Jump to content
Geplaatst:
comment_140797

Playstation 3

CPU: Cell Processor

PowerPC-base Core @3.2GHz

1 VMX vector unit per core

512KB L2 cache

7 x SPE @3.2GHz

7 x 128b 128 SIMD GPRs

7 x 256KB SRAM for SPE

* 1 of 8 SPEs reserved for redundancy

Total floating point performance: 218 GFLOPS

GPU: RSX @550MHz

1.8 TFLOPS floating point performance

Full HD (up to 1080p) x 2 channels

Multi-way programmable parallel floating point shader pipelines

Sound:

Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell-based processing)

Memory:

256MB XDR Main RAM @3.2GHz

256MB GDDR3 VRAM @700MHz

System Bandwidth:

Main RAM -- 25.6GB/s

VRAM -- 22.4GB/s

RSX -- 20GB/s (write) + 15GB/s (read)

SB -- 2.5GB/s (write) + 2.5GB/s (read)

System Floating Point Performance:

2 TFLOPS

Storage:

Detachable 2.5" HDD slot x 1

I/O

USB Front x 4, Rear x 2 (USB2.0)

Memory Stick standard/Duo, PRO x 1

SD standard/mini x 1

CompactFlash (Type I, II) x 1

Communication:

Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x 3 (input x 1 + output x 2)

Wi-Fi IEEE 802.11 b/g

Bluetooth 2.0 (EDR)

Controller:

Bluetooth (up to 7)

USB 2.0 (wired)

Wi-Fi (PSP)

Network (over IP)

AV Output

Screen size: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p

HDMI: HDMI out x 2

Analog: AV MULTI OUT x 1

Digital audio: DIGITAL OUT (OPTICAL) x 1

Disc Media:

CD PlayStation CD-ROM, PlayStation 2 CD-ROM, CD-DA, CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW, SACD, SACD Hybrid (CD layer), SACD HD, DualDisc, DualDisc (audio side), DualDisc (DVD side)

DVD: PlayStation 2 DVD-ROM, PlayStation 3 DVD-ROM, DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW

Blu-ray Disc: PlayStation 3 BD-ROM, BD-Video, BD-ROM, BD-R, BD-RE

Screens:

05.jpg

04.jpg

03.jpg

01.jpg

02.jpg

ps3controller.jpg

ps3withconroller3lt.jpg

Release List:

# Tekken -- Namco.

# Killzone -- Guerilla

# Vision Gran Turismo -- Polyphony Digital

# Formula One -- Sony Liverpool

# Untitled Old West Game -- Rockstar

# Oh-Ni -- Koei

# Mobile Suit Gundam -- Bandai

# Devil May Cry 4 -- Capcom

# Super Gory Wolfensdtein Style FPS -- Insomniac

# Metal Gear Solid 4 -- Konami

# PYEdentify Voice Recognition Game -- SCEA

# Fifth Phantom Saga -- Sega

# Heavenly Sword -- Sony

# Warhawk -- Incognito

# Killing Day -- Ubisoft

# Motor Storm -- Evolution

Erg futuristisch allemaal. Dit wordt weer een zware strijd tussen de Xbox 360 en PlayStation3!!!

Nieuwe GTA dus in 2006 :)[/size]

Bron: Powerweb & IGN

• Reacties 4.8k
  • Bezichtigingen 294.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• het ac power cord is voor de stroom,de av kabel is om je ps3 intepluggen in je tv en de usb-kabel is om je controller opteladen.

• Grand Theft Auto TOM
    Grand Theft Auto TOM

Je had Google kunnen gebruiken, maar ik zeg het wel gewoon eventjes; [table=header]AC power cord | AV kabel | USB kabel kabel om PS3 aan te sluiten aan het stopcontact | kabel om PS3 aan te sluiten

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1724730

Sony heeft niks nieuws aan de BluRay gedaan. Iig niet voor de PS3. De Blu-Ray is ontwikkeld door negen verschillende bedrijven;

The "Blu-ray Disc founder group" was started on May 20, 2002 by nine leading electronic companies: Sony, Panasonic, Pioneer, Philips, Thomson, LG (Lucky GoldStar) Electronics, Hitachi, Sharp, and Samsung[2]. In order to enable more companies to participate, it announced in May 2004 that it would form the Blu-ray Disc Association, which was inaugurated on October 4, 2004.

Er zit geen Blu-Ray bij de XBox 360, omdat die veel geld hadden geinvesteerd in de HD DVD. Ik denk niet dat ze veel zin hebben om nog meer geld te steken in een ander medium.

Geplaatst:
comment_1725156

Ik heb besloten om een nieuwe PS3 te kopen. Het probleem met mijn kapotte is dat er nog een game in de Blu-Ray drive zit. Kan ik deze er op een of andere manier uithalen? Ik heb hem al opengemaakt en de BR-drive ligt hier naast mij. Ik dacht dat hij er dan wel uit te krijgen zou zijn, maar niet dus.. Ook als hij aanstaat krijg ik de game er met geen mogelijkheid uit. Iemand een oplossing?

Geplaatst:
comment_1725367

Ik heb besloten om een nieuwe PS3 te kopen. Het probleem met mijn kapotte is dat er nog een game in de Blu-Ray drive zit. Kan ik deze er op een of andere manier uithalen? Ik heb hem al opengemaakt en de BR-drive ligt hier naast mij. Ik dacht dat hij er dan wel uit te krijgen zou zijn, maar niet dus.. Ook als hij aanstaat krijg ik de game er met geen mogelijkheid uit. Iemand een oplossing?

Misschien met een pincet hem uit de sleuf trekken?

Ik had dit probleem ook ooit eens met een DVD speler en toen heb ik hem met een pincet er zo uitgetrokken.

@ Hayte:

Ik heb net ff gekeken en Little Big Planet is rond de 9 Gb dus het valt reuze mee met de grootte van PS3 games.

Bewerkt: door j0uk3

Geplaatst:
comment_1725375

Probeer eens de hele tijd op het driehoekje te drukken (waarmee je 'm normaal ook altijd eruit haalt). Dat moet je inhouden. Misschien komt ie dan wel eruit, zo ging het bij mij tenminste wel.

Geplaatst:
comment_1725406

Probeer eens de hele tijd op het driehoekje te drukken (waarmee je 'm normaal ook altijd eruit haalt). Dat moet je inhouden. Misschien komt ie dan wel eruit, zo ging het bij mij tenminste wel.

Dat had ik al geprobeerd, maar geen resultaat. Uiteindelijk heb ik gewoon heel de Blu-Ray drive uit elkaar gehaald en de disk eruit gehaald. En vanmorgen een PS3 Slim 320GB met PS Move gehaald. :dans:

Geplaatst:
comment_1725614

Dat kan wel, maar heeft Sony expres achterwege gelaten. Op de eerste modellen (de 60GB) kon dit nog wel. PS1 spellen lukt weer.

Waarom heeft Sony er voor gekozen om PS1 wel mogelijk te maken, maar PS2 niet?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.