Geplaatst: 5 maart 200916 jaren comment_1291445 hallo, in het volgende stuk script krijg ik 2 warnings: public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid) { if(pickupid == MainHallEnter) { GameTextForPlayer(playerid, "Type /enter to enter the main hall.", 3000, 3); return 1; } if(pickupid == MainHallExit) { GameTextForPlayer(playerid, "Type /exit to exit the main hall.", 3000, 3); return 1; } return 0; } en dit zijn de warnings: C:\Users\thuron\Desktop\SIR server\gamemodes\SIRRP.pwn(513) : warning 206: redundant test: constant expression is non-zero C:\Users\thuron\Desktop\SIR server\gamemodes\SIRRP.pwn(518) : warning 206: redundant test: constant expression is non-zero Pawn compiler 3.2.3664 Copyright (c) 1997-2006, ITB CompuPhase 2 Warnings. de regels verwijzen naar dit: if(pickupid == MainHallEnter) en dit: if(pickupid == MainHallExit) weet iemand hoe ik die fouten eruit kan halen? alvast bedankt
Geplaatst: 7 maart 200916 jaren Auteur comment_1293015 hmm, ik heb het precies zoals jou ingevoerd. maar ik krijg dit: C:\Users\thuron\Desktop\SIR server\gamemodes\SIRRP.pwn(360) : error 017: undefined symbol "MainHallEnter" C:\Users\thuron\Desktop\SIR server\gamemodes\SIRRP.pwn(361) : error 017: undefined symbol "MainHallExit" C:\Users\thuron\Desktop\SIR server\gamemodes\SIRRP.pwn(517) : error 017: undefined symbol "MainHallEnter" C:\Users\thuron\Desktop\SIR server\gamemodes\SIRRP.pwn(522) : error 017: undefined symbol "MainHallExit" Pawn compiler 3.2.3664 Copyright (c) 1997-2006, ITB CompuPhase 4 Errors. Als ik dan #define MainHallEnter -1704.5681, 785.7525, 25.2848 doe, dan komt ie weer met die warning 206.....
Geplaatst: 7 maart 200916 jaren Auteur comment_1293100 ik zat te denken, heb ik niet een include extra nodig dan alleen "a_samp"?
Geplaatst: 7 maart 200916 jaren Auteur comment_1293143 Ik heb het bijna!!! 1 ding: number of arguments do not match, maar ik kon nie vinde welke arguments erbij horen, en die op wiki begreep ik niet helemaal. dit is em: if(!strcmp("/Enter", cmdtext, true) && PlayerToPoint(1.5 ,playerid,MainHallEnter)) wat is daar de fout in?
Geplaatst: 8 maart 200916 jaren comment_1293588 het enige wat ik nog moet weten is hoe je die func van PlayerToPoint maakt, want ik heb daar 2 errors over C:\Users\Jordy\Desktop\GTAFORUM.pwn(20) : error 017: undefined symbol "PlayerToPoint" C:\Users\Jordy\Desktop\GTAFORUM.pwn(27) : error 017: undefined symbol "PlayerToPoint" Pawn compiler 3.2.3664 Copyright (c) 1997-2006, ITB CompuPhase 2 Errors. EDIT: dr staat "undefined" moet je die playertopoint niet defineren "#DEFINE PLAYERTOPOINT 0.0.0.0" of zo iets?? Bewerkt: 8 maart 200916 jaren door GTA_GAMER_JD
Geplaatst: 8 maart 200916 jaren comment_1293652 forward public PlayerToPoint(Float:radi, playerid, Float:x, Float:y, Float:z); public PlayerToPoint(Float:radi, playerid, Float:x, Float:y, Float:z) { new Float:oldposx, Float:oldposy, Float:oldposz; new Float:tempposx, Float:tempposy, Float:tempposz; GetPlayerPos(playerid, oldposx, oldposy, oldposz); tempposx = (oldposx -x); tempposy = (oldposy -y); tempposz = (oldposz -z); if (((tempposx < radi) && (tempposx > -radi)) && ((tempposy < radi) && (tempposy > -radi)) && ((tempposz < radi) && (tempposz > -radi))) { return 1; } return 0; }
Geplaatst: 8 maart 200916 jaren Auteur comment_1293802 als een van jullie kan zeggen wat de fout is in het script van mijn vorige post, dan is het ook opgelost..
Geplaatst: 8 maart 200916 jaren comment_1293817 Kijk eens naar hoe de PlayerToPoint gedefineerd word: (post van D-V-D-K, 2 berichten hierboven) public PlayerToPoint(Float:radi, playerid, Float:x, Float:y, Float:z); Je moet dus, de afstand, playerid, X-coordinaat, Y-coordinaat en Z-coordinaat invoegen. Wat jij hebt ingevoerd is afstand, playerid en het ID van een pickup. Je moet dus niet het ID van de pickup invoeren, maar de coordinaten ervan.
Geplaatst: 8 maart 200916 jaren Auteur comment_1293965 aha!, ik heb het nu helemaal gefixed. kep nu die fout weggehaald en die andere (redunant test of zoiets) kwam doordat ik de "new mainhallenter" en "new mainhallexit" op de verkeerde plek had. nu doet hij het goed. heel erg bedankt voor jullie hulp! als jullie er vragen over hebben, moe je het maar ff zeggen!
Geplaatst: 8 maart 200916 jaren comment_1294244 ff een edit op het bericht van Thuron: Mijn code is nu #include <a_samp> //--- #define MAIN_HALL_ENTER_POS -1704.5681, 785.7525, 25.2848 #define MAIN_HALL_EXIT_POS 246.6510,109.3008,1003.2188 //--- new MainHallEnter; new MainHallExit; //--- forward PlayerToPoint(Float:radi, playerid, Float:x, Float:y, Float:z); //===================================================== public PlayerToPoint(Float:radi, playerid, Float:x, Float:y, Float:z) { new Float:oldposx, Float:oldposy, Float:oldposz; new Float:tempposx, Float:tempposy, Float:tempposz; GetPlayerPos(playerid, oldposx, oldposy, oldposz); tempposx = (oldposx -x); tempposy = (oldposy -y); tempposz = (oldposz -z); if (((tempposx < radi) && (tempposx > -radi)) && ((tempposy < radi) && (tempposy > -radi)) && ((tempposz < radi) && (tempposz > -radi))) { return 1; } return 0; } //===================================================== public OnGameModeInit() { MainHallEnter = CreatePickup(1318,23,MAIN_HALL_ENTER_POS); MainHallExit = CreatePickup(1318,23,MAIN_HALL_EXIT_POS); return 1; } //===================================================== public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { //--- if(!strcmp("/Enter", cmdtext, true) && PlayerToPoint(1.5 ,playerid,MAIN_HALL_ENTER_POS)) { SetPlayerInterior(playerid, 10); SetPlayerPos(playerid,246.40,110.84,1003.22); return 1; } //--- if(!strcmp("/Exit", cmdtext, true) && PlayerToPoint(3.0 ,playerid,MAIN_HALL_EXIT_POS)) { SetPlayerInterior(playerid, 0); SetPlayerPos(playerid,-1704.5681, 785.7525, 25.2848); return 1; } //--- return 0; } //===================================================== public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid) { //--- if(pickupid == MainHallEnter) { GameTextForPlayer(playerid, "Type /enter to enter the main hall.", 3000, 3); } //--- if(pickupid == MainHallExit) { GameTextForPlayer(playerid, "Type /exit to exit the main hall.", 3000, 3); } //--- return 1; }
Geplaatst: 9 maart 200916 jaren Auteur comment_1294288 Nu weken alleen die defines niet.... maar boeie, de rest doet het XD
hallo,
in het volgende stuk script krijg ik 2 warnings:
en dit zijn de warnings:
de regels verwijzen naar dit:
en dit:
weet iemand hoe ik die fouten eruit kan halen?
alvast bedankt