Jump to content
Geplaatst:
comment_140797

Playstation 3

CPU: Cell Processor

PowerPC-base Core @3.2GHz

1 VMX vector unit per core

512KB L2 cache

7 x SPE @3.2GHz

7 x 128b 128 SIMD GPRs

7 x 256KB SRAM for SPE

* 1 of 8 SPEs reserved for redundancy

Total floating point performance: 218 GFLOPS

GPU: RSX @550MHz

1.8 TFLOPS floating point performance

Full HD (up to 1080p) x 2 channels

Multi-way programmable parallel floating point shader pipelines

Sound:

Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell-based processing)

Memory:

256MB XDR Main RAM @3.2GHz

256MB GDDR3 VRAM @700MHz

System Bandwidth:

Main RAM -- 25.6GB/s

VRAM -- 22.4GB/s

RSX -- 20GB/s (write) + 15GB/s (read)

SB -- 2.5GB/s (write) + 2.5GB/s (read)

System Floating Point Performance:

2 TFLOPS

Storage:

Detachable 2.5" HDD slot x 1

I/O

USB Front x 4, Rear x 2 (USB2.0)

Memory Stick standard/Duo, PRO x 1

SD standard/mini x 1

CompactFlash (Type I, II) x 1

Communication:

Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x 3 (input x 1 + output x 2)

Wi-Fi IEEE 802.11 b/g

Bluetooth 2.0 (EDR)

Controller:

Bluetooth (up to 7)

USB 2.0 (wired)

Wi-Fi (PSP)

Network (over IP)

AV Output

Screen size: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p

HDMI: HDMI out x 2

Analog: AV MULTI OUT x 1

Digital audio: DIGITAL OUT (OPTICAL) x 1

Disc Media:

CD PlayStation CD-ROM, PlayStation 2 CD-ROM, CD-DA, CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW, SACD, SACD Hybrid (CD layer), SACD HD, DualDisc, DualDisc (audio side), DualDisc (DVD side)

DVD: PlayStation 2 DVD-ROM, PlayStation 3 DVD-ROM, DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW

Blu-ray Disc: PlayStation 3 BD-ROM, BD-Video, BD-ROM, BD-R, BD-RE

Screens:

05.jpg

04.jpg

03.jpg

01.jpg

02.jpg

ps3controller.jpg

ps3withconroller3lt.jpg

Release List:

# Tekken -- Namco.

# Killzone -- Guerilla

# Vision Gran Turismo -- Polyphony Digital

# Formula One -- Sony Liverpool

# Untitled Old West Game -- Rockstar

# Oh-Ni -- Koei

# Mobile Suit Gundam -- Bandai

# Devil May Cry 4 -- Capcom

# Super Gory Wolfensdtein Style FPS -- Insomniac

# Metal Gear Solid 4 -- Konami

# PYEdentify Voice Recognition Game -- SCEA

# Fifth Phantom Saga -- Sega

# Heavenly Sword -- Sony

# Warhawk -- Incognito

# Killing Day -- Ubisoft

# Motor Storm -- Evolution

Erg futuristisch allemaal. Dit wordt weer een zware strijd tussen de Xbox 360 en PlayStation3!!!

Nieuwe GTA dus in 2006 :)[/size]

Bron: Powerweb & IGN

• Reacties 4.8k
  • Bezichtigingen 293.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• het ac power cord is voor de stroom,de av kabel is om je ps3 intepluggen in je tv en de usb-kabel is om je controller opteladen.

• Grand Theft Auto TOM
    Grand Theft Auto TOM

Je had Google kunnen gebruiken, maar ik zeg het wel gewoon eventjes; [table=header]AC power cord | AV kabel | USB kabel kabel om PS3 aan te sluiten aan het stopcontact | kabel om PS3 aan te sluiten

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_740066
de nieuwste update van ps3 is er 1.90

zo kun je nu achtergrond beelden weergeven op je menu

kun je nu ook muziek beluisteren als je een game speelt je drukt simpel weg op de PS toets

en nu kun je je game gewoon uitwerpen dat wil zeggen dat je disc er automatich uitkomt

nu kun je ook emoticons gebruiken als je een berichtje stuurt naar je vrienden

Andere nieuwigheden bestaan er in dat je de controller niet langer hoeft aan te sluiten om de update uit te voeren en dat Blu-Ray 24HZ output levert via de HDMI kabel. Met betrekking tot de internetbrowser kan je voortaan bookmarks, ofschoon favoriete websites, opslaan en is er een nieuwe veiligheid voorzien.

Tot slot is het mogelijk om ook games en demo's te rangschikken volgens grootte en aanmaakdatum.

Hier is denk ik het Grootte PS3 topic voor.

BTW wel leuk zo'n update.

Geplaatst:
comment_740646

Ik wilde net op mijn ps3 een youtube video bekijken. Er kwam een foutmelding van (uit engels vertaald) ''Of je hebt je flash player uit staat of je hebt een verouderde versie van marcomedia flash player''.

Vroeger werkte youtube en video google video's altijd goed op mijn ps3.

Het zal wel niet aan de 1.9 update liggen, het kan wel zijn dat de youtube video's oppeens een hogere versie van de flash player nodig heeft.

Kan iemand anders kijken of youtube video's bij jouw wel werken? zo kan ik weten of het aan mijn ps3 ligt of niet.

Bewerkt: door Gta-killer

Geplaatst:
comment_740668
Ik wilde net op mijn ps3 een youtube video bekijken. Er kwam een foutmelding van (uit engels vertaald) ''Of je hebt je flash player uit staat of je hebt een verouderde versie van marcomedia flash player''.

Vroeger werkte youtube en video google video's altijd goed op mijn ps3.

Het zal wel niet aan de 1.9 update liggen, het kan wel zijn dat de youtube video's oppeens een hogere versie van de flash player nodig heeft.

Kan iemand anders kijken of youtube video's bij jouw wel werken? zo kan ik weten of het aan mijn ps3 ligt of niet.

Bij mij werkt het gewoon. Overigens typ ik vanaf mijn PlayStation 3 nu, ik heb het net gecheckt.. Vaag iets dus..

Geplaatst:
comment_740737

Domme fout van mij, ik had pas om bepaalde reden (weet niet meer welke) javascrips uit gezet via het browser en vergeten weer in te schakelen. Toen ik er achter kwam dat de filmpjes niet meer werkten, heb ik alleen bij systeeminstelingen gekeken of het niet uitgeschakeld is (bij psp staat het wel bij systeem instellingen).

Ik heb nog wel een vraag over usb toetsenbord en muis. Kan je elke soort gebruiken of werken alleen speciaal voor ps3 gemaakte (en veel te dure) usb toetsenborden?

Hoe ik nu typ (met controller) is namelijk niet zo fijn.

Geplaatst:
comment_740914

Ik heb even wat opgezocht voor je. Bij de Dixons heb je een toetsenbord voor de PS3, die is dan ook wel weer mega geavanceerd, met touchpad etc. en draadloos. ^_^Hier vind je de desbetreffende informatie over het product.

Greetz, WG.

Geplaatst:
comment_740922
Ik heb even wat opgezocht voor je. Bij de Dixons heb je een toetsenbord voor de PS3, die is dan ook wel weer mega geavanceerd, met touchpad etc. en draadloos. ^_^Hier vind je de desbetreffende informatie over het product.

Greetz, WG.

Maar ik ben niet van plan om €70 aan een toetsenbord uit te geven. Dan koop ik nog liever deze met muis erbij voor 30 euro of deze

alleen toetsenbord voor minder dan €24.

Geplaatst:
comment_741020

Greetz, WG.

Maar ik ben niet van plan om €70 aan een toetsenbord uit te geven. Dan koop ik nog liever deze met muis erbij voor 30 euro of deze

Ik denk niet dat die toetsenborden een PS3 ondersteunen, vooral niet omdat die ene van Microsoft is. Microsoft is van de Xbox en dat is dus een concurrent en die gaat denk ik geen spullen maken voor de PlayStation. Dus ik denk dat je wel wat geld meer uit moet geven in plaats van iets te bestellen zonder dat je weet of het werkt. Het kan dan wel een USB aansluiting zijn, maar de PS3 moet het natuurlijk ook ondersteunen. Dat laatste denk ik niet dat het geval.

Geplaatst:
comment_741233

Hoi,

Ik heb het even nagekeken door middel van mijn eigen microsoft toetsenbord aan te sluiten op de PS3, ik kan je vertellen dat dit gewoon voor de volle 100% werkt. Dit biricht schrijf ik dan ook van mijn PS3.

Kortom: het maakt niet welk toetsenbord je gebruikt, als hij maar draadloos (bluetooth) of in het bezit is van een USB aansluiting.

Ikkes.

Geplaatst:
comment_741309
Ik denk niet dat die toetsenborden een PS3 ondersteunen, vooral niet omdat die ene van Microsoft is. Microsoft is van de Xbox en dat is dus een concurrent en die gaat denk ik geen spullen maken voor de PlayStation. Dus ik denk dat je wel wat geld meer uit moet geven in plaats van iets te bestellen zonder dat je weet of het werkt. Het kan dan wel een USB aansluiting zijn, maar de PS3 moet het natuurlijk ook ondersteunen. Dat laatste denk ik niet dat het geval.

Waarom denkt iedereen zo?

Oké, ze zijn concurrenten, maar zo erg is het nog niet dat Microsoft speciaal hun toetsenborden zo maakt dat ze niet compatibel zijn met de Playstation. Dus zoals Ikkes al zegt: je kan elk draadloos toetsenbord aansluiten op de PS3, en ook toetsenborden met een USB-aansluiting.

Geplaatst:
comment_742711

Jullie zullen het vast al wel gelezen hebben, maar voor die dat nog niet hebben:

Rockstar werkt aan PlayStation 3-exclusieve franchise

Nu Sony de tijdelijke exclusiviteit van de Grand Theft Auto-serie kwijt is, heeft het bedrijf een deal met Rockstar en Take Two gemaakt voor hun volgende franchise. De nog onbekende game-serie zal compleet gebruik maken van de PS3-hardware, en kan dus enkel draaien op Sony's console.

Dit heeft Micael Shorrock van SCEA op de officiële PlayStation weblog geschreven. Shorrock maakt in zijn log duidelijk dat het niet gaat om LA Noire, maar om een compleet nieuwe game dat nog niet is aangekondigd. (bron)

Rockstar gaat dus een nieuwe game serie maken exclusief voor de playstation 3.

Omdat ze nu geen 2 apparte versies meer hoeven te maken, kunnen ze zich nu beter op de ps3 hardware richten.

Ik hoop dat het een leuke game serie wordt, het zal denk ik geen gta achtige free-roaming game worden (anders lijkt het teveel op GTA) ik denk dat het iets heel nieuws gaat worden en in R* heb ik het vertrouwen dat het iets heel leuks gaat worden.

Geplaatst:
comment_742718
Jullie zullen het vast al wel gelezen hebben, maar voor die dat nog niet hebben:

Rockstar werkt aan PlayStation 3-exclusieve franchise

Nu Sony de tijdelijke exclusiviteit van de Grand Theft Auto-serie kwijt is, heeft het bedrijf een deal met Rockstar en Take Two gemaakt voor hun volgende franchise. De nog onbekende game-serie zal compleet gebruik maken van de PS3-hardware, en kan dus enkel draaien op Sony's console.

Dit heeft Micael Shorrock van SCEA op de officiële PlayStation weblog geschreven. Shorrock maakt in zijn log duidelijk dat het niet gaat om LA Noire, maar om een compleet nieuwe game dat nog niet is aangekondigd. (bron)

Rockstar gaat dus een nieuwe game serie maken exclusief voor de playstation 3.

Omdat ze nu geen 2 apparte versies meer hoeven te maken, kunnen ze zich nu beter op de ps3 hardware richten.

Ik hoop dat het een leuke game serie wordt, het zal denk ik geen gta achtige free-roaming game worden (anders lijkt het teveel op GTA) ik denk dat het iets heel nieuws gaat worden en in R* heb ik het vertrouwen dat het iets heel leuks gaat worden.

Ik heb het ook een zeer groot gevoel dat dit iets heel groots kan gaan worden :D. R* maakt altijd goede spellen, dus waarom dit niet? Kan niet wachten :D

Geplaatst:
comment_743070

Greetz, WG.

Net via marktplaats een toetsenbord + muis voor 10 euro gekocht. Hij werkt denk ik net zo goed als die van 70 euro, het is alleen bedraad en in plaats van tochpad een muis (vind ik ook veel handiger, sommige spellen die toetsenbord ondersteunen (zoals Unreal tournament 3) speel ik liever met muis dan met tochpad.

• 2 weken later...
Geplaatst:
comment_751208

Goed nieuws voor alle Playstation 3 bezitters.

Eind julie liet ik al weten dat Rockstar games aan een exclusieve serie voor de PS3 werkt.

Eergisteren kwam er nieuws dat Rockstar na de realease van GTA 4 misschien exclusief voor de PS3 gaat ontwikkelen.

En vandaag is het gehucht dat Sony Rockstar Games over gaat kopen (bron).

Nu maar hopen dat Sony of Rockstar het binnekort bevestigd dat het waar is, misschien gebeurd dat op de Leipzig gameshow.

Rockstar en Sony hebben het in ieder geval tot nu toe nog niet ontkent.

Als Sony echt Rockstar games over gaat kopen, zal de volgende GTA exclusief voor de Playstation 3 verschijnen, en niet een half jaar later naar de xbox of pc gaan.

Als het waar is hoeft Sony de volgende GTA maar voor 1 platform te ontwikkelen en kunnen ze dus alles uit de PS3 halen.

Het is natuurlijk nog maar een gehucht, maar het zou goed nieuws voor de PS3 zijn als het waar is.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.