Jump to content
Geplaatst:
comment_1264414

pentooltutorialgtaftg0.png

(Je kunt op de afbeelding klikken voor een vergroting)

Tip van Matt:

Ik weet dat de laatste post hier uit 2009 stamt, maar ik wou heel even duidelijk maken waarom sommige mensen die smaller wordende uiteinden niet krijgen. Ik had dit probleem ook toen ik een tutorial volgde, en snapte maar niet wat ik fout deed. Na wat geklooi ben ik er uiteindelijk achter gekomen:

Als je op B drukt, of de 'brush tool' selecteert, zie je bovenin de toolbar. Hier moet je 'tablet pressure controls size' ingeschakeld hebben. Dan doet 'ie het als het goed is wel.

1178955625_5_Wc5B.jpeg

(Het is mij overigens onduidelijk waarom hij het nu wél doet, aangezien ik niet eens een tablet heb, maar dit terzijde).

Bewerkt: door Silverbyte

• Reacties 39
  • Bezichtigingen 8.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1268131
Maar dan verwijder ik ook de gitaar... :7

Het heeft het er alle schijn van dat je dan niet op een nieuwe layer werkt. Zodra je een lijn hebt waar je tevreden mee bent, maak je een nieuwe layer waarop je vervolgens de lijn creëert middels Stroke Path.

Geplaatst:
comment_1268271
Nu doet hij het wel weer...

Heb er 2 in 1 gemaakt, voor een mooi effect:

pentooltestla7.png

Erm... Hoe doe je die border om je lijn?

Bleding Options > Stroke. 5ukdp2.png

FOUT! Zoals ik al zei: ik heb 2 lijnen gebruikt....

Eerst doe ik de brushtool op bijv. 7 pixels.

Dan druk ik op P, zodat ik weer de pentool heb.

Ik klik met de rechtermuisknop en kies stroke.

In het drop-down menu'tje kies ik brush.

en herhaal het, maar dan doe ik de brushtool op bijv. 3 pixels ;) .

• 2 weken later...
Geplaatst:
comment_1282214
Bij mij blijft die lijn dik. :duh:

Probeer eens voordat je de Stroke maakt de Brush Tool te selecteren. Een Round Soft Brush te pakken en de pixels op 5 á 8 pixels zetten. Dan weer naar de Pen Tool en klik je in het schermpje op Brush Tool. En vink je het hokje aan ;)

• 2 maanden later...
Geplaatst:
comment_1356505

Bump van jewelste.

Hoe komt 't dat wanneer ik simulate pressure doe, de lijn toch dik blijft op 't einde? Ik heb een 7 soft brush uit basic brushes, en vink simulate pressure aan. Wanneer ik dan ok klik, blijft de lijn dik...

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1356648
Bump van jewelste.

Hoe komt 't dat wanneer ik simulate pressure doe, de lijn toch dik blijft op 't einde? Ik heb een 7 soft brush uit basic brushes, en vink simulate pressure aan. Wanneer ik dan ok klik, blijft de lijn dik...

Meestal ontstaat dat probleem doordat je een doorlopende lijn hebt, zonder uiteinden. 'Simulate Pressure' vervaagt en verdunt de uiteinden, dus wanneer die er niet zijn, zal er niets gebeuren. Dit is simpel te verhelpen door een lijn te creeëren die twee uiteinden kent.

Mocht ook dat niet lukken, is er altijd nog de mogelijkheid om de uiteinden handmatig te bewerken

met de 'Eraser Tool'. Dit kost wat meer tijd en moeite, maar is in principe een prima alternatief.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.