Jump to content
Geplaatst:
comment_140797

Playstation 3

CPU: Cell Processor

PowerPC-base Core @3.2GHz

1 VMX vector unit per core

512KB L2 cache

7 x SPE @3.2GHz

7 x 128b 128 SIMD GPRs

7 x 256KB SRAM for SPE

* 1 of 8 SPEs reserved for redundancy

Total floating point performance: 218 GFLOPS

GPU: RSX @550MHz

1.8 TFLOPS floating point performance

Full HD (up to 1080p) x 2 channels

Multi-way programmable parallel floating point shader pipelines

Sound:

Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell-based processing)

Memory:

256MB XDR Main RAM @3.2GHz

256MB GDDR3 VRAM @700MHz

System Bandwidth:

Main RAM -- 25.6GB/s

VRAM -- 22.4GB/s

RSX -- 20GB/s (write) + 15GB/s (read)

SB -- 2.5GB/s (write) + 2.5GB/s (read)

System Floating Point Performance:

2 TFLOPS

Storage:

Detachable 2.5" HDD slot x 1

I/O

USB Front x 4, Rear x 2 (USB2.0)

Memory Stick standard/Duo, PRO x 1

SD standard/mini x 1

CompactFlash (Type I, II) x 1

Communication:

Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x 3 (input x 1 + output x 2)

Wi-Fi IEEE 802.11 b/g

Bluetooth 2.0 (EDR)

Controller:

Bluetooth (up to 7)

USB 2.0 (wired)

Wi-Fi (PSP)

Network (over IP)

AV Output

Screen size: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p

HDMI: HDMI out x 2

Analog: AV MULTI OUT x 1

Digital audio: DIGITAL OUT (OPTICAL) x 1

Disc Media:

CD PlayStation CD-ROM, PlayStation 2 CD-ROM, CD-DA, CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW, SACD, SACD Hybrid (CD layer), SACD HD, DualDisc, DualDisc (audio side), DualDisc (DVD side)

DVD: PlayStation 2 DVD-ROM, PlayStation 3 DVD-ROM, DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW

Blu-ray Disc: PlayStation 3 BD-ROM, BD-Video, BD-ROM, BD-R, BD-RE

Screens:

05.jpg

04.jpg

03.jpg

01.jpg

02.jpg

ps3controller.jpg

ps3withconroller3lt.jpg

Release List:

# Tekken -- Namco.

# Killzone -- Guerilla

# Vision Gran Turismo -- Polyphony Digital

# Formula One -- Sony Liverpool

# Untitled Old West Game -- Rockstar

# Oh-Ni -- Koei

# Mobile Suit Gundam -- Bandai

# Devil May Cry 4 -- Capcom

# Super Gory Wolfensdtein Style FPS -- Insomniac

# Metal Gear Solid 4 -- Konami

# PYEdentify Voice Recognition Game -- SCEA

# Fifth Phantom Saga -- Sega

# Heavenly Sword -- Sony

# Warhawk -- Incognito

# Killing Day -- Ubisoft

# Motor Storm -- Evolution

Erg futuristisch allemaal. Dit wordt weer een zware strijd tussen de Xbox 360 en PlayStation3!!!

Nieuwe GTA dus in 2006 :)[/size]

Bron: Powerweb & IGN

• Reacties 4.8k
  • Bezichtigingen 293.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• het ac power cord is voor de stroom,de av kabel is om je ps3 intepluggen in je tv en de usb-kabel is om je controller opteladen.

• Grand Theft Auto TOM
    Grand Theft Auto TOM

Je had Google kunnen gebruiken, maar ik zeg het wel gewoon eventjes; [table=header]AC power cord | AV kabel | USB kabel kabel om PS3 aan te sluiten aan het stopcontact | kabel om PS3 aan te sluiten

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1502209
Even een vraagje:

Er is een programma genaamd: VidZONE voor op de PS3 (misschien dat iemand die wel kent) Ik snap er allemaal niet de ballen van... De ene keer wordt er gezegd dat het over weet ik veel hoe lang uitkomt; de andere keer zeggen ze dat het niet naar NL komt... Hoe zit dit nou helemaal???

PS: ik heb heel de site van PlayStation doorzocht, maar tevergeefs... :-(

Komt voor het eind van dit jaar naar de PS3 in Nederland. Maar als je echt graag vidzone wilt moet je ff googelen en tutorials zoeken om vidzone met proxyservers te gebruiken.

Oke, dank je!

Geplaatst:
comment_1502747
pfff ik zat zo krap met ruimtegebrek op mijn ps3, dat ik als een pure wanhoopsdaad, playstation Home heb verwijdert, nu kan ik wel weer vooruit met een extra 3 GB, maar zo kan het natuurlijk niet doorgaan, moet binnenkort toch maar een nieuwe gaan halen.

een nieuwe halen ??

Je kan toch gewoon een grotere HD erin doen.

Dat is veel goedkoper als een nieuwe PS3.

Ja dat bedoelde ik eigenlijk :7

Geplaatst:
comment_1502947
Kon je met Vidzone niet alleen naar Tros kijken? :?

Dat is wat anders, Vidzone is een soort van PlayStation Sotre alleen dan voor muziek. Je kan alles gratis beluisteren, je kan ze daarna kopen of gelijk naar je mobiel bluetoothen dacht ik.

Geplaatst:
comment_1503262

Dat is wat anders, Vidzone is een soort van PlayStation Sotre alleen dan voor muziek. Je kan alles gratis beluisteren, je kan ze daarna kopen of gelijk naar je mobiel bluetoothen dacht ik.

Nee dat is volgens mij SENSE ME of zo.

Maar je kunt aleen naar de NOS kijken met vidzone.

Geplaatst:
comment_1503280

Nee hoor, VidZone is speciaal om clips te bekijken... (VIDzone he? Weet je nog?)

Geplaatst:
comment_1503282

Wat is het eerste wat mij opvalt als ik naar de VidZone webiste ga?

VidZone - Free streaming of music videos to PLAYSTATION®3

Zegt genoeg, denk ik.

EDIT:

Tv op je PS3 heet PlayTV, waar je dus alleen Nederland 1, 2 en 3 mee kan kijken.

Bewerkt: door Hayte

Geplaatst:
comment_1503301

Zegt genoeg, denk ik.

EDIT:

Tv op je PS3 heet PlayTV, waar je dus alleen Nederland 1, 2 en 3 mee kan kijken.

Niet alleen NL 1, 2 en 3... :7

>>> Door Visser23: Welke nog meer dan...?<<<

Geplaatst:
comment_1503308

Zegt genoeg, denk ik.

EDIT:

Niet alleen NL 1, 2 en 3... :7

Je kan er toch geen kaartje indoen?

Hoe wil je dan betalen voor de tv?

Geplaatst:
comment_1503941
O jawel :Y Dat heeft de baas van Sony Europe nog op de Gamescon gezegd. 'In the Netherlands, you will recieve Nederland 1, 2 and 3.'

Je hebt het over uitzending gemist waarschijnlijk. Er komt een tv icoontje in je xmb waarin uitzending gemist komt te staan.

Moet ook voor eind dit jaar komen.

Geplaatst:
comment_1503950
O jawel :Y Dat heeft de baas van Sony Europe nog op de Gamescon gezegd. 'In the Netherlands, you will recieve Nederland 1, 2 and 3.'

Je hebt het over uitzending gemist waarschijnlijk. Er komt een tv icoontje in je xmb waarin uitzending gemist komt te staan.

Ja, maar hij zei Ned 1, 2 en 3 :puh: Maar dat komt inderdaad op Uitzending Gemist :duh: Wat heb je er aan? Niemand die ooit gamet, kijkt naar een van die 3 zenders (behalve Draadstaal, Koefnoen en andere BNN'ers :puh:).

Geplaatst:
comment_1503994

Ja, maar hij zei Ned 1, 2 en 3 :puh: Maar dat komt inderdaad op Uitzending Gemist :duh: Wat heb je er aan? Niemand die ooit gamet, kijkt naar een van die 3 zenders (behalve Draadstaal, Koefnoen en andere BNN'ers :puh:).

Alleen omdat de functie er is betekent nog niet dat het gebruik moet/zal worden. Ik zal Vidzone namelijk weinig tot nooit gebruiken, omdat ik al een beter programma heb om gratis muziek te luisteren (op hoge kwaliteit (Spotify)).

Misschien proberen ze zo de vrouwelijke kant erbij te halen. Er zullen namelijk vast ook mensen zijn die geen pc aan hun TV hebben gekoppelt, en op deze manier kunnen deze mensen nog steeds vanaf de bank kijken welke boer wie kiest.

Geplaatst:
comment_1504060

Nou, er zijn mensen, zoals ik, die PS3'en op een monitor, waar je dus geen TV op aan kunt sluiten. Dus nu kan je met de PS3 en dat kastje dat je er dan bij moet kopen, TV kijken op je PS3. :puh:

Alleen zijn ze waarschijnlijk vergeten dat je in de 21ste eeuw ook gewoon op het internet tv kan kijken.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.