Jump to content
Geplaatst:
comment_140797

Playstation 3

CPU: Cell Processor

PowerPC-base Core @3.2GHz

1 VMX vector unit per core

512KB L2 cache

7 x SPE @3.2GHz

7 x 128b 128 SIMD GPRs

7 x 256KB SRAM for SPE

* 1 of 8 SPEs reserved for redundancy

Total floating point performance: 218 GFLOPS

GPU: RSX @550MHz

1.8 TFLOPS floating point performance

Full HD (up to 1080p) x 2 channels

Multi-way programmable parallel floating point shader pipelines

Sound:

Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell-based processing)

Memory:

256MB XDR Main RAM @3.2GHz

256MB GDDR3 VRAM @700MHz

System Bandwidth:

Main RAM -- 25.6GB/s

VRAM -- 22.4GB/s

RSX -- 20GB/s (write) + 15GB/s (read)

SB -- 2.5GB/s (write) + 2.5GB/s (read)

System Floating Point Performance:

2 TFLOPS

Storage:

Detachable 2.5" HDD slot x 1

I/O

USB Front x 4, Rear x 2 (USB2.0)

Memory Stick standard/Duo, PRO x 1

SD standard/mini x 1

CompactFlash (Type I, II) x 1

Communication:

Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x 3 (input x 1 + output x 2)

Wi-Fi IEEE 802.11 b/g

Bluetooth 2.0 (EDR)

Controller:

Bluetooth (up to 7)

USB 2.0 (wired)

Wi-Fi (PSP)

Network (over IP)

AV Output

Screen size: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p

HDMI: HDMI out x 2

Analog: AV MULTI OUT x 1

Digital audio: DIGITAL OUT (OPTICAL) x 1

Disc Media:

CD PlayStation CD-ROM, PlayStation 2 CD-ROM, CD-DA, CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW, SACD, SACD Hybrid (CD layer), SACD HD, DualDisc, DualDisc (audio side), DualDisc (DVD side)

DVD: PlayStation 2 DVD-ROM, PlayStation 3 DVD-ROM, DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW

Blu-ray Disc: PlayStation 3 BD-ROM, BD-Video, BD-ROM, BD-R, BD-RE

Screens:

05.jpg

04.jpg

03.jpg

01.jpg

02.jpg

ps3controller.jpg

ps3withconroller3lt.jpg

Release List:

# Tekken -- Namco.

# Killzone -- Guerilla

# Vision Gran Turismo -- Polyphony Digital

# Formula One -- Sony Liverpool

# Untitled Old West Game -- Rockstar

# Oh-Ni -- Koei

# Mobile Suit Gundam -- Bandai

# Devil May Cry 4 -- Capcom

# Super Gory Wolfensdtein Style FPS -- Insomniac

# Metal Gear Solid 4 -- Konami

# PYEdentify Voice Recognition Game -- SCEA

# Fifth Phantom Saga -- Sega

# Heavenly Sword -- Sony

# Warhawk -- Incognito

# Killing Day -- Ubisoft

# Motor Storm -- Evolution

Erg futuristisch allemaal. Dit wordt weer een zware strijd tussen de Xbox 360 en PlayStation3!!!

Nieuwe GTA dus in 2006 :)[/size]

Bron: Powerweb & IGN

• Reacties 4.8k
  • Bezichtigingen 294.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• het ac power cord is voor de stroom,de av kabel is om je ps3 intepluggen in je tv en de usb-kabel is om je controller opteladen.

• Grand Theft Auto TOM
    Grand Theft Auto TOM

Je had Google kunnen gebruiken, maar ik zeg het wel gewoon eventjes; [table=header]AC power cord | AV kabel | USB kabel kabel om PS3 aan te sluiten aan het stopcontact | kabel om PS3 aan te sluiten

Featured Replies

Geplaatst:
comment_527569

Die interface is hetzelfde als PSP :O

Maar wel mooi _O_

I LOVE PS3 =] _O__O__O__O_

Eindelijk weer iemand die de PLAYSTATION 3 wardeerd. :klap:

En die zie je niet vaak :-)

Wat ik wel moet toegeven is dat de interface er best mooi uitziet, goed en overzichtelijk.

Bewerkt: door Crifox

Geplaatst:
comment_527641

Maar wel mooi _O_

Ja hier op de forum wel, maar op de hele wereld niet. :bier:

Meer dan de helft van de gamers heeft een PlayStation. (PS1, PS2 of PSP) :sigaar:

Geplaatst:
comment_527691

Maar wel mooi _O_

Meer dan de helft van de gamers heeft een PlayStation. (PS1, PS2 of PSP) :sigaar:

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst... En waar haal je die gegevens vandaan, of anders gezegt: Wat is je bron?

Geplaatst:
comment_527979

De PS3 heeft anders veel kritiek te verduren gehad sinds de afgelopen E3. Zo enthousiast als jij het doet voorkomen is de wereld dus ook weer niet.

Hoe moeten jullie 2 fanboys nou weten wat de hele wereld van een console vind? Jullie zijn toch niet de hele wereld, of wel soms?

>>> Door GTA-Sheep: Nu de rust een beetje is weergekeerd in dit topic gaan we niet weer beginnen met dat domme gezeur over fanboys enzo...laten we het gewoon zinnig houden :Y <<<

Geplaatst:
comment_527985

De PS3 heeft anders veel kritiek te verduren gehad sinds de afgelopen E3. Zo enthousiast als jij het doet voorkomen is de wereld dus ook weer niet.

Hoe moeten jullie 2 fanboys nou weten wat de hele wereld van een console vind? Jullie zijn toch niet de hele wereld, of wel soms?

Nou ben ik zeker de fanboy :schater: En waarom ben ik dan een fanboy? :schater:

Ik volg verschillende gamessites, fora en lees een hoop meningen van anderen, dus ik kan inderdaad weten hoe een hoop mensen tegen de PS3 aankijken.

De PS3 is op het moment gewoon (nog) niet populair, face it.

Geplaatst:
comment_527997

Nou ben ik zeker de fanboy :schater: En waarom ben ik dan een fanboy? :schater:

Ik volg verschillende gamessites, fora en lees een hoop meningen van anderen, dus ik kan inderdaad weten hoe een hoop mensen tegen de PS3 aankijken.

De PS3 is op het moment gewoon (nog) niet populair, face it.

Sorry, je hebt gelijk. Jij bent niet een fanboy (meer het tegenovergestelde...), maar die andere wel. En ik bedoelde het niet om de sfeer te verzieken, maar ik vind het gewoon erg eritant dat zoveel mensen hier steeds ruzie over maken.

Bewerkt: door Insanity Prawn Boy

Geplaatst:
comment_528017

Ook Ridge Racer 7 en Mobile Suit Gundam zijn te installeren

Eerder lieten we al weten dat het mogelijk is om Genji: Days of the Blade op de harde schijf van de PlayStation 3 te installeren voor snellere laadtijden. Nog eens twee games voegen zich aan het rijtje toe.

Famitsu maakt namelijk bekend dat ook Ridge Racer 7 en Mobile Suit Gundam: Target in Sight van Bandai Namco te installeren zijn. Beide spellen kosten je ongeveer vijf GB ruimte op de harde schijf, maar zorgen ervoor dat spellen sneller laden.

bron: www.gamed.nl

Geplaatst:
comment_528560

IGN positief over the Sixaxis

Diverse medewerkers van IGN hebben met de sixaxis gespeeld en hun bevindingen waren allemaal positief.

Wel misten de meeste toch de rumble functie. Ze waren zeer tevreden over de tiltfunctie, die werkte echt perfect in de games, een lichte kanteling is al genoeg om je main karakter de gevraagde beweging te laten maken.

Ze vonden over het algemeen de controller licht, maar dat kwam omdat ze de dualshock gewend zijn, maar het werd niet als nadeel gezien. door sommigen zelfs een voordeel.

Over de buttons waren ze positief, ook over de nieuwe R2 en L2 buttons, die hadden een rubberfeel en je vingers glijden er niet van af. Ook de plaatsing van de buttons waren goed.

Over het algemeen hadden ze allemaal de zelfde mening;

"Thumbs up for the Sixaxis!"

bron: www.ps3focus.nl

Geplaatst:
comment_528631
IGN positief over the Sixaxis

Diverse medewerkers van IGN hebben met de sixaxis gespeeld en hun bevindingen waren allemaal positief.

Wel misten de meeste toch de rumble functie. Ze waren zeer tevreden over de tiltfunctie, die werkte echt perfect in de games, een lichte kanteling is al genoeg om je main karakter de gevraagde beweging te laten maken.

Ze vonden over het algemeen de controller licht, maar dat kwam omdat ze de dualshock gewend zijn, maar het werd niet als nadeel gezien. door sommigen zelfs een voordeel.

Over de buttons waren ze positief, ook over de nieuwe R2 en L2 buttons, die hadden een rubberfeel en je vingers glijden er niet van af. Ook de plaatsing van de buttons waren goed.

Over het algemeen hadden ze allemaal de zelfde mening;

"Thumbs up for the Sixaxis!"

bron: www.ps3focus.nl

Beter :bier:

OMG wat heb ik zin in de PS3, soms wens ik dat ik een jap was :schater:

Geplaatst:
comment_528698

Meer details over Playstation 3 Network vrijgegeven

Nieuws | 26 oktober 2006 - Sony heeft meer details bekend gemaakt rond PlayStation Network, de online service waar de PlayStation 3 van gebruik maakt. PlayStation Network moet 11 november 2006 van start gaan in Japan, op de dag dat de PlayStation 3 lanceert. Vanaf die dag kunnen PlayStation 3-bezitters online spelen, chatten, friendslists bekijken en van alles en nog wat downloaden

In de PlayStation Store is het al gelijk mogelijk om demo's en arcadegames te downloaden. In totaal zijn er vijf arcadegames beschikbaar op de dag van lancering. Het gaat hier om:

• Blow Factor
  • flOw
  • Lemmings 2
  • Kazuo
  • Mainichi Issho

Van de eerste vier zal er ook een demo te downloaden zijn. Van Mainichi Issho (wie kent hem niet) is er echter geen demo beschikbaar. Daarnaast is er één demo te downloaden van een echt PS3-spel, en wel van Ridge Racer 7. Daarnaast zijn er ook al een zooitje originele PlayStation-games klaar om te downloaden. Het gaat om de volgende games die op dag één verkrijgbaar zijn:

• Biohazard Director's Cut (Resident Evil)
  • Konami Antics MSX Collection Vol. 1
  • Konami Antics MSX Collection Vol. 2
  • Bishi Bashi Special
  • Arc The Lad
  • Jumping Flash!
  • Everybody's Golf 2
  • Silent Bomber
  • Tekken 2
  • Mr. Driller

Iedere maand moeten er zo'n tien nieuwe (of moeten we zeggen oude) PlayStation-games beschikbaar worden. Deze spellen kun je vanaf de PS3 naar je PSP sturen om ze daarop te spelen. Je kunt ze op een later tijdstip pas op je PS3 spelen.

bron: www.insidegamer.nl

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.