Jump to content
Geplaatst:
comment_140797

Playstation 3

CPU: Cell Processor

PowerPC-base Core @3.2GHz

1 VMX vector unit per core

512KB L2 cache

7 x SPE @3.2GHz

7 x 128b 128 SIMD GPRs

7 x 256KB SRAM for SPE

* 1 of 8 SPEs reserved for redundancy

Total floating point performance: 218 GFLOPS

GPU: RSX @550MHz

1.8 TFLOPS floating point performance

Full HD (up to 1080p) x 2 channels

Multi-way programmable parallel floating point shader pipelines

Sound:

Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell-based processing)

Memory:

256MB XDR Main RAM @3.2GHz

256MB GDDR3 VRAM @700MHz

System Bandwidth:

Main RAM -- 25.6GB/s

VRAM -- 22.4GB/s

RSX -- 20GB/s (write) + 15GB/s (read)

SB -- 2.5GB/s (write) + 2.5GB/s (read)

System Floating Point Performance:

2 TFLOPS

Storage:

Detachable 2.5" HDD slot x 1

I/O

USB Front x 4, Rear x 2 (USB2.0)

Memory Stick standard/Duo, PRO x 1

SD standard/mini x 1

CompactFlash (Type I, II) x 1

Communication:

Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x 3 (input x 1 + output x 2)

Wi-Fi IEEE 802.11 b/g

Bluetooth 2.0 (EDR)

Controller:

Bluetooth (up to 7)

USB 2.0 (wired)

Wi-Fi (PSP)

Network (over IP)

AV Output

Screen size: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p

HDMI: HDMI out x 2

Analog: AV MULTI OUT x 1

Digital audio: DIGITAL OUT (OPTICAL) x 1

Disc Media:

CD PlayStation CD-ROM, PlayStation 2 CD-ROM, CD-DA, CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW, SACD, SACD Hybrid (CD layer), SACD HD, DualDisc, DualDisc (audio side), DualDisc (DVD side)

DVD: PlayStation 2 DVD-ROM, PlayStation 3 DVD-ROM, DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW

Blu-ray Disc: PlayStation 3 BD-ROM, BD-Video, BD-ROM, BD-R, BD-RE

Screens:

05.jpg

04.jpg

03.jpg

01.jpg

02.jpg

ps3controller.jpg

ps3withconroller3lt.jpg

Release List:

# Tekken -- Namco.

# Killzone -- Guerilla

# Vision Gran Turismo -- Polyphony Digital

# Formula One -- Sony Liverpool

# Untitled Old West Game -- Rockstar

# Oh-Ni -- Koei

# Mobile Suit Gundam -- Bandai

# Devil May Cry 4 -- Capcom

# Super Gory Wolfensdtein Style FPS -- Insomniac

# Metal Gear Solid 4 -- Konami

# PYEdentify Voice Recognition Game -- SCEA

# Fifth Phantom Saga -- Sega

# Heavenly Sword -- Sony

# Warhawk -- Incognito

# Killing Day -- Ubisoft

# Motor Storm -- Evolution

Erg futuristisch allemaal. Dit wordt weer een zware strijd tussen de Xbox 360 en PlayStation3!!!

Nieuwe GTA dus in 2006 :)[/size]

Bron: Powerweb & IGN

• Reacties 4.8k
  • Bezichtigingen 293.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• het ac power cord is voor de stroom,de av kabel is om je ps3 intepluggen in je tv en de usb-kabel is om je controller opteladen.

• Grand Theft Auto TOM
    Grand Theft Auto TOM

Je had Google kunnen gebruiken, maar ik zeg het wel gewoon eventjes; [table=header]AC power cord | AV kabel | USB kabel kabel om PS3 aan te sluiten aan het stopcontact | kabel om PS3 aan te sluiten

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1545122

De AV Kabel ondersteunt overigens geen HD Resoluties. Daarvoor heb je een HDMI kabel nodig.

En waarvoor heb je die HD Resoluties nodig?

om mooier beeld te krijgen, mits je het wel op een hd ready of full hd tv speelt.

Geplaatst:
comment_1545547

Er is nog helemaal niks bekend over de ps4, misschien komt hij uberhaupt niet eens uit.

Voor mij mag de ps3 nog circa 10 jaar doorgaan. Heb echt geen 400 euro verspeelt zodat ik over 3 jaar weer een nieuwe moet gaan kopen. :duh:

Geplaatst:
comment_1545568

Er is nog helemaal niks bekend over de ps4, misschien komt hij uberhaupt niet eens uit.

Voor mij mag de ps3 nog circa 10 jaar doorgaan. Heb echt geen 400 euro verspeelt zodat ik over 3 jaar weer een nieuwe moet gaan kopen. :duh:

Het zal sowieso niet slim zijn om over 2 jaar al een PS4 te lanceren aangezien Sony tot nu toe nauwelijks tot geen winst heeft gemaakt op de PS3. ;)

Geplaatst:
comment_1548049

De AV Kabel ondersteunt overigens geen HD Resoluties. Daarvoor heb je een HDMI kabel nodig.

En waarvoor heb je die HD Resoluties nodig?

om mooier beeld te krijgen, mits je het wel op een hd ready of full hd tv speelt.

En moet je die kabel in je PS3 en in je tv steken?

Geplaatst:
comment_1548511

Flower is een erg vermakelijke game, welke ik met veel plezier gespeeld heb. (Meer info) Daarnaast zijn games als PAIN ook erg leuk..

BF 1943 is een super leuke shooter, maar aangezien je MW2 al hebt is dat een beetje dubbelop, maar dat maakt de game er niet minder leuk op.

Geplaatst:
comment_1548799

omg, je doet wel moeilijk...

Elke PS3 kan standaard op elke tv en als je m hebt aangesloten kun je er gelijk op spelen.

Gewoon kopen, je zult er geen spijt van hebben ;)

Ik heb em al gekocht, ik vraag gewoon iets over de HDMI kabel... --

Geplaatst:
comment_1549086

Als je aan het opladen bent kan je ook gewoon spelen. De controller zal dus gewoon beschikbaar zijn als de stekker om op te laden in je Playstation én je controller zit. De controller zal als het goed is zelfs opladen.

Geplaatst:
comment_1549112

Ik raad je aan om de accu gewoon eerst even leeg te trekken door te spelen en hem daarna weer op te laden. Het beste is het voor de accu om hem alleen op te laden als hij zo goed als leeg is, dan heb je er het meeste aan. De batterij duur kan in het begin misschien een beetje tegenvallen maar dat word na een keer of 3 - 4 leeg trekken steeds beter.

Geplaatst:
comment_1549155

Bij een Lithium-ion batterij maakt dat heel weinig uit. En laten die nu net in de SIXAXIS zitten. Het is daarbij, volgens Wikipedia, zelfs beter om niet geheel op te laden en te ontladen.

Geplaatst:
comment_1549203

Flower is een erg vermakelijke game, welke ik met veel plezier gespeeld heb. (Meer info) Daarnaast zijn games als PAIN ook erg leuk..

BF 1943 is een super leuke shooter, maar aangezien je MW2 al hebt is dat een beetje dubbelop, maar dat maakt de game er niet minder leuk op.

Ikzelf raad Pain af, ik heb hem met wat DLC en erg vermakelijk vind ik het niet. Games zoals Pixeljunk: Shooter of Pixeljunk: Monsters vind ik echter wel vermakelijk. Ook doen Fat Princes en Flower het er goed. :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.