Helemaal bovenaan die callback heb je:

gLogged[playerid] = 0;

Hier word dus 'gLogged[playerid]' op de waarde '0' gezet.

Een paar regels later heb je een check gemaakt, die kijkt of de waarde van 'gLogged[playerid]' op '1' staat.

if(gLogged[playerid] == 1)
{

Maar bovenaan heb jij die waarde al op '0' gezet, dus sa-mp slaat de hele code over vanaf regel 2697 tot aan regel 2711 (in het script dat jij in je eerste post hebt geüpload).

In dat stuk code dat overgeslagen wordt, staan just de codes die ervoor zorgen dat de statistieken van de speler worden opgeslagen.

Dus om dit op te lossen, hoef je alleen maar die waarde van 'gLogged[playerid]' pas ná die check op '0' te zetten.

Verwijder dus de 'gLogged[playerid] = 0;' die bovenaan die callback staat, en zet hem onder die check.

Zo dus:

if(gLogged[playerid] == 1)
{
new Skin = GetPlayerSkin(playerid);
if(Skin == 280 || Skin == 281 || Skin == 282)
{
	dini_IntSet(file, "Skin", 0);
}
else
{
	dini_IntSet(file, "Skin", GetPlayerSkin(playerid));
}
GetPlayerIp(playerid, playerip, sizeof(playerip));
dini_IntSet(file, "HandMoney", GetPlayerMoney(playerid));
GetPlayerPos(playerid, Float:PlayerInfo[playerid][pSaveX], Float:PlayerInfo[playerid][pSaveY], Float:PlayerInfo[playerid][pSaveZ]);
PlayerInfo[playerid][pSaveInt] = GetPlayerInterior(playerid);
dini_FloatSet(file, "X_POS", PlayerInfo[playerid][pSaveX]);
dini_FloatSet(file, "Y_POS", PlayerInfo[playerid][pSaveY]);
dini_FloatSet(file, "Z_POS", PlayerInfo[playerid][pSaveZ]);
dini_IntSet(file, "INT_POS", PlayerInfo[playerid][pSaveInt]);
GetPlayerHealth(playerid, PlayerInfo[playerid][pSaveHealth]);
GetPlayerArmour(playerid, PlayerInfo[playerid][pSaveArmor]);
dini_FloatSet(file, "SAVE_HEALTH", PlayerInfo[playerid][pSaveHealth]);
dini_FloatSet(file, "SAVE_ARMOR", PlayerInfo[playerid][pSaveArmor]);
}
gLogged[playerid] = 0;

Bewerkt: door =>Sandra<=

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1259863

Hmm, nu zet ie een paar nieuwe regels in mijn scriptfile "accounts":

de vetgedrukten zijn nieuw

HashPW=-----

RegPW=-----

AdminLevel=4

IP=---.---.-.---

RegYear=2009

RegMonth=1

RegDay=28

ReadTutorial=1

License=1

Passport=1

BankCash=20000

UserID=5

Officer=0

Skin=23

X_ENTER=-1809.022094

Y_ENTER=904.158508

Z_ENTER=24.890625

HandMoney=0

X_POS=0.000000

Y_POS=0.000000

Z_POS=0.000000

INT_POS=0

SAVE_HEALTH=0.000000

SAVE_ARMOR=0.000000

Als ik in dat bestandje bij handmoney een getal neerzet, doet hij het.

Als ik in het spel mezelf geld geef, en ik log uit, heeft hij het bestandje niet veranderd.

Hoe kan ik zorgen dat hij dit wel doet?

Alvast bedankt

Bewerkt: door thuron

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1262275
Hmm, nu zet ie een paar nieuwe regels in mijn scriptfile "accounts":

de vetgedrukten zijn nieuw

HashPW=-----

RegPW=-----

AdminLevel=4

IP=---.---.-.---

RegYear=2009

RegMonth=1

RegDay=28

ReadTutorial=1

License=1

Passport=1

BankCash=20000

UserID=5

Officer=0

Skin=23

X_ENTER=-1809.022094

Y_ENTER=904.158508

Z_ENTER=24.890625

HandMoney=0

X_POS=0.000000

Y_POS=0.000000

Z_POS=0.000000

INT_POS=0

SAVE_HEALTH=0.000000

SAVE_ARMOR=0.000000

Als ik in dat bestandje bij handmoney een getal neerzet, doet hij het.

Als ik in het spel mezelf geld geef, en ik log uit, heeft hij het bestandje niet veranderd.

Hoe kan ik zorgen dat hij dit wel doet?

Alvast bedankt

iemand die me kan helpen?

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1262395

dit is em:

public OnPlayerDisconnect(playerid, reason)
{
 if(gLogged[playerid] == 1)
PlayerInfo[playerid][pAdmin] = 0;
new string[256], file[128];
GetPlayerName(playerid, PlayerName, sizeof(PlayerName));
GetPlayerIp(playerid, playerip, sizeof(playerip));
format(file, sizeof(file), "/VirtualScriptingRP/Accounts/%s.ini", PlayerName);
format(string, sizeof(string), "PART: %s(%i) disconnected (IP: %s)", PlayerName, playerid, playerip);
aLog("Connections.txt", string);
if(gLogged[playerid] == 0)
{
 new Skin = GetPlayerSkin(playerid);
 if(Skin == 280 || Skin == 281 || Skin == 282)
 {
	 dini_IntSet(file, "Skin", 0);
 }
 else
 {
  dini_IntSet(file, "Skin", GetPlayerSkin(playerid));
 }
 GetPlayerIp(playerid, playerip, sizeof(playerip));
 dini_IntSet(file, "HandMoney", GetPlayerMoney(playerid));
 GetPlayerPos(playerid, Float:PlayerInfo[playerid][pSaveX], Float:PlayerInfo[playerid][pSaveY], Float:PlayerInfo[playerid][pSaveZ]);
 PlayerInfo[playerid][pSaveInt] = GetPlayerInterior(playerid);
 dini_FloatSet(file, "X_POS", PlayerInfo[playerid][pSaveX]);
 dini_FloatSet(file, "Y_POS", PlayerInfo[playerid][pSaveY]);
 dini_FloatSet(file, "Z_POS", PlayerInfo[playerid][pSaveZ]);
 dini_IntSet(file, "INT_POS", PlayerInfo[playerid][pSaveInt]);
 GetPlayerHealth(playerid, PlayerInfo[playerid][pSaveHealth]);
 GetPlayerArmour(playerid, PlayerInfo[playerid][pSaveArmor]);
 dini_FloatSet(file, "SAVE_HEALTH", PlayerInfo[playerid][pSaveHealth]);
 dini_FloatSet(file, "SAVE_ARMOR", PlayerInfo[playerid][pSaveArmor]);
}
SendDeathMessage(INVALID_PLAYER_ID, playerid, 201);
switch (reason)
{
  case 0:
 {
  format(string, sizeof(string), "SERVER: %s(%i) has left the server (Timeout)", PlayerName, playerid);
  SendClientMessageToAll(COLOR_CYELLOW, string);
 }
 case 1:
  {
  format(string, sizeof(string), "SERVER: %s(%i) has left the server (Leaving)", PlayerName, playerid);
  SendClientMessageToAll(COLOR_CYELLOW, string);
 }
 case 2:
  {
  format(string, sizeof(string), "SERVER: %s(%i) has left the server (Kicked/banned)", PlayerName, playerid);
  SendClientMessageToAll(COLOR_CYELLOW, string);
 }
}
TextDrawHideForPlayer(playerid, ZoneText[playerid]);
TextDrawHideForPlayer(playerid, Textie[playerid]);
TextDrawDestroy(ZoneText[playerid]);
TextDrawDestroy(Textie[playerid]);
}

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1263236

Heeel erg bedankt sandra!! hij is heel goed.

Alleen nog 1 probleem, (als ik zeur moet je het zeggen :D )

Hij slaat het bankmoney niet op, dus je kun gewoon uitloggen en weer terug gaan, dan slaat hij je handmoney wel op, maar je bankmoney niet, dus dat staat weer normaal. zo kun je eigenlijk geld "maken".

Weet je hoe ik dat het beste kan oplossen?

Nogmaals erg bedankt tot nu to!!

Geplaatst:
comment_1263294

Ik weet niet hoe jij de bankmoney opslaat, maar als voorbeeld:

dini_IntSet(file, "BankMoney", PlayerInfo[playerid][BankMoney]);

Dat moet bij al die andere dini_-functies staan.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1263317
Ik weet niet hoe jij de bankmoney opslaat, maar als voorbeeld:

dini_IntSet(file, "BankMoney", PlayerInfo[playerid][BankMoney]);

Dat moet bij al die andere dini_-functies staan.

Ik zal et ff proberen hoor, zometeen een uitslag :D

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.