Jump to content
Geplaatst:
comment_140797

Playstation 3

CPU: Cell Processor

PowerPC-base Core @3.2GHz

1 VMX vector unit per core

512KB L2 cache

7 x SPE @3.2GHz

7 x 128b 128 SIMD GPRs

7 x 256KB SRAM for SPE

* 1 of 8 SPEs reserved for redundancy

Total floating point performance: 218 GFLOPS

GPU: RSX @550MHz

1.8 TFLOPS floating point performance

Full HD (up to 1080p) x 2 channels

Multi-way programmable parallel floating point shader pipelines

Sound:

Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell-based processing)

Memory:

256MB XDR Main RAM @3.2GHz

256MB GDDR3 VRAM @700MHz

System Bandwidth:

Main RAM -- 25.6GB/s

VRAM -- 22.4GB/s

RSX -- 20GB/s (write) + 15GB/s (read)

SB -- 2.5GB/s (write) + 2.5GB/s (read)

System Floating Point Performance:

2 TFLOPS

Storage:

Detachable 2.5" HDD slot x 1

I/O

USB Front x 4, Rear x 2 (USB2.0)

Memory Stick standard/Duo, PRO x 1

SD standard/mini x 1

CompactFlash (Type I, II) x 1

Communication:

Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x 3 (input x 1 + output x 2)

Wi-Fi IEEE 802.11 b/g

Bluetooth 2.0 (EDR)

Controller:

Bluetooth (up to 7)

USB 2.0 (wired)

Wi-Fi (PSP)

Network (over IP)

AV Output

Screen size: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p

HDMI: HDMI out x 2

Analog: AV MULTI OUT x 1

Digital audio: DIGITAL OUT (OPTICAL) x 1

Disc Media:

CD PlayStation CD-ROM, PlayStation 2 CD-ROM, CD-DA, CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW, SACD, SACD Hybrid (CD layer), SACD HD, DualDisc, DualDisc (audio side), DualDisc (DVD side)

DVD: PlayStation 2 DVD-ROM, PlayStation 3 DVD-ROM, DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW

Blu-ray Disc: PlayStation 3 BD-ROM, BD-Video, BD-ROM, BD-R, BD-RE

Screens:

05.jpg

04.jpg

03.jpg

01.jpg

02.jpg

ps3controller.jpg

ps3withconroller3lt.jpg

Release List:

# Tekken -- Namco.

# Killzone -- Guerilla

# Vision Gran Turismo -- Polyphony Digital

# Formula One -- Sony Liverpool

# Untitled Old West Game -- Rockstar

# Oh-Ni -- Koei

# Mobile Suit Gundam -- Bandai

# Devil May Cry 4 -- Capcom

# Super Gory Wolfensdtein Style FPS -- Insomniac

# Metal Gear Solid 4 -- Konami

# PYEdentify Voice Recognition Game -- SCEA

# Fifth Phantom Saga -- Sega

# Heavenly Sword -- Sony

# Warhawk -- Incognito

# Killing Day -- Ubisoft

# Motor Storm -- Evolution

Erg futuristisch allemaal. Dit wordt weer een zware strijd tussen de Xbox 360 en PlayStation3!!!

Nieuwe GTA dus in 2006 :)[/size]

Bron: Powerweb & IGN

• Reacties 4.8k
  • Bezichtigingen 293.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• het ac power cord is voor de stroom,de av kabel is om je ps3 intepluggen in je tv en de usb-kabel is om je controller opteladen.

• Grand Theft Auto TOM
    Grand Theft Auto TOM

Je had Google kunnen gebruiken, maar ik zeg het wel gewoon eventjes; [table=header]AC power cord | AV kabel | USB kabel kabel om PS3 aan te sluiten aan het stopcontact | kabel om PS3 aan te sluiten

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_893607
Nee hoor :N Stel nu dat het een demo is die ik gratis op de PS3 heb gedownload, en toen via de PSP op de PC heb gekregen, en die ik nu omdat de memory stick van de PSP met de meeste ruimte stuk is via een andere manier op de PS3 wil krijgen? Is het dan nog illegaal?

Als het om een demo gaat, gewoon opnieuw downloaden lijkt mij het handigste.

Er bestaat wel een manier om een demo van de pc naar de ps3 over te zetten (heb ik zelf gebruikt bij de warhawk beta) op die manier kan je ook 2 PSN games waar je normaal voor moet betalen gratis op de ps3 krijgen.

Maar die manier is redelijk moeilijk, dus als het om een demo gaat, gewoon opnieuw downloaden (of is dat niet mogelijk?)

Geplaatst:
comment_893620
heyo, is het mogelijk om games te huren, dan op je ps3 op te slaan en dan zonder cd te spelen, of gwn games downloaden? als het illigaal is sorry dan ;)

Je kan games wel opslaan op je PS3 (save data), maar zonder bluraydisc kan je games niet spelen, behalve als ze gedownload zijn van de Playstation Store. Daar kan je veel kleine, of oude games, tegen een klein prijsje vinden en downloaden.

Geplaatst:
comment_893681
heyo, is het mogelijk om games te huren, dan op je ps3 op te slaan en dan zonder cd te spelen, of gwn games downloaden? als het illigaal is sorry dan ;)

Het is bijde onmogelijk (tenminste tot nu toe) en het is beide ook illegaal.

Je mag spel alleen spelen als je het origineel in bezit hebt. (dus je mag wel backup van het spel spelen zolang je het origineel maar bezit).

Geplaatst:
comment_894227

OUD NIEUWS OF NIEUWTJE ?

Toshiba trekt zich terug uit strijd

'De strijd om de standaard van hoge kwaliteits-dvd's heeft nu al lang genoeg geduurd', moet Toshiba gedacht hebben toen het Japanse electronicaconcern gisteren liet blijken dat het de handdoek in de ring gooit en de figuurlijke stekker van de HD-DVD-speler uittrekt. Toshiba was al een hele tijd in felle strijd met concurrent Blu-Ray van Sony en sinds Warner de Sony-kant koos, bleek de HD-DVD als met en stok geslagen.

Toen vlak voor het weekend Wall-Mart (de grootste warenhuisketen van de Verenigde Staten) besliste enkel Blu-Ray's te gaan verkopen, moet de spreekwoordelijke druppel geweest zijn. Zelfs de prijsverlagen van de HD-DVD-spelers en schijfjes zelf mocht niet baten.

Deze feiten lijken te leiden tot een enkele standaard voor HD, die voortaan waarschijnlijk Blu-Ray zal heten. Of heeft de HD-DVD toch nog iets achter de hand?

BRON

Geplaatst:
comment_894234

Was meer dan voorspelbaar, de laatste tijd werd al steeds meer bevestigt dat bluray zou winnen. Toch een behoorlijke meevaller voor de Playstation 3. Microsoft heeft al aangekondigd met een bluray add on voor de Xbox te komen, maar daar gaat uiteraard een behoorlijk prijskaartje aan hangen. Ik denk dat dat toch erg belangrijk gaat worden op de lange duur, in de console strijd.

Geplaatst:
comment_894282

Lang leve de PS3 :D Ik heb er geen, maar vind het nog altijd een betere machine als de Xbox 360. Ik had zelf eigenlijk ook al verwacht dat Blue Ray zou winnen, de mogelijkheden zijn weer een tikkeltje meer als de HD-DVD. Punt is dat je met een PS3 wel een voordeel heb, want ik verwacht dat je op het begin van de verkoop van de Blu-Ray addon van Microsoft misschien nog niet eens onder de 200 euro uitkomt, aangezien de HD-DVD speler destijds volgens mij ook ruim 120 euro kostte :7

Geplaatst:
comment_894329

Het feit dat Blu-ray "gewonnen" heeft is juist aan de PS3 te danken. Sony's allereerste intentie met de PS3 was ervoor zorgen dat koste wat het kost veel huishoudens een Blu-ray speler in huis hebben, en niet zozeer een next-gen game console.

Ga maar na. Met de release van de PS3 was een "normale" blu-ray speler bijna 300 euro duurder dan de PS3, logisch dus dat filmfanaten (waaronder ik) kiezen voor een PS3. Dat heeft ervoor gezorgt dat de vraag naar Blu-ray films gigantisch gestegen is en steeds meer filmmaatschappijen kiezen voor het blu-ray formaat in plaats van HD-dvd. Sony heeft voor lange tijd pure verlies gedraaid op de PS3. Fabricagekosten van rond de 900 dollar, ten opzichte van een gemiddelde verkoopprijs van 600 dollar. Sony haalt zijn winst uit blu-ray films. En als het aanbod wat breder wordt in de games.. Op zich een goede maar wel gevaarlijke strategie...

Ik heb na zeer lang overwegen ook de PS3 gekocht. Maar meer vanwege zijn blu-ray speler, daarnaast is recentelijk bekend gemaakt dat het in de toekomst mogelijk is tv uitzendingen op te nemen met de PS3, en wat nu al mogelijk is het streamen van media-bestanden, bijna alle gangbare optische formaten slikt, én daarnaast ook nog eens een game-console is, maakt de PS3 voor mij het ideale "multi-media device"..

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.