Jump to content
Geplaatst:
comment_140797

Playstation 3

CPU: Cell Processor

PowerPC-base Core @3.2GHz

1 VMX vector unit per core

512KB L2 cache

7 x SPE @3.2GHz

7 x 128b 128 SIMD GPRs

7 x 256KB SRAM for SPE

* 1 of 8 SPEs reserved for redundancy

Total floating point performance: 218 GFLOPS

GPU: RSX @550MHz

1.8 TFLOPS floating point performance

Full HD (up to 1080p) x 2 channels

Multi-way programmable parallel floating point shader pipelines

Sound:

Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell-based processing)

Memory:

256MB XDR Main RAM @3.2GHz

256MB GDDR3 VRAM @700MHz

System Bandwidth:

Main RAM -- 25.6GB/s

VRAM -- 22.4GB/s

RSX -- 20GB/s (write) + 15GB/s (read)

SB -- 2.5GB/s (write) + 2.5GB/s (read)

System Floating Point Performance:

2 TFLOPS

Storage:

Detachable 2.5" HDD slot x 1

I/O

USB Front x 4, Rear x 2 (USB2.0)

Memory Stick standard/Duo, PRO x 1

SD standard/mini x 1

CompactFlash (Type I, II) x 1

Communication:

Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x 3 (input x 1 + output x 2)

Wi-Fi IEEE 802.11 b/g

Bluetooth 2.0 (EDR)

Controller:

Bluetooth (up to 7)

USB 2.0 (wired)

Wi-Fi (PSP)

Network (over IP)

AV Output

Screen size: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p

HDMI: HDMI out x 2

Analog: AV MULTI OUT x 1

Digital audio: DIGITAL OUT (OPTICAL) x 1

Disc Media:

CD PlayStation CD-ROM, PlayStation 2 CD-ROM, CD-DA, CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW, SACD, SACD Hybrid (CD layer), SACD HD, DualDisc, DualDisc (audio side), DualDisc (DVD side)

DVD: PlayStation 2 DVD-ROM, PlayStation 3 DVD-ROM, DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW

Blu-ray Disc: PlayStation 3 BD-ROM, BD-Video, BD-ROM, BD-R, BD-RE

Screens:

05.jpg

04.jpg

03.jpg

01.jpg

02.jpg

ps3controller.jpg

ps3withconroller3lt.jpg

Release List:

# Tekken -- Namco.

# Killzone -- Guerilla

# Vision Gran Turismo -- Polyphony Digital

# Formula One -- Sony Liverpool

# Untitled Old West Game -- Rockstar

# Oh-Ni -- Koei

# Mobile Suit Gundam -- Bandai

# Devil May Cry 4 -- Capcom

# Super Gory Wolfensdtein Style FPS -- Insomniac

# Metal Gear Solid 4 -- Konami

# PYEdentify Voice Recognition Game -- SCEA

# Fifth Phantom Saga -- Sega

# Heavenly Sword -- Sony

# Warhawk -- Incognito

# Killing Day -- Ubisoft

# Motor Storm -- Evolution

Erg futuristisch allemaal. Dit wordt weer een zware strijd tussen de Xbox 360 en PlayStation3!!!

Nieuwe GTA dus in 2006 :)[/size]

Bron: Powerweb & IGN

• Reacties 4.8k
  • Bezichtigingen 294.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• het ac power cord is voor de stroom,de av kabel is om je ps3 intepluggen in je tv en de usb-kabel is om je controller opteladen.

• Grand Theft Auto TOM
    Grand Theft Auto TOM

Je had Google kunnen gebruiken, maar ik zeg het wel gewoon eventjes; [table=header]AC power cord | AV kabel | USB kabel kabel om PS3 aan te sluiten aan het stopcontact | kabel om PS3 aan te sluiten

Featured Replies

Geplaatst:
comment_917730
wil er iemand mij helpen

ik zoek een ps3 ( in de winkel ) maar waar is het nu het goedkoopst ( provincie West-Vlaanderen )

ik zou jullie echt dankbaar zijn _O_

Qua prijs zal er denk ik weinig verschil zijn. Wel zijn er 3 bundels en er komt nog een 4e aan. Als eerst heb je een 40GB PS3 met één controller 400 euro, dan heb je nog de bundel met een 40GB PS3 één controller met Ratchet & Clank: Tools of Destruction en Uncharted: Drake's Fortune. Dit pakket kost 469 euro, dan heb je ook nog een bundel met een 40GB PS3 met twee controllers en de games FIFA 08 en Ratchet & Clank: Tools of Destruction. Deze kost 499. En als laatste heb je ook nog een bundel met een 40GB PS3 met één controller en de game Gran Turismo 5 Prologue voor 400 euro.

Zoals ik dus al eerder zei zal er niet erg veel verschil zitten bij de winkels. Maar er zijn wel verschillende bundels die ik hier boven heb genoemd. Let er wel op dat het allerlaatste pakket pas vanaf 28 maar beschikbaar zal zijn.

Hopelijk heb ik je genoeg info gegeven.

eentje met een controler kost 400 euro en eentje met controler en een spel kost 400 euro

dat klopt toch niet

maat ik ga dat paket nemen die op 28 maart uitkomt

Geplaatst:
comment_917744
wil er iemand mij helpen

ik zoek een ps3 ( in de winkel ) maar waar is het nu het goedkoopst ( provincie West-Vlaanderen )

Qua prijs zal er denk ik weinig verschil zijn. Wel zijn er 3 bundels en er komt nog een 4e aan. Als eerst heb je een 40GB PS3 met één controller 400 euro, dan heb je nog de bundel met een 40GB PS3 één controller met Ratchet & Clank: Tools of Destruction en Uncharted: Drake's Fortune. Dit pakket kost 469 euro, dan heb je ook nog een bundel met een 40GB PS3 met twee controllers en de games FIFA 08 en Ratchet & Clank: Tools of Destruction. Deze kost 499. En als laatste heb je ook nog een bundel met een 40GB PS3 met één controller en de game Gran Turismo 5 Prologue voor 400 euro.

Zoals ik dus al eerder zei zal er niet erg veel verschil zitten bij de winkels. Maar er zijn wel verschillende bundels die ik hier boven heb genoemd. Let er wel op dat het allerlaatste pakket pas vanaf 28 maar beschikbaar zal zijn.

eentje met een controler kost 400 euro en eentje met controler en een spel kost 400 euro

dat klopt toch niet

Bundels zijn meestal goedkoper dan dat je alles los gaat aanschaffen. Dat is in dit geval ook zo.

Geplaatst:
comment_918470
wil er iemand mij helpen

Dat is die GT5 proloog pakket ;)

dat klopt toch niet

Dat is die GT5 proloog pakket

Bewerkt: door philip14

Geplaatst:
comment_919062

Hey jongens, ik heb een aanbieding gezien in de (Belgische) winkel Fnac!

Het gaat over een PS3 (40 GB) samen met 10 Blu-Ray Films. Dat allemaal voor maar 500 euro! Hier kan je de aanbieding bekijken. Ik ben zo goed als zeker dat ik dit ga kopen.

Tenzij jullie me een reden kunnen geven waarom dit geen goede koop zou zijn?

Geplaatst:
comment_919101

Het gaat over een PS3 (40 GB) samen met 10 Blu-Ray Films. Dat allemaal voor maar 500 euro! Hier kan je de aanbieding bekijken. Ik ben zo goed als zeker dat ik dit ga kopen.

Ik zou hem zelf niet halen omdat ik meer van games houd dan van films. Als je van films houd is dit pakket erg aantrekkelijk

De PS3 is vandaag trouwens 1 jaar in Europa :dans:

Geplaatst:
comment_919218

Als je even doorrekent is dat die 10 euro per film op bluray, dus het hangt er vanaf wat voor films. Als het een beetje fatsoenlijke films zijn dan in 10 euro per stuk niet veel, maar als het echter hele oude onbekende films zijn dan zou ik toch nog even wachten. Je vermaakt je zeker wel even zonder games, dat is het punt echt niet. Daarnaast kan je ook game demo's downloaden, en als je een beetje vooruit denkt dan zul je het dus ongeveer een maandje moeten doen met 10 films (tot de release van GTA IV).

@Philip: Inderdaad, vandaag precies 1 jaartje. Op Playstation Only staat een hele mooie terugblik op het afgelopen jaar, met de hoogte en dieptepunten. Vorig jaar was in mijn ogen een redelijk jaartje, maar dit jaar gaat zeker weten het jaar van de PS3 worden, met exclusieve toptitels als Resistance, Motorstorm Pacifica, MGS 4, en wellicht verschijnt GoW 3 ook nog dit jaar :Y

Geplaatst:
comment_919223

Op bol.com hebben ze een mooi pakket (nou ja, het is geen pakket maar ps3 40gb +2 losse spellen)

namelijk met Assasins Creed en.....GRAND THEFT AUTO IV! voor 479 euro.

GTA IV krijg je achteraf thuisgestuurd als hij verkrijgbaar is. (een vriend van me had er naar geinformeerd)

:cya:

Geplaatst:
comment_924618

Voor wie gta iv trailer op zen hd-tv wil zien. In de USA store staat nu ook trailer 4.

Vind ik tenminste er toch wat beter uit zien als zon youtube formaat webbrowser filmpje.

Ook nog een voordeel, in menu kan je in dat snelle stukje waar veel screens langkomen, kan je met volgende frame rustig alle screenshots bekijken..

Bewerkt: door Gta-killer

Geplaatst:
comment_931337
Voor wie gta iv trailer op zen hd-tv wil zien. In de USA store staat nu ook trailer 4.

Vind ik tenminste er toch wat beter uit zien als zon youtube formaat webbrowser filmpje.

Ook nog een voordeel, in menu kan je in dat snelle stukje waar veel screens langkomen, kan je met volgende frame rustig alle screenshots bekijken..

Die trailer was allang bekend en dat screenshot bekijken via screen kon je al vanaf de eerste firmware update:P

Gaan alle PS3 owners de 1e dag een GTAIV meeting doen online?

Is miss leuk om te organiseren

Geplaatst:
comment_931340

Die trailer was allang bekend en dat screenshot bekijken via screen kon je al vanaf de eerste firmware update:P

Ik denk dat er meer mensen zich focusen op de singleplayer. Hoe gaat het met de clan?

Geplaatst:
comment_934640

Ik denk dat er meer mensen zich focusen op de singleplayer. Hoe gaat het met de clan?

Ik denk dat we beter nog even kunnen wachten met een meeting totdat Home er is, want waarschijnlijk gaat GTA IV dat ondersteunen. Daarnaast kunnen we dan daarvoor of daarna nog lekker even bijpraten, bowlen, poolen etc. Misschien kunnen we in de meivakantie (rond Hemelvaart en Pinksteren) wel een geschikte datum vinden voor een leuke meeting, en dan zullen er ook veel mensen aanwezig zijn denk ik.

Geplaatst:
comment_934646

Ik denk dat we beter nog even kunnen wachten met een meeting totdat Home er is, want waarschijnlijk gaat GTA IV dat ondersteunen. Daarnaast kunnen we dan daarvoor of daarna nog lekker even bijpraten, bowlen, poolen etc. Misschien kunnen we in de meivakantie (rond Hemelvaart en Pinksteren) wel een geschikte datum vinden voor een leuke meeting, en dan zullen er ook veel mensen aanwezig zijn denk ik.

waneer komt home uit?

Geplaatst:
comment_934661
waneer komt home uit?

Er is nog geen specifieke datum geprikt, maar de release van Home komt steed dichterbij. Dit is het laatste bericht over de Beta versie die binnenkort zal verschijnen, en die iedereen kan gebruiken. Nog maar heel even geduld dus :Y

Geplaatst:
comment_938175

Als je even doorrekent is dat die 10 euro per film op bluray, dus het hangt er vanaf wat voor films. Als het een beetje fatsoenlijke films zijn dan in 10 euro per stuk niet veel, maar als het echter hele oude onbekende films zijn dan zou ik toch nog even wachten. Je vermaakt je zeker wel even zonder games, dat is het punt echt niet. Daarnaast kan je ook game demo's downloaden, en als je een beetje vooruit denkt dan zul je het dus ongeveer een maandje moeten doen met 10 films (tot de release van GTA IV).

@Philip: Inderdaad, vandaag precies 1 jaartje. Op Playstation Only staat een hele mooie terugblik op het afgelopen jaar, met de hoogte en dieptepunten. Vorig jaar was in mijn ogen een redelijk jaartje, maar dit jaar gaat zeker weten het jaar van de PS3 worden, met exclusieve toptitels als Resistance, Motorstorm Pacifica, MGS 4, en wellicht verschijnt GoW 3 ook nog dit jaar :Y

Ja mazar hele oude onbekende films staan niet op blu-ray he :tu:

Geplaatst:
comment_941852

nou mijn eerste post hier.

sinds ik gehoord had van gta4 heeft dat mijn intresse in de ps3 gewekt.

nou kwam ik iemand tege die mij een ps3 aanbied maar ik ben er niet zeker van of deze wel eerlijk uit de winkel komt.

kan het zijn dat ik problemen krijg als ik deze ps3 koop en ermee online ga als achteraf blijkt dat deze dus niet eerlijk uti de winkel komt?

ik hoop dat ik het in het goeie topic gevraagt heb.

mvg

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.