Jump to content
Geplaatst:
comment_140797

Playstation 3

CPU: Cell Processor

PowerPC-base Core @3.2GHz

1 VMX vector unit per core

512KB L2 cache

7 x SPE @3.2GHz

7 x 128b 128 SIMD GPRs

7 x 256KB SRAM for SPE

* 1 of 8 SPEs reserved for redundancy

Total floating point performance: 218 GFLOPS

GPU: RSX @550MHz

1.8 TFLOPS floating point performance

Full HD (up to 1080p) x 2 channels

Multi-way programmable parallel floating point shader pipelines

Sound:

Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell-based processing)

Memory:

256MB XDR Main RAM @3.2GHz

256MB GDDR3 VRAM @700MHz

System Bandwidth:

Main RAM -- 25.6GB/s

VRAM -- 22.4GB/s

RSX -- 20GB/s (write) + 15GB/s (read)

SB -- 2.5GB/s (write) + 2.5GB/s (read)

System Floating Point Performance:

2 TFLOPS

Storage:

Detachable 2.5" HDD slot x 1

I/O

USB Front x 4, Rear x 2 (USB2.0)

Memory Stick standard/Duo, PRO x 1

SD standard/mini x 1

CompactFlash (Type I, II) x 1

Communication:

Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x 3 (input x 1 + output x 2)

Wi-Fi IEEE 802.11 b/g

Bluetooth 2.0 (EDR)

Controller:

Bluetooth (up to 7)

USB 2.0 (wired)

Wi-Fi (PSP)

Network (over IP)

AV Output

Screen size: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p

HDMI: HDMI out x 2

Analog: AV MULTI OUT x 1

Digital audio: DIGITAL OUT (OPTICAL) x 1

Disc Media:

CD PlayStation CD-ROM, PlayStation 2 CD-ROM, CD-DA, CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW, SACD, SACD Hybrid (CD layer), SACD HD, DualDisc, DualDisc (audio side), DualDisc (DVD side)

DVD: PlayStation 2 DVD-ROM, PlayStation 3 DVD-ROM, DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW

Blu-ray Disc: PlayStation 3 BD-ROM, BD-Video, BD-ROM, BD-R, BD-RE

Screens:

05.jpg

04.jpg

03.jpg

01.jpg

02.jpg

ps3controller.jpg

ps3withconroller3lt.jpg

Release List:

# Tekken -- Namco.

# Killzone -- Guerilla

# Vision Gran Turismo -- Polyphony Digital

# Formula One -- Sony Liverpool

# Untitled Old West Game -- Rockstar

# Oh-Ni -- Koei

# Mobile Suit Gundam -- Bandai

# Devil May Cry 4 -- Capcom

# Super Gory Wolfensdtein Style FPS -- Insomniac

# Metal Gear Solid 4 -- Konami

# PYEdentify Voice Recognition Game -- SCEA

# Fifth Phantom Saga -- Sega

# Heavenly Sword -- Sony

# Warhawk -- Incognito

# Killing Day -- Ubisoft

# Motor Storm -- Evolution

Erg futuristisch allemaal. Dit wordt weer een zware strijd tussen de Xbox 360 en PlayStation3!!!

Nieuwe GTA dus in 2006 :)[/size]

Bron: Powerweb & IGN

  • Reacties 4.8k
  • Bezichtigingen 293.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • het ac power cord is voor de stroom,de av kabel is om je ps3 intepluggen in je tv en de usb-kabel is om je controller opteladen.

  • Grand Theft Auto TOM
    Grand Theft Auto TOM

    Je had Google kunnen gebruiken, maar ik zeg het wel gewoon eventjes; [table=header]AC power cord | AV kabel | USB kabel kabel om PS3 aan te sluiten aan het stopcontact | kabel om PS3 aan te sluiten

Featured Replies

Geplaatst:
comment_516489

Zalig ! nu de wii belachelijk maken :puh:

>>> Door patrickw: plaatjes verwijderd. Onderbouwde kritiek is heel welkom, maar bashing doe je maar ergens anders. Ophouden met die onzin dus.<<<

Bewerkt: door PatrickW

Geplaatst:
comment_516585

Hoezo is Sony een prettige kerst wensen bashen..? :clown:

-------------------------

Forbidden Siren krijgt een derde kans op de PS3

Nieuws | 4 oktober 2006 - Nadat we twee delen van Forbidden Siren op de PlayStation 2 hebben gezien, waarbij het laatste deel een 6,5 scoorde, zal het derde deel op de PlayStation 3 verschijnen. Dit wist Sony tegenover het Japanse blad Famitsue te bevestigen.

Informatie over dit derde deel is op dit moment nog niet beschikbaar.

Bron: InsideGamer

-------------------------

Als dat met zo'n foto is wel ja, net als zeggen dat microsoft de tytanic is en de wii in de vuilbak hoort :bonk:

Door Sony een prettige kerst te wensen benadeel je Sony (PS3) niet, met jouw plaatjes benadeel je Nintendo (Wii) en Microsoft (Xbox360) wel.. ;)

Btw: Jouw plaatje staat toch ook nog op de vorige pagina..

Bewerkt: door Jowx

Geplaatst:
comment_517018
Textures in games kunnen 70% kleiner

Games worden steeds groter en Sony grijpt zelfs naar nieuwe technieken (Blu-Ray) om genoeg capaciteit te bieden voor PS3-titels.

Dat het echter ook op een andere manier kan, bewijst het bedrijf Allegorithmicdat aangeeft dat textures in games ongeveer 70% kleiner kunnen. Blijkbaar is Photoshop (waar veel game-ontwikkelaars mee werken) niet optimaal geschikt om kleine textures te maken. Aangezien textures vaak een groot gedeelte van de grootte van de game beslaan, zou dit wel eens flinke ruimtebesparing kunnen betekenen.

Om even te laten zien wat er met het programma van Allegorithmic mogelijk is, lieten ze tijdens de GDC een game zien die voor Xbox Live Arcade is ontwikkeld. Aangezien één van de eisen van Microsoft voor Xbox Live Arcade dat een game onder de 50 Mb is, zorgen de kleinere textures dat de game er bijzonder goed uitziet. De game, die Roboblitz heet, is overigens met de Unreal Engine 3 gemaakt.

Bron

---------------

Als dit bericht waar is, bewijst het maar weer dat Blu-Ray niet zo noodzakelijk is als Sony ons doet geloven.

Geplaatst:
comment_517022

Sony ontkent oververhittingsproblemen PS3

Nieuws | 5 oktober 2006 - Enkele dagen geleden is het aandeel Sony 2,75 procent gezakt na geruchten over problemen met de PlayStation 3. Deze geruchten kwamen van Macquire Securities-analist David Gibson, die beweerde dat de PS3's op de Tokyo Game Show oververhit raakten. Deze geruchten leken aannemelijk door de recente terugroep van laptopaccu's van Sony die ook oververhit konden raken.

Sony heeft ontkend dat er problemen waren met de PS3 op de Tokyo Game Show. Volgens het bedrijf hebben tienduizenden aanwezigen gezien dat de PlayStation 3 op de TGS zonder problemen zijn werk deed.

Bron: InsideGamer

-------------------------

Behalve dat een analist Sony tegenspreekt..

Sony-woordvoerder Nanako Kato weet de moeilijkheden aan het feit dat ruim tweehonderd PS3's te dicht opeengepakt en in slecht geventileerde kasten waren tentoongesteld, op een beursvloer waar de temperaturen toch al pittig waren. 'Oververhitting onder zulke omstandigheden komt vaker voor, dit ligt niet aan de PlayStation 3', aldus Kato

..doet Sony het zelf ook. :bonk:

-------------------------

Immersion: ‘Trilfunctie PS3-controller duur? Onzin!’

Gisteren meldde ik nog dat Kaz Hirai aangaf dat de PS3-controller te duur zou zijn met een trilfunctie. Immersion (je weet wel, van die rechtzaak) laat nu weten hoe zij daar over denken.

Hoge pief van Immersion, Vic Viegas, geeft aan dat de PS3-controller niet veel meer zou kosten om te fabriceren als ‘ie een trilfunctie zou hebben. Volgens hem zou dit dan ook geen schrikbarend hogere prijs voor de consument betekenen.

Vic zei er het volgende over: ‘Ik ben blij dat Sony er achter is gekomen dat het combineren van de tril- en tiltfunctie geen problemen oplevert, ook al wisten wij dat al de dag na de pre-E3 persconferentie van Sony. Nu vertelt Sony dat de combinatie te duur is en klinkt voor mij onlogisch. Ik geloof het gewoon niet.’

Bron: GameZ.nl

-------------------------

Eerst zegt Sony dat het niet samen kan, nu geven ze toe dat het wel samen kan. (De kunst van het tegenspreken) En nu komen ze met het smoesje dat het te duur is, wat weer wordt tegengesproken iemand van Immersion. Dus op die manier bouw je vertrouwen op bij de consument.. :N

Bewerkt: door Jowx

Geplaatst:
comment_517031

Het lijkt mij een stuk aannemelijker dat Sony het technisch niet voor elkaar kreeg om rumble- en tiltfunctie te combineren. Want waarom zou je als smoes gebruiken dat iets je niet lukt? Dat levert alleen maar negatieve publiciteit op.

Daarnaast is het natuurlijk een beetje vreemd dat Sony eerst een peperdure console op de markt brengt, om vervolgens een functie uit de controller weg te halen omdat ie anders te duur zou worden.

Geplaatst:
comment_517141

Ja sony is ni zot ze, eerst een proces aan hun been, en dan nog eens stukke van mensen gaan betalen om der wa rommel in te steken waar ge ni eens op let tenzij je vechtgames doet en/of bij een explosie :bonk:

Geplaatst:
comment_517147
Ja sony is ni zot ze, eerst een proces aan hun been, en dan nog eens stukke van mensen gaan betalen om der wa rommel in te steken waar ge ni eens op let tenzij je vechtgames doet en/of bij een explosie :bonk:

Niet zot? Eerst was het technisch niet mogelijk, nu opeens weer wel.

Uit dit onderzoek kwamen verschillende zaken naar voren. Zo vind 72% van de gamers dat 'rumble' op sommige momenten een aanzienlijke invloed kan uitoefenen op de speelervaring. Een groot deel, maarliefst 74%, was het dan ook niet bekend dat Sony niet meer met 'rumble' verder zal gaan. Meer dan de helft van de ondervraagden, namelijk 58%, is teleurgesteld in het feit dat deze beslissing genomen is. 5% van de gamers heeft te kennen gegeven de Playstation 3 niet te zullen kopen als de controller geen 'rumblefunctie' zal hebben.

Het is dus weldegelijk van belang of er wel of geen rumble in een controller zit. ;)

Geplaatst:
comment_517150

Het lijkt me wel mogelijk dat Sony later nog komt met een controller die beide functies heeft. Als ik het goed heb had de PS1 ook 2 versies controllers, 1 met en 1 zonder schokken. Waarschijnlijk willen ze de eerste reeks PS3s niet te duur verkopen, maar wanneer de prijs (mogelijk) wat kan zakken, de betere controller erbij gaan verkopen.

Ik kan me iig niet voorstellen dat Sony, als ze het kunnen maken, het niet op de markt brengt.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.