Jump to content
Geplaatst:
comment_140797

Playstation 3

CPU: Cell Processor

PowerPC-base Core @3.2GHz

1 VMX vector unit per core

512KB L2 cache

7 x SPE @3.2GHz

7 x 128b 128 SIMD GPRs

7 x 256KB SRAM for SPE

* 1 of 8 SPEs reserved for redundancy

Total floating point performance: 218 GFLOPS

GPU: RSX @550MHz

1.8 TFLOPS floating point performance

Full HD (up to 1080p) x 2 channels

Multi-way programmable parallel floating point shader pipelines

Sound:

Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell-based processing)

Memory:

256MB XDR Main RAM @3.2GHz

256MB GDDR3 VRAM @700MHz

System Bandwidth:

Main RAM -- 25.6GB/s

VRAM -- 22.4GB/s

RSX -- 20GB/s (write) + 15GB/s (read)

SB -- 2.5GB/s (write) + 2.5GB/s (read)

System Floating Point Performance:

2 TFLOPS

Storage:

Detachable 2.5" HDD slot x 1

I/O

USB Front x 4, Rear x 2 (USB2.0)

Memory Stick standard/Duo, PRO x 1

SD standard/mini x 1

CompactFlash (Type I, II) x 1

Communication:

Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x 3 (input x 1 + output x 2)

Wi-Fi IEEE 802.11 b/g

Bluetooth 2.0 (EDR)

Controller:

Bluetooth (up to 7)

USB 2.0 (wired)

Wi-Fi (PSP)

Network (over IP)

AV Output

Screen size: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p

HDMI: HDMI out x 2

Analog: AV MULTI OUT x 1

Digital audio: DIGITAL OUT (OPTICAL) x 1

Disc Media:

CD PlayStation CD-ROM, PlayStation 2 CD-ROM, CD-DA, CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW, SACD, SACD Hybrid (CD layer), SACD HD, DualDisc, DualDisc (audio side), DualDisc (DVD side)

DVD: PlayStation 2 DVD-ROM, PlayStation 3 DVD-ROM, DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW

Blu-ray Disc: PlayStation 3 BD-ROM, BD-Video, BD-ROM, BD-R, BD-RE

Screens:

05.jpg

04.jpg

03.jpg

01.jpg

02.jpg

ps3controller.jpg

ps3withconroller3lt.jpg

Release List:

# Tekken -- Namco.

# Killzone -- Guerilla

# Vision Gran Turismo -- Polyphony Digital

# Formula One -- Sony Liverpool

# Untitled Old West Game -- Rockstar

# Oh-Ni -- Koei

# Mobile Suit Gundam -- Bandai

# Devil May Cry 4 -- Capcom

# Super Gory Wolfensdtein Style FPS -- Insomniac

# Metal Gear Solid 4 -- Konami

# PYEdentify Voice Recognition Game -- SCEA

# Fifth Phantom Saga -- Sega

# Heavenly Sword -- Sony

# Warhawk -- Incognito

# Killing Day -- Ubisoft

# Motor Storm -- Evolution

Erg futuristisch allemaal. Dit wordt weer een zware strijd tussen de Xbox 360 en PlayStation3!!!

Nieuwe GTA dus in 2006 :)[/size]

Bron: Powerweb & IGN

• Reacties 4.8k
  • Bezichtigingen 294k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• het ac power cord is voor de stroom,de av kabel is om je ps3 intepluggen in je tv en de usb-kabel is om je controller opteladen.

• Grand Theft Auto TOM
    Grand Theft Auto TOM

Je had Google kunnen gebruiken, maar ik zeg het wel gewoon eventjes; [table=header]AC power cord | AV kabel | USB kabel kabel om PS3 aan te sluiten aan het stopcontact | kabel om PS3 aan te sluiten

Featured Replies

Geplaatst:
comment_794031
Volgens mijn komt er in het begin geen starterpack voor de 40GB versie en hij kan wel PS1 games spelen maar geen PS2 games ;)
die komt er wel , http://ps3only.nl/nieuwsitem.php?nid=7243 ,

de card reader is de san disk kaartjes lezer en dergelijke.

Dit is geen Starterspack. Een starterspack bevat: Een PS3 2 draadlose controllers en 2 spellen.

Maar de 40GB versie bevat dus geen mogelijkheid om ps2 spellen af te spelen. Kan je hiervoor weer wta extra's kopen of niet?

Geplaatst:
comment_794058
Maar de 40GB versie bevat dus geen mogelijkheid om ps2 spellen af te spelen. Kan je hiervoor weer wta extra's kopen of niet?
Nee, dat kan gewoon niet. Wel gaan er enkele speculaties over het internet dat Sony dat later, dmv een patch, zou toevoegen. Maar ze hebben zelf al aangegeven van niet, dus reken er maar niet op. Om toch PS2 games te spelen zul je dus de 60 GB variant moeten hebben of een PS2. :O

Overigens is er voor Japan een witte versie aangekondigt. Ik moet toegeven; ziet er erg geil uit!

Geplaatst:
comment_794083
Nee, dat kan gewoon niet. Wel gaan er enkele speculaties over het internet dat Sony dat later, dmv een patch, zou toevoegen. Maar ze hebben zelf al aangegeven van niet, dus reken er maar niet op. Om toch PS2 games te spelen zul je dus de 60 GB variant moeten hebben of een PS2. :O

Overigens is er voor Japan een witte versie aangekondigt. Ik moet toegeven; ziet er erg geil uit!

Maar ik heb gister op InsideGamer gelezen dat Sony stopt met het produceren van de 60GB versie. Dus dan heb ik verder weunig kans.

Verder is dat card reader toe dat gedoe dat je geen PS2 spellen kan afspellen op de PS3 40GB versie...

Geplaatst:
comment_794104
maar ja, er komt naast de 40GB wel een andere ps3 versie te staan denk ik hoor, maybe 160GB :D

Greetz,

Black Force

Ik vind dit nergens opslaan. Het zelfde als de Xbox 360 Elite. Met een 120 GB Hardeschijf. Ik bedoel wat moet je daar nou weer me. Ik dnekd at je aan 60 tot 80 GB genoeg heb.

Geplaatst:
comment_794451
Ik vind dit nergens opslaan. Het zelfde als de Xbox 360 Elite. Met een 120 GB Hardeschijf. Ik bedoel wat moet je daar nou weer me. Ik dnekd at je aan 60 tot 80 GB genoeg heb.

Ik heb nu nog maar 10 gb vrij, en ik denk dat aan eind van jaar me harde schijf vol staat.

Gelukkig kan je gewoon een laptop harde schijf kopen en die erin zetten, maar laptop harde schijven zijn best duur :duh:

Geplaatst:
comment_794455

Hey mensen !!

Ik heb sinds een uurtje ook een ps3 !! :dans::dans::dans:

Ik wou dit bericht eigenlijk in het grote ps3 topic plaatsen !!

>>> Door Froodooo: Uw wens is mijn opdracht!<<<

Bewerkt: door Froodooo

Geplaatst:
comment_794488
Verder is dat card reader toe dat gedoe dat je geen PS2 spellen kan afspellen op de PS3 40GB versie...

Nee, dat is eerder ook al gezegd ;)

'Dat card reader gedoe', houd in dat je geheugenkaarten zoals die van Sandisk en Sony erin kan stoppen. Iets wat bij de 'oude' 60GB versie wél kon, maar de 40GB versie ondersteunt die optie dus níet ;)

Dat je geen PS2 spellen af kan spelen heeft niks met je card reader te maken maar met de backwards compatibility.

Geplaatst:
comment_794845

Welke ps3 heb je gehaald Only GrandTheftAuto?

De 60 of de 40 gb ps3. Ik denk dat je niet de enige bent die vandaag een ps3 heeft gekocht.

Post binnekort hier maar wat je van de playsatation vind of als je vragen hebt.

Bewerkt: door Gta-killer

Geplaatst:
comment_794918
Welke ps3 heb je gehaald Only GrandTheftAuto?

De 60 of de 40 gb ps3. Ik denk dat je niet de enige bent die vandaag een ps3 heeft gekocht.

Post binnekort hier maar wat je van de playsatation vind of als je vragen hebt.

Ik heb de 60GB gehaald. Omdat ik dan nog Ps2 games kan spelen en ik heb 20GB meer ruimte.

Maar kun je ook ergens zien hoeveel uur je een spel speelt ?

Geplaatst:
comment_795015

je kan niet bij elk spel zien hoeveel uren je hebt gespeelt hebt, dat ligt aan de maker van het spel of hij die optie in zijn spel heeft toegevoegd. toevallig kun je dit bij the godfather en stuntman zien, van die weet ik het zeker, omdat ik die spellen heb. en bij motorstorm, rainbow 6 Vegas kun je dit niet zien. The darkness weet ik niet zeker, maar ja, ik let er ook niet zo op.

Greetz,

Black Force

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.