Ik ben bezig een wapen te maken voor GTA SA (Dit is mijn eerste echte model mod, eerder retexturede ik vooral)
Dit wordt nogal een lang verhaal, omdat ik zo grondig mogelijk hoop te zijn.
Om maar te beginnen even de opzet:
Ik hou, naast de GTA serie, erg van de Gears of War games. Ik wil dan ook een liefde van me in gta te krijgen: De Lancer Assault Rifle.
Ik ben begonnen met een 3d model voor Google Sketcup. Dit model had 2 textures, te heten gears_of en gears_01. Beide textures waren feitelijk dezelfde afbeelding: een zijaanzicht van de Lancer. (Eigenlijk de afbeelding die hierboven staat)
Dit 3d model exporteerde ik vervolgens naar de .3ds extensie, en ik importeerde het 3d model in gmax. Daar gebruikte ik de gta scriptjes en deze tutorial [sA|MAP] Een model in San Andreas zetten. Ik stuitte wel op het probleem dat de meeste tutorials om gebouwen gingen, en niet over wapens, maar ja. Overigens: Volgens een dff view programmaatje heet mijn model "Mesh01".
Ik exporteerde m4.dff uit gta3.img, en importeerde deze in gmax, zodat ik mijn lancer op de juiste grootte kon krijgen. Nadat ik dit had gedaan exporteerde ik de Lancer als .dff, zonder .col, want ik had geen collision file nodig.
Als texture gebruikte ik texture builder (normaal gesproken gebruik ik txd workshop maar die gaf een error), en ik importeerde de eerder genoemde gears_of en gears_01. Deze sloeg ik onder dezelfde naam op in het .txd bestand. Ik voegde een zelfgemaakt icoontje toe in het .txd bestand, m4icon, die eigenlijk een aangepast icoontje was uit gta sa zelf. Ik sloeg alles op. Ik gebruikte txd workshop om de boel te comprimeren, wat nodig was volgens bovengenoemde tutorial. Zo ging de .txd van 4 mb naar 500 kb.
Vervolgens verving ik m4.dff en m4.txd door mijn eigen zooitje, en rebuilde het archive (gta3.img).
Ik start GTA op...
Het laden duurde lang...
En ik had een onzichtbaar wapen: de muzzle flash was er wel, maar geen icoontje/zichtbaar wapen.
Waar ligt het probleem?
Ik weet dat het nogal een verhaal is, maar voor diegene die me kunnen helpen...
Een vraag die ik sowieso heb: Hoe kan gta sa het wapentexture herkennen? Moet ik hier zelf nog wat aan doen?
Hee allemaal,
Ik ben bezig een wapen te maken voor GTA SA (Dit is mijn eerste echte model mod, eerder retexturede ik vooral)
Dit wordt nogal een lang verhaal, omdat ik zo grondig mogelijk hoop te zijn.
Om maar te beginnen even de opzet:
Ik hou, naast de GTA serie, erg van de Gears of War games. Ik wil dan ook een liefde van me in gta te krijgen: De Lancer Assault Rifle.
Ik ben begonnen met een 3d model voor Google Sketcup. Dit model had 2 textures, te heten gears_of en gears_01. Beide textures waren feitelijk dezelfde afbeelding: een zijaanzicht van de Lancer. (Eigenlijk de afbeelding die hierboven staat)
Dit 3d model exporteerde ik vervolgens naar de .3ds extensie, en ik importeerde het 3d model in gmax. Daar gebruikte ik de gta scriptjes en deze tutorial [sA|MAP] Een model in San Andreas zetten. Ik stuitte wel op het probleem dat de meeste tutorials om gebouwen gingen, en niet over wapens, maar ja. Overigens: Volgens een dff view programmaatje heet mijn model "Mesh01".
Ik exporteerde m4.dff uit gta3.img, en importeerde deze in gmax, zodat ik mijn lancer op de juiste grootte kon krijgen. Nadat ik dit had gedaan exporteerde ik de Lancer als .dff, zonder .col, want ik had geen collision file nodig.
Als texture gebruikte ik texture builder (normaal gesproken gebruik ik txd workshop maar die gaf een error), en ik importeerde de eerder genoemde gears_of en gears_01. Deze sloeg ik onder dezelfde naam op in het .txd bestand. Ik voegde een zelfgemaakt icoontje toe in het .txd bestand, m4icon, die eigenlijk een aangepast icoontje was uit gta sa zelf. Ik sloeg alles op. Ik gebruikte txd workshop om de boel te comprimeren, wat nodig was volgens bovengenoemde tutorial. Zo ging de .txd van 4 mb naar 500 kb.
Vervolgens verving ik m4.dff en m4.txd door mijn eigen zooitje, en rebuilde het archive (gta3.img).
Ik start GTA op...
Het laden duurde lang...
En ik had een onzichtbaar wapen: de muzzle flash was er wel, maar geen icoontje/zichtbaar wapen.
Waar ligt het probleem?
Ik weet dat het nogal een verhaal is, maar voor diegene die me kunnen helpen...
Een vraag die ik sowieso heb: Hoe kan gta sa het wapentexture herkennen? Moet ik hier zelf nog wat aan doen?
MIJN DFF:m4 dff
MIJN TXD: m4 txd
Bewerkt: door goronguy