- Ik raad je aan om mijn andere tutorial van Gmax eerst te volgen! >>>Tutorial<<<
- Kam's Gmax gta tools, deze kun je hier downloaden: >Download<
Kam's Gmax GTA tools:
Om deze scripts te installeren moet je simpelweg de ''scripts'' map in je Gmax map zetten.
Je moet het gedownloade bestand open met Winrar, dat je kun je hier downloaden:>Winrar download<
Stappen:
1. Start Gmax.
2. Voordat we echt gaan beginnen moet je op dit knopje drukken voor een beter perspectief:
3. Maak een simpele niet al te grote box aan.
4. Ga nu naar het kleine ''regenboogje'' en verander de naam naar de naam naar bijvoorbeeld box:
5. Nu gaan we de collision maken, ga naar het ''hamertje'' en selecteer Collision IO:
6. Je krijgt nu een klein schermpje, klik op Collision mesh en klik op je model:
7. Type nu in het kleine vakje de naam van je model, box dus, en selecteer je model met de move tool, vervolgens klik je op export en je kunt je collision file ergens opslaan:
Nu heb je een (werkende) collision file, als het goed is moet hij dus werken maar ik kan je het niet garanderen.
Ik hoop dat hij behulpzaam was!
Bedankt voor het lezen en volgen van mijn tutorial, voor meer tutorials over Gmax kun je de links hieronder bekijken:
Goedemiddag iedereen,
Op aanvraag van Danny18 heb ik een tutorial gemaakt over het maken van een collision file. (Een .col bestand)
Dit is een relatief kleine tutorial omdat je een col in een paar makkelijke stappen kan maken.
Laten we beginnen.
Wat wordt uitgelegd?
-Collision file maken
Benodigdheden:
- Gmax
- Ik raad je aan om mijn andere tutorial van Gmax eerst te volgen! >>>Tutorial<<<
- Kam's Gmax gta tools, deze kun je hier downloaden: >Download<
Kam's Gmax GTA tools:
Om deze scripts te installeren moet je simpelweg de ''scripts'' map in je Gmax map zetten.
Je moet het gedownloade bestand open met Winrar, dat je kun je hier downloaden:>Winrar download<
Stappen:
1. Start Gmax.
2. Voordat we echt gaan beginnen moet je op dit knopje drukken voor een beter perspectief:
3. Maak een simpele niet al te grote box aan.
4. Ga nu naar het kleine ''regenboogje'' en verander de naam naar de naam naar bijvoorbeeld box:
5. Nu gaan we de collision maken, ga naar het ''hamertje'' en selecteer Collision IO:
6. Je krijgt nu een klein schermpje, klik op Collision mesh en klik op je model:
7. Type nu in het kleine vakje de naam van je model, box dus, en selecteer je model met de move tool, vervolgens klik je op export en je kunt je collision file ergens opslaan:
Nu heb je een (werkende) collision file, als het goed is moet hij dus werken maar ik kan je het niet garanderen.
Ik hoop dat hij behulpzaam was!
Bedankt voor het lezen en volgen van mijn tutorial, voor meer tutorials over Gmax kun je de links hieronder bekijken:
-Simpel gebouw maken in Gmax
-Eilandje maken in Gmax
-Mooi en groot stuk land maken in Gmax
Grtz RD
Bewerkt: door Revolution-Designer