Jump to content
Geplaatst:
comment_140797

Playstation 3

CPU: Cell Processor

PowerPC-base Core @3.2GHz

1 VMX vector unit per core

512KB L2 cache

7 x SPE @3.2GHz

7 x 128b 128 SIMD GPRs

7 x 256KB SRAM for SPE

* 1 of 8 SPEs reserved for redundancy

Total floating point performance: 218 GFLOPS

GPU: RSX @550MHz

1.8 TFLOPS floating point performance

Full HD (up to 1080p) x 2 channels

Multi-way programmable parallel floating point shader pipelines

Sound:

Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell-based processing)

Memory:

256MB XDR Main RAM @3.2GHz

256MB GDDR3 VRAM @700MHz

System Bandwidth:

Main RAM -- 25.6GB/s

VRAM -- 22.4GB/s

RSX -- 20GB/s (write) + 15GB/s (read)

SB -- 2.5GB/s (write) + 2.5GB/s (read)

System Floating Point Performance:

2 TFLOPS

Storage:

Detachable 2.5" HDD slot x 1

I/O

USB Front x 4, Rear x 2 (USB2.0)

Memory Stick standard/Duo, PRO x 1

SD standard/mini x 1

CompactFlash (Type I, II) x 1

Communication:

Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x 3 (input x 1 + output x 2)

Wi-Fi IEEE 802.11 b/g

Bluetooth 2.0 (EDR)

Controller:

Bluetooth (up to 7)

USB 2.0 (wired)

Wi-Fi (PSP)

Network (over IP)

AV Output

Screen size: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p

HDMI: HDMI out x 2

Analog: AV MULTI OUT x 1

Digital audio: DIGITAL OUT (OPTICAL) x 1

Disc Media:

CD PlayStation CD-ROM, PlayStation 2 CD-ROM, CD-DA, CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW, SACD, SACD Hybrid (CD layer), SACD HD, DualDisc, DualDisc (audio side), DualDisc (DVD side)

DVD: PlayStation 2 DVD-ROM, PlayStation 3 DVD-ROM, DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW

Blu-ray Disc: PlayStation 3 BD-ROM, BD-Video, BD-ROM, BD-R, BD-RE

Screens:

05.jpg

04.jpg

03.jpg

01.jpg

02.jpg

ps3controller.jpg

ps3withconroller3lt.jpg

Release List:

# Tekken -- Namco.

# Killzone -- Guerilla

# Vision Gran Turismo -- Polyphony Digital

# Formula One -- Sony Liverpool

# Untitled Old West Game -- Rockstar

# Oh-Ni -- Koei

# Mobile Suit Gundam -- Bandai

# Devil May Cry 4 -- Capcom

# Super Gory Wolfensdtein Style FPS -- Insomniac

# Metal Gear Solid 4 -- Konami

# PYEdentify Voice Recognition Game -- SCEA

# Fifth Phantom Saga -- Sega

# Heavenly Sword -- Sony

# Warhawk -- Incognito

# Killing Day -- Ubisoft

# Motor Storm -- Evolution

Erg futuristisch allemaal. Dit wordt weer een zware strijd tussen de Xbox 360 en PlayStation3!!!

Nieuwe GTA dus in 2006 :)[/size]

Bron: Powerweb & IGN

  • Reacties 4.8k
  • Bezichtigingen 293.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • het ac power cord is voor de stroom,de av kabel is om je ps3 intepluggen in je tv en de usb-kabel is om je controller opteladen.

  • Grand Theft Auto TOM
    Grand Theft Auto TOM

    Je had Google kunnen gebruiken, maar ik zeg het wel gewoon eventjes; [table=header]AC power cord | AV kabel | USB kabel kabel om PS3 aan te sluiten aan het stopcontact | kabel om PS3 aan te sluiten

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_160896
is dat dan nog nodig bij de PS3

heeft eigelijk al genoeg bites vind ik

waarschijnlijk als die spellen zo groot zijn zullen de savegames ook wel groter worden. voortaan geen savegames meer van 34Kb, maar 34Mb :D:puh:

hoe doe je een dubbele quote? :blink:

Bewerkt: door Invisible_M

Geplaatst:
comment_161798

Eerst een tekst kopiëren.

Daarna op het knoje quote drukken van een andere tekst die je wil quoten en in je bericht op dat quote knopje, daarna de tekst en daarna op quote*.

Geplaatst:
comment_162058

Final Fantasy zeker naar PS3 bron:gunk.be

Yoshinori Kitase, producer van Final Fantasy X en Dirge of Cerberus: Final Fantasy VII, heeft in een interview met Dengeki PlayStation (Japans PlayStation magazine) meer informatie gegeven over de toekomstplannen van Final Fantasy op de PlayStation. Final Fantasy VII werd tentoongesteld op de E3 voor de PlayStation 3, maar toen was nog niet zeker of dit een demonstratie was of dat het een nieuw deel in de serie was.

Gelukkig heeft Yoshinori Kitase hier meer duidelijkheid over verschaft. Veel mocht hij niet zeggen, maar hij maakte duidelijk dat de uiteindelijke versie van Final Fantasy dezelfde techniek zal gebruiken als die van de demonstratieversie op de E3. Verder attendeerde Yoshinori Kitase er op dat de uiteindelijke versie van Final Fantasy voor de PlayStation 3 er beter uit komt te zien. De versie die we op de E3 te zien kregen was het resultaat na anderhalve maand werk.

mooi zou dom zijn dat ie niet op PS3 uitkwam

Bewerkt: door Tha Real G.

Geplaatst:
comment_162285
Wist je dat het strafbaar is als je nieuws kopiert van andere site's? :mellow:

Je moet er een bronvermelding onder zetten. Ik verwacht niet dat jij dat nieuws zelf hebt geschreven. ;)

Euhm iedereen doet dat soms vergete ze de bron erbij is dat nu zo erg <_<

Geplaatst:
comment_162564
Final Fantasy zeker naar PS3 bron:gunk.be

Yoshinori Kitase, producer van Final Fantasy X en Dirge of Cerberus: Final Fantasy VII, heeft in een interview met Dengeki PlayStation (Japans PlayStation magazine) meer informatie gegeven over de toekomstplannen van Final Fantasy op de PlayStation. Final Fantasy VII werd tentoongesteld op de E3 voor de PlayStation 3, maar toen was nog niet zeker of dit een demonstratie was of dat het een nieuw deel in de serie was.

Gelukkig heeft Yoshinori Kitase hier meer duidelijkheid over verschaft. Veel mocht hij niet zeggen, maar hij maakte duidelijk dat de uiteindelijke versie van Final Fantasy dezelfde techniek zal gebruiken als die van de demonstratieversie op de E3. Verder attendeerde Yoshinori Kitase er op dat de uiteindelijke versie van Final Fantasy voor de PlayStation 3 er beter uit komt te zien. De versie die we op de E3 te zien kregen was het resultaat na anderhalve maand werk.

mooi zou dom zijn dat ie niet op PS3 uitkwam

ook op gunk :)

ik heb van hun al zoveel berichten ge kopeerd, en ze hebben nooit geklaagt

Geplaatst:
comment_163202

PS3 op E3 was maar 75% van de echte

Volgens de Japanse site IT Media (voor degenen die Japans verstaan) zouden de PS3-consoles die gebruikt werden voor de Tech-demo's op de E3 van dit jaar niet helemaal overeen komen met wat we volgend jaar (hopelijk) in de winkel gaan terugvinden.

Die PS3's zouden volgens deze site vroege Developers Kits geweest zijn, die een Cell-processor hebben die maar aan 2.4 Ghz draaide, in plaats van 3.2 Ghz, de snelheid die de PS3 uiteindelijk zou hebben. Ook zou de grafische chip niet helemaal hetzelfde zijn als de RSX van Nvidia die er uiteindelijk in zal zitten.

Het zit er dus dik in dat we ongelooflijke graphics op onze beeldbuis gepresenteerd gaan krijgen binnen afzienbare tijd!

Nog een kleine noot: dit bericht is niet officieel bevestigd door Sony, dus het zou kunnen dat het niet helemaal waar is. Maar het is waarschijnlijk niet verzonnen...

hmm :mellow: is dit de troef van Sony om Microsoft een loer te draaien

Bewerkt: door Tha Real G.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.