Jump to content
Geplaatst:
comment_137480

Aangezien er steeds meer mensen zijn die geinterreseerd zijn in firefox, heb ik dit even gemaakt.

Firefox downloaden en installeren

Installer

Firefox homepage en bijna bovenaan staat "Download Firefox" (Klik daarop).

Voor andere zoekmachines kan je hier kijken: klik

Je kan daar gewoon even zoeken naar de zoekmachines die je wilt.

Ikzelf heb bijvoorbeeld deze zoekmachines erin staan:

Je kan overigens ook zelf simpel een zoekmachine maken als degene die je wilt er niet tussen staat mits die zoekmachine met de GET-methode werkt. (dat doen de meeste)

Ik heb zelf bijvoorbeeld ook een simpele zoekmachine voor boxtorrents en animesuki in elkaar gezet. Het enige wat je daarvoor nodig hebt is een beetje html-kennis.

de zoekplugins die je niet wilt kan je gewoon uit de map searchplugins in de installatiemap van firefox verwijderen (standaart c:\program files\mozilla firefox\searchplugins)

Andere plugins om de functionaliteit van firefox uit te breiden.

Dit is de website waar vrijwel alle plugins staan:

- klik

Handige FireFox extensies

• Tabbrowser Preferences (veel meer opties voor browsen met tabs)
  • All-in-One Gestures (de meest voorkomende bewerkingen zoals vorige en volgende snel met je muis doen door op de goede manier een lijntje te trekken)
  • IE View (voor de weinige pagina's die nog niet goed in firefox werken. Dan kan je gewoon op je rechtermuisknop klikken voor het snelmenu en dan view in IE kiezen. Dan opend hij diezelfde pagina in internet explorer.
  • GCache (Een pagina in het "ik wilde een zoekmachine adviseren maar daar zie ik toch maar van af" cache openen. Erg handig als de pagina verandert is of niet meer bestaat.)
  • AdBlock met de rechtermuisknop op de reclamebanner oid en dan adblock image. "*" is een wildcard. Die heb je meestal nodig (te zien aan hele vage url's). Deze plugin is ook bijzonder geschikt om van die verotte smiley a.k.a. ngf-logo af te komen )

Ik hoop dat je nu firefox gaat proberen B)

>>> Door Jarno: Ik heb deze tutorial iets aangepast en mooier gemaakt, ik zal hem nog proberen uit-te-breiden en beter maken.<<<

Timotees: Oké

Bewerkt: door timotees

• Reacties 94
  • Bezichtigingen 7.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_140116

Ik zelf gebruik nog Internet Explorer, ik zie dat veel mensen Firefox gebruiken.

Nu vraag ik me af.

-Wat zijn de voordelen van Firefox?

- Wat zijn de nadelen van Firefox?

Is het sneller dan IE, en is alles nog overzichtelijker of is het heel anders en moet je eerst nog van alles uitzoeken?

Alvast bedankt voor het beantwoorden.

Geplaatst:
comment_140122
Ik zelf gebruik nog Internet Explorer, ik zie dat veel mensen Firefox gebruiken.

Nu vraag ik me af.

Is het sneller dan IE, en is alles nog overzichtelijker of is het heel anders en moet je eerst nog van alles uitzoeken?

Alvast bedankt voor het beantwoorden.

Voordelen: je hebt tabbladen, waardoor niet heel die startbalk onder volstaat, het is ook sneller, het blokkeert automatisch popups, en er zit ook een zoekmachine ingebouwd ;)

nadelen: kan ik geen opnoemen :lol:

en voor de rest is het ongeveer hetzelfde als IE dus je hoeft niet veel uittezoeken ;)

echt de moeite om het te proberen :)

Geplaatst:
comment_140124

Nou, sinds ik Mozilla gebruik heb ik dus helemaal geen irritante pop-ups ! Groot voordeel, tabladeren en het is zéér toegankelijker, kan skins downloaden. Downloaden kan nu dus 3× sneller dan voorheen.

Nadelen ? Erm...

Geplaatst:
comment_140128
Nou, sinds ik Mozilla gebruik heb ik dus helemaal geen irritante pop-ups ! Groot voordeel, tabladeren en het is zéér toegankelijker, kan skins downloaden. Downloaden kan nu dus 3× sneller dan voorheen.

Nadelen ? Erm...

waar kan je die skins dan downloaden :huh: :unsure: Die wil ik óók :lol:

Geplaatst:
comment_145725

1. Je gaat naar die site, en klikt op de install_now button.
  2. Dan krijg je nog een dialoog venster, waar je moet bevestigen dat je het wilt instaleren.
  3. Nu moet je firefox stoppen en weer opnieuw opstarten

Vanaf nu heb je tijdens het tikken van een bericht op het forum, in je rechter-muis menu een extra mogelijkheid "BBcode". Daarachter bevindt zich een menu met allerlei opmaak mogelijkheden.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.