Jump to content
Geplaatst:
comment_140797

Playstation 3

CPU: Cell Processor

PowerPC-base Core @3.2GHz

1 VMX vector unit per core

512KB L2 cache

7 x SPE @3.2GHz

7 x 128b 128 SIMD GPRs

7 x 256KB SRAM for SPE

* 1 of 8 SPEs reserved for redundancy

Total floating point performance: 218 GFLOPS

GPU: RSX @550MHz

1.8 TFLOPS floating point performance

Full HD (up to 1080p) x 2 channels

Multi-way programmable parallel floating point shader pipelines

Sound:

Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell-based processing)

Memory:

256MB XDR Main RAM @3.2GHz

256MB GDDR3 VRAM @700MHz

System Bandwidth:

Main RAM -- 25.6GB/s

VRAM -- 22.4GB/s

RSX -- 20GB/s (write) + 15GB/s (read)

SB -- 2.5GB/s (write) + 2.5GB/s (read)

System Floating Point Performance:

2 TFLOPS

Storage:

Detachable 2.5" HDD slot x 1

I/O

USB Front x 4, Rear x 2 (USB2.0)

Memory Stick standard/Duo, PRO x 1

SD standard/mini x 1

CompactFlash (Type I, II) x 1

Communication:

Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x 3 (input x 1 + output x 2)

Wi-Fi IEEE 802.11 b/g

Bluetooth 2.0 (EDR)

Controller:

Bluetooth (up to 7)

USB 2.0 (wired)

Wi-Fi (PSP)

Network (over IP)

AV Output

Screen size: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p

HDMI: HDMI out x 2

Analog: AV MULTI OUT x 1

Digital audio: DIGITAL OUT (OPTICAL) x 1

Disc Media:

CD PlayStation CD-ROM, PlayStation 2 CD-ROM, CD-DA, CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW, SACD, SACD Hybrid (CD layer), SACD HD, DualDisc, DualDisc (audio side), DualDisc (DVD side)

DVD: PlayStation 2 DVD-ROM, PlayStation 3 DVD-ROM, DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW

Blu-ray Disc: PlayStation 3 BD-ROM, BD-Video, BD-ROM, BD-R, BD-RE

Screens:

05.jpg

04.jpg

03.jpg

01.jpg

02.jpg

ps3controller.jpg

ps3withconroller3lt.jpg

Release List:

# Tekken -- Namco.

# Killzone -- Guerilla

# Vision Gran Turismo -- Polyphony Digital

# Formula One -- Sony Liverpool

# Untitled Old West Game -- Rockstar

# Oh-Ni -- Koei

# Mobile Suit Gundam -- Bandai

# Devil May Cry 4 -- Capcom

# Super Gory Wolfensdtein Style FPS -- Insomniac

# Metal Gear Solid 4 -- Konami

# PYEdentify Voice Recognition Game -- SCEA

# Fifth Phantom Saga -- Sega

# Heavenly Sword -- Sony

# Warhawk -- Incognito

# Killing Day -- Ubisoft

# Motor Storm -- Evolution

Erg futuristisch allemaal. Dit wordt weer een zware strijd tussen de Xbox 360 en PlayStation3!!!

Nieuwe GTA dus in 2006 :)[/size]

Bron: Powerweb & IGN

• Reacties 4.8k
  • Bezichtigingen 293.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• het ac power cord is voor de stroom,de av kabel is om je ps3 intepluggen in je tv en de usb-kabel is om je controller opteladen.

• Grand Theft Auto TOM
    Grand Theft Auto TOM

Je had Google kunnen gebruiken, maar ik zeg het wel gewoon eventjes; [table=header]AC power cord | AV kabel | USB kabel kabel om PS3 aan te sluiten aan het stopcontact | kabel om PS3 aan te sluiten

Featured Replies

Geplaatst:
comment_510344

Ja maar dat maakt me nouw kwaad als ik zeg dat hd-dvd nog niet kan winnen omdat br en hd-dvd er nog niet wereldwijd zijn, dan heb ik tog ook niet gezegd dat blu-ray kan winnen :bonk: 't is dan tog waar dat ik zeg, 'dat heb ik tog niet gezegd' :bonk:

En ik ben blij dat je 't hebt gezien na goed lezen :) eindelijk iemand :puh:

Geplaatst:
comment_510375

Hou er dan over op man

/ignore Meetlat

---

Ja ik las dat ze het gewoon simpele beat-em-up wilde maken, ben erg benieuwd naar het spel en het combat systeem...

Heavenly Sword is tot nu toe de enigste PS3 titel die mij echt interesseert.. :)

Geplaatst:
comment_510382
Hou er dan over op man

/ignore Meetlat

---

Ja ik las dat ze het gewoon simpele beat-em-up wilde maken, ben erg benieuwd naar het spel en het combat systeem...

Heavenly Sword is tot nu toe de enigste PS3 titel die mij echt interesseert.. :)

Grand Theft Auto IV niet dan?

Nieuws

Ninja Gaiden naar de PS3

Level 5 kondigt White Knight Story aan

Sony vertelt waarom je geen PS3 moet importeren

Bewerkt: door LucasV

Geplaatst:
comment_510384

Hou er dan over op man

/ignore Meetlat

---

Volgensmij bedoelt hij de exclusieve titels...

Geplaatst:
comment_510388

Hou er dan over op man

/ignore Meetlat

---

Volgensmij bedoelt hij de exclusieve titels...

Dat moet hij dan zeggen. Maar wat vind men van het nieuws dat ik in mijn vorige post heb verwerkt?

Geplaatst:
comment_510397
En Metal Gear Solid 4 niet te vergeten!!! :D

Hoezo? Het is Yohan zijn mening, dus hoe jij hem daar dan bij verbeteren :D . En Sony heeft gelijk met die redenen ( @ Lucas zijn nieuws :), ik heb mijn PSP uit China en kan hem nieteens registreren op Yourpsp.com... Maar dat is terzijde :cab: .

Geplaatst:
comment_510460

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots en Grand Theft Auto IV zijn voor mij de twee toekomstig beste games op de PlayStation 3.

Ik vind het wel jammer dat Ninja Gaiden 3 niet op de PlayStation 3 verschijnt, want een gloednieuwe titel heb ik altijd liever dan een port.

Geplaatst:
comment_510493

Zeggen ze eerst dat je jezelf moet verdedigen door argumenten en dergerlijken, als ik 't dan eens doe dan moek er over ophouden, jullie weten ook niet wat je wilt he :duh:ma bon kzal zwijge.

>>> Door .Levi.: Stop die discussie Meetlat! Ik heb al een aantal keren gezegt dat het nu afgelopen moet zijn. Nu begin jij weer offtopic een discussie te voeren. Hierdoor gaan andere ook weer tegen je keren. Wees verstandig en negeer.<<<

Bewerkt: door meetlat

Geplaatst:
comment_510534
Reclame van Sony voor PS3, gevonden op Flabber.

http://www.kontraband.com/show/show.asp?ID=4533

Is als in het echt: Eerst even (lees maanden) wachten totdat je het eindelijk krijgt -> eerste 80% van de reclame is onzin, laatste 20% is dan eindelijk wat je wilt.

Oud filmpje. En saai filmpje.

Bewerkt: door LucasV

Geplaatst:
comment_510763

Gran Turismo HD komt dit jaar uit in Japan

Nieuws | 21 september 2006 - Voor het einde van het jaar brengt Sony een nieuwe Gran Turismo in Japan op de markt voor de PS3. Het betreft hier niet Gran Turismo 5, maar Gran Turismo HD. Dit schijfje is in twee delen gesplitst: Classic, een showcase voor Gran Turismo's online modus, en Premium, een showcase van de grafische mogelijkheden.

Het Classic-gedeelte zal voornamelijk gebaseerd zijn op de Gran Turismo HD-demo die op de E3 te vinden was. Deze versie bestaat voornamelijk uit een online multiplayer en heeft verder nauwelijks content. Voor deze versie zul je auto's en banen tegen betaling kunnen downloaden. De auto's zullen tussen de 50 en 100 Yen gaan kosten (tussen de 33 en 66 eurocent) en prijzen van de tracks zitten tussen 200 en 500 Yen (tussen 1,33 en 3,35 euro).

Het Premium-gedeelte van de disc bevat een soort voorproefje van Gran Turismo 5. Dit gedeelte zal niet online kunnen, maar bevat wel twee nieuwe tracks bevatten en 30 auto's die de kracht van de PS3 volledig moeten gaan benutten. Misschien krijgt dit gedeelte ook dynamische weersomstandigheden tijdens de races.

Bron: InsideGamer

-------------------------

Geplaatst:
comment_510790

PS3 verpakking op de TGS?

We kwamen een aantal intressante fotos tegen vanuit de TGS. Waarschijnlijk is dit de officele PLAYSTATION 3 verpakking.

http://ps3focus.nl/sitee/upload/upload/ps3pack-1.jpg

http://ps3focus.nl/sitee/upload/upload/ps3pack-2.jpg

http://ps3focus.nl/sitee/upload/upload/ps3pack-3.jpg

http://ps3focus.nl/sitee/upload/upload/ps3pack-4.jpg

http://ps3focus.nl/sitee/upload/upload/ps3pack-5.jpg

http://ps3focus.nl/sitee/upload/upload/ps3pack-6.jpg

>>> Door .Levi.: Overige afbeeldingen: Maximaal 640x480 pixels. Alvast bedankt voor de medewerking. Deze rode tekst mag je verwijderen nadat je de juiste maten hebt neergezet.<<<

BRON

Bewerkt: door .Levi.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.