Jump to content
Geplaatst:
comment_140797

Playstation 3

CPU: Cell Processor

PowerPC-base Core @3.2GHz

1 VMX vector unit per core

512KB L2 cache

7 x SPE @3.2GHz

7 x 128b 128 SIMD GPRs

7 x 256KB SRAM for SPE

* 1 of 8 SPEs reserved for redundancy

Total floating point performance: 218 GFLOPS

GPU: RSX @550MHz

1.8 TFLOPS floating point performance

Full HD (up to 1080p) x 2 channels

Multi-way programmable parallel floating point shader pipelines

Sound:

Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell-based processing)

Memory:

256MB XDR Main RAM @3.2GHz

256MB GDDR3 VRAM @700MHz

System Bandwidth:

Main RAM -- 25.6GB/s

VRAM -- 22.4GB/s

RSX -- 20GB/s (write) + 15GB/s (read)

SB -- 2.5GB/s (write) + 2.5GB/s (read)

System Floating Point Performance:

2 TFLOPS

Storage:

Detachable 2.5" HDD slot x 1

I/O

USB Front x 4, Rear x 2 (USB2.0)

Memory Stick standard/Duo, PRO x 1

SD standard/mini x 1

CompactFlash (Type I, II) x 1

Communication:

Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x 3 (input x 1 + output x 2)

Wi-Fi IEEE 802.11 b/g

Bluetooth 2.0 (EDR)

Controller:

Bluetooth (up to 7)

USB 2.0 (wired)

Wi-Fi (PSP)

Network (over IP)

AV Output

Screen size: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p

HDMI: HDMI out x 2

Analog: AV MULTI OUT x 1

Digital audio: DIGITAL OUT (OPTICAL) x 1

Disc Media:

CD PlayStation CD-ROM, PlayStation 2 CD-ROM, CD-DA, CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW, SACD, SACD Hybrid (CD layer), SACD HD, DualDisc, DualDisc (audio side), DualDisc (DVD side)

DVD: PlayStation 2 DVD-ROM, PlayStation 3 DVD-ROM, DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW

Blu-ray Disc: PlayStation 3 BD-ROM, BD-Video, BD-ROM, BD-R, BD-RE

Screens:

05.jpg

04.jpg

03.jpg

01.jpg

02.jpg

ps3controller.jpg

ps3withconroller3lt.jpg

Release List:

# Tekken -- Namco.

# Killzone -- Guerilla

# Vision Gran Turismo -- Polyphony Digital

# Formula One -- Sony Liverpool

# Untitled Old West Game -- Rockstar

# Oh-Ni -- Koei

# Mobile Suit Gundam -- Bandai

# Devil May Cry 4 -- Capcom

# Super Gory Wolfensdtein Style FPS -- Insomniac

# Metal Gear Solid 4 -- Konami

# PYEdentify Voice Recognition Game -- SCEA

# Fifth Phantom Saga -- Sega

# Heavenly Sword -- Sony

# Warhawk -- Incognito

# Killing Day -- Ubisoft

# Motor Storm -- Evolution

Erg futuristisch allemaal. Dit wordt weer een zware strijd tussen de Xbox 360 en PlayStation3!!!

Nieuwe GTA dus in 2006 :)[/size]

Bron: Powerweb & IGN

• Reacties 4.8k
  • Bezichtigingen 294.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• het ac power cord is voor de stroom,de av kabel is om je ps3 intepluggen in je tv en de usb-kabel is om je controller opteladen.

• Grand Theft Auto TOM
    Grand Theft Auto TOM

Je had Google kunnen gebruiken, maar ik zeg het wel gewoon eventjes; [table=header]AC power cord | AV kabel | USB kabel kabel om PS3 aan te sluiten aan het stopcontact | kabel om PS3 aan te sluiten

Featured Replies

Geplaatst:
comment_911048
Hey iedereen! :dans:

Ik zou graag een PS3 kopen, maar ik vraag me af of 'ie goedkoper zal worden met de release van GTA IV? Ik kijk er zo naar uit om een PS3 te hebben, maar als het me 100 euro ofzo scheelt door het een maandje later te kopen vind ik dat natuurlijk niet erg. ^_^

Dus, wachten tot GTA IV release voor PS3, of niet?

Volgens dit bericht kunnen we geen PS3 prijsverlaging verwachten in de komende maanden:

http://www.psonly.nl/nieuws/14467/Sony_ond...prijsverlaging/

Geplaatst:
comment_912362

Hey ik had even een vraagje. Een vriend van mij wil een Playstation 3 kopen, maar nu is het zo dat hij nog geen geld heeft voor een goede televisie. Maar hij heeft wel een HP Pavilion f1703 PC monitor met alleen een D-sub ingang. Is het mogelijk om de PS3 op deze aan te sluiten en zo te kunnen spelen? Of moet hier nog een converterstukje voor gebruikt worden, zo ja welke dan?

Alvast bedankt,

Naudin

Bewerkt: door Naudin

Geplaatst:
comment_912741
Ik moet jullie helaas teleurstellen, want het is inmiddels ook al bekend geworden dat ten eerste de movie pack Niet in Nederland zal verschijnen en dat het Grand Tourismo 5 Prologue pakket misschien zal verschijnen ons koude kikkerlandje.

Dus voor iedereen die te vroeg heeft gejuicht: Helaas :N .

De Gran Turismo 5 Pack komt toch wel naar Nederland en is beschikbaar vanaf 28 Maart. Voor €400. Die ga ik dus mooi halen na de toetsweek :dans:

http://www.consoleshop.nl/product/50742/pl...5-prologue.html

Ik kwam nog een nieuwe bundel tegen:

http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enf...p;Section=GAMES

40 gig PS3+ 1 Sixaxis+ AC+ GTA IV

Bewerkt: door philip14

Geplaatst:
comment_913086

Hey,

2 januari had ik een ps3 gekocht met het spel assassin's creed.

in het begin deed hij het goed maar na een paar dagen bleef het spel haken en bleef het mannetje stil terwijl je het geluid wel hoorde. na een paar keer dit te hebben meegemaakt heb ik de ps3 terug gebracht en mijn geld terug gekregen. Deze zaterdag 15 maart heb ik mijn ps3 weer gekocht en nu blijkt dat het spel het nog steeds niet doet en dat het dus niet aan de ps3 lag. Ik ga deze donderdag naar de winkel voor een nieuw spel. denken jullie dat ik in mijn recht sta.

Mvg The Hague fan

ps: er zitten geen krassen op en heb de bon.

Geplaatst:
comment_913092

Een nieuw spel halen heeft geen zin, dit is een hele bekende bug in Assassins creed. Deze bug is opgelost volgens Ubisoft, maar op sommige ps3 systemen werkt het nog steeds niet goed, vooral op de 40GB systemen volgens mij. Ik heb zelf een 60GB en ik heb geen problemen meer sinds de patch.

Greetz,

Black Force

Geplaatst:
comment_914080

Jongens als ik Insidegamer.nl en PS3Only moet geloven komt Pain woensdag/donderdag in de Europese Store. Enige prijs is nog niet bekend. Maar ik denk dat hij zeker weten de moeite waard is om te kopen.

Bewerkt: door Rullez

Geplaatst:
comment_914555
Jongens als ik Insidegamer.nl en PS3Only moet geloven komt Pain woensdag/donderdag in de Europese Store. Enige prijs is nog niet bekend. Maar ik denk dat hij zeker weten de moeite waard is om te kopen.

In de Amerikaanse PlayStation Store kost Pain volgensmij $10,- dus ik denk dat je van ongeveer 10 euro uit moet gaan. Ondanks dat hij maar ongeveer 85% kreeg in een hoop reviews, is dit toch een hele behoorlijke (PSN) game, waar je lang mee bezig kan zijn. Het enige minpuntje is dat hij precies op het verkeerde moment komt, met de Europese release van Gran Turismo Prologue over 2 weken, en over een maandje GTA IV. Als hij gewoon op hetzelfde moment was uitgekomen als de Amerikaanse versie (begin januari), dan had hij veel succesvoller kunnen worden. De reden dat ik hem niet koop is ook omdat ik Gran Turismo al heb ge pre orderd (ookal is Pain zeker de moeite waard), maar later neem ik hem misschien :)

Geplaatst:
comment_916085

Beste,

Ik wil een keer een Warhawk avondje organiseren. Nou is mijn vraag zijn er eventueel mensen die dan langs willen komen en dat ik het dan natuurlijk niet voor niets organiseer. Dus post hier een comment als je graag langs zou willen komen. :)

Rullez

Geplaatst:
comment_917725
wil er iemand mij helpen

ik zoek een ps3 ( in de winkel ) maar waar is het nu het goedkoopst ( provincie West-Vlaanderen )

ik zou jullie echt dankbaar zijn _O_

Qua prijs zal er denk ik weinig verschil zijn. Wel zijn er 3 bundels en er komt nog een 4e aan. Als eerst heb je een 40GB PS3 met één controller 400 euro, dan heb je nog de bundel met een 40GB PS3 één controller met Ratchet & Clank: Tools of Destruction en Uncharted: Drake's Fortune. Dit pakket kost 469 euro, dan heb je ook nog een bundel met een 40GB PS3 met twee controllers en de games FIFA 08 en Ratchet & Clank: Tools of Destruction. Deze kost 499. En als laatste heb je ook nog een bundel met een 40GB PS3 met één controller en de game Gran Turismo 5 Prologue voor 400 euro.

Zoals ik dus al eerder zei zal er niet erg veel verschil zitten bij de winkels. Maar er zijn wel verschillende bundels die ik hier boven heb genoemd. Let er wel op dat het allerlaatste pakket pas vanaf 28 maar beschikbaar zal zijn.

Hopelijk heb ik je genoeg info gegeven.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.