Jump to content
Geplaatst:
comment_140797

Playstation 3

CPU: Cell Processor

PowerPC-base Core @3.2GHz

1 VMX vector unit per core

512KB L2 cache

7 x SPE @3.2GHz

7 x 128b 128 SIMD GPRs

7 x 256KB SRAM for SPE

* 1 of 8 SPEs reserved for redundancy

Total floating point performance: 218 GFLOPS

GPU: RSX @550MHz

1.8 TFLOPS floating point performance

Full HD (up to 1080p) x 2 channels

Multi-way programmable parallel floating point shader pipelines

Sound:

Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell-based processing)

Memory:

256MB XDR Main RAM @3.2GHz

256MB GDDR3 VRAM @700MHz

System Bandwidth:

Main RAM -- 25.6GB/s

VRAM -- 22.4GB/s

RSX -- 20GB/s (write) + 15GB/s (read)

SB -- 2.5GB/s (write) + 2.5GB/s (read)

System Floating Point Performance:

2 TFLOPS

Storage:

Detachable 2.5" HDD slot x 1

I/O

USB Front x 4, Rear x 2 (USB2.0)

Memory Stick standard/Duo, PRO x 1

SD standard/mini x 1

CompactFlash (Type I, II) x 1

Communication:

Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x 3 (input x 1 + output x 2)

Wi-Fi IEEE 802.11 b/g

Bluetooth 2.0 (EDR)

Controller:

Bluetooth (up to 7)

USB 2.0 (wired)

Wi-Fi (PSP)

Network (over IP)

AV Output

Screen size: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p

HDMI: HDMI out x 2

Analog: AV MULTI OUT x 1

Digital audio: DIGITAL OUT (OPTICAL) x 1

Disc Media:

CD PlayStation CD-ROM, PlayStation 2 CD-ROM, CD-DA, CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW, SACD, SACD Hybrid (CD layer), SACD HD, DualDisc, DualDisc (audio side), DualDisc (DVD side)

DVD: PlayStation 2 DVD-ROM, PlayStation 3 DVD-ROM, DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW

Blu-ray Disc: PlayStation 3 BD-ROM, BD-Video, BD-ROM, BD-R, BD-RE

Screens:

05.jpg

04.jpg

03.jpg

01.jpg

02.jpg

ps3controller.jpg

ps3withconroller3lt.jpg

Release List:

# Tekken -- Namco.

# Killzone -- Guerilla

# Vision Gran Turismo -- Polyphony Digital

# Formula One -- Sony Liverpool

# Untitled Old West Game -- Rockstar

# Oh-Ni -- Koei

# Mobile Suit Gundam -- Bandai

# Devil May Cry 4 -- Capcom

# Super Gory Wolfensdtein Style FPS -- Insomniac

# Metal Gear Solid 4 -- Konami

# PYEdentify Voice Recognition Game -- SCEA

# Fifth Phantom Saga -- Sega

# Heavenly Sword -- Sony

# Warhawk -- Incognito

# Killing Day -- Ubisoft

# Motor Storm -- Evolution

Erg futuristisch allemaal. Dit wordt weer een zware strijd tussen de Xbox 360 en PlayStation3!!!

Nieuwe GTA dus in 2006 :)[/size]

Bron: Powerweb & IGN

• Reacties 4.8k
  • Bezichtigingen 294k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• het ac power cord is voor de stroom,de av kabel is om je ps3 intepluggen in je tv en de usb-kabel is om je controller opteladen.

• Grand Theft Auto TOM
    Grand Theft Auto TOM

Je had Google kunnen gebruiken, maar ik zeg het wel gewoon eventjes; [table=header]AC power cord | AV kabel | USB kabel kabel om PS3 aan te sluiten aan het stopcontact | kabel om PS3 aan te sluiten

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1657670

leuk om te weten dat ik daadwerkelijk maar 74GB heb, kan ik SOny hier voor aanklagen en/of een nieuwe krijgen?

Nee. Een Harde schijf makelaar denkt in 1GB = 1000MB, terwijl een pc denkt, 1GB=1024MB.

Ja, gek want 1 GB is 1024MB, dus x 1000 X 80 is 8000MB = verschil 1920 is alsnog niet 6 GB?

Geplaatst:
comment_1657787

leuk om te weten dat ik daadwerkelijk maar 74GB heb, kan ik SOny hier voor aanklagen en/of een nieuwe krijgen?

Nee. Een Harde schijf makelaar denkt in 1GB = 1000MB, terwijl een pc denkt, 1GB=1024MB.

Ja, gek want 1 GB is 1024MB, dus x 1000 X 80 is 8000MB = verschil 1920 is alsnog niet 6 GB?

Zoals ik een paar posts hierboven al zei: dit is het besturingssysteem. Als ik me het goed herrinner nam dat inderdaad 5-6gb in. ;)

Geplaatst:
comment_1658245

Ik heb een vraagje, ik krijg soms ene bericht met "chatuitnodiging" maar ik kan nooit iets doen met dat bericht, ik kan er alleen maar op antwoorden. :?

Als iemand je uitnodigt voor een chatbox moet je ergens in de laatste lijst van je XMB "chatruimte" of iets dergelijks selecteren. Dan druk je op de gewenste chat en zit je erin.

Bewerkt: door Velaro

Geplaatst:
comment_1658362

Het stomme van de PS3 is dat als je wilt chatten je ok een camera nodig hebt en als je een Heatset hebt je er vrij weinig aan hebt, wie wilt er nou tijdens het gamen chatten. :bonk:. Kutte van PS3.

• 2 weken later...
Geplaatst:
comment_1665896

Weet iemand hoe ik een gedownloade savegame op mijn PS3 krijg? Openen kopiëren etc.

Zet de savegame op een USB-stickie doe hem in je PS3 en ga naar Game --> Savedata (of iets in de vorm, in ieder geval het mapje waarin je savegames staan) --> Open je USB-stick --> en kopiëren maar! ;)

Cheers :bier:

paul007

Geplaatst:
comment_1665910

Het stomme van de PS3 is dat als je wilt chatten je ok een camera nodig hebt en als je een Heatset hebt je er vrij weinig aan hebt, wie wilt er nou tijdens het gamen chatten. :bonk:. Kutte van PS3.

ehm zat mensen, en als ik me goed herinner heeft de xbox deze optie ook.

Geplaatst:
comment_1666404

Ik heb een vraagje, ik krijg soms ene bericht met "chatuitnodiging" maar ik kan nooit iets doen met dat bericht, ik kan er alleen maar op antwoorden. :?

Geen idee of je nog antwoord wil, maar spraakchats kunnen alleen via het XMB opgestart worden en niet ingame. Dit is om vals spelen tegen te gaan, maar er gaan geruchten rond dat het wel een keer na de PlayStation 3 komt.

Neehoor, ik chat vaak genoeg met alleen m'n headset..

Geplaatst:
comment_1666418

Neehoor, ik chat vaak genoeg met alleen m'n headset..

Hoe, je kan alleen maar met camera en headset en niet alleen headset, en dan heb e tekstchat.

Geplaatst:
comment_1666965

[...]

Hoe, je kan alleen maar met camera en headset en niet alleen headset, en dan heb e tekstchat.

Probeer je het überhaupt? Gewoon "Vrienden" > "Nieuwe chat beginnen" > "Spraak/video chat" > Vriend uitnodigen. Dat er boven in beeld staat dat er geen camera is aangesloten geeft alleen aan dat de beeldchat functie niet gebruikt kan worden. Maar je kunt nog wel gewoon met iemand praten. Ik heb het vaak genoeg gedaan met enkele oud leden van hier, dus het is 100% zeker mogelijk.

Geplaatst:
comment_1667781

[...]

Probeer je het überhaupt?

Nee :tu:

Waarom beweer jij dan zoiets als je het nog nooit hebt geprobeerd en dus niet weet waarover jij lult?

Keep on trolling :tu:

Bewerkt: door Gijsso

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.