Jump to content

[PS] 'Pen Tool' Tutorial


Silverbyte

Recommended Posts

pentooltutorialgtaftg0.png

(Je kunt op de afbeelding klikken voor een vergroting)

Tip van Matt:

Ik weet dat de laatste post hier uit 2009 stamt, maar ik wou heel even duidelijk maken waarom sommige mensen die smaller wordende uiteinden niet krijgen. Ik had dit probleem ook toen ik een tutorial volgde, en snapte maar niet wat ik fout deed. Na wat geklooi ben ik er uiteindelijk achter gekomen:

Als je op B drukt, of de 'brush tool' selecteert, zie je bovenin de toolbar. Hier moet je 'tablet pressure controls size' ingeschakeld hebben. Dan doet 'ie het als het goed is wel.

1178955625_5_Wc5B.jpeg

(Het is mij overigens onduidelijk waarom hij het nu wél doet, aangezien ik niet eens een tablet heb, maar dit terzijde).

Bewerkt: door Silverbyte
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 39
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NickyHendriks

    7

  • Silverbyte

    5

  • gta master 1

    5

  • Ferre

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Is dit normaal?Please help me!

Alvast bedankt!

:cya:

Corneria

Valt wel mee hoor, zorg dat je een soft brush neemt, bij het selecteren van een brush, zie je een balkje staan met 'Hardness', die moet je wat lager zetten denk ik. En ik denk dat je 'Simulate Pressure' niet aan had staan, in het venstertje van 'Stroke Path'. En als laatste, je lijnen zijn nogal hoekig, als je je pad hebt gemaakt, moet je Ctrl inhouden, en om met je muis de lijn rondiger te maken.

Overigens staat dit allemaal in de tutorial aangegeven.

Link to comment
Delen op andere websites

Is een standaard brush ook een softbrush?...

Mijn outcome met een persoonlijke foto plaatje van IPB:

Pen-tool-tut-Photo.png

Ik ga het echt gebruiken :D

De tut is duidelijk maar ook lekker makkelijk :Y Alleen in dat stroke gedeelte wat moet je dan kiezen in dat drop down menu;tje?

EDIT: Ik heb nog een tweede :D

pp-blank-large-V2.png

Bewerkt: door zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

Het is redelijk geluk, beetje teveel gebruikt, maar dat maakt niet uit, het is maar om te oefenen.

Thanks voor deze tut, hier zocht ik al heel lang naar.

maar ik heb nog 1 klein probleempje: ik heb niet van die ''punten'' op de uiteinden. Wat heb ik hier fout gedaan??

maar voor de rst goed gelukt.

My Outcome:

unchartedpentoolcopypp0.png

Link to comment
Delen op andere websites

Het is redelijk geluk, beetje teveel gebruikt, maar dat maakt niet uit, het is maar om te oefenen.

Thanks voor deze tut, hier zocht ik al heel lang naar.

maar ik heb nog 1 klein probleempje: ik heb niet van die ''punten'' op de uiteinden. Wat heb ik hier fout gedaan??

maar voor de rst goed gelukt.

My Outcome:

Toen je op 'Stroke Path' klikte, heb je in het menu dat verschijnt waarschijnlijk 'Simulate Pressure' uit laten staan. Vink deze simpelweg aan, en je zult het gewenste effect krijgen. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Hehe, eindelijk snap ik het een beetje. Heb een outcome. Maar als ik met de pen-tool over de gitaar ga en dan Stroke Path doe, dan gaan de lijnen ook niet om de gitaar... :7 Maar ik heb het gewoon één voor één gedaan! ^^

32571465jw7.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Hehe, eindelijk snap ik het een beetje. Heb een outcome. Maar als ik met de pen-tool over de gitaar ga en dan Stroke Path doe, dan gaan de lijnen ook niet om de gitaar... :7 Maar ik heb het gewoon één voor één gedaan! ^^

Zoals aangegeven in de tutorial kun je bepaalde stukken uitgummen met de 'Eraser Tool', om zo de illusie te creeëren dat de lijn om de gitaar heen vloeit. Dat zul je zelf moeten doen, aangezien het 'path' in feite over de gitaar heen loopt.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is redelijk geluk, beetje teveel gebruikt, maar dat maakt niet uit, het is maar om te oefenen.

Thanks voor deze tut, hier zocht ik al heel lang naar.

maar ik heb nog 1 klein probleempje: ik heb niet van die ''punten'' op de uiteinden. Wat heb ik hier fout gedaan??

maar voor de rst goed gelukt.

My Outcome:

Toen je op 'Stroke Path' klikte, heb je in het menu dat verschijnt waarschijnlijk 'Simulate Pressure' uit laten staan. Vink deze simpelweg aan, en je zult het gewenste effect krijgen. :)

ik weet zeker dat ik het heb aangevinkt....

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...