Jump to content
Geplaatst:
comment_140797

Playstation 3

CPU: Cell Processor

PowerPC-base Core @3.2GHz

1 VMX vector unit per core

512KB L2 cache

7 x SPE @3.2GHz

7 x 128b 128 SIMD GPRs

7 x 256KB SRAM for SPE

* 1 of 8 SPEs reserved for redundancy

Total floating point performance: 218 GFLOPS

GPU: RSX @550MHz

1.8 TFLOPS floating point performance

Full HD (up to 1080p) x 2 channels

Multi-way programmable parallel floating point shader pipelines

Sound:

Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell-based processing)

Memory:

256MB XDR Main RAM @3.2GHz

256MB GDDR3 VRAM @700MHz

System Bandwidth:

Main RAM -- 25.6GB/s

VRAM -- 22.4GB/s

RSX -- 20GB/s (write) + 15GB/s (read)

SB -- 2.5GB/s (write) + 2.5GB/s (read)

System Floating Point Performance:

2 TFLOPS

Storage:

Detachable 2.5" HDD slot x 1

I/O

USB Front x 4, Rear x 2 (USB2.0)

Memory Stick standard/Duo, PRO x 1

SD standard/mini x 1

CompactFlash (Type I, II) x 1

Communication:

Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x 3 (input x 1 + output x 2)

Wi-Fi IEEE 802.11 b/g

Bluetooth 2.0 (EDR)

Controller:

Bluetooth (up to 7)

USB 2.0 (wired)

Wi-Fi (PSP)

Network (over IP)

AV Output

Screen size: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p

HDMI: HDMI out x 2

Analog: AV MULTI OUT x 1

Digital audio: DIGITAL OUT (OPTICAL) x 1

Disc Media:

CD PlayStation CD-ROM, PlayStation 2 CD-ROM, CD-DA, CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW, SACD, SACD Hybrid (CD layer), SACD HD, DualDisc, DualDisc (audio side), DualDisc (DVD side)

DVD: PlayStation 2 DVD-ROM, PlayStation 3 DVD-ROM, DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW

Blu-ray Disc: PlayStation 3 BD-ROM, BD-Video, BD-ROM, BD-R, BD-RE

Screens:

05.jpg

04.jpg

03.jpg

01.jpg

02.jpg

ps3controller.jpg

ps3withconroller3lt.jpg

Release List:

# Tekken -- Namco.

# Killzone -- Guerilla

# Vision Gran Turismo -- Polyphony Digital

# Formula One -- Sony Liverpool

# Untitled Old West Game -- Rockstar

# Oh-Ni -- Koei

# Mobile Suit Gundam -- Bandai

# Devil May Cry 4 -- Capcom

# Super Gory Wolfensdtein Style FPS -- Insomniac

# Metal Gear Solid 4 -- Konami

# PYEdentify Voice Recognition Game -- SCEA

# Fifth Phantom Saga -- Sega

# Heavenly Sword -- Sony

# Warhawk -- Incognito

# Killing Day -- Ubisoft

# Motor Storm -- Evolution

Erg futuristisch allemaal. Dit wordt weer een zware strijd tussen de Xbox 360 en PlayStation3!!!

Nieuwe GTA dus in 2006 :)[/size]

Bron: Powerweb & IGN

• Reacties 4.8k
  • Bezichtigingen 293.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• het ac power cord is voor de stroom,de av kabel is om je ps3 intepluggen in je tv en de usb-kabel is om je controller opteladen.

• Grand Theft Auto TOM
    Grand Theft Auto TOM

Je had Google kunnen gebruiken, maar ik zeg het wel gewoon eventjes; [table=header]AC power cord | AV kabel | USB kabel kabel om PS3 aan te sluiten aan het stopcontact | kabel om PS3 aan te sluiten

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_510066

Craig Kornblua, hoofd van Universal Studios Home Entertainment, heeft gezegd dat hij denkt dat HD-DVD de winnaar zal zijn

Tuulijk, wij kunnen allemaal in de toekomst zien ja :duh: wa ne lozer, da haat ik dus aan ms, altijd maar zeggen dat hun produckt 't beste wordt voordat de concurrent nog niet eens deftig op de markt staat, bovendien zijn de verkoopcijfers van blu-ray hoger dan hd-dvd :ch:

Geplaatst:
comment_510069
Craig Kornblua, hoofd van Universal Studios Home Entertainment, heeft gezegd dat hij denkt dat HD-DVD de winnaar zal zijn

Tuulijk, wij kunnen allemaal in de toekomst zien ja :duh: wa ne lozer, da haat ik dus aan ms, altijd maar zeggen dat hun produckt 't beste wordt voordat de concurrent nog niet eens deftig op de markt staat, bovendien zijn de verkoopcijfers van blu-ray hoger dan hd-dvd :ch:

Weer zo'n fanboy-uitspraak. Dat doet Sony zeker nooit? :schater::schater:

Het is trouwens geen uitspraak van Microsoft, maar van een onafhankelijk bedrijf. Beter lezen volgende keer ;)

Geplaatst:
comment_510070

Het feit dat een groot bedrijf als Universal voor de HD DVD kiest is al een klap opzich voor Sony, deze films worden dus als HD DVD'tje verkocht en niet als hun BR Disc, zoals ze het liever hadden gezien.

Dit staat los van de verkoopcijfers.. ;)

Geplaatst:
comment_510109

Dus wil men Universal Studios films kijken, moet men perse een NEC of Toshiba DVD speler hebben. Yea right. Ik weet niet hoe men dit gaat oplossen, maar er zal er eentje komen. UniStu wil echt niet al die verkopen mislopen omdat men liever een Samsung, Sony, Philips DVD speler wil dan een NEC en Toshiba. Ik bedoel, met alle respect, die laatste 2 zijn niet bepaald topmerken. Aan de andere kant, dat zijn Philips, Sony en Samsung wel.

Dan kunnen Microsoft en Intel zoveel HD-DVD aanhangers zijn, imo komt er eerder een Blu-ray DVD speler in een computer te zitten waar hun producten ook inzit/op staat.

Imo zijn de aanhangers van de Blu-ray disk sterker/hebben meer invloed dan die van de HD-DVD.

(en pls, laat dat fanboy discussie weg. Heeft toch totaal geen invloed omdat men hier toch niet zijn gedrag veranderd nav zo'n discussie)

Geplaatst:
comment_510116

Ik heb meetlat zojuist een PM gestuurd...

---

Preddy, Toshiba is echt geen slecht merk hoor en zeker ook niet onbekend misschien wel minder bij ons Westerse mensen (heb btw zelf een Toshiba Video/DVD Combi) maar in Japan enz bekender denk ik.. :)

Geplaatst:
comment_510145

Heb ik niet gelezen, recht de vuilbak in, kan al zo raden dat er een woord 'fanboy' in voorkomt.

Maar ik zeg tog dat MS er het hardste mee 'hoe zal ik het zeggen' licht op te scheppen terwijl hd-dvd en blu-ray nog niet eens wereldwijd gestart zijn dus hd-dvd kan nog totaal niet aan de winnende hand zijn.

Geplaatst:
comment_510160

Nee er staat helemaal niks wat betreft "fanboys" of dergelijke in, paar dagen terug is gevraagd dit te stoppen en stop dus ook, ook via PM ga ik daar dus niet aan beginnen.

Kortom je denkt dat je het weet but really you don't know...

---

terwijl hd-dvd en blu-ray nog niet eens wereldwijd gestart zijn dus hd-dvd kan nog totaal niet aan de winnende hand zijn.

Dan kan Blu-Ray dat toch ook niet ?

Bewerkt: door Yohan

Geplaatst:
comment_510240

Goh ik vergis me wat moet jij nu een lol hebben zeg...

Maar ik ben niet zo moeilijk let maar op: "Ow meetlat je hebt gelijk ik heb het verkeerd gelezen en zelfs verkeerd gequote...

Daarbij hoef je geen caps te gebruiken zoals je misschien weet lezen wij de kleine letters ook prima...

De Pm ging overigens over je ietwat overdreven "kinderachtige" gedrag,

Zeg ik dat dan

Wat hoop je nou dat er gebeurt?. dat iemand reageert en zegt "Hij heeft toch ook niet gezegd dat jij dat wel gezegd hebt" ? Serieus man het is hier geen creche doe me dus een lol en typ gewoon een keer normaal reageer normaal als iemand een fout maak en reageer niet zo overdreven met je caps enz wijs iemand er op een normale manier op, echt hoe oud ben je ?

Bewerkt: door Yohan

Geplaatst:
comment_510319

Ik heb een aantal van jullie al een keer gewaarschuwd om te stoppen met deze nutteloze discussie. Aan beide kanten die tegen elkaar botsen, graag gezonde discussies en geen negatieve energiegolven opwekken hier.

Ik reken op jullie..

Geplaatst:
comment_510330

Wat ik in ieder geval wel weet is dat Universal Studios niet het eerste de beste kleine bedrijfje is, en hun mening toch wel zwaar licht. Trouwens, ik geloof ook niet dat iedereen een ps3 gaat kopen om dvd'tjes te kijken....

Bewerkt: door Crifox

Geplaatst:
comment_510339

Sony zegt al dat ze marktleider worden voordat zij 'zelf' op de markt staan... :)

By the way:

Zie de duivel huilen

Devil May Cry 4 zal speelbaar aanwezig zijn op de Tokyo Game Show. Laten we hopen dat we meer te zien krijgen van deze PlayStation3 game. Tot die tijd moeten we het doen met de screenshots. Vandaag hebben we in ieder geval weer een paar nieuwe shots erbij. (ps. de laatste is artwork, maar dat had je vast zelf ook wel door)

Bron: Ownage.nl

Heavenly Sword informatie

In een interview met Ninja Theory is gesproken over de PlayStation3 game Heavenly Sword. Hieronder vind je een samenvatting van dat interview in de vorm van een puntsgewijze bespreking van de hoofdzaken.

De game is hoofdzakelijk gebaseerd op films als Crouching Tiger Hidden Dragon & Hero.

Het Combat Systeem is reeds twee jaar in aanbouw en moet toegankelijk zijn, maar wel diepgang kennen. Het zal mogelijk zijn om enorm grote combo's te maken, maar hier zou dus een complexer systeem achter komen te zitten. Het idee achter het combat systeem zal neerkomen op 'easy to learn, hard to master'.

Het karakter waarmee je speelt kan verschillende fighting modes aannemen. In het interview wordt gesproken over een Speed Stance, Ranged Stance en een Power Stance. Deze verschillende stances hebben inlvoed op de manier waarop jij je wapen hanteert. Je hebt gedurende de gehele game steeds hetzelfde wapen tot je beschikking.

Ninja Theory werkte ook aan Kung Fu Chaos. Deze game werd de basis van Heavenly Sword. Alle dingen die men leerde en anders wilde, zullen in Heavenly Sword geschieden.

De game is en blijft een PlayStation3 exclusive

Camera controle is een beperkte mate mogelijk.

Er zitten zes chapters in de game, elk met een andere scenario en look 'n feel.

De game zal gebruik maken van de motion sensor in de controller, op welke wijze is nog niet bekend.

Bron: Ownage.nl

Bewerkt: door LucasV

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.